Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Homohuwelijk; wat vindt U daarvan?
Een schandelijke wanvertoning 182 42,03%
Prima, maar alleen als men geen kinderen adopteert 50 11,55%
Homofielen hebben de zelfde rechten als Hetero's 201 46,42%
Aantal stemmers: 433. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2002, 20:39   #181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de moralist
Velen die hier een anti-campagne houden tov holebi's zijn mensen die schrik hebben. Schrik van het onbekende,net of het een ziekte is. Wat niet gekend is wordt onbemind.Het is soms de nichterij (bij mannen) die veel doen afschrikken.
U slaat de bal mis.

Het gaat helemaal niet om een gevoelsmatige afkeer. En schrik, zei u. Ach, waarvoor zou ik schrik moeten hebben? Denkt u werkelijk dat mensen slechts zaken afkeuren omdat men er schrik voor heeft? Dit lijkt me een nogal goedkope redenering. Keur ik dronkenschap af omdat ik er schrik voor heb? Neen, toch?!

Er zijn mannen die van nature of door opvoeding wat verwijfd zijn, maar dat betekent nog niet dat ze homoseksueel zouden moeten zijn. Of die man nu een natuurlijke of tegennatuurlijke georiënteerde seksualiteit beleeft, heeft niet zoveel te maken in dat gevoel van afkeer dat de meeste mannen ondervinden. Het is juist het een onmannelijk gedrag, maar dat is een ander onderwerp.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2002, 22:48   #182
canis lupis
Burger

canis lupis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otto
Onze Jan van den Berghe heeft 100% gelijk, homofielen zijn mensen met een afwijking.
Kan je dit niet nuanceren in die zin dat jij vindt dat JvdB 100% gelijk heeft?

Citaat:
En homofilie is onnatuurlijk en ongezond
Zelfde opmerking. Dit komt enorm dogmatisch over. Het is jouw visie, waar je recht op hebt, maar niet meer dan dat.

Citaat:
hoe u het ook went of keert.
Ik zal waarschijnlijk nooit wennen aan de wijze waarop sommigen zich draaien en keren om een bepaald segment van de bevolking, omwille van een of andere voorkeur, hun rechten te proberen ontzeggen.
Van mij mogen homo's krijgen wat ze willen ,maar zeker geen voorkeursbehandeling (gay games) hoe wil men op die manier de homo's als evenwaardig beschouwen als men ze stigmatiseerd?laat iedereen zijn ding doen,ook in de sport wil je voetballen? meedoen met de hetero's
enkel zo ben je gelijk ieder ander!!
canis lupis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2002, 23:13   #183
Otto
Schepen

Otto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van mij mogen homo's krijgen wat ze willen ,maar zeker geen voorkeursbehandeling (gay games) hoe wil men op die manier de homo's als evenwaardig beschouwen als men ze stigmatiseerd?laat iedereen zijn ding doen,ook in de sport wil je voetballen? meedoen met de hetero's
Ja precies, waarom zouden goede homofielen voor den rode duivels geweiderd worden, dat is niet zo, dus gaygames zijn beschamend en belachelijk. Ik accepteer hen heus, maar ik zie het wel als eenen afwijking.
Otto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2002, 07:24   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door canis lupis
... hoe wil men op die manier de homo's als evenwaardig beschouwen als men ze stigmatiseerd?laat iedereen zijn ding doen,ook in de sport wil je voetballen? meedoen met de hetero's
Mag ik hier even op inpikken?

Er is toch wel een verschil: wat mij betreft zijn homoseksuelen evenwaardig als persoon. De waarde van ieder mens wordt niet afgemeten naar zijn gedrag of zijn opvattingen, maar is gebaseerd op zijn mens-zijn. Ieder mens is daarom gelijkwaardig. Ik denk dat iedereen het hier eens mee zal zijn.

