Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2006, 20:53   #181
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
En daarom wordt teruggegrepen naar de saaie degelijkheid, ernst en bekwaamheid van politici als Leterme en Bourgeois. Ik zie dan ook niet in, waarom dit in 2007 plots zou omslaan in een grote “ontnuchtering
De onverwijlden die nooit in een vlaamse regering zouden stappen als b-h-v niet gesplits zou zijn... De serieuze bourgois die nooit een kartel zou vormen met de cdenv. of de Bourgois die zei dat hij nooit met de spa zou regeren... hij bedoelde allicht overal?

De serieuze Bourgois die op het moment dat het boek de puinhopen van paars over de toonbank ging aan het onderhandelen was met de VLD en al een beginselverklaring had met die partij.

tsjonge toch uw partij regeert al op alle niveau's behalve het federale niveau samen met paars. En net als er na juni 2004 niets van de beloftes in uitgekomen zal dat nu ook weer zo zijn. of denk je echt dat de mensen zo wild zijn van een tripartie die misschien minder sexy en wat geniepiger is maar die in weze in niets verschil van paars. Tenzij het feit dat paars nog wisselmeerderheden mogelijk liet en zo het parlement niet buiten spel zet?
Weet je dat de cdenv nu elke keer opnieuw met paars duizenden vreemdelingen snel-belg maakt .. ondanks het feit dat hun stemmen daarvoor helemaal niet nodig zijn. Dat ze in de brussele regering al jaar en dag meeregeren en de taalwetten al jaar en dag geschonden worden.

En dan vraag ik me af? Wat blijft er over van de communautaire eisenbundel van leterme. Van splitsing van fiscaliteit en delen van de SZ of justitie is al helemaal geen sprake meer. Van het terugdringen van de transfers evenmin.

Als het eisenpakket zich al beperkt tot een paar budgetneutrale bevoegdheden. Wat denk je dan dat er uit de bus zal komen.

Weet je dat de cdenv voor de verkiezingen van 2004 nog veel straffere taal sprak?

Men verkiest op elk niveau paars boven de natuurlijke bondgenoot die het VB is en zelfs dreigen met een regeringscrisis was er niet bij inzake B-H-V.

Dat letrme doet wat hij nu kan doen ipv wer de mensen een doekje voor het oog te houden. Men heeft zowel op het vlaamse als brusselse niveau voldoende hefbomen in handen om een verschil te maken. Maar even stoer doen in de krant is zoveel eenvoudiger.

En na de verkeizingen kan men dan in de morgen gaan vertellen zoals bourgois vorige keer... we wisten toen dat we beloofden B-h-V te splisten dat het onrealistisch was. Als je in zo iemand je geloof moet gaan stellen die al zoveel maal ( zei het dan met serieux) woordbreuk gepleegd heeft dan vind ik het maar normaal dat men sceptisch is. Oh ja in theorie was hij ook tegen het cordon , terwijl je ind e praktijk met iedereen een kartel mag aangaan( spitrit en groen incl) behalve met de grootste partij van vlaanderen die een groot deel van het programma deelt .

Als Leterme zegt dat hij nooit met het VB wil samenwerken omwille van de splitsing van de SZ... en dat diezelfde Leterme wel een kartel wil met de N-VA. Dat zegt meer dan genoeg aan de geloofwaardigheid en het eindstation van dat kartel.

Er is één andere optie en dat is dat de cdenv het ACW( maar dat is quasi het hart van de part met vandeurzen en leterme op kop) er uit kiepert en kiest voor een echte vlaamse toekomst. Dit is evenwel een utopie aangezien zowel heel de partijtop van die partij uit dat nest stamt. 2009 is veel belangrijker dan 2007.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 22:46   #182
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ik stel ook vast dat ze op veel plaatsten niet meer onder de naam VLD durven opkomen...
Hoe zou dat nu toch komen8)
Oud 19 augustus 2006, 10:49   #183
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Tegen je onmiskenbare gave partijen inwisselbaar te maken naarmate het in je kraam past heb ik geen verhaal.
Helahola!
Als N-Va en CD&V in kartel gaan, dan maken ze zichzelf inwisselbaar. Daar heb je mijn 'gaven' niet voor nodig.
ALs in Wetteren N-VA en VB in kartel gaan, dan mag je je eveneens aan inwisselbaarheid verwachten.

Citaat:
Allé dan toch. Bedankt. Voor de rest ben je blijkbaar goed op de hoogte van bepaalde aspecten van de Wetterse politiek.

