Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 21 mei 2006, 19:31   #181
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
By the way, ik wacht nog steeds op een antwoord op een vraag die ik je eerder stelde.
Licht eens concreet de multiculturele verrijking toe van bij voorbeeld Noord-Afrikanen.
Ik vind het opmerkelijk dat geen enkele zelfverklaarde knuffelaar de moeite neemt om al zijn verrijkingen toe te lichten, laat staan te delen.
Is niet aan mij gesteld, maar ik zal u van antwoord dienen: ik ben zo één van die mensen die niet van zijn medemensen eist dat ze hem op één of andere wijze 'verrijken'. Ik vraag dat niet van u (misschien maar goed ook), ergo ik vraag dat ook niet van een Noord-Afrikaan. Zolang ik er maar niet over struikel.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 21 mei 2006, 19:37   #182
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik woon niet honderd meter onder de grond en ik beschik nog over al mijn zinnen. Er moet dus een andere verklaring zijn. Blijven proberen zou ik zeggen.

Ik heb overigens niet beweerd dat er geschimpt mag worden. Ik sta wel achter een 'confrontatie van de VB'er met zijn racistische moraal'.
Blijven proberen om eens nuchter na te denken Duikboot !
De VB-er hanteert geen racistische moraal : die gedachte van jou is duidelijk het resultaat van een overmatige linkse hersenspoeling.
De VB-er noemt de samenlevingsproblemen gewoon bij naam. En daar knijpt het schoentje voor de zelfverklaarde verdraagzamen : de klokkenluiders roeren in de wonden waar de multikulfanaten 100 % verantwoordelijk voor zijn, met name een ongelimiteerde migratie en de uitwassen waartoe die geleid heeft. Oogkleppen af, verantwoordelijkheid opnemen en de door u als racistisch gekwalificeerde aanklachten verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Het punt is dat u geen oplossing aanbiedt voor de problemen die u veroorzaakt heeft.
Knorretje is offline  
Oud 21 mei 2006, 19:41   #183
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VB-er hanteert geen racistische moraal : die gedachte van jou is duidelijk het resultaat van een overmatige linkse hersenspoeling.
De VB-er noemt de samenlevingsproblemen gewoon bij naam. En daar knijpt het schoentje voor de zelfverklaarde verdraagzamen : de klokkenluiders roeren in de wonden waar de multikulfanaten 100 % verantwoordelijk voor zijn, met name een ongelimiteerde migratie en de uitwassen waartoe die geleid heeft. Oogkleppen af, verantwoordelijkheid opnemen en de door u als racistisch gekwalificeerde aanklachten verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Het punt is dat u geen oplossing aanbiedt voor de problemen die u veroorzaakt heeft.
Doe geen moeite knorretje, ze willen ons gewoon niet begrijpen. Ga niet in discussie met hersendoden. Ze kunnen er niet aan doen dat ze zo zijn.
Oud 21 mei 2006, 19:42   #184
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Is niet aan mij gesteld, maar ik zal u van antwoord dienen: ik ben zo één van die mensen die niet van zijn medemensen eist dat ze hem op één of andere wijze 'verrijken'. Ik vraag dat niet van u (misschien maar goed ook), ergo ik vraag dat ook niet van een Noord-Afrikaan. Zolang ik er maar niet over struikel.
Ik had het al verwacht. Vanaf het ogenblik dat men vraagt het verrijkingsdiscours toe te lichten, staan de Duikboten met hun mond vol tanden. Wel handig die reply die je zo net uit je mouw schudde. Het zal waarschijnlijk de volgende mode-reply worden bij al die multikulliefhebbers die er niet in slagen het waarom van hun multikulturele neurose toe te lichten.
Knorretje is offline  
Oud 21 mei 2006, 19:44   #185
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Uiteraard bent u ten prooi gevallen aan een racistische moraal. Het kenmerk van zo'n moraal is net dat u zelf niet meer inziet dat u een racistische moraal hanteert. Racisme is voor lieden zoals u zodanig deel gaan uitmaken van hun denken dat het onzichtbaar is geworden. Het is een evidentie geworden, een zienswijze. En dat maakt het enerzijds zo gevaarlijk en anderzijds zo moeilijk te bestrijden.
Oud 21 mei 2006, 19:45   #186
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schrijnend hoe Bart de Wever en Jean-Marie de Decker, uit angst voor de electorale gevolgen, Karel De Gucht "terechtwijzen" voor diens uitspraken. Het klimaat is dus al zodanig verziekt dat niemand nog iets confronterends mag zeggen over en tegen de VB-kiezer; maar over 'de allochtoon' mag en moet zowat alles gezegd worden, het goorste en stompzinnigste eerst.
Dat het klimaat grondig verziekt is kan ik alleen maar beamen.
Echter niet omdat 'niemand nog iets confronterends durft zeggen over en tegen VB-kiezers'. Of ben je de mestkevers van dezelfde de Gucht vergeten? Etienne Vermeers vergeten die zich schaamde Vlaming te zijn in het 'racistische Vlaanderen' wegens de laatste verkiezingsoverwinning van het VB?
VB-kiezers moeten al jaren bakken stront over zich heen laten gaan. En dan gaat de Gucht opeens in een zodanige versnelling dat er eindelijk twee politici vinden dat het te gortig wordt. Daar maak jij dan van 'dat niemand nog iets confronterends durft zeggen'.
Leef jij in een boomhut in het zoniënwoud of zo?

