Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 16 mei 2006, 09:44   #181
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
EU-burgers zijn geen "buitenlanders" zoals pakweg Chinezen of burgers van de Fiji-eilanden. Ze zijn namelijk burger van hetzelfde superland-in-spe als wij, kiezen voor hetzelfde parlement, zijn aan dezelfde EU-richtlijnen onderworpen etc.

Het is dan ook logisch dat ze in elk van de deelstaten van de Unie als een EU-burger behandeld worden. Tenzij je een 19de eeuwse staatsnationalist bent die vindt dat enkel burgerschap van de nationale staten telt.
Dat was mij allemaal al bekend hoor.

De stelling was of het dan zo inkonsekwent is om voor niet europese buitenlanders dezelfde regeling te treffen als voor europese buitenlanders.
telkens opnieuw vooraf inschrijven en dan enkel nog voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Hadden jullie dan nog een derde statuut gewild ?
Als ik mij de commentaren van toen nog herinner was het evenmin haalbaar om ze volledig als belg te beschouwen.
Eigenelijk zijn jullie via deze vraag een achterhoedegevecht aan het leveren over het al of niet toekennen van dat stemrecht. Daar lijkt het nu toch wat laat voor te zijn, er zijn immers al een paar buitenlanders ingeschreven, en blijkbaar moeten er campagnes gevoerd worden om ze te proberen overtuigen om dat te doen.
Beschamend als je de discussies van toen herleest, veel desinformatie, opgeklopte stemming , voor een handvol stemmen.
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 09:45   #182
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Voor de kampioen van de cijfers en de correcte beweringen dhr JVDB

Waar zijn de cijfers en de onderbouwing van uw partij voor de bewering dat een overheidsorgaan beter en goedkoper zou zijn dan de uitkeringen via de vakbonden en mutualiteiten te doen.

Waar zijn de cijfers die aantonend dat het de allochtonen en illegalen zijn die de sociale zekerheid onderuit zullen halen, en niet bvb de frauderende en zwartwerkende eigen volker ?

Waar is de tekst of de interpretatie van de wet, die de bewering staaft dat kerkasiel strafbaar zou zijn

Op wat baseert uw partij zich om rondhangende jongeren te vereenzelvigen met "kutmarokkaantjes"
Iedereen weet dat een dergelijke uitkeringssysteem zoals dit van ons niet kan blijven bestaan met de huidige gang van zaken. niet alleen is er teveel ruimte voor profiteurs en luierikken, ook is de administratie dikwijls 1 en al chaos.
dus in dit opzicht mag er wel verandering in komen alsook de gelijkheid inzake het sociaal systeem, de hoge lonen zouden nog meer moeten bijbetalen want nu is het de middenklasse die het grootste deel betaalt.

Illegalen werken meestal zwart en vormen dus een deel van wat de sociale zekerheid er onderuit haalt maar u hebt zeker gelijk over het feit van de zwartwerkende eigen bevolking en de frauderende politici, directeurs en andere rijken die meestal voor miljoenen frauderen, alles moet aangepakt worden ongeacht welke kleur,nationaliteit of status

Dan over de kerk, De RKK heeft in heel zijn bestaan niks anders gedaan dan de mensen belogen en uitgebuit en nu proberen ze met dergelijke acties hun zonden weg te wassen of wat?? Maar het is niet omdat de kerken momenteel bijna altijd leeg zijn dat ze als hotel moeten dienen voor illegalen of als politiek middel gebruikt worden.
ik denk niet dat christenen in landen zoals iran, pakistan en dergelijke mogen gaan slapen in moskeeën en dan nog een politieke boodschap verkondigen. een kerk dient niet als hotel en bijgevolg moet de overheid dringend werk maken van een asielbeleid dat snel en efficiënt is.
wie hier toekomt moet binnen een maand weten waar hij staat, dit is het enige menselijke en men mag de illegale geen valse hoop geven.

