Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2006, 11:13   #181
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
pff, ik kreeg de indruk dat je vraag rethorisch bedoeld was.
Enfin, aangezien het een festival voor verdraagzaamheid is, zijn uiteraard ook rechtse rioolratten welkom, zelfs als ze met vodden zwaaien
en op die manier visueel hinderlijk zijn.
Echter tot een bepaalde grens : eenmaal de rechtse rioolratten in die mate provocatief/agressief zijn dat het als bijzonder hinderlijk of onveilig wordt ervaren, zullen zij ongetwijfeld manu militari verwijderd worden.

Nu goed?
Het is niet erg VERDRAAGZAAM om een Vlaamse vlag een VOD te noemen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 11:15   #182
Tegendradigaard

Standaard

Hoe dom kan men zijn... op 1 week voor de verkiezingen nog eens duidelijk maken dat het ofwel het Vlaams Belang is ofwel meer van hetzelfde dat we al 80 jaar kennen en dat Antwerpen finaal naar de kloten heeft geholpen....
Oud 5 juli 2006, 11:23   #183
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
"Niets van", reageert Kris Wauters, de helft van Clouseau. "We zijn er ons perfect van bewust dat een concert voor verdraagzaamheid in Antwerpen op exact een week van de verkiezingen een niet mis te verstane boodschap inhoudt. Kijk, Clouseau is nooit de groep van de grote politieke statements geweest. Maar Koen en ik vinden het wel belangrijk om mensen voor zulke belangrijke verkiezingen even te doen nadenken voor ze een bolletje rood maken. Als muzikanten met een zekere aanhang voelen we ons verplicht om af en toe iets slims te zeggen. Vergelijk het met de artiesten die in de Verenigde Staten campagne voerden tegen de herverkiezing van Bush. We moeten wat tegenwind durven te geven.

Bush werd herverkozen.

Ik zal maar bekennen, mijn citaatje:

Citaat:
Politieke standpunten uitdragen in mijn muziek ? Wat weten de meeste muzikanten en artiesten nu over politiek? Of over de maatschappij? Wij staan op na de middag, alles wordt voor ons klaargezet, we worden overal naar toe gereden, i even have a fucking assistant to wipe my fuckin' ass. We treden 's avonds op en gaan dan de hele nacht op stap. Hetgeen ik van de wereld heb gezien was vanuit het raam van een tourbus, vanop een groupie, trough the bottom of a whiskeybottle. En wij moeten de mensen dan advies geven ? Feed the world, be nice to each other, etc. yeah, right!
Buy my fuckin' records, that's my only fuckin' advice to you.
kwam van Alice Cooper, als onderdeel van het antwoord op een vraag hoe het kwam dat Bush ondanks alle manifestaties door muzikanten zoals Willie Nelson en Bruce Springsteen toch gewonnen had.

(Alice Cooper stemde trouwens voor Bush omdat Linda Rondstadt voor Kerry supporterde en hij dat mens niet kan uitstaan).

Laatst gewijzigd door Morduk : 5 juli 2006 om 11:25.
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 11:23   #184
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Muzikanten zwichten niet voor intimidatie Vlaams Belang
Het Vlaams Belang probeert de 0110-festivals voor verdraagzaamheid een spaak in het wiel te steken. Philip Dewinter waarschuwt de populaire artiesten per brief dat ze door hun medewerking aan het geesteskind van dEUS-frontman Tom Barman een aanzienlijk deel van hun fans beledigen. Laura Lynn, Will Tura, Clouseau en co. zwichten echter niet voor de intimidatie van het VB. 8)

'Intimidatie' van Filip Dewinter omdat hij laat weten dat kiezers van het Vlaams Belang zich beledigd voelen.

Woordenboek kopen! Intimidatie: het bevreesd maken (van Dale). (Of zijn de linkse rakkers dan echt zulke schijtbroeken?)

Spaak in het wiel steken: onmogelijk maken, trachten te verhinderen. (Wel, wel, wel. Wat een kleinzielig betoog, praat van een verongelijkt kind.)
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 11:24   #185
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het festival tegen extreemrechts dat op 1 oktober in Antwerpen plaatsvindt, heeft uitbreiding gekregen. Ook in Gent en in Brussel zullen optredens georganiseerd worden, een week voor de gemeentraadsverkiezingen.

