Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Mag voor u een verbod op hoofddoek in een KATHOLIEKE school?
Ja 81 73,64%
Neen 29 26,36%
Aantal stemmers: 110. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2003, 14:56   #181
canis lupis
Burger

canis lupis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
l je gelul over verkrachten is niet meer dan d�*t: [b]gelul en stemmingmakerij
blind en doof voor de GANGBANGS in en om je mooie stad BRUSSEL?? gepleegd door magrebijnse jongeren??mijn vijf maanden zwangere dochter is zelf aangerand in het zwembad van merksem door 8 marokanen !!van om en bij de 14 jaar en een meerderjarige erbij ,op
een schooldag!! van mij mogen zemorgen die ouders hun kindergeld afnemen , ze zijn toch zo achteruitgesteld meneer spijbelen en meisjes lastigvallen in de zwembaden, dagelijkse kost
canis lupis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2003, 15:59   #182
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Over wie heb je het hier? Toch niet over degenen die zelfs in een katholieke school, in een gemeenschapsschool en in een westers land waar ze vrijwillig naar emigreerden, niet willen afwijken van "HUN norm"?
Neen, Circe, ik heb het hier over een katholieke kerk die al honderden jaren tracht haar "normen" op te dringen aan de rest van de maatschappij, op gelijk welk vlak( en er goed in slaagde). Uniformen op school zijn gewoon een deel van de hersenspoeling die kinderen krijgen: iedereen MOET de norm (hier gesymbolizeerd door de kledij) van deze school/dit geloof volgen of hij hoort er niet bij en wordt gestraft. Leer ze het van jongsafaan en ze worden brave, niet-denkende volwassenen later... De intelligenteren worden ofwel hypocriet ofwel rebels, de anderen worden gewoon maatschappellijk vee, dat vooral niet nadenkt buiten de hun opgelegde limieten.. en dat zich ten zeerste ongemakkellijk voelt als het in contact komt met een andere cultuur!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2003, 16:42   #183
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door canis Lupis
blind en doof voor de GANGBANGS in en om je mooie stad BRUSSEL?? gepleegd door magrebijnse jongeren??
Je haalt twee faits divers grondig door elkaar.
Niet in Brussel, door Maghrebijnse jongens:
-In Parijs is het idd. helaas gebeurd, door algerijnse jongens(zonen van Harkis, algerijnse collabos die na de algerijnse bevrijdingsoorlog door het franse leger (Salan & C°) naar frankrijk werden meegebracht omdat hun leven niet veilig zou geweest zijn in Algerije na hun collaboratie, en die de franse regering voor generaties geparkeerd heeft in de HLMs rond de steden, de ene generatie na de andere werkloos, zonder uitzicht op een toekomst....

-in Brussel zijn er één of twee kleine bendes congolese snotneuzen geweest die zich aan zoiets schuldig gemaakt hebben.

De rest zijn vooral geruchten, op basis van enkele individuele feiten(vnl hinder) met grote gretigheid door het zwartblok verspreid.
Die geruchten maken dat een vrouw die door een marokkaan aangesproken wordt, zich direct bedreigd en aangerand voelt. Dat is juist de bedoeling van het zwartblok...

.
Oud 8 oktober 2003, 18:00   #184
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Filosoof ik moet je tegenspreken ! Toen ik tussen 1987 en 1993 dagelijks met de tram door Brussel moest naar de VUB moest ik goed opletten in Schaarbeek. Het is niet leuk om te horen dat op het plein waar je zelf minstens 2 keer per dag moet overstappen er weer een meisje weggesleept en verkracht werd door jongeren van duidelijk Maghrebbijnse afkomst, en zulke berichten kwamen toen regelmatig in de krant, op de radio of op tv, maar het is even erg om te zien hoe meisjes en jonge vrouwen gepest en getreiterd werden door jongens (duidelijk minderjarig verdorie) die sexuele insinuaties ten beste stonden te geven. Ik werd zelf jarenlang regelmatig lastiggevallen, heb de nodige klappen ontvangen en andere meisjes in bescherming moeten nemen en werd één keer zelfs bijna een auto ingesleurd door Marrokaanse jongemannen op zoek naar vertier. Ik had een mes en een spuitbus op zak manneke. En de enige manier om aan het constante getreiter te ontsnappen was me hullen in een losse lange jas en mijn kop wegsteken onder een foulard. Mensen werden bestolen en mishandeld, uitgescholden en bespuwd.
IK WALG VAN DIE JONGENS, nu nog altijd. De enkele keer dat ik nu nog in Brussel moet zijn zie ik er nog altijd, en die zijn hoe-is-het-mogelijk nog erger dan toen.