en dan over rondhangende jongeren. ik persoonlijk vind alle rondhangende jongeren een mogelijk gevaar. of dit nu allochtone of autochtone zijn maakt mij niet uit, vele van hun begaan vandalisme en crimineel gedrag puur uit verveling en door gebrek aan de juiste opvoeding dus dit moet men op alle gebieden aanpakken.
slegie is offline  
Oud 16 mei 2006, 09:48   #183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Daarvan was ik ook op de hoogte, maar u ontwijkt de vraag op slinkse De Croo wijze..... Worden mensen niet weerhouden op een congres omdat zij een 'afwijkend' stemgedrag vertonen?
Neen, zij worden niet "weerhouden". Een duidelijk antwoord.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 16 mei 2006, 09:51   #184
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, zij worden niet "weerhouden". Een duidelijk antwoord.
Dank u
Oud 16 mei 2006, 09:53   #185
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op de letter heb je gelijk.

Wat doe je dan met de bewering dat het plan discrimineert in het recht op vereniging en xenefoob is ?
Natuurlijk discrimineert het plan, maar dat is geen enkel probleem. Discrimineren op basis van nationaliteit vormt geen struikelblok, daar het de waarde van het burgerschap benadrukt.

Xenofoob is het evenwel niet. Racistisch al evenmin.
Oud 16 mei 2006, 09:54   #186
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Iedereen weet dat een dergelijke uitkeringssysteem zoals dit van ons niet kan blijven bestaan met de huidige gang van zaken. niet alleen is er teveel ruimte voor profiteurs en luierikken, ook is de administratie dikwijls 1 en al chaos.
dus in dit opzicht mag er wel verandering in komen alsook de gelijkheid inzake het sociaal systeem, de hoge lonen zouden nog meer moeten bijbetalen want nu is het de middenklasse die het grootste deel betaalt.

Illegalen werken meestal zwart en vormen dus een deel van wat de sociale zekerheid er onderuit haalt maar u hebt zeker gelijk over het feit van de zwartwerkende eigen bevolking en de frauderende politici, directeurs en andere rijken die meestal voor miljoenen frauderen, alles moet aangepakt worden ongeacht welke kleur,nationaliteit of status

Dan over de kerk, De RKK heeft in heel zijn bestaan niks anders gedaan dan de mensen belogen en uitgebuit en nu proberen ze met dergelijke acties hun zonden weg te wassen of wat?? Maar het is niet omdat de kerken momenteel bijna altijd leeg zijn dat ze als hotel moeten dienen voor illegalen of als politiek middel gebruikt worden.
ik denk niet dat christenen in landen zoals iran, pakistan en dergelijke mogen gaan slapen in moskeeën en dan nog een politieke boodschap verkondigen. een kerk dient niet als hotel en bijgevolg moet de overheid dringend werk maken van een asielbeleid dat snel en efficiënt is.
wie hier toekomt moet binnen een maand weten waar hij staat, dit is het enige menselijke en men mag de illegale geen valse hoop geven.

en dan over rondhangende jongeren. ik persoonlijk vind alle rondhangende jongeren een mogelijk gevaar. of dit nu allochtone of autochtone zijn maakt mij niet uit, vele van hun begaan vandalisme en crimineel gedrag puur uit verveling en door gebrek aan de juiste opvoeding dus dit moet men op alle gebieden aanpakken.
Ik respecteer uw mening, maar mijn vraag was gericht aan JVDB, die in het omkeerde geval, bij uitspraken tegen het VB altijd citaten en cijfertjes moet hebben, en zo de discussie probeert te stoppen.

zaken zoals "iedereen weet" zou hij vragen wie iedereen is, en of u kunt bewijzen dat het wel degelijk om iedereen gaat.

analoog met zijn vraag over racisten zou hij zeker ook vragen wie de proffiteurs en de luierikken zijn

Ik ga stoppen met me tot zijn niveau te verlagen, uw bijdrage is waardevol
al kan ik niet met alles akkoord gaan
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 09:57   #187
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de kampioen van de cijfers en de correcte beweringen dhr JVDB

Waar zijn de cijfers en de onderbouwing van uw partij voor de bewering dat een overheidsorgaan beter en goedkoper zou zijn dan de uitkeringen via de vakbonden en mutualiteiten te doen.
Bewering? Waar staat die bewering dan wel te lezen?

