Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2006, 16:35   #181
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Edina : 12 augustus 2006 om 16:48.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 16:35   #182
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wel, geen overdreven luxe????
Hebben zij dan geen stroom, gebruiken zij dan geen wasmachine, hebben zij geen tv, hebben zij geen pc.

Zij leven immers ook hier in België en wij belgen weten zelfs niet meer welke overdreven luxe we hebben en gebruiken.

En je schrijft dat ze in de stad wonen, waar vindt je daar tuinen met hagen.
Of wonen zij aan de buitenkanten van de steden, op plaatsen waar in mijn jeugd bomen stonden, maar nu huizen met keurige grasperken die bijna wekelijks worden gemaaid door luchtvervuilende grasmaaiers met oorverdovend lawaai.
Gaan zij niet dagelijks naar de winkel om er blikken en petflessen te kopen.
Ik weet juist heel goed waar die actievoerders voor staan.
En ook ik ben tegen het rooien van de bossen in België en ook ik vind dat er meer werk moet gemaakt worden voor het behoud van de natuur.
Maar ik begin wel bij mezelf en ik aanvaard dat er voor alles een prijs moet betaald worden.
Maar als je wil bewijzen dat deze actie niet zuiver tegen de luchthaven is en was, toon dan eens waar de actie voerders waren toen men de bomen voor de TGV begon te vellen. Ik was daar toen zelf aanwezig en heb er geen gezien. Of was dat soms de ver van hun bed schouw???
Beste Jantje, je maakt er bewust een potje van, denk ik. Ik had inderdaad gezegd dat de actievoerders niet in OVERDREVEN luxe leven. Natuurlijk leven wij hier in het westen bijna allemaal in luxe. Iedereen gebruikt natuurlijk bijvoorbeeld stroom en velen zullen een PC en/of een televisie hebben, maar dat is niet in tegenspraak met niet in overdreven luxe leven. Wanneer je kiest om bijvoorbeeld geen auto te hebben, bescheiden te wonen, zuinig om te springen met energie en water en bewust consumeert dan leef je inderdaad niet in overdreven luxe. En indien iedereen een beetje van zijn luxe zou inleveren, dan zou dat een heel pak schelen. De meerderheid heeft immers wel een auto en kijkt amper naar zijn water en energieverbuik enz. Ik denk niet dat er bij de actievoerders veel mensen zitten die zelf een huis hebben gebouwd, dus die mensen verwijten dat zij verantwoordelijk zijn voor het kappen van bomen om huizen te bouwen is gewoon ronduit belachelijk. Organisaties zoals Natuurpunt stimuleren mensen juist op om hun tuin ecologisch te beheren en dat doe je zeker niet door die wekelijks te maaien. Jij hebt duidelijk ook geen benul van het werk dat VRIJWILLIGERS van zo'n organisaties doen om de weinige natuur die ons hier in België nog rest te beschermen en beheren. Natuur waar alle mensen van kunnen genieten. De vrijwilligers van Natuurpunt Schijnvallei beheren al sinds jaren een stuk van FortIII en het is dan ook niet abnormaal dat deze mensen protesteren wanneer het werk dat zij belangenloos uitvoeren teniet wordt gedaan om drogredenen. Deze vrijwilligers zetten zich bovendien al jaren in voor allerlei andere zaken in hun werkingsgebied en dat omvat nu eenmaal niet heel België. Hen verwijten dat ze dus niet op andere plaatsen actievoeren is dus nogal pretentieus en klopt zelfs niet met de waarheid. De actievoerders van Groenfront komen overigens van heel het land en zelfs van Nederland (er zijn er amper uit de streek te vinden). Jouw opmerking over de "ver van mijn bedshow" is dus op niets gebaseerd. Groenfront protesteer overigens wel degelijk ook tegen bomenkap voor spoorwegen (bv. de Betuwelijn in Nederland) en autosnelwegen. Kortom, je opmerkingen zijn op niets gebaseerd. Zoek eens op waar Natuurpunt Schijnvallei en Groenfront zich allemaal mee bezig houden vooraleer je verder ongefundeerd commentaar levert.

