Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2006, 19:41   #181
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Basy Lys,

Als je hen terug stuurt zonder te zorgen dat zij dan ook daar bleven en niet terug komen met nog meer, dan vererger je enkel het probleem.
Er moet dus tegelijk gezorgd worden dat zij dan ook daadwerkelijk daar blijven.
En zoals de levensstandaard in die landen nu is en de toekomst verwachtingen die zij hebben daar, kan je dat wel vergeten.
Dus inplaats van onzin te verkopen, kom maar eens met een goede oplossing voor dat probleem.

Laatst gewijzigd door Jantje : 14 augustus 2006 om 19:42.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 20:25   #182
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Basy Lys,

Als je hen terug stuurt zonder te zorgen dat zij dan ook daar bleven en niet terug komen met nog meer, dan vererger je enkel het probleem.
Er moet dus tegelijk gezorgd worden dat zij dan ook daadwerkelijk daar blijven.
En zoals de levensstandaard in die landen nu is en de toekomst verwachtingen die zij hebben daar, kan je dat wel vergeten.
Dus inplaats van onzin te verkopen, kom maar eens met een goede oplossing voor dat probleem.
Dat is geen antwoord op de vraag.

Over "de oplossing" heb ik ook een mening, maar dan zou ik eerst willen begrijpen waarover je het had in je vorige post:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
De kunst om het gebouw waar jij in woont komt van hen, het broodbakken komt van hen, het wiel komt van hen en dan noem ik nog niet de dingen op die reeds terug verloren zijn gegaan, maar wel enorm hebben bij gedragen tot de welvaart waar wij nu in leven. Soms vergeten dat de beschaving bij hen is ontstaan.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 20:39   #183
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat men niet zomaar alles moet afkeuren omdat men het niet kent.
er zijn immers zelfs nu ook goede dingen die van daar komen en niet enkel de islam en hun wangedrag.
Oud 14 augustus 2006, 22:10   #184
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is dat Vlamingen geen lef hebben.
En dat onder het mom van "beschoafd zijn".

Laatst gewijzigd door Bhairav : 14 augustus 2006 om 22:11.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 22:29   #185
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat men niet zomaar alles moet afkeuren omdat men het niet kent.
er zijn immers zelfs nu ook goede dingen die van daar komen en niet enkel de islam en hun wangedrag.
Als ik u volg dan moet alles maar toegelaten worden ,verzwegen worden en moet de Vlaming zijne smoel toehouden als zulke zaken gebeuren.
En als u nu zegt dat het niet zo is waarom zit je hier dan al bladzijden vol te schrijven met uw inzichten.
Mensen die anderen zomaar aanvallen,overvallen,bestelen en dergelijke meer moet men niet verdedigen,maar terechtwijzen.
En als u vraagt naar een oplossing wel dan zal ik ze u geven,voor diegenen die volharden in de boosheid en geen Belg zijn terugsturen,voor diegenen met een Belgische nationaliteit dreigen met die nationaliteit af te nemen en ze straffen.
Van in hun jonge jaren ze een nationalteitsbesef meegeven en de normen en waarden laten aanvaarden die ook gelden voor ons,met andere woorden ze niet pamperen en steeds voorspreken.
Wat zijn wij met beloften die steeds met voeten getreden worden?
Voorts moet men tonen dat men ze hier aanvaard als ze zich gedragen zoals het hoort.
Waarom denk jij nu eigenlijk Jantje dat er zoveel mensen zijn die het beu zijn van boksbal te spelen?
Zou het kunnen dat statistisch en procentueel gezien het grootste gedeelte van de misdaad op hun naam komt,of gaat u dat ook betwisten.
980.000 misdrijven per jaar zegt u dat iets?
Natuurlijk is daar ook een groot gedeelte tussen van Belgen,en andere nationaliteiten,maar waar zit het grootste gedeelte procentueel?
Ik ben links beste weliswaar vooral sociaal en economisch links maar op sommige punten kan ik me links veel minder orienteren,ik heb niks tegen buitenlanders,waarom zou ik ook als ze zich maar gedragen? maar neem nu eens dat wij massaal zouden emigreren naar hun thuislanden en ons op dezelfde manier ginder tegen hun zo zouden gedragen? hoe lang zou je denken dat het zou duren vooraleer we daar zouden buitenvliegen.
Opvang oke,zelfde rechten als de Belgen en idem voor de kansen op school,wel dat ze dan hun kansen gebruiken en dat ze zich in gunstige zin laten opmerken(althans diegenen die steeds voor problemen zorgen).
Ze allemaal over dezelfde kam scheren is nonsens en VB praat.
Oud 14 augustus 2006, 22:31   #186
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Autochtone criminelen zijn ons probleem. Autochtone criminelen gaan je niet voor het minste voor racist uitmaken. U beseft echt niet wat er gaande is.
Wat er gaande is is dat ons land wordt overgenomen door een bende vreemdelingen die iederen haar wil oplegt en daar nog in slaagt ook. Sinds een tiental jaren is er een volkje dat zich vlaming noemt en onze bevolking infiltreerd door anderen proberen te overtuigen dat zij ook vlaming zijn. Een vreemde cultuur die men ons opdringt als eigen vlaamse cultuur maakt opgang en die vlaamse bende laat het ook niet uit van terreur te zaaien en zich agressief op te stellen tegen andere volkeren.