Ik heb dat argument nooit in de mond genomen, wel gesteld dat het niet aan een vakbond is om een NEUTRALE overheidsfunctie waar te nemen en aldus een machtsfactor uit te bouwen op kosten van de gemeenschap. De basis van de SZ hoort in handen te zijn van de overheid. Geen enkel aspect van die basisverlening mag in handen van derden vallen. Dus niet bij de vakbonden. Die neutraliteit is een heel belangrijk goed. Dat is mijn argument. Niet wat u ervan maakt.

Of de overheid het beter en goedkoper kan doen, moet nagegaan worden. Dat is evenwel heel moeilijk, daar de vakbonden geen openheid geven in hun werkingskosten.
Oud 16 mei 2006, 09:57   #188
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk discrimineert het plan, maar dat is geen enkel probleem. Discrimineren op basis van nationaliteit vormt geen struikelblok, daar het de waarde van het burgerschap benadrukt.

Xenofoob is het evenwel niet. Racistisch al evenmin.
Is het recht op vereniging dan geen universeel recht ?
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 10:00   #189
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik heb dat argument nooit in de mond genomen, wel gesteld dat het niet aan een vakbond is om een NEUTRALE overheidsfunctie waar te nemen en aldus een machtsfactor uit te bouwen op kosten van de gemeenschap. De basis van de SZ hoort in handen te zijn van de overheid. Geen enkel aspect van die basisverlening mag in handen van derden vallen. Dus niet bij de vakbonden. Die neutraliteit is een heel belangrijk goed. Dat is mijn argument. Niet wat u ervan maakt.

Of de overheid het beter en goedkoper kan doen, moet nagegaan worden. Dat is evenwel heel moeilijk, daar de vakbonden geen openheid geven in hun werkingskosten.
Volledig akkoord voor één keer
Oud 16 mei 2006, 10:02   #190
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het recht op vereniging dan geen universeel recht ?
Dit gaat niet om recht op vereniging, maar wel over deelname aan een officieel referentiekader. De overheid kan en mag de toegang hiertoe beperken als dat referentiekader onder haar bevoegdheid valt.
Oud 16 mei 2006, 10:03   #191
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Betrapt, (er kan zelf tegen mijn gewoonte een smiley af). U switcht handig van het partijstandpunt naar uw persoonlijke mening als u wat vast komt te zitten.

Waar u absoluut in de fout gaat, is in de openheid van de werkingskosten.
Daar is zeker openheid over, de boekhouding hiervan wordt en door het RIZIV en door onafhankelijke revisoren gecontroleert. Dit wordt telkens geantwoord op alle vragen van het VB hierover stelde, maar ze blijven als naar gewoonte leugens verspreiden omdat dit in hun kraam past tegen vakbonden die solidariteit buiten het eigen volk blijven verdedigen.
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 10:06   #192
Devi8
Vreemdeling

Standaard

Raar, maar bij de dood van Pim Fortuyn, werd nooit gedacht om een "moreel verantwoordelijke" te zoeken.
Maar dit was Nederland, iets zegt me dat dit hier ook nooit zou gedaan geweest zijn.
Devi8 is offline  
Oud 16 mei 2006, 10:07   #193
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Betrapt, (er kan zelf tegen mijn gewoonte een smiley af). U switcht handig van het partijstandpunt naar uw persoonlijke mening als u wat vast komt te zitten.
Ik "switcht" niet, daar ik in de discussie in het verleden over de rol van de vakbonden in deze steeds gevoerd heb in persoonlijke naam. U kunt die bijdragen gerust opzoeken.

