Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 19 mei 2006, 01:46   #181
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Met of zonder partijfinanciering zal het Vlaams Belang ook de volgende verkiezingen winnen. Ze zullen de grootste partij van Belgie worden.
En zij zullen de echte verantwoordelijken voor deze zieke maatschappij ter verantwoording roepen. Zij die die tot op heden weigeren de conversatie aan te gaan en weigeren de problemen op te lossen zullen dat binnenkort vanuit de oppositie kunnen doen. Dan zullen zij op hun beurt het Vlaams Belang kunnen beschuldigen van slecht beleid omtrent de problemen die zijzelf hebben gecreëerd. Moet men eigenlijk niet de partijfinanciering van de traditionele partijen afnemen? Want tot nog toe is daar niks zinnigs mee gebeurd.
Maar vergis U niet en onderschat de kiezer niet.
xmordan is offline  
Oud 19 mei 2006, 05:43   #182
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Menselijkheid???? Naieveling. Sinds wanneer heeft een politieke partij een andere motivatie dan stemgewin?
Zéér juist!

En d�*t geldt voor ALLE politieke partijen.
Oud 19 mei 2006, 06:45   #183
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De demonisatie had een ietsje gedoseerder gemogen
Waarmee je bevestigt wat Diego Raga zegt.

Besef wél dat je openlijk toegeeft dat er op overdadige wijze gedemoniseerd wordt. Is dat geen aanzetten tot haat?

Citaat:
maar ik denk toch dat de teloorgang van het VB is ingezet.
Waarom zeg je eigenlijk niet 'ik wéét...' inplaats van 'ik denk...?
Zo'n verstandige kerel als jij heeft toch geen last van wishful thinking?

Citaat:
Het klimaat is nu uitstekend om de dotaties geheel of gedeeltelijk in te trekken
Iedereen heeft idd kunnen merken waar het de 'democraten' bij de recuperatie van deze (zoveelste!!!) moord om te doen was, Staaf.
Niet alleen jij....

Citaat:
en dan kan de doodstrijd beginnen.
Van wie of wat kan de doodstrijd nu effectief beginnen, Staaf? Van de partij die een jaar zonder dotaties verder moet, en z�*l gaan, of van dat landje waar al een tijdlang 'alle rek uit is'?

Citaat:
Elke krant, zowel links als rechts, geeft minstens zijdelings een deel van de schuld aan het VB.
Elke krant, zowel links als rechts, verzwijgt ook totaal welbepaalde dingen omdat dit de 'parlementaire' democratie beter uitkomt. Dat ruim 70% van de burgers pro de invoering van referenda is, bijvoorbeeld.
Wat wordt daarmee door de media bewezen, volgens jou? Dat de burger altijd en overal domweg de media volgt?
Uit de lezersbrieven, die de laatste dagen de media letterlijk overspoelen, is de conclusie dat deze de besluitvorming van Jan Modaal bepaalt niet echt te trekken....volgens mij....

Citaat:
Los van de vraag of het beschuldigen terecht is, geloof ik dat het VB onherstelbaar beschadigd is.
En alweer is mijn vraag: waarom zeg je niet, 'ik wéét' inplaats van 'ik geloof'?

De vraag of de beschuldiging terecht is zal, volgens mij, wel degelijk een rol spelen in het ,door de politieke recuperators, beoogde resultaat. Een doorslaggevende rol zelfs.
De 'democratische' partijen zijn er tot nu toe nooit in geslaagd een, door henzelf ongewenste partij te beschadigen. Integendeel!
Waarom zou dat deze keer anders zijn?