Hum... "geruchten" m'n botte ! Leugenaar.
Oud 8 oktober 2003, 18:11   #185
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Misschien kan filosoof zijn vrouw er eens naartoe sturen - zonder hoofddoek natuurlijk, én in een westers pakje! gewoon om te bewijzen dat het allemaal niet waar is!

Hé filosoof? of je dochter misschien?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2003, 19:42   #186
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Waarom zoveel tralala over een stukske vod op iemand zijn of haar hoofd. Als dat voor die mensen veel betekend is, laat hen dat dan toch gewoon dragen. Dat kinderen onderling op school 'doekje-trek' spelen, tot daar aan toe. Onder ons gezegd: dit is gewoon haarkloverij!!
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2003, 20:56   #187
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Thomas ben je echt zo naief of doe je alsof.Mijn dochter ging in borgerhout naar school en werd iedere dag lastig gevallen bij het naar huis komen .Mijn zoon is al is in elkaar geslagen door dat gespuis en ze hebben al drie auto's van mij gekraakt en hebben men woning al is doorzocht dus ik weet heel goed dat het met die sluier niet ophoud.Die sluier is gewoon een mannelijke wil en die moet en zal in heel de wereld opgevolgd worden.Vergeet het ik ben niet naief en ik zal het nooit tolereren.Als je dit toelaat is het het begin van het einde want ze willen steeds meer.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2003, 21:32   #188
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Waarom zoveel tralala over een stukske vod op iemand zijn of haar hoofd. Als dat voor die mensen veel betekend is, laat hen dat dan toch gewoon dragen. Dat kinderen onderling op school 'doekje-trek' spelen, tot daar aan toe. Onder ons gezegd: dit is gewoon haarkloverij!!
Inderdaad, waarom al die heisa over een stukske vod op iemand zijn of haar hoofd.
Als dat voor die mensen veel betekend is kunnen ze dat toch gewoon dragen , in een school waar het wel toegelaten is.

U vindt het een uiting van onverdraagzaamheid vanwege de katholieken?
Ik wacht op de eerste moslim school. Hopelijk komen zich daar veel joden, met keppeltje, in die school inschrijven. Benieuwd om hun verdraagzaamheid te zien.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2003, 21:37   #189
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ja afwachten dat is wat het huidige beleid doet maar ik heb het gevoel dat ze net iets te lang afwachten.Het zijn echte martelaren he.Ze wachten en wachten en ja dan verbazen ze zich nog als er niks gebeurd .Ik denk dat ze heden in het parlement allemaal met ne sluier zitten maar dan over hun oren en voor hun ogen erg is het gesteld met ons vlaanderen.
Oud 9 oktober 2003, 00:49   #190
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Filosoof ik moet je tegenspreken ! Toen ik tussen 1987 en 1993 dagelijks met de tram door Brussel moest naar de VUB moest ik goed opletten in Schaarbeek. Het is niet leuk om te horen dat op het plein waar je zelf minstens 2 keer per dag moet overstappen er weer een meisje weggesleept en verkracht werd door jongeren van duidelijk Maghrebbijnse afkomst, en zulke berichten kwamen toen regelmatig in de krant, op de radio of op tv, maar het is even erg om te zien hoe meisjes en jonge vrouwen gepest en getreiterd werden door jongens (duidelijk minderjarig verdorie) die sexuele insinuaties ten beste stonden te geven. Ik werd zelf jarenlang regelmatig lastiggevallen, heb de nodige klappen ontvangen en andere meisjes in bescherming moeten nemen en werd één keer zelfs bijna een auto ingesleurd door Marrokaanse jongemannen op zoek naar vertier. Ik had een mes en een spuitbus op zak manneke. En de enige manier om aan het constante getreiter te ontsnappen was me hullen in een losse lange jas en mijn kop wegsteken onder een foulard. Mensen werden bestolen en mishandeld, uitgescholden en bespuwd.
IK WALG VAN DIE JONGENS, nu nog altijd. De enkele keer dat ik nu nog in Brussel moet zijn zie ik er nog altijd, en die zijn hoe-is-het-mogelijk nog erger dan toen.