Of de partij een standpunt heeft zoals u beschrijft, moet u mij eens aantonen. Stelt het Vlaams Belang datgene wat u eerder beweerde?
Oud 16 mei 2006, 10:08   #194
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar u absoluut in de fout gaat, is in de openheid van de werkingskosten.
Daar is zeker openheid over, de boekhouding hiervan wordt en door het RIZIV en door onafhankelijke revisoren gecontroleert. Dit wordt telkens geantwoord op alle vragen van het VB hierover stelde, maar ze blijven als naar gewoonte leugens verspreiden omdat dit in hun kraam past tegen vakbonden die solidariteit buiten het eigen volk blijven verdedigen.
Waar vind ik dan informatie over de openheid van de boekhouding van de vakbonden, beste vriend?
Oud 16 mei 2006, 10:08   #195
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Devi8 Bekijk bericht
Raar, maar bij de dood van Pim Fortuyn, werd nooit gedacht om een "moreel verantwoordelijke" te zoeken.
Maar dit was Nederland, iets zegt me dat dit hier ook nooit zou gedaan geweest zijn.
De moord op Fortuyn was een gerichtte moord en stond los van deze moord op willekeurige basis.
Oud 16 mei 2006, 10:09   #196
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De stelling was of het dan zo inkonsekwent is om voor niet europese buitenlanders dezelfde regeling te treffen als voor europese buitenlanders.
telkens opnieuw vooraf inschrijven en dan enkel nog voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Hadden jullie dan nog een derde statuut gewild ?
Je begrijpt het niet echt, denk ik. EU-burgers behoren tot dezelfde staat als wij: het zijn geen buitenlanders.
Oud 16 mei 2006, 10:10   #197
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dit gaat niet om recht op vereniging, maar wel over deelname aan een officieel referentiekader. De overheid kan en mag de toegang hiertoe beperken als dat referentiekader onder haar bevoegdheid valt.
Ik had het nog steeds hier over :

9. STRENGE CONTROLE OP VREEMDELINGENORGANISATIES
Slechts wanneer een dergelijke vereniging over een overheidstoelating beschikt, mag ze opgericht worden en kan ze hier activiteiten ontplooien.

welk kader ziet u hier ?
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 10:13   #198
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Devi8 Bekijk bericht
In Nederland is het debat op een juiste manier gevoerd en heeft tot de noodzakelijke bezinning geleid over het voorafgaandelijk demonisering van alles wat met Fortuyn te maken had. Bij ons evernwel niet. Men blijft het Vlaams Belang maar verder demoniseren, wat tot geen rust leidt en wat zeker niet zal leiden tot de door de demoniserenden beoogde neergang van het Vlaams Belang.
Oud 16 mei 2006, 10:20   #199
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waar vind ik dan informatie over de openheid van de boekhouding van de vakbonden, beste vriend?
De boekhouding van de uitkeringen wordt ook nog gecontroleerd door het rekenhof.
Als "insider" zult u uw politieke vrienden wel kunnen bewegen om een copie te vragen.
U kunt hen dan tevens ook vragen waarom ze blijven beweren dat de boekhouding oncontroleebaar/onbestaande is.
spherelike is offline  
Oud 16 mei 2006, 10:21   #200
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De boekhouding van de uitkeringen wordt ook nog gecontroleerd door het rekenhof.
Als "insider" zult u uw politieke vrienden wel kunnen bewegen om een copie te vragen.
U kunt hen dan tevens ook vragen waarom ze blijven beweren dat de boekhouding oncontroleebaar/onbestaande is.
Dit gaat niet over de uitkeringen, dan wel over de kosten die de vakbonden maken om die dienstverlening mogelijk te maken. Juist op dat laatste geven de vakbonden geen openheid.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be