Laatst gewijzigd door Edina : 12 augustus 2006 om 17:00.
Oud 12 augustus 2006, 17:22   #183
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De TGV gaat door het peerdsbos in Antwerpen. Met het openbaar vervoer zeer makkelijk te bereiken en ligt maar op 20 km vogelvlucht van het fordIII bos. En ik weet wel hoeveel werk er in natuurbehoud word gestoken door vrijwilligers. Ik woon zelf vlakbij een natuurgebied.

Maar hoe weinig zonnepanellen zie je op de huizen, hoe weinig kleine stroomwindmolens zie je ergens staan. Hoe weinig mensen hebben regenputten. Hoeveel van die mensen gebruiken nogsteeds veel te veel zeep voor hun was en plas.
Dus nee, ik maak er geen potje van, maar of je bent voor de natuur en zorgt er op alle punten voor, of je bent het niet. Een tussen weg van dat mag wel en dat niet, kan echt niet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 17:42   #184
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De TGV gaat door het peerdsbos in Antwerpen. Met het openbaar vervoer zeer makkelijk te bereiken en ligt maar op 20 km vogelvlucht van het fordIII bos. En ik weet wel hoeveel werk er in natuurbehoud word gestoken door vrijwilligers. Ik woon zelf vlakbij een natuurgebied.

Maar hoe weinig zonnepanellen zie je op de huizen, hoe weinig kleine stroomwindmolens zie je ergens staan. Hoe weinig mensen hebben regenputten. Hoeveel van die mensen gebruiken nogsteeds veel te veel zeep voor hun was en plas.
Dus nee, ik maak er geen potje van, maar of je bent voor de natuur en zorgt er op alle punten voor, of je bent het niet. Een tussen weg van dat mag wel en dat niet, kan echt niet.
Wat is dat nu weer voor onzin? Er is niemand die zegt dat kan wel en dat kan niet. Maar je bent beperkt in tijd, hé Jantje. De actievoerders steken bijna al hun vrije tijd de natuur (beheerswerken, actievoeren, enz). Maar ze kunnen niet op alle plaatsten tegelijk zijn hé. En indien iedereen even natuur- en milieuvriendelijk als hen zouden leven dan zou ons land er helemaal anders uitzien. Je bent duidelijk nog steeds niet gaan kijken op de websites van de organisaties die actievoeren. Ik vind je commentaar dan ook ronduit belachelijk.
Oud 12 augustus 2006, 17:58   #185
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben minder in tijd beperkt dan die actievoerders en vindt het niet slecht dat ze actie voeren, maar ben van mening dat ze er dan ook voluit moeten voor gaan. Heb zelf wel windmolen en zonnepanellen staan hoor en gebruik enkel voor de voeding leidingwater. En let er goed op wat er in mijn afvalwater zit, dit komt hier immers nog in een open beek.
Maar het als onzin bestempelen als men vraagt de hand eens echt diep in eigen boezen te steken ......
Voor de natuur zorgen is een levenswijzen en bestaat echt niet door enkel lokaal een beetje zinloos actie te voeren.
Oud 12 augustus 2006, 18:19   #186
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben minder in tijd beperkt dan die actievoerders en vindt het niet slecht dat ze actie voeren, maar ben van mening dat ze er dan ook voluit moeten voor gaan. Heb zelf wel windmolen en zonnepanellen staan hoor en gebruik enkel voor de voeding leidingwater. En let er goed op wat er in mijn afvalwater zit, dit komt hier immers nog in een open beek.
Maar het als onzin bestempelen als men vraagt de hand eens echt diep in eigen boezen te steken ......
Voor de natuur zorgen is een levenswijzen en bestaat echt niet door enkel lokaal een beetje zinloos actie te voeren.
Beste Jantje, het betreft geen zinloze actie. Je bent duidelijk niet op de hoogte van het dossier. In deze zaak werden immers alle regels met de voeten getreden. En als je dan toch zoveel tijd hebt, stel ik voor dat je mee actie komt voeren. Je eigen idiote stelling indachtig dat als je voor de natuur bent, je maar overal actie moet voeren of anders helemaal niet. En wees gerust dat de actievoerders voor deze actie en anderen voluit gaan. Fijn dat je zonnepanelen en een windmolen hebt. En dat je gebruik maakt van regenwater waar mogelijk. Maar ik ben ervan overtuigd dat ook jij niet heiliger bent dan de paus en dus niet al je vrije tijd steekt in opkomen voor de natuur. En dat jij wel eens met de auto rijdt bijvoorbeeld. Respecteer dus iedereen die zich op zijn manier inzet voor de natuur ipv af te geven op mensen waarvan je de levenswijze duidelijk niet kent en die actievoeren rond een thema waar je niet helemaal van op de hoogte bent.