Hum... "geruchten" m'n botte ! Leugenaar.

[size=3]Babethje kindje,
Citaat:
"Het is niet leuk om te HOREN"
"bijna"
"gepest en getreiterd"
"andere meisjes in bescherming moeten nemen "
"uitgescholden en bespuwd."
"IK WALG VAN DIE JONGENS, nu nog altijd"
"die zijn hoe-is-het-mogelijk nog erger dan toen."
"En de enige manier om aan het constante getreiter te ontsnappen was me hullen in een losse lange jas en mijn kop wegsteken onder een foulard." etc, etc...

véél horen zeggen en véél "bijna" en vooral véél toegeschreven intenties, allemaal subjectief, pure indrukken dus.
Ik wil best aannemen dat jij die angst en die walg en die gevoelens hebt, maar de oorzaken ervan liggen niet zo evident waar jij ze wil leggen, en gerechtvaardigd is het niet!!.

Ikzelf woonde in Brussel van 1960 tot 1970
mijn vrouw van 1964 tot 1968
Mijn broer woonde er zijn ganse leven, (hij is nu over de 40)
mijn schoonzuster woont er ook al haar ganse leven (verschillende tientallen jaren dus)
mijn ouders van 1960 tot hun dood
mijn zoon sinds 1995
zijn verloofde liep school in Brussel sinds 1989 en woont er nog
(hoe lang haar moeder er al woont en werkt weet ik niet juist, maar minstens tientallen jaren )

Ik nu weer terug sinds twee jaar, met mijn vrouw,
en we kennen hier veel mensen, en geen van allen maken of maakten we we dat mee. en géén van allen lopen we gewapend rond… en géén van allen overkwam ons iets.
(behalve mijn moeder, die is er gestorven, vorig jaar, op 82 jaar, "van de oude dag" en mijn vader, gestorven in 1974, maar aan een "gewone" kanker)
Ik zal zeker niet zeggen dat er in een miljoenenstad nooit iets uit de hand loopt, dat gebeurt overal al eens, en hoe meer mensen er zijn, hoe groter de kans, pure kansberekening! Op de ijskap van de polen riskeer je absoluut niets van mensen, op het topje van de Everest ook (bijna) niet...maar jij stelt Brussel onterecht voor als een soort nigeriaanse (of andere) jungle, waar je enkel kan overleven als je tot de tanden gewapend en zéér onverschrokken bent (spuitbus én mes!)
Citaat:
" Ik had een mes en een spuitbus op zak manneke. "

Neem gewoon eens aan dat een miljoenenstad geen kleine gemeente is waar je iedereen kent en iedereen jou kent, maar ook geen wildernis, waar men je naar het leven staat, dat "vreemd" niet "vijandig" wil zeggen!!!

Ik vrees dat we dit comment van jou op één lijn zullen moeten zetten met de "onverdraagzaamheid van vrijzinnigen" waar je ook al over kloeg op dit forum: gewoon de reactie van iemand die in een grootstad komt uit haar gemeente waar iedereen van dezelfde taal, levensbeschouwing en religie is en die de verscheidenheid van een grootstad schrik aanjaagt….Steeds weer hetzelfde: schrik voor het onbekende, het ongebruikelijke...