Citaat:
In love and politics, all is fair.
D�*�*r, beste Staaf, zal de kiezer over oordelen.
Waarom zou je de burger in dit geval niet in staat achten om een (niet door de politiek gemanipuleerd) oordeel te vellen, maar over één referendumpunt wel?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 mei 2006 om 06:53.
Knuppel is offline  
Oud 19 mei 2006, 06:56   #184
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik weet wel dat het niet de afbeelding van hun dochtertje is, maar elke Antwerpenaar weet dat het VB met dat meisje een link naar Luna legt en daar hebben de ouders een probleem mee...
Mijn kindje heeft ook blond krullend haar...zal ik het dan maar verven? Wat gaan die ouders nog eisen ? Dat alle blonde krullebolletjes hun kopje kort knippen ?
Verdriet hebben is meer dan ok en absoluut normaal, maar overdrijven en de dood van uw kind zo gebruiken...zeker als het om een affiche gaat die al VOOR die waanzinnige daad bestond.
Duupje is offline  
Oud 19 mei 2006, 07:13   #185
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De demonisatie had een ietsje gedoseerder gemogen, maar ik denk toch dat de teloorgang van het VB is ingezet.
Spijtig genoeg valt die overkill of de fameuze 'moeder aller demoniseringen' nogal mee.
Mss gaan de Franstaligen hun hand overspelen - uiteraard met behulp van sp.a en dan zien we verder.
Citaat:
Het klimaat is nu uitstekend om de dotaties geheel of gedeeltelijk in te trekken, en dan kan de doodstrijd beginnen.
Aan zichzelf meent men de wereld te kennen. Zet het Belang zonder geld en 't is opgelost.
't Geldzakargument.
't Zal niet helpen, vrees ik. Nu het steeds moeilijker wordt de - Vlaamse burger - onwetend te houden , komt het er steeds meer en meer op aan hem bang te maken.
Muilkorf, racisme en antidiscriminatiewetten, inperking van vrijemeningsuiting, politisering van recht en gerecht zijn daartoe een eerste aanzet.
Citaat:
Zolang het maar fair tegenover België is, wsl.
Oud 19 mei 2006, 07:24   #186
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De demonisatie had een ietsje gedoseerder gemogen, maar ik denk toch dat de teloorgang van het VB is ingezet.
Het klimaat is nu uitstekend om de dotaties geheel of gedeeltelijk in te trekken, en dan kan de doodstrijd beginnen.
Elke krant, zowel links als rechts, geeft minstens zijdelings een deel van de schuld aan het VB. Los van de vraag of het beschuldigen terecht is, geloof ik dat het VB onherstelbaar beschadigd is.
Ik denk dat die analyse iets te optimistisch is. Je kan veel proberen te timen in de politiek, maar o.a. het Blok-proces toonde duidelijk aan dat de agenda zich niet laat bepalen. Ik heb ook zo'n flauw vermoeden dat men het effect van de financiële drooglegging schromelijk overschat. De "brand name" is goed gevestigd en de kiezers lijken me behoorlijk overtuigd; het VB dat zich profileert als een soort non-establishment studentenclubje zonder grote middelen kan als underdog misschien juist een tweede (beter: zoveelste) nieuwe adem krijgen. Ik heb trouwens nog niet veel (als ik eerlijk moet zijn: geen) "gewone mensen" van hun paard zien vallen, verblind door "de grote waarheid" die hen nu zo onmiskenbaar gereveleerd wordt door de politieke hogepriesters. You can't fool all the people all of the time.

Hoewel ik wel hoop dat het VB wegsmelt, zodat er ter rechterzijde van het politieke firmament eindelijk weer eens wat ademruimte kan geschapen worden.

Desiderius is offline  
Oud 19 mei 2006, 07:27   #187
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik heb noch bevestigd, noch ontkend dat de zaak politiek wordt gespeeld.

Waarom die ene affiche niet mag gebruikt worden: uit respect!!!

En verder reageert u niet op wat er in mijn post stond.
Citaat:
Iemand buit in elk geval de dood van hun dochtertje politiek uit
Citaat:
De advocaat van de ouders heeft ervaring en is verantwoordelijk voor dergelijke vragen.
Oud 19 mei 2006, 07:34   #188
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan zichzelf meent men de wereld te kennen. Zet het Belang zonder geld en 't is opgelost.
't Geldzakargument.
Knuppel is offline  
Oud 19 mei 2006, 07:37   #189
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoewel ik wel hoop dat het VB wegsmelt, zodat er ter rechterzijde van het politieke firmament eindelijk weer eens wat ademruimte kan geschapen worden.
Daarvoor moet de rechterzijde van het politiek firmament zich wel duidelijk rechts gaan profileren.
Uitgesproken rechts zelfs.
Knuppel is offline  
Oud 19 mei 2006, 11:49   #190
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Mijn kindje heeft ook blond krullend haar...zal ik het dan maar verven? Wat gaan die ouders nog eisen ? Dat alle blonde krullebolletjes hun kopje kort knippen ?
Neen, en dat weet je zelf ook wel! Ze vragen niets, behalve het terugtrekken van één affiche die gezien de omstandigheden echt wel wansmakelijk is. En dat beseft zelfs het VB. Door uw banalisatie getuig je echt van een absoluut gebrek aan respect.

Citaat:
Verdriet hebben is meer dan ok en absoluut normaal, maar overdrijven en de dood van uw kind zo gebruiken...zeker als het om een affiche gaat die al VOOR die waanzinnige daad bestond.
De beschuldiging dat de ouders de dood van hun kind zouden misbruiken, vind ik de walgelijkste lijkenpikkerij die ik al heb gehoord in dit hele verhaal.
Edina is offline  
Oud 19 mei 2006, 11:54   #191
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn dochter haar petekind het Luna, ik durf het zelf niet meer binnen te laten uit respect voor die ouders van het vermoorde kind die er geen politiek kwestie willen van maken.
Maar ik weet het niet meer wat ik moet doen. binnen laten, of buiten laten staan. zal het eens aan vermassen moeten vragen.......
fernand is offline  
Oud 19 mei 2006, 11:55   #192
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Daarvoor moet de rechterzijde van het politiek firmament zich wel duidelijk rechts gaan profileren.
Uitgesproken rechts zelfs.