Laatst gewijzigd door Edina : 12 augustus 2006 om 18:28.
Oud 12 augustus 2006, 19:10   #187
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Manipulatie tot en met... de schaamte voorbij!

Citaat:
De discussie rond de bomen van Bosbeek woedt ook op het internet. Vandaag peilden wij via onze dagelijkse pol van ATV naar uw mening over het kappen van de bomen. Maar die poll werd vervalst. De grote baas van VLM Airlines, Johan venneste, had in een e-mail al zn werknemers in binnen en buitenland opgeroepen om op de website VOOR het kappen van de bomen te stemmen. ATV heeft de poll daarom maar vroegtijdig stopgezet.
Bron: ATV

Laatst gewijzigd door Edina : 12 augustus 2006 om 19:10.
Oud 12 augustus 2006, 19:30   #188
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Edina,

er is de jaren 60&70 actie gevoerd tegen de bouw van de huizen rond de luchthaven en rond fortIII.

Nu word er door de mensen die in die hiuzen wonen actie gevoerd voor het behoud van wat overblijft van de natuur die voor hun huizen moest wijken. Want zij hadden toch ook het recht op tussen het groen te wonen. Dat daarvoor groen plaats moest ruimen was van geen belang.

Waar zit de logica?

En ik heb het hier niet over de mensen die dag in dag uit bezig zijn met en voor de natuur.
En dat in het dossier rond de luchthaven van Antwerpen alle regels zijn overtreden is een publiek geheim, maar dat is een prijs die we moeten betalen voor onze luxe.

Maar actie voeren tegen het rooien van een bos en tegelijk eisen dat kerncentales voor voldoende stroom zorgen.
Actie voeren tegen ontbossing voor dingen die jou geen voordeel opleveren en ondertussen gebruik maken van GSM, waarvoor overal antennes worden geplaatst die door hun stralingen het vogel- en insectenbestand schaden?

En ja, ik ben niet heiliger dan de paus.
Ja, ik maak ook gebruik van een auto als het niet anders kan.
Maar mijn auto behoord niet tot de klasse met een motor boven de 1000cc.
En ja, ik weet ook dat men niet overal tegelijk actie kan voeren.
Maar ik weet ook dat men eerst thuis actie moet voeren.
En de vraag die ik stelde, waar waren deze actievoerder toen men het peerdsbos begon te rooien, is echt niet overdreven en gek.
Het peerdsbos ligt echt niet zo ver van FortIII en daar ging het over een veel grotere hoeveelheid bomen.
Als al deze die beweren voor natuurbehoud te zijn, beginnen met windmolens en zonnepanelen te plaatsen, zou er al een heel pak minder kernafval zijn.
Als al deze die beweren voor natuurbehoud te zijn, hun zware wagens zouden inruilen voor auto's met een kleine motor zou er al heel wat minder luchtvervuiling zijn.
Als al deze die beweren voor natuurgehoud te zijn, nu eens stoppen met zoveel zeep en andere giffen te gebruiken zou de grond en het wateral veel zuiverder zijn.
Natuurbehoud gaat immers niet over één bos van 7.5ha, maar over heel de wereld en alles om ons heen.