Ik noem dat het cowboycomplex: John Wayne die in de B-western een vreemde gemeente binnenwandelt, de handen op enkele cm van zijn geladen revolvers, klaar om te schieten, met een zeer dreigend achtergrondmuziekje van Ennio Morricone: duidelijk dat hij de billen stevig samenknijpt...
Zo heb ik véél Vlamingen uit het Noordstation weten komen. (eerst uit schrik, in het Frans aangesproken te worden, nu uit schrik een andersgekleurde of -gekleedde tegen te komen...)

verder:
Babeth schreef ook (07/08/03):

Citaat:
Heu , ik ben wel geen militant van het Vlaams Blok hoor. Ik ben er ooit eens een jaartje of twee lid van geweest, maar nooit militant van geworden.
En die partij is voor mij een politieke partij zoals de anderen: evenveel gesjoemel, evenveel vriendjespolitiek, etcetera...
die Babeth toch....
Citaat:
(13/08/03) niet onmiddellijk jezelf gaat verliezen in neo-semi-bijna-anarchistische platitudes.
d�*t was een goeie!!!

Babethje,
mijn conclusie: luister minder naar de verhaaltjes en geruchten die je zwartblokvriendjes aan de toog in hun stamcafé horen en gretig voortvertellen en je zal minder schrik en walg kennen, en je zelfzekerheid zal niet aggressief zijn, maar wel zichtbaar: zichtbare glimlachende zelfzekerheid is een beter "wapen" dan spuitbus of mes en is ook oneindig véél beter dan
Citaat:
(je) te hullen in een losse lange jas en (je) kop wegsteken onder een foulard.

Dat zal veel beter zijn voor je gemoedsrust: die mensen vh zwartblok willen je enkel onzeker en angstig maken om jouw stem binnen te rijven… (in de hoop dat ze er zelf een goedbetaald plaatsje als gemeenteraadslid of een andere zetel aan overhouden)
PS dat "leugenaar" was er écht te véél aan![/size]
Oud 9 oktober 2003, 02:39   #191
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Misschien kan filosoof zijn vrouw er eens naartoe sturen - zonder hoofddoek natuurlijk, én in een westers pakje! gewoon om te bewijzen dat het allemaal niet waar is!

Hé filosoof? of je dochter misschien?
Circe,
Mijn vrouw heeft de laatste 10/15 jaar les gegeven in een zgn concentratieschool:
Met haar leerlingen had ze geen problemen, met hun ouders evenmin. "onbekende" leerlingen kunnen eens lastig zijn, zoals wij dat ook waren tegenover een leraar die ons nog niet genoeg kende.
Een dochter heb ik niet, maar mijn zoon heeft zijn middelbare school gevolgd in een concentratie school, en heeft dit jaar zijn doctoraat gehaald. (bewijs dat het niveau in een concentratieschool ook goed kan zijn). Hij heeft ook nooit problemen gehad met vreemdelingen.
Ik evenmin.
Ach ja, we wonen op de rand van een "sociale"wijk: vanuit mijn raam kan ik ze zien, alle dagen.... en we komen ze tegen in de winkels en op straat, alle dagen, we moeten er niet heen gaan: dus geen gebrek aan contact.
Tevreden, zo?
De enige probleempjes hier zijn enkele zigeuners of Rom's(ik heb me er nooit in verdiept), die bedelen.
No sweat, maar Marokkanen geven nog minder problemen.
Oud 9 oktober 2003, 06:24   #192
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ja tuurlijk weer is het vlaams blok dat de zondebok is .Vlaams blok aanhangers maken de mensen bang.Kom zeg word is wakker.Ze is vorig jaar een enquete gedaan rond het veiligheidsgevoel van de vlamingen zowel en Brussel als in Antwerpen en eerlijk gezegd het is schrijnend.En deze mensen waren niet allemaal aanhangers van het vlaams blok maar gewone doorsnee burgers van vlaanderen.Ik ben Antwerppen ontblucht en niet omdat ik iets heb tegen Antwerpen.Ik ben er geboren en opggroeid en heb het gevoel verdreven te zijn uit men eigen wereldje.Oke niemand van onze landgenoten heeft gezegd dat ik moest verhuizen .Maar de niet geintegreerde hebben me er wel toe gedreven alleen al door hun arrogante gedrag hun geweld en hun crimineel gedrag.En let op men woorden ik spreek hier over niet geintegreerde.Iets dat ook de doelstelling is van het vlaams blok trouwens.Het gaat steeds over een deel van de migranten en dan wel de NIET GEINTEGREERDE.En spijtig genoeg is dat in vele steden de meerderheid.Ik kan niet zeggen dat ik me veilig voel in Antwerpen of Brussel en dat is zeker niet omdat Fhilip de Winter of zen aanhang bellen om te zeggen verhuis het is er niet veikig.Nee ik heb er jaren gewoond en ik ben er weg gepest omdat we nog maar met drie vlaamse gezinnen in een straat woonde waar nu net hun moskee stond en waar de rest van de huizen werd bewoond door hun eigen volk.Dus die drie huizen moesten ze ook hebben en dan hebben ze hele straat bij hun eigen moskee.En dan maar klagen dat ze in getto's worden gestopt nee ze maken die getto's zelf en hangen dan de martelaar uit.
Oud 9 oktober 2003, 10:39   #193
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Filosoof gaat weer in de aanval,