Waarom zouden De Wever en De Decker trouwens bang moeten zijn voor stemmenverlies als De Gucht groot gelijk heeft? Ik zou denken dat De Decker en De Wever in dat geval stemmen zouden verliezen en het 'underdog' De Gucht stemmenwinst oplevert.

Of twijfel jij er soms aan het 'positieve effect' van de uitval van De Gucht naar dat miljoentje onverlaten van VB-kiezers?
Kunnen zij dan opeens toch niet meer zo zeker verantwoordelijk gesteld wordt voor 'het klimaat' waarin deze éne moord, die zo anders is dan de vele andere moorden, gepleegd is geworden?
Was De Gucht er iets te rap bij om deze moord voor eigen politiek gewin te misbruiken?
Oud 21 mei 2006, 19:47   #187
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Ik had het al verwacht. Vanaf het ogenblik dat men vraagt het verrijkingsdiscours toe te lichten, staan de Duikboten met hun mond vol tanden. Wel handig die reply die je zo net uit je mouw schudde. Het zal waarschijnlijk de volgende mode-reply worden bij al die multikulliefhebbers die er niet in slagen het waarom van hun multikulturele neurose toe te lichten.
Het zij zo. Ik geef u gewoon een eerlijk antwoord. Wie 'verrijking' aanhaalt als een 'reden voor multiculturalisme' slaat twee keer de bal mis: één omdat zo iemand uitgaat van multiculturalisme als streefdoel, terwijl het gewoon een gegeven is in een geïndividualiseerde, liberale democratie; twee omdat ik van niemand te eisen heb dat hij of zijn mijn leven 'verrijkt'.
Oud 21 mei 2006, 19:48   #188
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard bent u ten prooi gevallen aan een racistische moraal. Het kenmerk van zo'n moraal is net dat u zelf niet meer inziet dat u een racistische moraal hanteert. Racisme is voor lieden zoals u zodanig deel gaan uitmaken van hun denken dat het onzichtbaar is geworden. Het is een evidentie geworden, een zienswijze. En dat maakt het enerzijds zo gevaarlijk en anderzijds zo moeilijk te bestrijden.
Uiteraard bent u Duisteren Duikboot ten prooi gevallen aan een politiek correct racistische moraal. Het kenmerk van zo'n moraal is net dat u zelf niet meer inziet dat u een racistische moraal hanteert. Racisme is voor lieden zoals u zodanig deel gaan uitmaken van hun politiek correct denken dat het onzichtbaar is geworden. Het is een evidentie geworden, een zienswijze. En dat maakt het enerzijds zo gevaarlijk en anderzijds zo moeilijk te bestrijden.
Knorretje is offline  
Oud 21 mei 2006, 19:51   #189
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zij zo. Ik geef u gewoon een eerlijk antwoord. Wie 'verrijking' aanhaalt als een 'reden voor multiculturalisme' slaat twee keer de bal mis: één omdat zo iemand uitgaat van multiculturalisme als streefdoel, terwijl het gewoon een gegeven is in een geïndividualiseerde, liberale democratie; twee omdat ik van niemand te eisen heb dat hij of zijn mijn leven 'verrijkt'.
De multiculturele verrijking is nochtans de meest misbruikte excuustruus die men ter linkerzijde hoort. Waarom blijft de linkerzijde dat hol concept zo gretig misbruiken?
Knorretje is offline  
Oud 21 mei 2006, 19:52   #190
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat het woord 'racisme' totaal gedevalueerd is door de jarenlange verkrachting van dat begrip en dit door de 'progressieve' kerk en zijn slaafse volgelingen.
Oud 21 mei 2006, 19:52   #191
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat het klimaat grondig verziekt is kan ik alleen maar beamen.
Echter niet omdat 'niemand nog iets confronterends durft zeggen over en tegen VB-kiezers'. Of ben je de mestkevers van dezelfde de Gucht vergeten? Etienne Vermeers vergeten die zich schaamde Vlaming te zijn in het 'racistische Vlaanderen' wegens de laatste verkiezingsoverwinning van het VB?
Dat zijn uitzonderingen. Vandaar ook hun grote nieuwswaarde.