En ja, ook mijn molentje is schadelijk voor het milieu. Maar een pak minder dan kerncentrale's of kolencentrale's.

Als men wil leven moet men de natuur wel belasten, het is enkel de vraag hoeveel.

Dus actie voeren tegen iets, ja, maar niet omdat ik er geen voordeel aan heb.
Of omdat ik nu net hard heb gewerkt aan dat wat men wil verwijderen.
Maar ondertussen gebruik maken van alle luxe die ik mij kan veroorloven.
Wees nu even eerlijk tegenover je zelf.
Of het één of het andere, maar van beide walletjes eten kan voor mij echt niet.
Oud 12 augustus 2006, 19:33   #189
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

zulke actie's behoren nu eenmaal tot de politiek van VLM.
Oud 12 augustus 2006, 21:30   #190
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er is de jaren 60&70 actie gevoerd tegen de bouw van de huizen rond de luchthaven en rond fortIII.

Nu word er door de mensen die in die hiuzen wonen actie gevoerd voor het behoud van wat overblijft van de natuur die voor hun huizen moest wijken. Want zij hadden toch ook het recht op tussen het groen te wonen. Dat daarvoor groen plaats moest ruimen was van geen belang.

Waar zit de logica?

En ik heb het hier niet over de mensen die dag in dag uit bezig zijn met en voor de natuur.
Beste Jantje, je schijnt maar niet te willen begrijpen dat de mensen die nu actie voeren niet wonen in de huizen waar jij het over hebt. De actievoerders van Groenfront (degenen die dus in de boomhutten zitten) komen van heel het land (Brugge, Brussel, Gent, Geel,...) en zelfs van Nederland. Deze mensen wonen zeker niet in huizen die ze hebben laten bouwen op plaatsen waar natuur voor is gesneuveld. Boomspotting is een samenwerking van Natuurpunt Schijnvallei, dus mensen die in ieder geval in hun vrije tijd bijna steeds bezig zijn met natuur en er ook zelfs niet aan denken om te een huis te bouwen in de natuur, en Jong Groen, dus mensen die te jong zijn om verantwoordelijk gesteld te kunnen worden voor het verdwijnen van natuur in die streek in de jaren '60 en '70.

Citaat:
En dat in het dossier rond de luchthaven van Antwerpen alle regels zijn overtreden is een publiek geheim, maar dat is een prijs die we moeten betalen voor onze luxe.
Deze uitspraak slaat echt op niets. De luchthaven is al jaren verlieslatend en er moet dus al jaren gemeenschapsgeld in gepompt worden. Nu, ze mag er best blijven wat mij betreft, maar uitbreiding heeft geen enkele zin, want dan wordt de financiële put alleen maar groter. De weinige passagiersvluchten die er nu zijn raken al niet gevuld!

Citaat:
Maar actie voeren tegen het rooien van een bos en tegelijk eisen dat kerncentales voor voldoende stroom zorgen.
Actie voeren tegen ontbossing voor dingen die jou geen voordeel opleveren en ondertussen gebruik maken van GSM, waarvoor overal antennes worden geplaatst die door hun stralingen het vogel- en insectenbestand schaden?

En ja, ik ben niet heiliger dan de paus.
Ja, ik maak ook gebruik van een auto als het niet anders kan.
Maar mijn auto behoord niet tot de klasse met een motor boven de 1000cc.
Wie eist er dat de kerncentrales voor voldoende stroom zorgen? Alvast de actievoerders niet. Zij zijn absoluut geen voorstander van kernenergie! En hetzelfde geldt voor GSM's. Natuurlijk hebben een aantal actievoerders een GSM (die ze enkel gebruiken wanneer nodig zoals jij de auto gebruikt), maar een groot deel heeft er nog steeds geen (en dat terwijl de overgorte meerderheid er geen hebben). De overgrote meerderheid van de actievoerders heeft geen auto en komt naar daar met het openbaar vervoer (zelfs vanuit Nederland). De actievoerders van Groenfront zijn trouwens allemaal vegetariërs en een groot deel zelfs veganisten (en eten dan nog liefst biologische voeding) Je moet echt eens dringend gaan kijken, want jouw beeld van de actievoerders klopt niet met de werkelijkhied.

