Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2006, 06:27   #181
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met andere woorden, bind een burger voor je bast, en je hebt het perfecte kogelvrij vest.
Dat is evenzeer een oorlogsmisdaad. Maar van terreurgroepen kan je weinig anders verwachten, een legitieme staat moet beter weten.
Oud 28 juli 2006, 08:26   #182
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Wat als de terreurgroep staatssteun heeft?

We zijn het er toch over eens dat Hezbollah steun krijgt, op zijn minst vanuit Libaneze overheidskringen. Maar naar alle waarschijnlijkheid ook vanuit Iran.

Zijn de desbetreffende staten dan ook niet verkeerd bezig?

Laatst gewijzigd door maddox : 28 juli 2006 om 08:28.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 08:39   #183
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Beweert u dat de slavernij niet afnam in Europa naargelang het Christendom er verbreid werd?
In Europa misschien, maar Christenen hebben volop meegedaan aan de slavenhandel van het Afrikaanse naar het Amerikaanse continent. Er zijn zelfs pausen geweest die beweerd hebben dat slavernij was toegestaan (de wil van God) omdat zwarten geen mensen waren. Probeer niet te zeggen dat het Christendom de slavernij uit de wereld heeft geholpen, want dan maak je jezelf belachelijk.
Oud 28 juli 2006, 08:43   #184
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Onjuist, vermits er daar geen legitieme staat is en Hamas een terroristische organisatie blijft.
Fout, want de PA werd erkend door Israël: Israël heft taxen in de plaats van de PA en geeft die opbrengsten door aan de PA. Indien dat geen erkenning is, weet ik het ook niet.
Waarnemers waren het erover eens dat de verkiezingen in de Palestijnse gebieden min of meer regelmatig waren verlopen en dus dat Hamas min of meer democratisch aan de macht is gekomen. Een legitieme overheid dus. Dat wij (Israël, VS, EU) niet met Hamas willen praten omdat ze het geweld afzweren, betekent niet dat we hen niet erkennen als legitieme overheid.
Oud 28 juli 2006, 09:07   #185
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Fout, want de PA werd erkend door Israël: Israël heft taxen in de plaats van de PA en geeft die opbrengsten door aan de PA. Indien dat geen erkenning is, weet ik het ook niet.
Waarnemers waren het erover eens dat de verkiezingen in de Palestijnse gebieden min of meer regelmatig waren verlopen en dus dat Hamas min of meer democratisch aan de macht is gekomen. Een legitieme overheid dus. Dat wij (Israël, VS, EU) niet met Hamas willen praten omdat ze het geweld afzweren, betekent niet dat we hen niet erkennen als legitieme overheid.
Ooit al eens van een autonome regio gehoord? Da's namelijk precies wat gij aan het beschrijven zijt. Geen onafhankelijke staat.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 09:14   #186
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Ooit al eens van een autonome regio gehoord? Da's namelijk precies wat gij aan het beschrijven zijt. Geen onafhankelijke staat.
Ik had het ook niet over een onafhankelijke staat. Maar de PA bestuurd wel de Palestijnse gebieden en is erkend door Israël, zij zijn dus de legitieme bestuurders van de Palestijnse gebieden.
Oud 28 juli 2006, 09:23   #187
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Ik had het ook niet over een onafhankelijke staat. Maar de PA bestuurd wel de Palestijnse gebieden en is erkend door Israël, zij zijn dus de legitieme bestuurders van de Palestijnse gebieden.
Maar in hun geval is het geen oorlog van staat tegen staat. Dat is wat Jozef Ostyn probeerde te zeggen. Het is dus geen oorlogsdaad van een legitieme staat tegenover een andere legitieme staat, maar hooguit die van een autonome regio tegenover een staat. Hetzelfde als Arizona die een aanval tegen de Verenigde Staten zou lanceren.
Oud 28 juli 2006, 09:31   #188
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Maar in hun geval is het geen oorlog van staat tegen staat. Dat is wat Jozef Ostyn probeerde te zeggen. Het is dus geen oorlogsdaad van een legitieme staat tegenover een andere legitieme staat, maar hooguit die van een autonome regio tegenover een staat. Hetzelfde als Arizona die een aanval tegen de Verenigde Staten zou lanceren.
Of van Vlaanderen tegen België. Het is inderdaad geen onafhankelijke staat, maar Hamas is wél verkozen op legitieme manier en bestuurt nu de Palestijnse gebieden via de PA, de legitieme overheid. Hezbollah zit in Lebanon trouwens ook in de regering en in het parlement. Zij maken daar dus ook deel uit van de legitieme overheid.
Oud 28 juli 2006, 10:00   #189
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Of van Vlaanderen tegen België. Het is inderdaad geen onafhankelijke staat, maar Hamas is wél verkozen op legitieme manier en bestuurt nu de Palestijnse gebieden via de PA, de legitieme overheid. Hezbollah zit in Lebanon trouwens ook in de regering en in het parlement. Zij maken daar dus ook deel uit van de legitieme overheid.
Dus gij zegt daarmee dat Libanon de facto de oorlog aan Israël heeft verklaard? Dat is in een ander topic trouwens ook al aan de orde...
Oud 28 juli 2006, 10:09   #190
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
In Europa misschien, maar Christenen hebben volop meegedaan aan de slavenhandel van het Afrikaanse naar het Amerikaanse continent. Er zijn zelfs pausen geweest die beweerd hebben dat slavernij was toegestaan (de wil van God) omdat zwarten geen mensen waren. Probeer niet te zeggen dat het Christendom de slavernij uit de wereld heeft geholpen, want dan maak je jezelf belachelijk.
Ja, ik kan het ook niet helpen dat u de geschiedenis van het abolitionisme niet kent.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 10:11   #191
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
De PA is geen legitieme staat.
Het feit dat Hamas de verkiezingen gewonnen heeft verandert niets aan het feit dat het een terroristische organisatie is. Het blijft zich trouwens als dusdanig gedragen.
Oud 28 juli 2006, 10:12   #192
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ja, ik kan het ook niet helpen dat u de geschiedenis van het abolitionisme niet kent.
Wanneer was de Slavernij in Engeland afgeschaft?
Oud 28 juli 2006, 10:16   #193
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dus gij zegt daarmee dat Libanon de facto de oorlog aan Israël heeft verklaard? Dat is in een ander topic trouwens ook al aan de orde...
Nee, want Hezbollah heeft zijn gewapende militie Israël laten aanvallen, niet het Libanese leger. Hezbollah én Hamas, beide officiële leden van een legitiem bestuur, hebben de facto wél nog een staat binnen de staat gecreëerd en die heeft dan de oorlog verklaard aan Israël. Subtiele verschillen allemaal, niet zomaar zwart-wit te bekijken als: Hezbollah zit in de regering in Lebanon, Hezbollah verklaart de Oorlog aan Israël, dus Lebanon verklaart de oorlog aan Israël.
Oud 28 juli 2006, 10:52   #194
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wikipedia als historische bron? Laat ons ernstig blijven.
Neem eens een ernstig wetenschappelijk boek ter hand. Uit Richard B. Frank's "Downfall" haal ik o.m. het volgende citaat van de Japanse Eerste Minister Suzuki in december 1945:
Wikipedia is inderdaad geen historische bron. "Downfall" ook niet.
Beide citeren historische bronnen, resp. Eisenhower en Suzuki.
En uit beide blijkt dat er geen consensus bestaat over de kwestie.