Citaat:
Babethje kindje, een volwassen vrouw, en mijn levensgezellin ,dus niet te familiair als U wil.
Quote:
"Het is niet leuk om te HOREN" dat misdaad X weer goedgesproken word
"bijna" verkracht, 't is maar een gevoel hoor.Ook is "bijna" een leuk woordje dat wel meer voorkomt in een willekeurige tekst
"gepest en getreiterd" ook door Nederlanders in Nederland en door Belgen in België
"andere meisjes in bescherming moeten nemen " Doet een mens al eens iets goed, is het een anti argument voor een multiculturist
"uitgescholden en bespuwd." Beter dan in elkaar getrapt kan je zeggen
"IK WALG VAN DIE JONGENS, nu nog altijd" Iedereen zijn eigen antiphatie,ik heb een godsgloeiende hekel aan politici
"die zijn hoe-is-het-mogelijk nog erger dan toen." Het is in ieder geval meer zichtbaar, en er word meer over gesakkerd,en meer goedgesproken
"En de enige manier om aan het constante getreiter te ontsnappen was me hullen in een losse lange jas en mijn kop wegsteken onder een foulard." etc, etc... Die foulard en die lange jas hangen nog steeds klaar hoor,Brussel is niet ver weg
Citaat:
Véél horen zeggen en véél "bijna" en vooral véél toegeschreven intenties, allemaal subjectief, pure indrukken dus.
Ik wil best aannemen dat jij die angst en die walg en die gevoelens hebt, maar de oorzaken ervan liggen niet zo evident waar jij ze wil leggen, en gerechtvaardigd is het niet!!.
Tja Filosoof, als persoonlijke ervaringen een mens geen voor-of gewoon oordeel meer mogen geven, wat dan wel, jouw hersenspinsels?
Het kan goed zijn dat het een niet politiek correct beeld is, of zelfs een kompleet fout beeld van de problematiek van heden ten dage, maar het is WEL PERSOONLIJKE ERVARING

Citaat:
Ikzelf woonde in Brussel van 1960 tot 1970
En je hele familie nu nog.
In deze 33 jaar die ertussen liggen is het allochtone bevolkingsaandeel explosief gestegen, hierbij verwijs ik naar Darwin's cijfers die uit statistieken en officiële getallen geplukt zijn.Ook ga ik jouw woorden hier misbruiken
Citaat:
"hoe meer mensen er zijn, hoe groter de kans, pure kansberekening"
oftewel, ik ga jouw beweringen dat alle anti multiculturisten Vlaams Blokkers zijn nog eens in de verf zetten, (terwijl ik tegen politici ben,ook Vlaamse zakkenvullers)"Hoe meer allochtonen er zijn hoe hoger de kans op allochtone misdaden,gerelateerd aan het allochtoon zijn"
[size=1]Och ja, je meld later in je tekst dat je nu al 2 jaar op de rand van een Brusselse"sociale wijk woont, awel, ik zet dit stukje heel klein, om jouw woordverbergerij aan de kaak te stellen[/size]