Citaat:
En ja, ik weet ook dat men niet overal tegelijk actie kan voeren.
Maar ik weet ook dat men eerst thuis actie moet voeren.
En de vraag die ik stelde, waar waren deze actievoerder toen men het peerdsbos begon te rooien, is echt niet overdreven en gek.
Het peerdsbos ligt echt niet zo ver van FortIII en daar ging het over een veel grotere hoeveelheid bomen.
Zoals ik dus hoger al zei komen de actievoerders van Groenfront vanuit het hele land en zelfs vanuit Nederland en kunnen ze niet overal actievoeren. De actievoerders van Boomspotting voeren ook elders actie, dat ze geen actie hebben gevoerd voor het peerdsbos dat jou zo nauw aan het hart ligt, is helemaal geen argument om deze actie af te keuren. Zoals ik trouwens al zei is het nogal logisch dat Natuurpunt Schijnvallei zich beperkt tot haar werkingsgebied en daar behoort Brasschaat dus niet bij. Maar ik ben ervan overtuigd dat de afdeling Antwerpen Noord van Natuurpunt dat Brasschaat omvat in zijn werkingsgebied overigens op zijn manier ook verzet heeft geboden tegen het kappen in het Peerdsbos (vraag het eens na). Zoals ik je ook al had gezegd stond het je vrij om daar zelf actie te voeren en anderen uit te nodigen de actie te ondersteunen. Ik ben ervan overtuigd dat de mensen van Groenfront de actie zeker hadden willen ondersteunen.

Citaat:
Als al deze die beweren voor natuurbehoud te zijn, beginnen met windmolens en zonnepanelen te plaatsen, zou er al een heel pak minder kernafval zijn.
Zonnecellen en windmolens zijn niet echt een optie wanneer je er voor kiest om in een (huur)appartement in de stad te wonen hé. Maar dan kan je wel groene stroom afnemen, zoals de meeste actievoerders ongetwijfeld doen. Ik ben bijvoorbeeld bij Ecopower.

Citaat:
Als al deze die beweren voor natuurbehoud te zijn, hun zware wagens zouden inruilen voor auto's met een kleine motor zou er al heel wat minder luchtvervuiling zijn.
Als al deze die beweren voor natuurgehoud te zijn, nu eens stoppen met zoveel zeep en andere giffen te gebruiken zou de grond en het wateral veel zuiverder zijn.
Natuurbehoud gaat immers niet over één bos van 7.5ha, maar over heel de wereld en alles om ons heen.
Daar ga je weer met je veronderstellingen die op niets gebaseerd zijn. De meeste actievoerders hebben geen auto en al helemaal geen auto's met zware motoren. De actievoeders zijn zich echt wel bewust van het effect van zeep en andere produkten op het milieu en beperken het gebruik er dan ook van of gebruiken milieuvriendelijkere alternatieven. Die actievoerders weten echt wel dat natuur niet alleen over het behoud van bossen gaat (denk je nu echt dat die idioot zijn ofzo?)!!!

Citaat:
Als men wil leven moet men de natuur wel belasten, het is enkel de vraag hoeveel.
Inderdaad, daarom dat de actievoerders hun belasting van het milieu zoveel mogelijk beperken. Daar ben je echt niet alleen in hoor!

