![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Haha, voor jou een vraag, voor mij een weet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het mooiste bewijs dat de 'de politiek' in dit land niet vatbaar is/was voor argumenten is dat het VB nog nooit anders dan verkiezing op verkiezing won.
Het feit dat de paarse partijen peiling na peiling kleiner worden is het bewijs dat ze niet vatbaar waren voor argumenten. Het duidelijkste bewijs dat Walter Pauli geen argumenten heeft is zijn krantencommentaar van gisteren. Wat kan een mens daar anders op zeggen dan 'Fuck you all'? ------------------------------------------------------------- [SIZE=5]Niets kwetst meer dan de waarheid.[/SIZE] Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 juni 2006 om 07:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het hoeft niet meer bewezen te worden: de politiek correcte media zijn niet meer in staat het VB te nekken.
Deze opiniepeiling na de schietpartij in Antwerpen bewijst dat ten overvloede. Maar mss moeten we in de reactie van Pauli een wijziging van taktiek trachten te zien: ipv demonisering, het doodzwijgen van het Belang in pers en media. Een taktiek zoals die in Wallonië en Frankrijk wordt toegepast tav FN. (Waarmee ik geenszins wil gezegd hebben dat VB en FN op gelijke voet dienen gesteld.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Minister-President
|
![]() Prachtig antwoord van het Vlaams Belang. De enige partij die nog opkomt voor het belang van Vlaanderen. De rode rakkers willen alleen maar aan de vetpotten zitten, en de rest wil macht.... veel macht. En als ze daar Vlaanderen en hun grootmoeder voor moeten verkopen dan is het maar zo.
Nee de tekst van Pauli toont duidelijk aan dat de man alle pedalen aan het verliezen is. Ik vraag mij af wat hij denkt over de kiezers die Jean-Marie Dedecker zijn beleidsviesie goed vinden, of dat van Coveliers. Die zullen ook wel een Fuck You waard zijn veronderstel ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Knoop het goed in je oortjes, ik ben geen 'linkse rat', ik heb een mening over het VB zoals ik die over de VLD, de Spa enz heb. Wat ik echter niet pik zijn beledigingen omwillen van die mening. Wat ik ook niet pik is dat rechts doet alsof ik een hetze tegen haar start of "meedoe aan de zwartmaking van het VB". Ik heb een mening over het VB en die is niet altijd positief, daarom moet je die mening echter niet afdoen als een aanval op het VB. MVG Laatst gewijzigd door Kay_ : 20 juni 2006 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom voel jij je persoonlijk aangesproken door 'beledigingen' die aan niemand in het bijzonder en al zeker niet aan jouw persoontje waren gericht? Waar heb ik jou belet je mening te zeggen? Jij gaat MIJ toch niet beletten om de rijke woordenschat van De Morgen over nemen? Ik heb het gevoel dat jij je ergert omdat ik geen aandacht lijk te schenken aan wat jij schrijft. Ben ik soms verplicht om jou te antwoorden? Op een schouderklopje van Knuppel, omdat jij niet aan het spel van de 'progressieven' alhier lijkt mee te doen, zul je nog wat moeten wachten. Een Vlaams-nationalist vertrouwt namelijk niet zo vlug meer op de goede wil waar jij, het mag gezegd, blijk van geeft. De toekomst zal wel uitwijzen of je mijn vertrouwen waard bent. Voor mijn gevoel is daar (voorlopig) niet voldoende reden voor. Knoop dat goed in je oortjes. ![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 juni 2006 om 10:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De reactie van Pauli typeert de intellectuele dwaasheid die sedert enkele jaren links overheerst: "Is er een probleem dat we niet de baas kunnen?" Negeer het dan lost het zichzelf op is het antwoord van links.Niks van natuurlijk! Een voorbeeld: ik ga naar de dokter en die stelt vast dat zich een kanker in mijn lichaam ontwikkelt. Zegt de dokter dan: "Negeer die kanker en dan lost hij zichzelf wel op"? Neen, die dokter stelt een planning voorop om de kanker te bestrijden. Maatschappelijk wordt de kanker gevormd door de ontevredenheid bij zeer veel mensen. Die ontevredenheid moet worden opgelost niet de mens dient maatschappelijk geliquideerd zoals Pauli voorstelt. Links moet dringend neerdalen uit hun ivoren troon van waaruit onfeilbare wijsheden worden georakeld met in de ene hand een sigaar, in de andere een glas champagne terwijl voor hen een zilveren schaal met oesters uitnodigend staat te blinken. "Het is niet omdat men denkt wijs te zijn, dat men het inderdaad is" een gegeven waar veel mensen ter linkerzijde zich eens moeten bezinnen.