Een andere zaak is evenwel zijn gedrag, zijn morele opvattingen, in casu de homoseksuele levenshouding. En die kan niet goedgekeurd of gelijkwaardig worden geacht; de redenen heb ik hier al veelvuldig uit de doeken gedaan. Afwijkingen kunnen immers nooit als regel aanvaard worden.
Oud 28 september 2002, 09:57   #185
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door canis lupis
... hoe wil men op die manier de homo's als evenwaardig beschouwen als men ze stigmatiseerd?laat iedereen zijn ding doen,ook in de sport wil je voetballen? meedoen met de hetero's
Mag ik hier even op inpikken?

Er is toch wel een verschil: wat mij betreft zijn homoseksuelen evenwaardig als persoon. De waarde van ieder mens wordt niet afgemeten naar zijn gedrag of zijn opvattingen, maar is gebaseerd op zijn mens-zijn. Ieder mens is daarom gelijkwaardig. Ik denk dat iedereen het hier eens mee zal zijn.

Een andere zaak is evenwel zijn gedrag, zijn morele opvattingen, in casu de homoseksuele levenshouding. En die kan niet goedgekeurd of gelijkwaardig worden geacht; de redenen heb ik hier al veelvuldig uit de doeken gedaan. Afwijkingen kunnen immers nooit als regel aanvaard worden.
Volhouden Jan! Straks maar je van mij nog een ferme anti-Blokker...

Goed dat er hier niet gecensureerd wordt...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2002, 10:09   #186
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed begin Jan van den Bergh!
Laat ze dan ook huishoudentje spelen zoals iedereen.

Citaat:
Een andere zaak is evenwel zijn gedrag, zijn morele opvattingen, in casu de homoseksuele levenshouding. En die kan niet goedgekeurd of gelijkwaardig worden geacht;
Jij hoeft die niet goed te keuren.
Je zal wel moeten accepteren dat er mensen (ook hetero's) dit wel goedkeuren. Het al dan niet tolereren van homo's blijft een aangeleerde individuele opvatting.

Citaat:
de redenen heb ik hier al veelvuldig uit de doeken gedaan.
Die redenen zjn al even veelvuldig uitgelegd als drogreden, maar je mag gerust jezelf blijven opfokken met mantra's over onnatuurlijkheid en niet-reproductiviteit, bekrachtigd met instemmend gebrom van de macho-boerenzoons aan de toog van Café De Reisduif.
Citaat:
Afwijkingen kunnen immers nooit als regel aanvaard worden.
Je kruistocht tegen afwijkingen spitst zich verdacht veel toe op sexuele afwijkingen.
Op de vraag welke rechten je personen met ándere afwijkingen wil afnemen, blijft het oorverdovend stil.............
Wanneer men b.v. de subsidies van partijen en personen met afwijkend politiek gedachtengoed in vraag stelt, dan moet alles plots wel kunnen, desnoods over de schreef van het wettelijk toegelatene.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2002, 10:37   #187
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Volhouden Jan! Straks maar je van mij nog een ferme anti-Blokker...
Ik zie eerlijk gezegd het verband niet. Al wat ik hier neerschreef is mijn eigen standpunt en nergens heb ik maar verwezen naar het VB-standpunt over de wettelijke erkenning van afwijkende samenlevingsvormen.

Of bent u nu al reeds chronisch anti-VB'er die geen onderscheid kan maken. Dan hebt u wel een probleem: ook heel wat CD&V'er kanten zich tegen een erkenning van het "homohuwelijk".
Oud 28 september 2002, 10:43   #188
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zal wel moeten accepteren dat er mensen (ook hetero's) dit wel goedkeuren. Het al dan niet tolereren van homo's blijft een aangeleerde individuele opvatting.
U blijft mij woorden in de mond leggen die ik nooit gezegd heb. Homofielen zijn mensen, en dus geldt voor hen dezelfde standaard als andere mensen. Wat ze in de beslotenheid van hun huis allemaal doen, is hun zaak. Daar moet niet in tussengekomen worden.

Anders is het gesteld met wettelijke erkenningen e.d. Een maatschappij moet dergelijke afwijkende samenlevingsvormen niet te erkennen, daar ze tegennatuurlijk zijn en dus niet als norm kunnen worden voorgesteld. Een huwelijk staat alleen voor een man-vrouwrelatie open.