Naast initiatiefnemer dEUS steunen nu ook een rits andere bekende artiesten van allerlei pluimage het festival "0110".

Samen pleiten ze voor meer verdraagzaamheid en roepen ze op om het racisme te stoppen.

In Antwerpen treden Clouseau, Wannes Van de Velde en Axelle Red op, in Gent staan Helmut Lotti en Gorki op het podium, in Brussel Laura Lynn en Arno.

De affiche in de drie steden:

Antwerpen (Vlaamse en Waalse Kaai): Clouseau, Zita Swoon, Axelle Red, Think Of One, Yasmine, Laïs, Admiral Freebee, Douzi en Wannes Van De Velde.

Gent (Vrijdagmarkt): Helmut Lotti, Flip Kowlier, Sioen, Will Tura, Gorki, Roland, Pieter-Jan De Smet, X!NK, Raf Walschaerts en Kris De Bruyne.

Brussel (Brouckèreplaats): Arno, Adamo, Laura Lynn, Rocco Granata, Axelle Red, Laïs, Roland, Balo, Mousta Largo, Patrick Riguelle, Reggie, A Brand, Laïla Amezian, Manou Gallo, en Marie en Jean Louis Daulne.

Allen daarheen !!!

Laura Lynn die opkomt tegen racisme en voor verdraagzaamheid. Haar grootste fan, nl. "Onze PAJOT" kan u niet anders dan al "haar" cd's te verbranden
Goed idee! Dankzij soortgelijke initiatieven heeft men in de VS de herverkiezing van Bush kunnen afwenden.

De demagogische muzikant als redder van de democratie! Goed bezig mannen, goed bezig.

... misschien kunnen ze na 8 oktober het 'grote verontwaardigingsconcert' organiseren.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 11:25   #186
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Hoe dom kan men zijn... op 1 week voor de verkiezingen nog eens duidelijk maken dat het ofwel het Vlaams Belang is ofwel meer van hetzelfde dat we al 80 jaar kennen en dat Antwerpen finaal naar de kloten heeft geholpen....
Stttt...
Oud 5 juli 2006, 11:33   #187
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Tom Barman, de Bob Geldof van de Lage Landen die denkt een probleem uit de wereld te helpen door een paar artiesten wat nummerkes te laten brengen op een muziekfestival.
Oud 5 juli 2006, 11:35   #188
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
Eén week voor de verkiezingen...

Ben ik de enige of riekt dit nogal verbrand?
't Is de warmte: zelfontbranding van je snor

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juli 2006 om 11:39.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 11:36   #189
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Voil�*... Het Belang op de eerste rij en uit volle borst meezingen en -feesten. Een duidelijker statement dat de partij niet-racistisch is kan er nauwelijks gemaakt worden. En �*ls het opzet van dat fameuze concert dan al zou zijn om het VB in een slecht daglicht te plaatsen, dan gaan de organisatoren feestelijk de mist in.

Da zou nog wa zijn, al die feesttenten, tribunes, openlucht toestanden vol vlaamse leeuwen, ...

da wordt lachen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 11:38   #190
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
Zo geef je links wel een uitgelezen gelegenheid om relletjes uit te lokken. De media zullen de schuld wel bij de Vlaams Belangers leggen.
Een week voor de verkiezingen kan niemand nog een georchestreerde lastercampagne rechtzetten.

mvg

Harald.

Brave mensen met een leeuwenvlagske die hun sympathie komen, uitdrukken, wat is daar nu verkeerd aan ?

Trouwens het zou pas van racisme getuigen ze niet toe te laten, dat proces winnen we dan op een been met ons ogen toe.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 11:49   #191
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Even in de verf zetten:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laura Lynn Bekijk bericht
"daaruit heb ik geleerd dat je je naaste moet liefhebben. Het is een eenvoudige boodschap en daarom sta ik achter initiatieven die dat steunen. Meer moet je er niet achter zoeken, ik hou me niet bezig met politiek."
en

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laura Lynn Bekijk bericht
"ik respecteer ieders persoonlijke mening en overtuiging. Iedereen moet doen wat hij denkt dat het beste is. Maar uiteindelijk zijn we allemaal gewoon mensen en dat mogen we nooit vergeten."
Voila, en dat is de boodschap die iedereen zal onthouden van 0110.