zeg gij zijt nen gevatte zulle
fernand is offline  
Oud 19 mei 2006, 12:10   #193
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Mijn dochter haar petekind het Luna, ik durf het zelf niet meer binnen te laten uit respect voor die ouders van het vermoorde kind die er geen politiek kwestie willen van maken.
Maar ik weet het niet meer wat ik moet doen. binnen laten, of buiten laten staan. zal het eens aan vermassen moeten vragen.......
Zelfde opmerking als voor Duupje: je banalisering getuigt van een absoluut gebrek aan respect! En je opmerking is totaal bij de haren gesleurd.
Edina is offline  
Oud 19 mei 2006, 12:17   #194
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zelfde opmerking als voor Duupje: je banalisering getuigt van een absoluut gebrek aan respect! En je opmerking is totaal bij de haren gesleurd.
Respect voor wie of wat. Wanneer men respect wil betuigen wordt het afgewezen. U weet hoe mijn dochter haar petekind noemt?
fernand is offline  
Oud 19 mei 2006, 12:26   #195
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Respect voor wie of wat.
This says it all, I guess. Bye!
Edina is offline  
Oud 19 mei 2006, 12:35   #196
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De beschuldiging dat de ouders de dood van hun kind zouden misbruiken, vind ik de walgelijkste lijkenpikkerij die ik al heb gehoord in dit hele verhaal.
Misschien beseffen die ouders het zelf (nog) niet maar dat er lijkenpikkerij via hun kind plaatsvindt is een feit. In hoge mate zelfs.
Knuppel is offline  
Oud 19 mei 2006, 12:44   #197
Casca
Minister

Standaard

Het zijn dus wel degelijk de nabestaanden en vrienden die moeten bepalen of het om lijkenpikkerij gaat.
Casca is offline  
Oud 19 mei 2006, 13:16   #198
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

[quote=Edina;1715288]Neen, en dat weet je zelf ook wel! Ze vragen niets, behalve het terugtrekken van één affiche die gezien de omstandigheden echt wel wansmakelijk is. En dat beseft zelfs het VB. Door uw banalisatie getuig je echt van een absoluut gebrek aan respect.

De beschuldiging dat de ouders de dood van hun kind zouden misbruiken, vind ik de walgelijkste lijkenpikkerij die ik al heb gehoord in dit hele verhaal.[/quote

Er worden dagelijks overal kinderen vermoord, enkel omdat deze ouders 'bevriende' politici en andere 'hoogwaardig'heidsbekleders tot vriend hebben, mogen ze zich wat meer permitteren hier.
Eigen volk eerst...ik vraag me steeds meer en meer af van wie die leuze afkomstig is...
Ieder dood kind is een ramp voor de desbetreffende familie, maar niet iedere ouder die zen kind in het verkeer verliest, eist dat de overheid de affiches die op hun kinderen trekken weghaalt.Waanzin gewoon, en nog grotere waanzin dat er dan nog mensen zijn die zeggen dat het Vlaams Belang het met een bepaalde reden deed...idiotie ten top hier.
Duupje is offline  
Oud 19 mei 2006, 13:17   #199
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Het verhaal van Aladin en de geest in de toverlamp. Iedereen kent het! Aladin vindt een toverlamp, wrijft er over er verschijnt een geest. Aladin mag van de geest drie wensen doen die in vervulling zullen gaan.
Door de gebeurtenissen komt het VB in opspraak. Er ontstaat zoiets van een sfeer van Wiedergut-machung. De ongelukkige ouders hebben een soort recht verworven om het verstoorde evenwicht weer goed te maken. In die sfeer moet de vraag gezien worden. Het VB dat op die eis ingaat maakt zich, hoe cynisch het ook mag klinken, respectabel. Zoals met het verhaal van Aladin, kan men maar een beperkt aantal eisen stellen! Ook de tijd is beperkt, vele ogen kijken toe! Om er nog verder op in te gaan, men hoeft de vraag/eis niet te verantwoorden. Het beeld van een kind en een moeder is in de reclamewereld heel gewoon! Er zijn dus twee zaken, het VB dat ingaat op een niet zo vanzelfsprekende vraag/eis en de advocaat die de vraag stelt. Tactisch gezien wordt het VB er sterker van. De advocaat van een van de slachtoffers heeft zijn vraag mogen stellen, die vraag is voldaan en daarmee is hij ook een beetje uitgeteld. Dat zal wel niet de bedoeling geweest zijn maar het is nu eenmaal zo.

Rogier

Rogier is offline  
Oud 19 mei 2006, 14:15   #200
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er worden dagelijks overal kinderen vermoord, enkel omdat deze ouders 'bevriende' politici en andere 'hoogwaardig'heidsbekleders tot vriend hebben, mogen ze zich wat meer permitteren hier. Eigen volk eerst...ik vraag me steeds meer en meer af van wie die leuze afkomstig is... Ieder dood kind is een ramp voor de desbetreffende familie, maar niet iedere ouder die zen kind in het verkeer verliest, eist dat de overheid de affiches die op hun kinderen trekken weghaalt.Waanzin gewoon, en nog grotere waanzin dat er dan nog mensen zijn die zeggen dat het Vlaams Belang het met een bepaalde reden deed...idiotie ten top hier.
Jij snapt het blijkbaar niet helemaal. Het is niet alleen de afbeelding van een kindje dat op hun vermoorde dochtertje lijkt, maar vooral de slogan die erbij staat! uw uitleg gaat dus echt niet op.
Edina is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be