En zoals het Vlaamse spreekwoord zegt "zoveel deuren, zoveel sleutels", zal er dus wel altijd een palet meningen over die tijd bestaan: gaande van volledige acceptatie op alle vlakken, over acceptatie als persoonlijke, afwijkende levensvorm (wat ik hier al de hele tijd uitleg) tot volledige afwijzing in al haar geledingen (in de islam).
Oud 28 september 2002, 12:30   #189
wouterman
Vreemdeling

Standaard

ik vind het normaal dat mannen kinderen mogen adopteren. Mijn vriend Harm en ik zijn bezig een kindje te adopteren uit Nepal. Waarom worden wij altijd achtergesteld? Tijdens mijn studies aan het Gito werd ik al gepest omdat ik met mijn vriend in de bezemkast zat. Ook nu als volwassen mannenliefhebber wordt ik nog gepest, ik walg ervan, en ik roep alle jonge homo's op om toch door te zetten en een homohuwelijk aan te gaan zoals ik heb gedaan!
Kusjes aan alle mannen van Wouterman.
wouterman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2002, 13:29   #190
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
U blijft mij woorden in de mond leggen die ik nooit gezegd heb.
Keurt u homofilie en gelijkberechtiging voor haar beoefenaars dan plots wél goed?
Het pleit in uw voordeel.
Fijn om op uw eerdere ietwat stroeve standpunt terug te komen.
Citaat:
Homofielen zijn mensen, en dus geldt voor hen dezelfde standaard als andere mensen. Wat ze in de beslotenheid van hun huis allemaal doen, is hun zaak. Daar moet niet in tussengekomen worden.
Zeer goed, Jan van den Bergh.
Ik merk dat de discussie haar vruchten afwerpt.
Citaat:
Anders is het gesteld met wettelijke erkenningen e.d.
Inderdaad.
Daar moet maatschappelijk-juridisch nog één en ander bijgeschaafd worden.
Ik mag verhopen dat u met onze homofiele medeburger meestreeft naar oplossingen in die materie?

Citaat:
Een maatschappij moet dergelijke afwijkende samenlevingsvormen niet te erkennen, daar ze tegennatuurlijk zijn en dus niet als norm kunnen worden voorgesteld. Een huwelijk staat alleen voor een man-vrouwrelatie open.
Potverdorie!
Nu vervalt u alsnog in de oude patronen!
Ik legde toch afdoende uit dat tegennatuurlijkheid niet bestaat?
Ik toonde je toch aan dat (on)natuurlijkheid enkel een gratuite kwalificatie is van onze beperkte menselijke geesten?
Ik wees er toch op dat de 'natuur' compleet onverschillig is? Ook dus aangaande onze sexuele exploten?
Las je dit dan niet aandachtig?