Een mens moet alles van de positieve kant bekijken. Zelf wil ik er dus van profiteren om nog eens gratis te genieten van o.a. Urban Trad. En wie weet, misschien ook wel voor de eerste keer Laura Lynn te zien optreden. Ik wil graag eens zien hoe iemand "die zich niet bezighoudt met politiek" er uit ziet.

Laatst gewijzigd door baarle : 5 juli 2006 om 11:52.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 11:52   #192
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Het is niet erg VERDRAAGZAAM om een Vlaamse vlag een VOD te noemen...
"Jullie" doen exact hetzelfde tegenover een Belgische vlag.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 11:53   #193
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Tom Barman, de Bob Geldof van de Lage Landen die denkt een probleem uit de wereld te helpen door een paar artiesten wat nummerkes te laten brengen op een muziekfestival.
Nietsdoen is geen optie.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 11:53   #194
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Jullie" doen exact hetzelfde tegenover een Belgische vlag.
In overeenstemming met het gebruik dat wij ervan maken noemen we het een dweil.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 11:55   #195
Tegendradigaard

Standaard

Uit de GVA van Lex Moolenaar van vandaaglaatste alineas)
"Tom Barman geeft een feest voor 60 %

Tom Barman is een groot artiest, en op zich vinden we het schitterend dat hij zijn engagement wil uiten met een gratis concert. Of zoals hij het in Humo zegt: "Het lijkt me al de moeite waard als Antwerpen, Gent en Brussel eens positief in het nieuws komen, als veel mensen van verschillende nationaliteiten een optimistische boodschap uitdragen."
Daar sluiten we ons volledig bij aan.
Helaas is er ook dat �*ndere aspect, het tegen-effect. En daar hebben we het wel moeilijk mee.

Hét grote, groeiende probleem van Antwerpen is de polarisatie. Wij tegen zij.
Jassens of Dewinter. Je bent VB'er of niet-VB'er, een andere keuze is er blijkbaar niet meer. Deze simplificatie van het politieke landschap werkt al jaren verlammend en het wordt steeds erger.
Een week voor de verkiezingen gaan Tom Barman en zijn vrienden nog eens een groot uitroepteken zetten achter dat Antwerps dilemma. "Een feest voor de zestig procent Antwerpenaren die niet kiezen voor extreem-rechts" zegt Barman en DAARMEE SLUIT HIJ DE REST UIT.
Moeder Barman vindt dat niet zijn beste idee, vertelt Tom in Humo.
Moeders hebben vaak gelijk."

Totdaar de mijn insziens wijze woorden van Lex Moolenaar. En voor alle hoeraroepers hier... jullie weten toch wie er in Antwerpen wint bij polarisatie... ?

Ik hoop dat ge U op 01/10 goed amuseert want de week daarop zal het weer zijn van : hoe kan dat nu toch....
Oud 5 juli 2006, 11:56   #196
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
In overeenstemming met het gebruik dat wij ervan maken noemen we het een dweil.
wat dan weeral zoveel verdraagzamer is ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 11:57   #197
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Brave mensen met een leeuwenvlagske die hun sympathie komen, uitdrukken, wat is daar nu verkeerd aan ?

Trouwens het zou pas van racisme getuigen ze niet toe te laten, dat proces winnen we dan op een been met ons ogen toe.
Ik denk dat met leeuwenvlaggen aandragen door de rode media als een provocatie zal bestempeld worden. Je kan de organisatoren wel in hun hemd zetten door ze officieel de vraag te stellen of Vlaams Belangers met leeuwenvlaggen welkom zijn. Zowel met een ja, neen als geen antwoord zitten ze dan gewrongen (volgens mij).

Laatst gewijzigd door Duym : 5 juli 2006 om 11:58.
Oud 5 juli 2006, 11:57   #198
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nietsdoen is geen optie.
Ook al weet je dat dit allemaal koren op de molen is van het Vlaams Belang, toch vind je het belangrijker om je persoolijke geweten te sussen?
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 11:59   #199
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nietsdoen is geen optie.
Het Belang banaliseren (nu ook al een gratis concert ter hunner ere...) en ze stap voor stap aan de macht brengen blijkbaar wel.

Laatst gewijzigd door baarle : 5 juli 2006 om 11:59.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 11:59   #200
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat dan weeral zoveel verdraagzamer is ??
Waar heb ik ooit beweerd dat ik verdraagzaam ben?
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be