Fantastisch,je familie woont in Brussel en die stad is groot.
En in het toeristische hartje,in de Europeese of ambassadewijk is het onveiligheidsgevoel redelijk miniem te noemen, als je oogkleppen ophebt, Prikkeldraad rond bepaalde ambassades om maar een voorbeeld te geven.In die buurten zie je genoeg politie ook.Het paleis van Laken ligt ook in Brussel, als je het een beetje groots bekijkt.Daar worden miljoenen aan bestrijding van onveiligheid aan uitgegeven.
Oud 9 oktober 2003, 12:54   #194
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Filosoofke, mijn zogenaamde "subjectieve indrukken" heb ik persoonlijk mogen opdoen in zowel Schaarbeek als de wijk rond Brussel Zuid Station, en het is niet van "horen zeggen" het is van "meemaken" en "erbij zijn wanneer het gebeurt" !!! Het is "ervaring" !!! En niet zomaar van 1 keertje of 1 dagje, maar van jarenlang. De meest recente ervaring van werkelijk meegemaakte vijandelijkheid door Marrokanen dateert van april 2001, de laatste keer dat ik in Brussel ben geweest dateert van maart 2003 en toen hadden we weer een scheldpartij op de bus. Leuk is anders.

Wat had u soms gewild: dat ik écht verkracht zou zijn geweest ? Dat ik écht in mekaar geslagen werd ? Maddox heeft gelijk door de stellen dat in de jaren '70 de situatie heel anders was dan nu. "Bijna"... "intenties"... je moet erbij hebben gestaan om te weten wat het is.

Ik heb een tante die letterlijk in hartje Brussel woont (op een zucht van de Grote Markt) en die als vrijwilligster werkt bij onder andere Aids-patiënten. Zij zegt zelf dat je op de toeristische plekken weinig hinder zult ondervinden, behalve dan van zakkenrollers, maar dat het in andere wijken met recht gevaarlijk genoemd kan worden en dat ze daar beter niet zonder mannelijke begeleiding komt.
In zo'n "lastige" wijk woonde tot voor 5 jaar geleden een koppel kennissen van mijn moeder: de blinde man werd regelmatig gepest door zijn geleidehond te jennen, mevrouw moest het niet wagen om 's avonds alleen op straat te komen maar iemand moest die blindegeleidehond toch uitlaten en de zoon des huizes werd op school letterlijk uitgekleed zodra hij eens nieuwe spullen had. Zelfs de lesgevers van die school moesten toegeven dat het jonge Marrokanen waren die het deden maar dat ze er niets tegen konden doen zonder zelf aangevallen te worden. Goed, deze twee verhalen heb ik dus "van horen zeggen". Maar maakt het het laatste van deze twee niet minder schrijnend ?
Zo heeft de ene dus wel en en de andere niet last van allochtonen, en ik vrees dat ge in uw geval een duidelijk vooroordeel hebt tegen mensen die klagen dat ze door Marrokanen of andere mensen van allochtone afkomst werden bedreigd omdat ge het zelf nog niet hebt meegemaakt.
Oud 9 oktober 2003, 15:53   #195
Kempen
Gouverneur

Standaard

Zo Filosoof,

Als jij het niet persoonlijk hebt meegemaakt bestaat het niet ?

Zouden er wel mensen op de maan zijn geweest Filosoof ?

Waarom zijn jouw persoonlijke ervaringen wel geldig in een debat maar die van een ander niet ?

