Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2006, 21:31   #181
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
tss u moet dringend eens een dagje of 8 binnen gaan en zelf zien en horen en ruiken en voelen hoe dat daar is.
Kan u nadien stilletjes genieten van al die overdreven verhalen. Misschien loopt u op de 7é dag ook wel weg?
Nu kan ik meestal heel goed vinden in uw posts Mambo, maar...
Als iemand niet wil brommen, dan moeten ze maar zorgen dat ze er niet terecht komen ? Dan hoeven ze niet van hun vrijheid beroofd te worden. En zo overdreven zijn die verhalen echt niet. Praat anders eens met ex-'klanten'.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 21:39   #182
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Als iemand niet wil brommen, dan moeten ze maar zorgen dat ze er niet terecht komen ? Dan hoeven ze niet van hun vrijheid beroofd te worden. En zo overdreven zijn die verhalen echt niet. Praat anders eens met ex-'klanten'.
Dat laatste vind ik goed "ex klanten"

Eigen schuld dikke bult, dat is waar. Maar ja je zit er soms rapper dan je denkt.
Oud 24 augustus 2006, 21:55   #183
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Zomaar wat kletsen...zie ik hier veel.
Van mij moet jazeker daar niet binnengaan, maar als hij er niks van weet dan kan hij daar ook niet veel over vertellen. Dat lijkt me sterk op "zomaar wat kletsen dus"
Van horen zeggen zijn er al veel boeken geschreven nietwaar?
Beste Mambo,

Waar heb ik enige bewering gedaan over de gevangenis van Dendermonde, waar jij me denkt op te kunnen pakken???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 21:58   #184
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ja je zit er soms rapper dan je denkt.
Bwa, het is toch vrij duidelijk wat mag en niet mag ?
Allee ja, ok, het is en blijft België
Kijk éh, er zullen altijd wel enkelingen onschuldig in de cel zitten, voor zo'n mensen moet dat inderdaad gewoon de hel op aarde zijn. Maar hoeveel echte schuldigen zitten er ? Die hadden dan maar 2x moeten hun verstand (indien ze dat hebben) gebruiken en weten dat zoiets een logisch gevolg kan zijn van bepaalde daden.
Oud 24 augustus 2006, 22:04   #185
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Beste Mambo,

Waar heb ik enige bewering gedaan over de gevangenis van Dendermonde, waar jij me denkt op te kunnen pakken???
hewel nu u dat vraagt heb ik eens alles afgelopen en begin ik te denken dat ik één en ander aan het verwarren ben.
Er lopen hier dan ook vershillende topics tegelijk over dat gevang.
Dus bij deze, mijn excuses
Oud 24 augustus 2006, 22:05   #186
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

En dan staat men verstomd dat het onveiligheidsgevoel toeneemt als je weet dat gevaarlijke gangsters misshien los in je tuin rondlopen.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 22:09   #187
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bwa, het is toch vrij duidelijk wat mag en niet mag ?
Allee ja, ok, het is en blijft België
Kijk éh, er zullen altijd wel enkelingen onschuldig in de cel zitten, voor zo'n mensen moet dat inderdaad gewoon de hel op aarde zijn. Maar hoeveel echte schuldigen zitten er ? Die hadden dan maar 2x moeten hun verstand (indien ze dat hebben) gebruiken en weten dat zoiets een logisch gevolg kan zijn van bepaalde daden.
Ja dat wel, over het algemeen weet men dat wel.
Maar bv bij die bende ontsnapten las ik ergens bij één "diefstal van mazout uit een auto" Oke, dat mag niet maar die zat wel al een maand of langer vast inmiddels. Vind ik er dus wel ver over!

Een ander geval vanavond gezien in telefacs. Een nieuwe gevangene had 7 jaar cel omdat hij een auto ongeval had waardoor die andere een miskraam had gekregen.
7 jaar omdat hij dus in zijn onrecht was! Zulke zaken vind ik er ver over.
Dat zijn immers geen criminelen in mijn ogen.
En zo zit dat voor de helft vol met die rare kronkels in de wet.
Oud 24 augustus 2006, 22:10   #188
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
En dan staat men verstomd dat het onveiligheidsgevoel toeneemt als je weet dat gevaarlijke gangsters misshien los in je tuin rondlopen.
Rap mijn hond buitenlaten
Oud 24 augustus 2006, 22:11   #189
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rap mijn hond buitenlaten
Zei Mambo en hij liet zene Yorkshire los
Oud 24 augustus 2006, 22:14   #190
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat wel, over het algemeen weet men dat wel.
Maar bv bij die bende ontsnapten las ik ergens bij één "diefstal van mazout uit een auto" Oke, dat mag niet maar die zat wel al een maand of langer vast inmiddels. Vind ik er dus wel ver over!