![]() |
![]() |
#190 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En dat kaderde gewoon in het feit dat ik net nog maar beledigd was omwille van mijn mening. Ik ben dus kort door de bocht gegaan en had dat niet persoonlijk naar jou moeten richten. Laatst gewijzigd door Kay_ : 20 juni 2006 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bravo, advokaat des duivels!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat noch Lombas noch ik je bijvielen inzake jouw idee over het negationisme? Dan heb ik iets voor jou dat je van idee zou kunnen doen veranderen. [SIZE=2] http://forum.politics.be/showthread....9&page=1&pp=20[/SIZE]
![]() |
![]() |
#193 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat paternalistisch model heeft vrij goed gewerkt zolang het goed ging met de economie en de politieke klasse niet al te gekke dingen deed. Sinds 1973 draait de economie echter niet meer vanzelf. De politieke klasse heeft eerst geprobeerd de mensen af te kopen met uitkeringen en ambtenanenjobs, maar na een tijd werd dat zo duur dat de belastingen fors omhoog zijn moeten gaan. Daarnaast heb je sommige politici en partijen die uit een dogmatische wereldbeschouwing gekke dingen zijn beginnen doen met het strafrecht, migratiebeleid, edm. Die "progressive policiti" hadden het volk voor een deel van de weg, maar zij zijn op een bepaald moment te ver gegaan. Zo werden meer en meer mensen gefrustreerd. In een eerste faze zijn de mopperaars gewoon van partij veranderd, maar toen er bleek dat dat niet hielp zijn ze elders gaan zoeken en zo heeft het Belang langzaam maar zeker zijn gevolg opgebouwd. De klassieke politici, die in de kiezer een stuk plasticine zien, dachten aanvankelijk dat zij gewoon een paar ingredienten in hun recept moesten veranderen. Het was dat of een nieuw kleedje aantrekken. En zo heeft elke partij zo zijn vernieuwing doorgemaakt : nieuwe namen, nieuwe logo's, nieuwe gezichten. Het was bijna ontroerend om te zien hoe zij allemaal in dezelfde tijdspanne van 10 jaar precies hetzelfde deden. De manier van politiek doen veranderde echter niet. En nu zijn de voogden aan het einde van hun latijn. Zij hebben alles geprobeerd, hebben zelfs een paar repressieve maatregelen genoemn, en het Belang groeit sneller dan ooit. Voor mij is het antwoord duidelijk : de tijd van de voogden is voorbij. Het wordt tijd om naar de oorsprong van de democratie terug te gaan : tijd voor een beetje populisme, voor radicale oplossingen. Het is tijd om in Vlaanderen Thatcher's, Sarkozy's en Pim's achter het roer te zetten (een Lepen hebben wij al). Het is tijd om eindelijk eens te durven zeggen dat België uitgespeeld is. Om het kiesstelsel grondig te hervormen. Gedaan met die onmogelijke, vierkantdraaiende coalities. Laat elke verkiezing een match zijn tussen mensen die hun mening durven zeggen. Laten we de partijslaven vaarwel zeggen. Het probleem is niet links of rechts, het prbleem is een vastgeroest systeem dat zichzelf krampachtig in het zadel houdt en de burger tracht te paaien met cadeau's zoals heel duiidelijk blijkt uit het artiekel van Walter Pauli. En natuurlijk moet het cordon hierbij sneuvelen. Niet omwille van dit of dat maar omdat de kiezer dat wil. Voil�*. En als de kiezer abortus wilt dan moet hij dat krijgen. En de doodstraf ook. En een migratiestop ook. Geen verstikkende taboe's meer. Als de klassieke politici zich daar niet bij neer willen leggen dan zal de kiezer het Blok gebruiken als een beukhamer, om die oude rotte gevaarte te doen instorten. Dat is niet wat ik wens. Ik zou graag dat de politiek op ordentelijke wijze een andere koers zou inslaan. Er is nog een heel klein beetje tijd om dat te doen. Maar azls men die laatste kans laat liggen dan zal het binnen een paar jaar zover zijn : het systeem zal in elkaar strotten en de Verhofstadt's, de Somersen en de Vandelanotte's zullen door de golf meegesleurd worden. Wat na hen komt is moeilijk te voorspellen, maar één ding is zeker ; het zal in eerste instantie hun schuld zijn. Wie de kiezer zijn zin niet gunt moet niet in de politiek stappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Knappe analyse , Kaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#198 |
Vreemdeling
|
![]()
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Lees als penitentie een paar keer wat Kaal schreef...
![]() |