Citaat:
Dus actie voeren tegen iets, ja, maar niet omdat ik er geen voordeel aan heb.
Of omdat ik nu net hard heb gewerkt aan dat wat men wil verwijderen.
Maar ondertussen gebruik maken van alle luxe die ik mij kan veroorloven.
Wees nu even eerlijk tegenover je zelf.
Of het één of het andere, maar van beide walletjes eten kan voor mij echt niet.
Voor de laaste keer, dus beste Jantje, de actievoerders weten echt wel waar ze mee bezig zijn en zetten zich niet enkel in voor het bos, maar proberen in het algemeen milieuvriendelijk te leven. Net zoals jij. En net zoals jij zijn ze niet heiliger dan de paus. De ene heeft misschien wel een GSM, maar geen auto. Terwijl de andere dan weer geen GSM heeft, maar wel een kleine wagen die hij enkel gebruikt indien nodig. Stop met je vooroordelen over deze actievoerders. Jij kent het dossier duidelijk niet. Het betreft hier niet zomaar wat bomen, maar Europees beschermd habitatrichtlijngebied. Het is dus zeer waardevol gebied. En het kan perfect blijven bestaan naast de luchthaven. De veiligheidsproblemen die er zogezegd zijn kunnen door alternatieven worden opgelost. En de Vlaamse Overheid heeft beslist dat deze luchthaven niet zal worden uitgebreid.
Oud 12 augustus 2006, 22:26   #191
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sorry, dat ik jou en je actievoerders zo duidelijk durf aanvallen.

Maar mijn schoonbroer is eigenaar van een stuk bos in de kempen.
Mensen van de vereniging daar zijn reeds een paar maal bij hem komen vragen om dat stuk bos aan de vereniging te verkopen, zodat zij nog beter voor het ecosysteem in het bos kunnen zorgen. Hij laat toch alles zijn gang maar gaan en nu mogen zij er niet dat bos komen van hem. Zij hebben daar elke keer meer dan 100 kilometer voor gereden met twee zware auto's.
Mijn vooroordeel tegenover jullie verenigingen is dus echt niet uit het niets onstaan. En nee, ik scheer jullie niet allemaal over de zelfde kam, er zullen tussen jullie ook wel mensen zijn die hun uiterst best doen voor de natuur.

En de luchthaven van Antwerpen leeft niet van de lijnvluchten, echter wel bijna op de privévluchten en daar wil men grotere en snellere toestellen van naar Antwerpen halen. En tegelijk wil men meer vrachtvluchten naar Antwerpen halen en daarvoor moet het FortIII bos weg. Net om deze luchthaven rendabel te maken.
Zie je nu het zinloze van deze actie, zij had tegen de haven van Antwerpen moeten zijn. Want het is die dat een grotere luchthaven dichter in de buurt nodig heeft. Ook de TGV is voor de zeehaven tot in Antwerpen moeten komen. Vandaar mijn mening dat iedere actie zoals die voor het FortIII bos zinloos is. De actie's zouden tegen de zeehaven moeten gericht zijn, maar zonder deze zeehaven zal Antwerpen snel terug vallen naar een stad met de economie zoals de Waalse steden.
Oud 13 augustus 2006, 11:25   #192
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie je nu het zinloze van deze actie, zij had tegen de haven van Antwerpen moeten zijn. Want het is die dat een grotere luchthaven dichter in de buurt nodig heeft. Ook de TGV is voor de zeehaven tot in Antwerpen moeten komen. Vandaar mijn mening dat iedere actie zoals die voor het FortIII bos zinloos is. De actie's zouden tegen de zeehaven moeten gericht zijn, maar zonder deze zeehaven zal Antwerpen snel terug vallen naar een stad met de economie zoals de Waalse steden.
Yes! akties tegen de haven ...... DOEN!!!
Tegen de boterham van driekwart van Vlaanderen, lekker naïef.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 11:42   #193
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vandaar dat ik deze actie zinloos vind.
Vanwegge de stad Antwerpen had men in Brussel zelfs eerst het idéé gekregen een andere weinig gebruikte luchthaven om te bouwen tot vracht en prive luchthaven.
Er hadden dan wel een paar bomen meer moeten gerooid worden. Gelukkig heeft de NATO Brussel terug gefloten, anders had men daar even 25 ha bos uitgedaan.
Maar ja, dan het het FordIII bos behouden gebleven.