Een ander geval vanavond gezien in telefacs. Een nieuwe gevangene had 7 jaar cel omdat hij een auto ongeval had waardoor die andere een miskraam had gekregen.
7 jaar omdat hij dus in zijn onrecht was! Zulke zaken vind ik er ver over.
Dat zijn immers geen criminelen in mijn ogen.
En zo zit dat voor de helft vol met die rare kronkels in de wet.
Geef ik u dan ook 100% gelijk in. Sommige zitten echt onnodig lang in de cel. Dat ligt niet aan de gevangenissen maar aan de rechters vooral. Niettemin, ik vind het geen leuk gegeven dat het makkelijker is voor gedetineerden om uit kunnen breken, dan als bezoeker om binnen te raken.
Oud 24 augustus 2006, 22:15   #191
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zei Mambo en hij liet zene Yorkshire los

arwoef...
Oud 24 augustus 2006, 22:23   #192
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hewel nu u dat vraagt heb ik eens alles afgelopen en begin ik te denken dat ik één en ander aan het verwarren ben.
Er lopen hier dan ook vershillende topics tegelijk over dat gevang.
Dus bij deze, mijn excuses
Allez, 't is nikske

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 24 augustus 2006, 22:24   #193
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef ik u dan ook 100% gelijk in. Sommige zitten echt onnodig lang in de cel. Dat ligt niet aan de gevangenissen maar aan de rechters vooral. Niettemin, ik vind het geen leuk gegeven dat het makkelijker is voor gedetineerden om uit kunnen breken, dan als bezoeker om binnen te raken.
Ik ga u eens een voorbeeld geven.
Stel nu (en zo gaat dat meestal) iemand wordt opgepakt voor laat ons zeggen diefstal zonder geweld. Voorarrest een maand of zo en dan vrij in afwachting van zijn proces. Die "tijdelijke" vrijheid is in werkelijkheid een jaar of 3 �* 4 want tegen dat ieder zijn dossierke klaar heeft?
Enfin al die tijd staat die "tijdelijke vrijgelatene" vrij te gaan staan waar hij wil en doet hij wat hij niet laten kan.
Dan defintieve uitspraak; 3 jaar effectief! Hij krijgt een briefke om zich te gaan aanmelden in dit of dat gevang op die dag. Hij doet dat "niet". Vanaf dat moment wordt hij "geseind" en is hij "gevaarlijk" Agenten zullen er alles aan doen, inclusief om hem desnoods het hoekje om te leggen.
Ah iedereen opgelucht, gevaarlijke gangster doodgeschoten!

Dit is dus werkelijk zo, behalve dat de meesten wel die dag binnengaan en ze dus niet het hoekje omgelegd worden. Toch zijn ze vanaf dat moment "gevaarlijke gangsters"

Blijkbaar waren ze echter in de tussentijd "niet gevaarlijk" en na hun 3 jaar max. ook weer niet meer.

Men moet dus enig voorbehoud over die zaken durven nemen.
Oud 24 augustus 2006, 22:25   #194
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Tja, en de ene steekt de andere aan met paniekzaaien. Net als hier nu met die dolgedraaide gek die hier die vrouw neergeknald heeft. Je zou de mensen eens bezig moeten horen hier in de buurt. Zucht...
Kan altijd, overal en bij iedereen gebeuren. Je zal maar op het verkeerde moment op de verkeerde plek zijn.
In mijne tuin/huis zijn ze meer dan welkom ! Liefst in huis, het is dan braak bij nacht. (meestal toch 's nachts)
Dat onveiligheidsgevoel is iets dat mensen zichzelf compleet aanpraten. Soms wel met recht en rede, daar niet van, maar heel vaak overroepen.
Oud 24 augustus 2006, 22:29   #195
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga u eens een voorbeeld geven.
Stel nu (en zo gaat dat meestal) iemand wordt opgepakt voor laat ons zeggen diefstal zonder geweld. Voorarrest een maand of zo en dan vrij in afwachting van zijn proces. Die "tijdelijke" vrijheid is in werkelijkheid een jaar of 3 �* 4 want tegen dat ieder zijn dossierke klaar heeft?
Enfin al die tijd staat die "tijdelijke vrijgelatene" vrij te gaan staan waar hij wil en doet hij wat hij niet laten kan.
Dan defintieve uitspraak; 3 jaar effectief! Hij krijgt een briefke om zich te gaan aanmelden in dit of dat gevang op die dag. Hij doet dat "niet". Vanaf dat moment wordt hij "geseind" en is hij "gevaarlijk" Agenten zullen er alles aan doen, inclusief om hem desnoods het hoekje om te leggen.
Ah iedereen opgelucht, gevaarlijke gangster doodgeschoten!