Citaat:
Wat "Respect" betreft heb je gelijk. Afscheuringen heb je wel eens in iedere partij, maar de VLD heeft blijkbaar de splitsingsmicrobe toch goed te pakken. In dat opzicht zijn het perfecte flaminganten . Ook in jouw stad is het van dattum. Nog een complimentje voor je laatste zin, weeral een pareltje van een woordspeling.
Ken je de geschiedenis van de N-VA?
Dat is slechts één van de vele overblijvende splinters van de VU-fragmentatie-bom. Een grote brok ging naar hte VB. Een paar individuele scherven vielen in VLD, CD&V, en SP-a. Het brokstuk SPIRIT kwam via een omwegje in het Volkshuis terecht.
Je mag dus schampen zoveel je wil op VLD scheurlijsten, zelfs als ons Aalsters Annieken een Blauwtje oploopt. Maar gedenk dat je dan a fortiori met je eigen (bijna ex-?)partij aan het lachen bent.............
Oud 19 augustus 2006, 20:36   #184
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Ik zeg het u: in Aalst zullen ze een rare verkiezingsuitslag krijgen
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 08:56   #185
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ik zeg het u: in Aalst zullen ze een rare verkiezingsuitslag krijgen
Niet panikeren.
De N-Va zal wel hier en daar een stemmetje halen.
Hier lopen veel karnavalszotten.
Oud 20 augustus 2006, 11:15   #186
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik heb De Crem en Kelchtermans beide al horen zeggen dat CD&V en N-VA op termijn één partij moeten worden. Leterme zei in HBVL dat het Vlaams Kartel nog minstens 20 jaar zou moeten blijven bestaan. Dus binnen de CD&V is er wel een basis voor verdere en nauwere samenwerking met de N-VA. Als ik dan naar mijn vriendenkring binnen N-VA kijk, dan moet ik vaststellen dat er die niet is bij ons, alleszins niet bij de basis van de partij.

In één partij met de tjseven stap ik niet in, dan stuur ik mijn lidkaart mooi terug naar de Barricade. In een kartel kan ik mij nog iets of wat vinden zolang we de op Vlaams gebied iets presteren. Dat laatste gebeurt ook op dit moment, zonder kartel zat alleen het VB in de Vlaams Parlement en dan gebeurde er helemaal niks want het VB heeft op 30 jaar tijd nog altijd geen enkel wetsvoorstel kunnen laten goedkeuren. Dus met enkel het VB in het Vlaams Parlement boert Vlaanderen er op achteruit, in plaats van verder naar onafhankelijkheid te gaan.
Oud 20 augustus 2006, 11:25   #187
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
In een kartel kan ik mij nog iets of wat vinden zolang we de op Vlaams gebied iets presteren. Dat laatste gebeurt ook op dit moment,
Prins WoefWoef Laurent zal dat niet tegenspreken.
Oud 20 augustus 2006, 11:26   #188
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb De Crem en Kelchtermans beide al horen zeggen dat CD&V en N-VA op termijn één partij moeten worden. Leterme zei in HBVL dat het Vlaams Kartel nog minstens 20 jaar zou moeten blijven bestaan. Dus binnen de CD&V is er wel een basis voor verdere en nauwere samenwerking met de N-VA. Als ik dan naar mijn vriendenkring binnen N-VA kijk, dan moet ik vaststellen dat er die niet is bij ons, alleszins niet bij de basis van de partij.
Mijn woorden komen uit: N-Va en CD&V zijn intern autoritair geleide partijen waar een elite beslist, onafhankelijk van wat de achterban denkt.
Oud 20 augustus 2006, 11:49   #189
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

In feite, net hetzelfde als de BUB dus?
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 12:54   #190
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard Kim

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Beste, ik constateer dat je nieuw bent op het forum, trouwens hartelijk welkom. Ik wil wijzen op het feit dat Kim lid is van B-plus, die nationalisten verafschuwt als de pest. Verder is ze een belgiciste in hart en nieren. Ze is het volgens mijn mening volledig eens met de de geciteerde tekst. Ik bedoel maar : een verwittigd man is er twee waard.
Dit is frappant, mensen waarschuwen om niet met iemand anders te gaan praten. Neen dit is vulgair en zeker tegenover Kim die naar mijn bescheiden een van de meest waardevolle en luisterbereide, goed genuanceerde gesprekspartner is gebleken op dit forum.
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 12:59   #191
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
In feite, net hetzelfde als de BUB dus?
Neen, want wij bestaan alleen omdat een groot deel van het volk denkt zoals wij, wat van de Vlaams-nationale kliek niet kunnen zeggen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 13:02   #192
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Niet panikeren.
idd en terwijl zingen ze hun carnavals liederen " Voor vorst voor vrijheid en voor recht dum die dum dum dum"
Oud 20 augustus 2006, 13:16   #193
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Niet panikeren.

Dat kon ik nu echt niet laten, zie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 13:52   #194
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Neen, want wij bestaan alleen omdat een groot deel van het volk denkt zoals wij, wat van de Vlaams-nationale kliek niet kunnen zeggen.
Jij leeft echt nog in de overtuiging dat we in 1830 zitten geloof ik.