En de luchthaven van Deurne zal ook groter moeten worden, of de zeehaven van Antwerpen zal zijn werkgelegenheid verliezen.
Deze actie kan je immers vergelijken met de actie's rond Zaventem.
Of een paar mensen gelijk geven of veel mensen hun werk laten behouden.
Oud 14 augustus 2006, 09:46   #194
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
@ Edina,

Ik ben zelf actief in de bouw en zie dus van op de eerste rij of er ergens actievoerders aanwezig zijn. Ook zie ik van op de eerste rij welke mensen er actie voeren tegen iets en tegen wat. Als je wil, moet je maar eens met een paar bouwvakkers mee rijden naar de bouwplaatsen.

En dus durf ik voluit roepen dat men acties voerd tegen alles en nog wat, zolang hen maar geen nadeel berokkend word.

Toon mij anders maar eens 10 mensen uit die groep die bereid zijn om hun luxe op te geven voor het milieu. En ik bedoel niet een paar dagen, maar voor de rest van hun leven. Eisen dat men bomen laat staan bij een vliegveld en ondertussen met een auto naar de plaats rijden via de snelwegen waar bomen voor moesten verdwijnen lijkt mij een klein beetje veel hypocriet.
Eisen dat men bomen laat staan aan een vliegveld en ondertussen zelf een stenen omheinig hebben rond je tuin, omdat een haag te veel vuil en werk, haald je geloofwaardigheid flink naar beneden.
Nee, dit is een zuivere actie tegen de uitbreiding van de luchthaven, waarvoor het bos en de bomen misbruikt worden.

Spijtig want door deze daden wint het geld het weer op de natuur.
En geeft men alle wapens uit handen.

Het zijn immers niet enkele bomen die worden gerooid, maar een heel ecosysteem dat word vernield.
Nuance, aub.
De een is 99% hypocriet, de ander 1%.
Je moet dat niet over dezelfde kam scheren.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 09:50   #195
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Wel, geen overdreven luxe????
Hebben zij dan geen stroom, gebruiken zij dan geen wasmachine, hebben zij geen tv, hebben zij geen pc.
Mijn stroomverbruik is miniem.
Geen wasmachine.
Geen TV
Geen auto.
Geen PC.
Geen actievoerder.
Ik doe al genoeg voor het milieu.
Oud 14 augustus 2006, 09:52   #196
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Slechts 50% hypocriet zijn, ipv de gebruikelijke 99%, is dat al geen vooruitgang?
Zelf actie gaan voeren is op zich al een enorme vooruitgang...
Oud 14 augustus 2006, 09:56   #197
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, dat ik jou en je actievoerders zo duidelijk durf aanvallen.

Maar mijn schoonbroer is eigenaar van een stuk bos in de kempen.
Mensen van de vereniging daar zijn reeds een paar maal bij hem komen vragen om dat stuk bos aan de vereniging te verkopen, zodat zij nog beter voor het ecosysteem in het bos kunnen zorgen. Hij laat toch alles zijn gang maar gaan en nu mogen zij er niet dat bos komen van hem. Zij hebben daar elke keer meer dan 100 kilometer voor gereden met twee zware auto's.
Mijn vooroordeel tegenover jullie verenigingen is dus echt niet uit het niets onstaan. En nee, ik scheer jullie niet allemaal over de zelfde kam, er zullen tussen jullie ook wel mensen zijn die hun uiterst best doen voor de natuur.