Wij hebben inderdaad een allochtoon probleem, we zitten met vlamingen!
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 22:34   #187
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ze allemaal over dezelfde kam scheren is nonsens en VB praat.
Dit is helemaal geen VB praat. Waar haalt u dat. Ik vind dat in het partijprogramma helemaal niet terug.

Laatst gewijzigd door smiley : 14 augustus 2006 om 22:35.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 22:38   #188
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Wat er gaande is is dat ons land wordt overgenomen door een bende vreemdelingen die iederen haar wil oplegt en daar nog in slaagt ook. Sinds een tiental jaren is er een volkje dat zich vlaming noemt en onze bevolking infiltreerd door anderen proberen te overtuigen dat zij ook vlaming zijn. Een vreemde cultuur die men ons opdringt als eigen vlaamse cultuur maakt opgang en die vlaamse bende laat het ook niet uit van terreur te zaaien en zich agressief op te stellen tegen andere volkeren.

Wij hebben inderdaad een allochtoon probleem, we zitten met vlamingen!

We zitten met te veel idioten. Alleen het Vlaams Belang bied nog uitkomst. Hopelijk is het vlug 8 oktober.

"De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst."

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 14 augustus 2006 om 23:04.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 22:40   #189
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is helemaal geen VB praat. Waar haalt u dat. Ik vind dat in het partijprogramma helemaal niet terug.
Ik kan u zelf niet helemaal ongelijk geven,maar in het leven is het wat geven en wat nemen,met verwijten langs beide zijden schiet men niks op.
Oud 14 augustus 2006, 22:52   #190
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@ Bittersweet,

Ik heb nergens geschreven dat men niet mag eisen dat wie hier wil blijven zich moet aanpassen aan onze normen.
Ik schrijf enkel dat men moet zorgen dat ze ginder blijven en dit kan enkel daar hen te helpen om daar ook vooruitgang te zien.
En als we daar niet snel gaan aan beginnen werken, zit binnen kort heel de arabische wereld hier.
Als je ze zo terug stuurt komen ze immers met nog meer terug, want ze weten de weg reeds en brengen dan nogeens wat meer "familie" mee.
Dus jou oplossing breng geen aarde aan de dijk en zal het probleem alleen maar erger maken.
Oud 14 augustus 2006, 23:29   #191
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Bittersweet,

Ik heb nergens geschreven dat men niet mag eisen dat wie hier wil blijven zich moet aanpassen aan onze normen.
Ik schrijf enkel dat men moet zorgen dat ze ginder blijven en dit kan enkel daar hen te helpen om daar ook vooruitgang te zien.
En als we daar niet snel gaan aan beginnen werken, zit binnen kort heel de arabische wereld hier.
Als je ze zo terug stuurt komen ze immers met nog meer terug, want ze weten de weg reeds en brengen dan nogeens wat meer "familie" mee.
Dus jou oplossing breng geen aarde aan de dijk en zal het probleem alleen maar erger maken.
Is het echt zo moeilijk om te voorkomen dat ze blijven komen ?
De leefomstandigheden in hun thuislanden verbeteren lijkt mij waardevol maar moeilijk haalbaar, zeker op korte termijn.
Gelooft ge echt dat we in staat zijn om al die landen een levenstandaard te bezorgen die vergelijkbaar is met de onze?
Veel eenvoudiger lijkt het mij om de pot stroop dicht te draaien en te stoppen met iedereen die langskomt een uitkering te geven.
Blijvende vliegen vanzelf weg.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 00:14   #192
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat het een werk van lange duur zal zijn ontken ik niet. Maar ja, ik ben er echt van overtuigt dat met wilskracht en samenwerking van de westerse- en ontwikkelingslanden( België alleen kan dit uiteraard niet), men daar een levenstandaard kan bereiken die met de onze vergelijkbaar is. Dit is zoals je zelf al aangaf, niet iets dat op een paar dagen te verwezelijken is. Maar als men er nu mee begint zal de vlucht naar hier ook beginnen te stoppen.
En dat men hier de stroop moet opbergen is slechts een onderdeel van de dingen die zouden moeten gebeuren, maar niet het enige. Zij krijgen ginder immers te horen hoe goed wij het hier hebben en in welke luxe wij hier leven.
Of het zo moeilijk is om te zorgen dat ze niet meer komen, zonder te zorgen dat het daar beter word.
Over heel Europa geeft men meer uit aan opsporen, opvangen , tegenhouden, behandelen van dossiers en terug sturen van illegale en wettelijke asielzoekers die afgewezen worden, dan aan ontwikkelingshulp en defensie samen.
Oud 15 augustus 2006, 00:17   #193
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC Bekijk bericht
Als die moeder haar gasten al gaat aansporen om zo'n dingen te doen, dan moesten ze haar kinderen gewoon afpakken en heropvoeden in een gezin dat hun nog de nodige waarden kan bijbrengen.