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2003, 19:38   #196
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Ja tuurlijk weer is het vlaams blok dat de zondebok is .Vlaams blok aanhangers maken de mensen bang.Kom zeg word is wakker.Ze is vorig jaar een enquete gedaan rond het veiligheidsgevoel van de vlamingen zowel en Brussel als in Antwerpen en eerlijk gezegd het is schrijnend.En deze mensen waren niet allemaal aanhangers van het vlaams blok maar gewone doorsnee burgers van vlaanderen.Ik ben Antwerppen ontblucht en niet omdat ik iets heb tegen Antwerpen.Ik ben er geboren en opggroeid en heb het gevoel verdreven te zijn uit men eigen wereldje.Oke niemand van onze landgenoten heeft gezegd dat ik moest verhuizen .Maar de niet geintegreerde hebben me er wel toe gedreven alleen al door hun arrogante gedrag hun geweld en hun crimineel gedrag.En let op men woorden ik spreek hier over niet geintegreerde.Iets dat ook de doelstelling is van het vlaams blok trouwens.Het gaat steeds over een deel van de migranten en dan wel de NIET GEINTEGREERDE.En spijtig genoeg is dat in vele steden de meerderheid.Ik kan niet zeggen dat ik me veilig voel in Antwerpen of Brussel en dat is zeker niet omdat Fhilip de Winter of zen aanhang bellen om te zeggen verhuis het is er niet veikig.Nee ik heb er jaren gewoond en ik ben er weg gepest omdat we nog maar met drie vlaamse gezinnen in een straat woonde waar nu net hun moskee stond en waar de rest van de huizen werd bewoond door hun eigen volk.Dus die drie huizen moesten ze ook hebben en dan hebben ze hele straat bij hun eigen moskee.En dan maar klagen dat ze in getto's worden gestopt nee ze maken die getto's zelf en hangen dan de martelaar uit.
de niet geïntegreerde? Bedoel je degenen die naar de moskee gaan, de vrouwen die een hoofddoekje dragen? Laat ze toch hun leven lijden zoals ze wensen, zoals jij dat doet, dat is ook hun goed recht! Ik zeg niet dat ze in gettos gestopt worden: ze komen in dezelfde straten wonen omdat daar de prijzen voor hen betaalbaarder zijn, omdat ze elders geweigerd worden, omdat ze daar mensen kennen, omdat ze zich daar minder geisoleerd voelen, méér is dat niet!
Arrogant gedrag? Kan eens gebeuren, maar heb ik niet ervaren als algemene regel, maar ik verwacht niet dat iemand nederig tegenover mij doet, Ik heb zélf arrogantie genoeg meegemaakt om te weten dat dat iets individueel is. Geweld? Daar hebben ze zelf ook last van, maar zij worden buitengewezen of buitengelachen als ze op 't commissariaat gaan klagen. (ik ook trouwens : ik heb ooit eens vier commissariaten moeten aflopen voor ik een agent vond die een PV-tje van een verkeersongeval wou opmaken: 't was steeds voor die van 't ander commissariaat!...(vergeet niet dat bvb in Antwerpen 30 �* 50% van de agenten zwartblokkers zijn, en er dus alle politiek belang bij hebben, situaties te laten verrotten.)

Dat beruchte onveiligheidsgevoel is juist d�*t, en niet meer: een GEVOEL...
angsten, opgewekt door jarenlange zwartblokpropaganda, en het is dat GEVOEL dat in die enquète gepeild werd.
puur subjectief, met natuurlijk ergens enkele elementen die eraan kunnen vastgeknoopt worden, maar die door bepaalde media buiten proportie opgeblazen worden. Het zwartblok zegt niet "verhuis!" tegen de mensen, het zwartblok is subtieler: het vertelt verhaaltjes van "ik weet van de man van de nicht van mijn schoonzuster, die zijn dochter werd bijna verkracht en haar buurvrouw werd al zeven keer aangevallen en ze hebben haar hondje zijn ballen afgesneden", en dergelijke onzin meer: Dat soort "urban legends" overal regelmatig weer herhaald , in alle volkscafes... d�*t soort stemmingmakerij, waar op de duur een aantal mensen, niet-zwartblokkers oprecht in geloven, samen met faits divers die van pagina 8 naar pagina 1 van de krant verhuizen... : d�*t is het onveiligheidsgevoel
Voor en tijdens de oorlog werd hetzelfde over de joden verteld....
Ik ben daar niet gevoelig voor, want ik kèn die technieken en die mechanismen, ik heb ze bestudeerd.
Maar Babeth en jij voelen je onveilig in Antwerpen of Brussel nadat jullie genoeg van die histories hoorden... Een vrouw die er genoeg van hoorde heeft een schrikreactie bij de eerste Marokkaan die haar aanspreekt, en als enkele snotapen iets roepen in 't Berbers dan moet het zeker aan haar gericht zijn en is 't zeker een seksueel geladen scheldwoord. Dan eindigen de meest beïnvloedbare idd. met een lange jas te dragen en een foulard, en met een mes of een spuitbus mee te nemen, want je weet maar nooit... Als een Marokkaan haar aanspreekt vanuit een auto slaat ze op de loop en enkele weken later is ze er zelf heilig van overtuigd dat er in die auto drie Marokkanen zaten die haar wilden ontvoeren en verkrachten...En je kan haar dat absoluut niet kwalijk nemen, want ze gelooft er eerlijk in, maar ze zal het voortvertelllen aan haar kenissen: zo ontstaat onveiligheidsgevoel!
Die mensen zijn daarom zelf geen zwartblokaanhangers, maar ze werden wel jaren bewerkt door die zwartblokroddel van verzinzels, halve of kwart waarheden, vermengd met enkele werkelijk gebeurde faits divers.