Overigens: zegt u mij eens precies wat er in deze onbetrouwbaar is aan Wikipedia, O Grote Historicus? Is Eisenhower verkeerd geciteerd? Kloppen de verwijzingen niet?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 10:58   #195
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beweert u dat de slavernij niet afnam in Europa naargelang het Christendom er verbreid werd?
Ah, u begint al te nuanceren? U beweerde eerder wel wat anders:

Citaat:
Slavernij verdween in Europa reeds in de Middeleeuwen.
Maar ik stel voor dat u antwoord geeft in de desbetreffende topic?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 11:00   #196
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wikipedia als historische bron? Laat ons ernstig blijven.
Neem eens een ernstig wetenschappelijk boek ter hand. Uit Richard B. Frank's "Downfall" haal ik o.m. het volgende citaat van de Japanse Eerste Minister Suzuki in december 1945:

"The Supreme War Council, ip to the time that the atomic bomb was dropped, did not believe that Japan could be beaten by air attack alone. They also believed that the United States would land an not attempt to bomb Japan out of the war. On the other hand there were many prominent people who did believe that the United States could win the war by just bombing alone. However the Supreme War Council, not believing that, had proceeded with the one plan of fighting a decisive battle at the landing point and was making every possible preparation to meet such a landing. They proceeded with that plan until the Atomic Bomb was dropped, after which they believed the United States need not land when it had such a weapon; so at that point they decided that it would be best to sue for peace."

