![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie zijn 'ze' ? En denkt u ook niet dat die kleine kliek, vaak gesteund door buitenlandse bedrijven en geheime diensten, er alles zal aan doen om te voorkomen dat het volk ook een graantje van de rijkdom van het land meeplukt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
natuurlijk, maar u kunt niet elk bedrijf met de vinger wijzen omdat er enkele zakenlui lustig meewerken. U kunt wel elk staatshoofd van die failliete staten met de vinger wijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
|
![]() En u denkt dus dat de regeringen in kwestie het voor hun volk opnemen? (Een enkeling niet te nagenomen.)
De uitgebuite en onderdrukte mensen kunnen inderdaad hun eigen machthebbers met de vinger wijzen maar ze zien ook dat machtswissels vaak niet uithalen en het dus niet enkel om hun leiders gaat maar om 'het systeem.' Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 8 mei 2006 om 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
|
![]() "schuldige daarvan is te zoeken in dat land zelf. Zolang ze er niet in slagen een deftig bestuur uit te bouwen" U zegt toch dat ze (de regeringen in kwestie) de schuld hebben en dat zij het moeten opnemen voor hun volk door een deftig bestuur op te bouwen, u gelooft daar dan toch min of meer in, dat ze dat willen/zullen doen?
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 8 mei 2006 om 18:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat hangt er vanaf. Wat ik eigenlijk bedoelde is: het is gemakkelijk om te zeggen 'we hebben geld te kort --> er is armoede' als de regering er zelf niets aan doet, en elke bron van rijkdom zoveel mogelijk naar de eigen zakken versast. Maar idd, ik geloof in de goedheid van sommige mensen. Vroeg of laat komt er, ook in de failliete staten, een democratisch en stabiel bewind dat niet door en door gecorrumpeerd is. Maar dat zal niet een Mobutu of Chavez zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
|
![]() U vergelijk Mobutu met Chavez? Waarom als ik vragen mag? Lumumba en Chavez zou misschien beter zijn
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 8 mei 2006 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chavez, dat is toch die kerel die mensen lukraak onteigend en een bewijs van eigendom uit 1821 (door Simon Bolivar) eist, waar de vroegste eigendombewijzen pas van daarna* stammen, eh...
![]() * de exacte datum staat in het NGM van april, maar dat ligt thuis Laatst gewijzigd door lombas : 8 mei 2006 om 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
|
![]() Ik weet niet, als het om het onteigenen van grootgrondbezitters of plunderaars van de natuurlijke rijkdommen gaat, is dat toch niet erg zeker
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Enfin, het artikel in NGM ging specifiek over armere bevolkingsgroepen die werden buitengesmeten ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
|
![]() De ene een marionnet van het Westers imperialisme, de andere een hevig tegenstander.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 8 mei 2006 om 21:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat begon ik al door te hebben, ja.
Citaat:
LINK: http://www.nationalgeographic.nl/mag...=bekijk#art504
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je perfect lezen op de unief of zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben daar trouwens al jaren lid van - sinds het begin in 2000...
Een kwaliteitsblad, en je doet nog een goede daad, dat kan niet slecht zijn eh 8) Zie eens hoe sociaal en milieubewust deze vuile kapitalist is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
|
![]() Daar kom ik voor de moment niet meer hoor, laat staan om de bib te bezoeken
![]() Ik zal wel eens zien of ze het hier in de lokale bib niet hebben. Ik weet trouwens niets af van de achtergronden van NGM en in welke mate het om een objectief blad gaat (zeker aangaande politiek) dus ik ga op basis van zo één artikeltje zeker geen oordeel vellen (of misschien soms wel een beetje als het uit een betrouwbaar blad komt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat National Geographic Society zéér betrouwbaar is. Ten eerste is het geen politiek bad, maar in eerste instantie een blad dat gaat over milieu en cultuur.
Ze is overigens niet landgebonden, hoewel haar hoofdkwartier wel op luttele kilometers van het Witte Huis ligt. Dat zegt niets. Ik vind het een schitterende organisatie, die enorm veel heeft verwezenlijkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar een nationalisering is het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is Mobutu dan niet die semi-heilige leider die Zaïre bevrijd heeft van de bolsjevieken, de heidenen en de anti-kolonialisten? Of is de liberale propaganda die ik voorgeschoteld krijg niet meer up to date? |
|
![]() |
![]() |