En de luchthaven van Antwerpen leeft niet van de lijnvluchten, echter wel bijna op de privévluchten en daar wil men grotere en snellere toestellen van naar Antwerpen halen. En tegelijk wil men meer vrachtvluchten naar Antwerpen halen en daarvoor moet het FortIII bos weg. Net om deze luchthaven rendabel te maken.
Dus alle bos plat voor de economie.
Barbaars.
Secondair barbaars, want de primaire barbaren leefden juist in bossen...
Oud 14 augustus 2006, 09:58   #198
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Beste Jantje, het betreft geen zinloze actie. Je bent duidelijk niet op de hoogte van het dossier. In deze zaak werden immers alle regels met de voeten getreden. En als je dan toch zoveel tijd hebt, stel ik voor dat je mee actie komt voeren. Je eigen idiote stelling indachtig dat als je voor de natuur bent, je maar overal actie moet voeren of anders helemaal niet. En wees gerust dat de actievoerders voor deze actie en anderen voluit gaan. Fijn dat je zonnepanelen en een windmolen hebt. En dat je gebruik maakt van regenwater waar mogelijk. Maar ik ben ervan overtuigd dat ook jij niet heiliger bent dan de paus en dus niet al je vrije tijd steekt in opkomen voor de natuur. En dat jij wel eens met de auto rijdt bijvoorbeeld. Respecteer dus iedereen die zich op zijn manier inzet voor de natuur ipv af te geven op mensen waarvan je de levenswijze duidelijk niet kent en die actievoeren rond een thema waar je niet helemaal van op de hoogte bent.
Zijn schoonbroer heeft een bos, ay, there's the rub....
Oud 14 augustus 2006, 10:49   #199
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eno2,

Je krijgt de keuze, of je behoud je inkomen en luxe of je gaat leven zoals men nu leeft in Afrika.
En ja soms moet de natuur wijken voor de mens.
En ik geeft toe dat er in België nog maar heel weinig natuur is, zeker in Vlaanderen.
Maar eisen dat men iedereen die wil naar België laat komen en tegelijk eisen dat alle natuur behouden blijft, is even erg als de eisen van het VB. Alle vreemdelingen weg, maar de economie moet blijven vooruit gaan.
In beide gevallen is het of het ene of het andere. Beide de beide eisen van GROEN noch de beide eisen van het VB zijn niet verenigbaar. Ze staan zelfs recht tegenover elkaar. Veel mensen, weining groen. Weining mensen, weining economie.

Dus wie is hier de hypocriet.
En één van mijn schoonbroers zijn bos ligt in de Limburg, de andere zijn biotoop in Brabant en mijn eigendomen in de provincie Antwerpen
Oud 14 augustus 2006, 10:55   #200
eno2
Banneling

Standaard

quote=Jantje

Citaat:

Je krijgt de keuze, of je behoud je inkomen en luxe of je gaat leven zoals men nu leeft in Afrika.
Ook hiermoet ik om enige nuance vragen.
Overconsumptie mag bestreden worden.
Ecologische duurzaamheid mag en kan economisch houdbaar nagestreefd worden.
Citaat:
En ja soms moet de natuur wijken voor de mens.
En soms moet de mens wijken voor de natuur.
Van beton en steen alleen kunnen we niet overleven.
Citaat:
En ik geeft toe dat er in België nog maar heel weinig natuur is, zeker in Vlaanderen.
Reden genoeg om voor elk restje te strijden en een beleid te voeren dat naar meer respect voor de natuurlijke biotopen leidt.

Citaat:
Maar eisen dat men iedereen die wil naar België laat komen en tegelijk eisen dat alle natuur behouden blijft, is even erg als de eisen van het VB. Alle vreemdelingen weg, maar de economie moet blijven vooruit gaan.
In beide gevallen is het of het ene of het andere. Beide de beide eisen van GROEN noch de beide eisen van het VB zijn niet verenigbaar. Ze staan zelfs recht tegenover elkaar. Veel mensen, weining groen. Weining mensen, weining economie.

Dus wie is hier de hypocriet.
Het VB
Zij verdedigen zogezegd de gewone mens, maar het zwakste segment van het volk, de werklozen, willen ze zonder dop zetten na vier maanden.
Citaat:
En één van mijn schoonbroers zijn bos ligt in de Limburg, de andere zijn biotoop in Brabant en mijn eigendomen in de provincie Antwerpen
Ik heb niets tegen bosbezit, als je het maar niet kaalslaat.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 augustus 2006 om 11:03.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be