Citaat:
En zoals het Vlaamse spreekwoord zegt "zoveel deuren, zoveel sleutels", zal er dus wel altijd een palet meningen over die tijd bestaan: gaande van volledige acceptatie op alle vlakken, over acceptatie als persoonlijke, afwijkende levensvorm (wat ik hier al de hele tijd uitleg) tot volledige afwijzing in al haar geledingen (in de islam).
Tsja, die Islam-rukkers, daar zijn we nog niet thuis mee.
Uzelf accepteert homofilie nu wel, maar wil die mensen alsnog bepaalde rechten ontzeggen, maar vroeg of laat draait u wel bij. Hopen velen met mij.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2002, 16:40   #191
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
U blijft mij woorden in de mond leggen die ik nooit gezegd heb.
Keurt u homofilie en gelijkberechtiging voor haar beoefenaars dan plots wél goed?
Het pleit in uw voordeel.
Fijn om op uw eerdere ietwat stroeve standpunt terug te komen.
Mijn standpunt is ongewijzigd gebleven, hoogstens is de verwoording ietsje anders. Vanuit mijn geloof blijf ik homoseksualiteit afkeuren en zelfs verwerpen, maar dit heeft slechts gevolgen voor de gelovige gemeenschap en daarom heb ik dit hier maar zelden ter sprake gebracht. Homoseksualiteit en homofilie beschouw ik ook los van het geloof als een ernstige afwijking: een tegennatuurlijke vorm van de seksualiteit en een verstoring van de normale menselijke gevoelswereld. In het besef echter dat afwijkingen allerhande steeds hebben voorgekomen onder het mensenras (waaronder homoseksualiteit), heb ik me altijd voorstander getoond van tolerantie in deze. Mensen met een homoseksuele levensvorm hoeven dan ook niet vervolgd (zoals in het Spanje van Franco) of gedood te worden (zoals de islam voorschrijft), maar worden in onze maatschappij gedoogd binnen de grenzen van de kiesheid en discretie. Van enige gelijkberechtiging kan daarbij natuurlijk geen sprake zijn; slechts van tolerantie op persoonlijk vlak. Enige institutionalisering van hun afwijkende levensvormen is onmogelijk.
Oud 28 september 2002, 16:59   #192
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouterman
Ook nu als volwassen mannenliefhebber wordt ik nog gepest, ik walg ervan, en ik roep alle jonge homo's op om toch door te zetten en een homohuwelijk aan te gaan zoals ik heb gedaan!
Er bestaat geen "homohuwelijk", dit is slechts een karikatuur van het enige en echte huwelijk (tussen man en vrouw).

In België bestaat er trouwens geen wettelijke invulling van iets dergelijks.
Oud 28 september 2002, 17:03   #193
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouterman
Ook nu als volwassen mannenliefhebber wordt ik nog gepest, ik walg ervan, en ik roep alle jonge homo's op om toch door te zetten en een homohuwelijk aan te gaan zoals ik heb gedaan!
Er bestaat geen "homohuwelijk", dit is slechts een karikatuur, een schertsvertoning van het enige en echte huwelijk (tussen man en vrouw).

In België bestaat er trouwens geen wettelijke invulling van iets dergelijks.
Oud 28 september 2002, 19:24   #194
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uzelf accepteert homofilie nu wel, maar wil die mensen alsnog bepaalde rechten ontzeggen, maar vroeg of laat draait u wel bij. Hopen velen met mij.
Daarin zal ik u moeten teleurstellen.

Rechten zijn individueel en dus vind ik het normaal dat mensen met homofiele neigingen niet daarop worden gediscrimineerd. Zoals al meerdere malen gezegd: op de werkvloer worden mensen geoordeeld naar hun prestaties, niet op wat ze tussen de lakens uitvreten. Dat is hun persoonlijke zaak, waar zij zelf (of voor God, als ik die gelovige noot erbij mag voegen) voor moeten verantwoorden. En dit staat los van mijn persoonlijk oordeel over homofilie en -seksualiteit, die ik, zoals al verklaard, verstoringen en afwijkingen vind, maar die terwille van de vrede en de morele rust in een samenleving worden getolereerd. De levensstijl wordt afgekeurd, niet de mensen op zich.

Echter in een maatschappij is er een ordening. Een instelling als een huwelijk (wettelijk en godsdienstig) staan daarbij slechts open voor man-vrouw, niet voor homoseksuelen. Seksuele afwijkingen kunnen niet gelegitimeerd worden of met eenzelfde rechtsbegrip erkend.
Oud 29 september 2002, 21:12   #195
Bert &of
Vreemdeling

Bert &of's schermafbeelding

Standaard

Wees niet bang Wouterman, we doen verder, en ik ben er een van die zich helemaal inzet voor de goede zaak. We zullen er komen!!
Vele groetjes en veel succes!!

Dikke kus
Oud 1 oktober 2002, 14:51   #196
bartje
Minister-President

Standaard

Het homohuwelijk zal er komen! Hoe je het draait of keert!