Citaat:
VB-kiezers moeten al jaren bakken stront over zich heen laten gaan. En dan gaat de Gucht opeens in een zodanige versnelling dat er eindelijk twee politici vinden dat het te gortig wordt. Daar maak jij dan van 'dat niemand nog iets confronterends durft zeggen'.
Leef jij in een boomhut in het zoniënwoud of zo?
Nee, ik laat me gewoon niet inpakken door de hysterische karikatuur die u schetst.

Citaat:
Waarom zouden De Wever en De Decker trouwens bang moeten zijn voor stemmenverlies als De Gucht groot gelijk heeft? Ik zou denken dat De Decker en De Wever in dat geval stemmen zouden verliezen en het 'underdog' De Gucht stemmenwinst oplevert.
Of twijfel jij er soms aan het 'positieve effect' van de uitval van De Gucht naar dat miljoentje onverlaten van VB-kiezers?
Kunnen zij dan opeens toch niet meer zo zeker verantwoordelijk gesteld wordt voor 'het klimaat' waarin deze éne moord, die zo anders is dan de vele andere moorden, gepleegd is geworden?
Was De Gucht er iets te rap bij om deze moord voor eigen politiek gewin te misbruiken?
De meeste mensen worden nu eenmaal niet graag met hun onaangenamere trekjes geconfronteerd. We worden nu eenmaal liever met honing dan met pekel ingesmeerd. Dat is volkomen menselijk, maar af en toe moet een mens ook eens in de spiegel durven te kijken en niet spuwen op degene die hem een spiegel aanreikt.
Oud 21 mei 2006, 19:55   #192
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat het woord 'racisme' totaal gedevalueerd is door de jarenlange verkrachting van dat begrip en dit door de 'progressieve' kerk en zijn slaafse volgelingen.
Juist, vandaar dat de inquistiemethoden ter linkerzijde, de vervolging en uitsluiting van een politieke mening, de CGKR en de gedachtepolitie, de op maat van links gemaakte wetten en gevoerde processen ook gerust te klasseren zijn onder dit rekbare, excuus uitgerokken begrip.
Knorretje is offline  
Oud 21 mei 2006, 19:55   #193
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
De multiculturele verrijking is nochtans de meest misbruikte excuustruus die men ter linkerzijde hoort. Waarom blijft de linkerzijde dat hol concept zo gretig misbruiken?
Dat moet u vragen aan dat deel van de linkerzijde dat dit argument aanhaalt. Maar zoals u merkt is de linkerzijde niet zo'n monolitisch blok.
Oud 21 mei 2006, 19:57   #194
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Goh, of we nu het woord 'racisme' gebruiken of iets anders: de lading die het dekt blijft dezelfde. Een semantisch steekspel zal daar niets aan veranderen.
Oud 21 mei 2006, 19:57   #195
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
=Den Duisteren Duikboot;1719933] maar af en toe moet een mens ook eens in de spiegel durven te kijken en niet spuwen op degene die hem een spiegel aanreikt.
Komt uit de mond van diegene die de splinter uit andersmans oog er met een hakbijl wil uitslaan, maar de balk in eigen oog weigert te zien.
Knorretje is offline  
Oud 21 mei 2006, 20:00   #196
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Komt uit de mond van diegene die de splinter uit andersmans oog er met een hakbijl wil uitslaan, maar de balk in eigen oog weigert te zien.
Oh, maar ik ben veel genadelozer voor mezelf dan voor u, hoor. U moest eens weten... 8)
Oud 21 mei 2006, 20:01   #197
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh, of we nu het woord 'racisme' gebruiken of iets anders: de lading die het dekt blijft dezelfde. Een semantisch steekspel zal daar niets aan veranderen.
Welke lading dekt het begrip dan wel volgens u?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 mei 2006, 20:15   #198
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke lading dekt het begrip dan wel volgens u?
Ik sluit mij aan bij de rechter die verwees naar het aanzwengelen van het zondebokmechanisme. Of de zondebok nu gekozen is omwille van ras, afkomst, cultuur, seksuele voorkeur of wat dan ook, is in wezen niet belangrijk. Of we dat allemaal onder de noemer 'racisme' plaatsen is evenmin wezenlijk. Het gaat erom dat het zicht op de realiteit wordt vervalst door een systematische en eenzijdige focus op en overdrijving van wat de zondebok (al dan niet daadwerkelijk) verkeerd doet, ten einde hem uit te drijven, in dit geval in het kader van een volksnationalistische ideologie, die zonder dit zondebokmechanisme kennelijk niet tot vervulling kan komen.
Oud 21 mei 2006, 20:22   #199
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sluit mij aan bij de rechter die verwees naar het aanzwengelen van het zondebokmechanisme. Of de zondebok nu gekozen is omwille van ras, afkomst, cultuur, seksuele voorkeur of wat dan ook, is in wezen niet belangrijk. Of we dat allemaal onder de noemer 'racisme' plaatsen is evenmin wezenlijk. Het gaat erom dat het zicht op de realiteit wordt vervalst door een systematische en eenzijdige focus op en overdrijving van wat de zondebok (al dan niet daadwerkelijk) verkeerd doet, ten einde hem uit te drijven, in dit geval in het kader van een volksnationalistische ideologie, die zonder dit zondebokmechanisme kennelijk niet tot vervulling kan komen.
Dit is allemaal larie, daar we helemaal geen zondenbok zoeken. We zoeken de bestaande problemen op te lossen, door ze vooreerst aan te kaarten (wat enige tijd geleden nog een riskante onderneming bleek te zijn) en er oplossingen voor uit te werken.