VTM, dat voor zijn nieuws (en andere uitzendingen een maximaal kijkcijfer wilt (dan kunnen ze hun publiciteit duurder verkopen) VTM dus geeft ongelooflijk veel faitsdivers in zijn nieuws, tot simpele brandjes ea ongevallen toe, en de VRT volgt...
Dat allemaal helpt mee dat onveiligheidsgevoel op te wekken en te onderhouden:
Herinner je je nog hoeveel plaats enkele tientallen snotapen die wat rel schopten in zwembaden, hoeveel aandacht die wel kregen deze zomer? Er zijn altijd wel snotapen geweest die rel schopten in bende : in de jaren '50 waren dat de "halbstarken", de "blousons noirs" of de nozems, die cinemas sloopten...
Het was bijna een staatszaak, deze zomer!
Oud 9 oktober 2003, 19:57   #197
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Toen die marokaan werd neergeschoten door een psychisch gestoorde man, hoeveel keer en hoe lang is het toen op het nieuws gekomen!
Heb jij toen ook geklaagd dat er teveel aandacht aan gegeven werd? Dit gebeurt ook elke dag zeker!
Maar het ergste van al heeft men toen duidelijk gezegt na onderzoek dat de man volledig psychisch gestoort was en wat laat men zien op tv? De broer van de doodgeschoten marokaan (of turk) die duidelijk voor heel Belgie zegt dat het een rascistische moord was. Awel dat moest ik maar eens op tv komen verklaren, dat een marokaan of turk na een willekeurige inbraak volgens mijn overtuiging uit rascisme heeft gehandeld. Ik denk dat ik dan beter het land zou kunnen verlaten.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2003, 20:18   #198
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Toen die marokaan werd neergeschoten door een psychisch gestoorde man, hoeveel keer en hoe lang is het toen op het nieuws gekomen!
Heb jij toen ook geklaagd dat er teveel aandacht aan gegeven werd? Dit gebeurt ook elke dag zeker!
Maar het ergste van al heeft men toen duidelijk gezegt na onderzoek dat de man volledig psychisch gestoort was en wat laat men zien op tv? De broer van de doodgeschoten marokaan (of turk) die duidelijk voor heel Belgie zegt dat het een rascistische moord was. Awel dat moest ik maar eens op tv komen verklaren, dat een marokaan of turk na een willekeurige inbraak volgens mijn overtuiging uit rascisme heeft gehandeld. Ik denk dat ik dan beter het land zou kunnen verlaten.
Ja, racisme op zich is in mijn ogen al een psychische gestoordheid...
Men was toen idd verassend vlug bij om te verklaren dat die moordenaar psychisch gestoord was: Zulk een ijlpsychiatrie had ik nooit meegemaakt: 't paste wel schoontjes in ieders politieke belangen, natuurlijk...

Aan de moordenaar werd geen aandacht besteed: die werd in 1-2-3 weggemoffeld, maar die enkele gebroken ruiten daarna, d�*t is weken groot nieuws geweest!
Oud 9 oktober 2003, 20:32   #199
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Men moffelt meer criminele feiten weg van allochtonen dan dat ze laten zien wees maar gerust, ik zou niets liever willen dat er een zender komt die niets anders doet dan alle criminele feiten laat zien, dus ipv MTV CTV ofzo, geen weggemoffel van de gezichten van de crimineeltjes zoals op al die programma's waarbij ze een politiepatrouille volgen s'nachts.
Echt waar ik zou niets liever willen.
Oud 9 oktober 2003, 20:34   #200
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

indien het enkel gebroken ruiten waren was het zeker niet op tv geweest, ik denk dus niet dat jij in een buurt woont waar allochtonen wonen en ik denk ook dat jij dus niet veel meer weggaat s'avonds. maar goed dat doet er allemaal niet toe.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be