Het is je reinste discriminatie dat dit huwelijk er niet is! Iedereen die het wenst heeft toch het recht te huwen zeker, en of dit nu 2 mannen of 2 vrouwen of man en vrouw zijn, dit doet toch niets ter zake. Blijkbaar kunnen sommigen het gewoon niet hebben dat 2 mannen samen gelukkig kunnen zijn met véél liefde, tederheid, begrip, respect, genegenheid. Dat ze dan hun liefde willen bestemplen met een huwelijk dat is toch het mooiste die er bestaat. Sorry aan alle anti-homo's maar dit huwelijk komt er hoor, en in een later stadium de adoptie ook. Toch nog een vraagje aan die anti-holebi's wat zouden jullie doen indien jullie bloedeigen kind homo zou zijn???

Op naar gerechtigheid ook voor de holebi's die op alle vlakken moeten gelijkgesteld worden met de hetero's!!

Heel véél liefs

Bart
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2002, 15:20   #197
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Het homohuwelijk zal er komen! Hoe je het draait of keert!

Het is je reinste discriminatie dat dit huwelijk er niet is! Iedereen die het wenst heeft toch het recht te huwen zeker, en of dit nu 2 mannen of 2 vrouwen of man en vrouw zijn, dit doet toch niets ter zake. Blijkbaar kunnen sommigen het gewoon niet hebben dat 2 mannen samen gelukkig kunnen zijn met véél liefde, tederheid, begrip, respect, genegenheid. Dat ze dan hun liefde willen bestemplen met een huwelijk dat is toch het mooiste die er bestaat. Sorry aan alle anti-homo's maar dit huwelijk komt er hoor, en in een later stadium de adoptie ook. Toch nog een vraagje aan die anti-holebi's wat zouden jullie doen indien jullie bloedeigen kind homo zou zijn???

Op naar gerechtigheid ook voor de holebi's die op alle vlakken moeten gelijkgesteld worden met de hetero's!!

Heel véél liefs

Bart
Beste Bart,

u kunt allesinds niet ontkennen dat holebi zijn, normaal is, ik bedoel daar mee, volgens de natuur normaal zijn! Liefde hebben voor mekaar als man-man of vrouw-vrouw, in deze relatie zul/zal je echter geen kinderen krijgen. Voor de rest mogen deze trouwen hoe ze het nu draaien of keren! Ik zal hun niet in de weg staan, alleen: Wat is dat papiertje nu? In deze tijden ( ja Bart, u bent een liberaal, misschien kan u partij daar iets aan doen ) is gehuwd zijn niet echt goed voor belastingen, ect! Voor een echte liberaal, is het huwelijk "nonsens" aangezien dit een snippertje is van de cristenen, jaja soms hebben ze het nog moeilijk !

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2002, 15:23   #198
bartje
Minister-President

Standaard

Lesbiennes kunnen wel kinderen krijgen hé, er bestaan verschillende soorten en dan kunnen de holebi's ook nog kinderen adopteren en er bestaat ook nog altijde iets als een draagmoederschap maar daar ben ik persoonlijk geen voorstander van.
Oud 1 oktober 2002, 15:27   #199
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Lesbiennes kunnen wel kinderen krijgen hé, er bestaan verschillende soorten en dan kunnen de holebi's ook nog kinderen adopteren en er bestaat ook nog altijde iets als een draagmoederschap maar daar ben ik persoonlijk geen voorstander van.
ja, ze kunnen kinderen krijgen, maar hoe? door de natuurlijke gang van zaken? Wie is de papa? Misschien wel een neger! remember!
Ik vind ( en ik ben 13 jaar ) dat elk kind een vader en een moeder moet hebben en er tenminste recht op heeft! Maar twee mama's? Niet voor mij, ik zou het niet willen!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2002, 15:34   #200
bartje
Minister-President

Standaard

Dan is dat uw mening Thomas die ik respecteer maar een kind kan evengoed in een holebigezin opgroeien waar het met evenvéél respect en liefde zal omringd en opgevoed worden. De donors zijn nog altijd anoniem maar je kan toch altijd laten weten dat je liever als donor geen zwarte wil hé als je dat dan niet wil/
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be