Laatst gewijzigd door 100% VLAMING : 20 augustus 2006 om 13:53.
100% VLAMING is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 15:19   #195
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

En u in 1302.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 15:57   #196
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
En u in 1302.
En gij in 44 voor Christus
Oud 20 augustus 2006, 20:26   #197
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:

In één partij met de tjseven stap ik niet in, dan stuur ik mijn lidkaart mooi terug naar de Barricade. In een kartel kan ik mij nog iets of wat vinden zolang we de op Vlaams gebied iets presteren. Dat laatste gebeurt ook op dit moment, zonder kartel zat alleen het VB in de Vlaams Parlement en dan gebeurde er helemaal niks want het VB heeft op 30 jaar tijd nog altijd geen enkel wetsvoorstel kunnen laten goedkeuren. Dus met enkel het VB in het Vlaams Parlement boert Vlaanderen er op achteruit, in plaats van verder naar onafhankelijkheid te gaan.
Ik denk dat mensen als De Crem en Kelchtermans hun dromen voor werkelijkheid nemen. Ik ben voorstander van het kartel tussen N-VA en CD&V, omdat de programma’s van beide partijen m.i. voor een groot stuk gelijklopend, of op zijn minst complementair zijn. Evenwel lijkt een fusie mij compleet uitgesloten. Hoewel de CD&V onder druk van N-VA steeds meer de Vlaamse kaart trekt, blijft het een feit dat binnen die partij nog steeds (in meer of mindere mate) alle staatkundige visies (van unitarisme over confederalisme tot Vlaamse onafhankelijkheid) vertegenwoordigd zijn. Het lijkt me nauwelijks denkbaar (noch, vanuit N-VA-standpunt, wenselijk) dat Belgicistische krokodillen als Eyskens ooit samen in eenzelfde partij zouden kunnen zetelen als Bourgeois, Demesmaeker, De Wever en co. Bovendien verschilt de visie van N-VA en CD&V op economisch vlak toch wel aanzienlijk. N-VA stelt zich daar (m.i. volledig terecht) veel liberaler op dan de CD&V. De invloed van het ACW is daar vermoedelijk niet vreemd aan. Een tijdelijke samenwerking tussen beide partijen, om gezamenlijk “een stuk van een weg af te leggen” en een deel van beider partijprogramma te verwezenlijken, lijkt me dus wel mogelijk, maar of die samenwerking nu werkelijk 20 jaar moet duren, is natuurlijk een andere vraag..

In tegenstelling tot uzelf heb ik, als N-VA’er, binnen mijn eigen (politieke) kennissenkring nog weinig weerstand vastgesteld t.a.v. de huidige kartelformule. Het lijkt me dus voorbarig, te stellen dat die samenwerking tussen N-VA en CD&V zou zijn opgedrongen door de N-VA-partijtop, tegen de wil van de leden en militanten.

Ik deel overigens uw mening, dat de huidige kartelformule de beste (om niet te zeggen: de enige) manier is voor het democratische Vlaams-nationalisme om nog concrete stappen vooruit te kunnen zetten in de staatshervorming, en zo een autonoom Vlaanderen dichterbij te brengen. Zoals u terecht opmerkt kunnen de kaakslagflaminganten van het VB op dit vlak, sinds de oprichting van die partij, slechts een maagdelijk blank palmares voorleggen. Om de haverklap “verraad” staan roepen aan de zijlijn, brengt een onafhankelijk Vlaanderen immers heus geen stap dichterbij. Zij die het eerbare pragmatisme van de N-VA (en daarvoor: de VU) veroordelen, zouden daar beter eens over nadenken.. Zoals Bart De Wever het een tijdje geleden mooi uitdrukte: “Van verraad tot verraad, op weg naar een Vlaamse staat..”

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2006, 20:44   #198
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet panikeren.
Met alle respect, maar dat moet u net zeggen met uw avatar...
Oud 20 augustus 2006, 20:55   #199
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Dat kon ik nu echt niet laten, zie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-Va'er
Met alle respect, maar dat moet u net zeggen met uw avatar...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
idd en terwijl zingen ze hun carnavals liederen " Voor vorst voor vrijheid en voor recht dum die dum dum dum"
Een mooi binnenkoppertje u geschonken door Supe®staaf ter gelegenheid van uw IJzerwaeke.

Morgen weer allemaal als flinke Belgen aan 't werk voor vorst, voor vrijheid en voor recht.

Als ge allemaal flink uw best doet, laat ik u nog eens scoren op de IJzerbeêvaert.

Oud 20 augustus 2006, 21:09   #200
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Weten jullie nu nog niet dat die bedevaarten mij niks interesseren? Met zoiets bereik je echt geen nieuw publiek hoor, alleen hebben sommigen dat niet door.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be