Voor alle duidelijkheid: Japan verwierp het geallieerde overgaveaanbod na Potsdam en beschikte nog over miljoenen mannen onder de wapens in Japan, Korea, China, de Filippijnen, enz.
japan was zoals ik al eerder zei aan het wachten op een antwoord van rusland en kreeg geen garanties voor de japanse keizer.

en vermits japan nog heel wat gebied bezat had het ook steviger troefen voor een goede compromis te eisen dan bijvoorbeeld de nazi's die totaal verslagen waren.

het was dus niet onlogisch dat japan de eenzijdige compromis van de amerikanen gingen aanvaarden als ze er nog meer konden uithalen maar amerika heeft eenzijdig beslist dat japan heeft neen gezegd en daarna eenzijdig haar atoomwapens heeft gebruikt om de wereld te shockeren en vooral rusland te intimideren
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 11:07   #197
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wikipedia is inderdaad geen historische bron. "Downfall" ook niet.
Beide citeren historische bronnen, resp. Eisenhower en Suzuki.
En uit beide blijkt dat er geen consensus bestaat over de kwestie.

Overigens: zegt u mij eens precies wat er in deze onbetrouwbaar is aan Wikipedia, O Grote Historicus? Is Eisenhower verkeerd geciteerd? Kloppen de verwijzingen niet?
Dit is misschien nieuws voor u, maar wetenschappelijke historische bnoeken zijn wel degelijk (secundaire) bronnen.
Dat Wikipedia volkomen onbetrouwbaar is is algemeen geweten.
Ik kan u overigens verzekeren dat ik het hele historische debat over het gebruik van de atoombom erg goed ken.
Mag ik er u op wijzen dat Eisenhower op geen enkele wijze betrokken was bij de oorlog tegen Japan?
Oud 28 juli 2006, 11:11   #198
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dit is misschien nieuws voor u, maar wetenschappelijke historische bnoeken zijn wel degelijk (secundaire) bronnen.
Ik kan u overigens verzekeren dat ik het hele historische debat over het gebruik van de atoombom erg goed ken.
Mag ik er u op wijzen dat Eisenhower op geen enkele wijze betrokken was bij de oorlog tegen Japan?
u kent het historische debat goed?? laat me niet lachen
Oud 28 juli 2006, 11:26   #199
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dan moet ik u toch weer wijzen op uw onwetendheid hier: Nature heeft onafhankelijke wetenschappers laten aantonen dat Wikipedia zo goed als even betrouwbaar is als de grote encyclopedie Brittannica:
http://www.nature.com/news/2005/0512...38900a_m1.html
Brittannica kon dat natuurlijk niet zomaar laten gebeuren en probeerde terug te slaan, naar mijn bescheiden mening (ik heb het hele brittannica artikel wel gelezen) maakten ze in hun reactie zelf fouten:
http://corporate.britannica.com/brit...e_response.pdf
Wikipedia is dus voor mij even betrouwbaar als een gewone encyclopedie, maar encyclopediën zou ik niet (meer) durven gebruiken als accuraat historisch werk. Daar zijn betere boeken voor te vinden!

En wanneer was de slavernij nu in Engeland afgeschaft?

Laatst gewijzigd door Twanne : 28 juli 2006 om 11:26.
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 11:29   #200
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dan moet ik u toch weer wijzen op uw onwetendheid hier: Nature heeft onafhankelijke wetenschappers laten aantonen dat Wikipedia zo goed als even betrouwbaar is als de grote encyclopedie Brittannica:
http://www.nature.com/news/2005/0512...38900a_m1.html
Brittannica kon dat natuurlijk niet zomaar laten gebeuren en probeerde terug te slaan, naar mijn bescheiden mening (ik heb het hele brittannica artikel wel gelezen) maakten ze in hun reactie zelf fouten:
http://corporate.britannica.com/brit...e_response.pdf
Wikipedia is dus voor mij even betrouwbaar als een gewone encyclopedie, maar encyclopediën zou ik niet (meer) durven gebruiken als accuraat historisch werk. Daar zijn betere boeken voor te vinden!

En wanneer was de slavernij nu in Engeland afgeschaft?
ik wil niet flauw doen en ik ben ook al dikwijls off topic gegaan maar wat heeft de slavernij van engeland nog met clusterbommen te maken en wat maakt het uit of wikipedia beter of slechter is dan een andere
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be