Wat is "een volksnationalistische ideologie"?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 21 mei 2006, 20:36   #200
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is allemaal larie, daar we helemaal geen zondenbok zoeken.
Niet bewust natuurlijk. Dat zou nogal straf zijn. Van zoveel kwaadwilligheid ga ik de meeste mensen niet verdenken. In de jaren '30 en '40 wisten de Duitsers die joodse winkels aan diggelen sloegen ook niet beter. Door de problemen af te wentelen op de joden, bood Hitler het Duitse volk de broodnodige illusie van gemeenschappelijkheid en solidariteit, nodig om de op drift geraakte ziel van den Duits weer zekerheden te bieden.

Misschien wist zelfs Hitler niet beter. Denk jij dat Hitler echt geloofde in de schuld van de joden, Jan van den Berghe?

Citaat:
We zoeken de bestaande problemen op te lossen, door ze vooreerst aan te kaarten (wat enige tijd geleden nog een riskante onderneming bleek te zijn) en er oplossingen voor uit te werken.
Uw postings getuigen meestal van erg veel ratio en weinig menselijk gevoel. Dat was ook het probleem in nazi-Duitsland. Het ging er allemaal buitengewoon rationeel aan toe. Vandaar dat ik mij verzet tegen inhumane oplossingen. Dat is niet hetzelfde als 'zich verzetten tegen oplossingen' tout court.

Er is overigens in het geheel niets mis met 'problemen aankaarten' op voorwaarde dat u een fair beeld schetst van de problemen. Dat veronderstelt op zijn minst enige onderdrukking van ideologische vooringenomenheid.

Citaat:
Wat is "een volksnationalistische ideologie"?
Tja, wat zou dat nu kunnen zijn? Tot voor ik het hier neerpende, had ik er zelf ook nog nooit van gehoord. Gek hé?

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 21 mei 2006 om 20:37.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be