T'gaat van kwaad naar erger....
welk gezin gaat zo'n KUT'joeng' nog willen opvoeden??
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 00:41   #194
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans
Het bewijst dat 't misschien
Je bewijst niets dus: het woord "bewijs" gevolgd door "misschien"
is gewoon een logische denkfout...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 00:44   #195
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
welk gezin gaat zo'n KUT'joeng' nog willen opvoeden??
Gewoon in een militaire opvoedingskamp steken. Tucht en Orde zal dat ongedierte wel klein krijgen Tot ze het in hun kopke hebben gestoken en eerder niet vrijlaten.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 00:59   #196
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je bewijst niets dus: het woord "bewijs" gevolgd door "misschien"
is gewoon een logische denkfout...
Jouw denkfout is dat je crapuul moet beschermen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 09:56   #197
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Allochtonen is een onterechte veralgemening. Die jonge kerels van Italiaanse afkomst die die Marokkaanse drugsverslaafde dief hadden overmeesterd en die later ongelukkig genoeg overleden is. Die mannen worden nu ook (typisch) door de Marokkaanse familie voor racist uitgemaakt. Iedereen weet dat wanneer men het over allochtonen heeft dat men het niet heeft over Italianen, Fransen, Chinezen, Filipinos, Thais of Grieken. Daar ligt hem immers het probleem (die antiwesterse mentaliteit en ingesteldheid) niet.
Dus u wilt enkel Marokkanen en Turken terugsturen?
Wel heel selectief, niet?
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 10:05   #198
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dus u wilt enkel Marokkanen en Turken terugsturen?
Wel heel selectief, niet?
die hebben nu eenmaal hun dubbele nationaliteit! zelfs al worden ze hier geboren in de 47ste generatie dan nog tenen hun ouders met hun pasgeborene naar de ambassade om ze te laten registreren als Turk of Marokkaan.

Nog even en we krijgen hier verkiezingen voor de Turkse of Marokkaanse regering. (ik vraag me af of wij, de vreemdelingen, dan ook zullen mogen meestemmen, waarschijnlijk niet).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 11:00   #199
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
die hebben nu eenmaal hun dubbele nationaliteit! zelfs al worden ze hier geboren in de 47ste generatie dan nog tenen hun ouders met hun pasgeborene naar de ambassade om ze te laten registreren als Turk of Marokkaan.

Nog even en we krijgen hier verkiezingen voor de Turkse of Marokkaanse regering. (ik vraag me af of wij, de vreemdelingen, dan ook zullen mogen meestemmen, waarschijnlijk niet).

Die is nu eens een duidelijk voorbeeld van hoe men met alle middelen een bepaalde doelgroep viezerd. Zij hebben een dubbel paspoort dus hen kunnen we zonder problemen terug sturen. Maar het is nu eenmaal een gegeven dat niet alle moslims en vreemdelingen in ons land Turken en Marokkanen zijn. Wat ga je met de rest doen, of mogen die wel blijven?
Oud 15 augustus 2006, 11:17   #200
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik "viezer" niks, ik noteer enkel de feiten.

Mensen die geen dubbele nationaliteit hebben voelen zich weldegelijk BELG en zullen bij criminele daden hier gestraft worden.

Mensen die zich met handen en voeten blijven vasthouden aan hun "ooit" nationaliteit en dit bewust blijven doorgeven aan hun nageslacht, beschouw ik als vreemdelingen in dit land.
Het is hun eigen keuze.

Heb je daar een probleem mee soms?

Laatst gewijzigd door circe : 15 augustus 2006 om 11:17.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be