![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() Dat was de straatrepressie, en die staat los van de officiële repressie. Laat het volk zelf voor rechter spelen en je krijgt van dat soort situaties. Overigens zijn er maar 100 doden gevallen in dat naoorlogse straatgeweld. Vergelijk bv met Frankrijk waar naar schatting 100.000 mensen werden gedood in afrekeningen. Vergeet ook niet dat 14.000 Belgische verzetsleden en 25.000 Belgische Joden in de kampen werden vermoord. D�*t zijn pas cijfers om bij stil te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#183 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met mijn familie heb ik genoeg informatie over wat er toen is gebeurd. En nee, de Belgische regering had zich niet moeten overgeven, zij had hier moeten blijven om het volk te helpen en te steunen. Trouwens tussen Duinkerke en de slag om de Ardennen heeft de Belgische regering geen kloten gedaan. En dat weet ik uit de dagboeken van iemand die bij het verzet was. De enige steun die zij kregen kwam van de Engelse regering en het Franse verzet. En daarna zijn ze met grote zwier hier even komen vertellen wat de Vlaamse bevolking fout had gedaan, want er waren evenveel Waalse Oostfronters, maar deze heeft men braaf met rust gelaten. Leopold III heeft samen met zijn soldaten de strijd aangegaan tegen de Duitse wermacht en is samen met zijn soldaten in gevangenschap gegaan. Hij heeft zijn land samen met zijn soldaten verdedigd tegen de grote overmacht. Dat Belgie slechts een paar tweedekkers en een paar kanonnen uit WW1 had om zich te verdedigen lag niet aan LeopoldIII of de militairen, maar aan de laffe Belgische regering. De Nazi's waren al van in 1934 bezig te bewapenen en ondertussen waren de ministers hier nog bezig met de krijgsmacht af te bouwen. Pas in 1939 is men gaan beseffen dat men zich moest gaan bewapenen tegen Duitsland. Trouwens de helft van de echte verzetstrijders schaamde zich na de oorlog voor de daden van het verzet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Correctie: Ze schaamden zich niet over het verzet, maar over de straatrepressie van het gepeupel en het 'Operetteverzet' waar ze zich herhaaldelijk en uitdrukkelijk van hebben gedistancieerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() Voor het verplicht werd, waren er al 200.000 vrijwillig naar Duitsland getrokken voor het geld en het goed eten. Dat had niks met moraal te maken, want die hadden ze niet eens. Dat ze daar bommen en granaten maakten die op de hoofden van hun familie en vrienden terecht kwamen, interesseerden hen geen barst: alleen hun eigen lege maag telde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil nog meegaan als tol om zeker te zijn dat ze je daar juist verstaan hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() Je dwaalt van het onderwerp af... een andere tijd, ander land, andere politiek en situaties.
Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 5 augustus 2007 om 00:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister
|
![]() Citaat:
als het verzet iets deed en de duitsers kwamen erachter, dan namen ze onschuldige burgers gevangen tot de echte dader gevonden werd of zich kwam aangeven, wat natuurlijk niet gebeurde. met als gevolg dat een onschuldige in de kampen vloog, .... de mythe van het verzet dat alles deed om de burger te helpen en te strijden tegen de bezetter klopt dus niet helemaal. ze waren zelfs niet beroerd om eigen leden, die aan een bepaalde daad niet schuldig waren te laten opdraaien ipv van dat de schuldige zich ging aangeven. met andere woorden :het verzet was zeker niet zo heilig als gedacht. wat echter niet wil zeggen dat alles wat ze gedaan hebben fout was, het tegenhouden van die trein met joden was ongetwijfeld een heldendaad die alle lof verdient, mr nogmaals, de verzetslieden hadden ook kaas gegeten van onschuldigen de kogel laten krijgen, etc.
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij hebt WW2 nooit meegemaakt, waarschijnlijk zelfs nooit een oorlog van dichtbij gezien. Hij was verzetstrijder en ik ben zelf een veteraan van het Belgische leger in VN en Nato opdrachten en als zeevarende burger in oorlogsgebied. Het verzet heeft verschillende malen zelfs de voedsel transporten voor de Belgische bevolking opgeblazen en zo veel mensen aan het duitse leger overgeleverd. Als het verzet die voedsel transporten niet had vernield, dan waren er veel minder Vlaamse Oostfronters geweest. Veel verzetstrijders schaamde zich niet voor wat er tijdens de bevrijding is gebeurd, maar voor het gedrag van de Belgische regering na haar terugkomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je zegt andere politiek dan heb je idd gelijk, hoewel die jongens waren de leugens over hen ook beu en hebben toen zelfs een staatsgreep willen plegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Minister
|
![]() Citaat:
u en ik hebben nooit honger geleden,wie weet wat wij zouden doen als we honger hadden, en zeg niet dat u dat weet want dat kan u niet weten ( en ik evenmin ) 200.000 is niets vergeleken met de aantallen die daarna verplicht werden te werken.
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mensen die naar duitsland gingen werken kwamen zelfs nog niet in de buurt van de wapenfabrieken, zij werden op het land bij de boeren tewerk gesteld. Dus niks bommen en granaten die op belgie terecht kwamen. Trouwens de meeste wapens van de Duitsers waren in 39 al klaar en wat daarna nog gemaakt werd, werd gemaakt door de Duitsers zelf of door gedeporterde en niet door arbeidvrijwilligers. De Duitsers vertrouwden dat niet en waren veel te bang voor spionnen. Jij weet dus geen barst van wat er toen gebeurd is en welke verhalen enkel propaganda van de Belgische regerig was en is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Minister
|
![]() genoeg ,ongetwijfeld, zoveel is zeker .....
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En honger kan je zelfs tot broeder en moeder moord aanzetten. En geloof mij vrij, als je echt honger heb dan laat zelfs jij je misbruiken voor een beetje eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hieronder schrijf je: "Welke geschiedenisboeken ik lees, wel ik lees over WW2 geen schiedenisboeken. Met mijn familie heb ik genoeg informatie over wat er toen is gebeurd." Als jouw familie je enige bron van informatie is, vrees ik dat dit gesprek snel uitgeput zal zijn. Ik weet er geen barst van en jouw familie weet er alles van. Daar kan ik niet tegen op. ![]() Ik ga onder de wol, slaap lekker maar kijk eerst onder je bed of er zich geen tot de tanden gewapende Talibanstrijders onder je bed verstopt houden, je zou lelijk kunnen schrikken... ![]() Dit was mijn 100ste posting, geef toe, op een week tijd kan je veel lullen en schrijven als ge maar wilt! ![]() Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 5 augustus 2007 om 00:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij werkten vaak openlijk zelfs voor de Duitsers om zo aan de nodige wapens en informatie te geraken. Indien nodig dan waren zij het zelfs die ondergedoken mensenverraadde. Zij waren immers ook niet op de hoogte van de concentratiekampen en dachten dat deze mensen dan daar enkel moesten gaan werken. Trouwens België had geen duizenden verzetstrijders, als ze al met duizend over heel het land waren was het veel. En wie daar het verzet werd geholpen onder te duiken was meestal binnen de 14 dagen het land uit. Het aantal mensen dat dus 4 en 5 jaar ondergedoken heeft geleefd is zeer klein. |
|
![]() |
![]() |