Dit is dus werkelijk zo, behalve dat de meesten wel die dag binnengaan en ze dus niet het hoekje omgelegd worden. Toch zijn ze vanaf dat moment "gevaarlijke gangsters"

Blijkbaar waren ze echter in de tussentijd "niet gevaarlijk" en na hun 3 jaar max. ook weer niet meer.

Men moet dus enig voorbehoud over die zaken durven nemen.
Dat is ook zo zoals je het hier even als vb. stelt. Ik ben mij daar ook van bewust. Vandaar dat ik ons rechtsysteem ook zo'n geklooi eerste klas vind. Gewoon gebrek aan volk op al die diensten. Maar ondertussen wel spelen met mensen en hun leven. Ze werken zich zogezegd uit de naad, maar lopen constant hopeloos achter met alles. Het zou eigenlijk allemaal zoveel simpeler en duidelijker kunnen. Ik blijf mij verbazen over het feit hoe ons gerecht en zijn diensten bepaalde zaken onnoemelijk gecompliceerd kunnen maken. Het papierwerk alleen al.
Oud 25 augustus 2006, 01:07   #196
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke Bekijk bericht
de meest zinnige reactie die ik hier in weken heb gelezen

jij weet duidelijk waar de klepel hangt

halen we dit citaat nog eens boven als 8 oktober voorbijgeraasd is?
Dank je. Maar 8 oktober is slechts voor bepaalde steden een graadmeter. Te lande stemt iedereen nog voor of tegen de lokale burgemeester. Enkel in steden met veel migranten gaat het VB serieus winnen.

2007 gaat belangrijker worden. Je kan het VB als regionale partij niet bekijken op lokaal niveau want daar zijn ze zich pas aan het verspreiden.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 30 augustus 2006, 12:29   #197
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

nog even over de ontsnapten,
Dit wil ik jullie niet onthouden

1:
De gevangenis van Dendermonde is zoals de Ronde van Frankrijk: "Er zijn er
28 ontsnapt, en ....er is weeral geen enkele Belg bij".

2:
DS, woensdag 30 augustus 2006 | Bron: belga
Gokken op aantal ontsnappingen uit Belgische gevangenissen

BRUSSEL - Bezoekers van gokwebsite Betway.com kunnen een gokje wagen over het aantal gedetineerden dat tussen 4 september en 31 december 2006 zal ontsnappen uit de Belgische gevangenissen. De quoteringen zijn 9,00 (niemand ontsnapt), 1,70 (tussen 1 en 5 ontsnappingen) en 2,20 (6 ontsnappingen of meer).

,,Het is vrij onwaarschijnlijk dat er niemand meer ontsnapt, dus geven we aan deze optie de hoogste quotering'', zegt de goksite in een mededeling.

De weddenschap kreeg de titel ,,Opendeur in belgische gevangenen'' en werd gelanceerd naar aanleiding van de ontsnapping van 28 gedetineerden uit de gevangenis van Dendermonde in de nacht van 18 op 19 augustus en de ontsnapping van 2 gevangenen uit de gevangenis van Verviers op 21 augustus.

Vanmorgen had nog niemand zich aan de weddenschap gewaagd.

Betway.com biedt de ludieke weddenschap aan in samenwerking met P-Magazine om duidelijk te maken dat er naast sportweddenschappen ook weddenschappen bestaan over verrassende onderwerpen die zich richten tot een ruim publiek.
Oud 1 september 2006, 08:00   #198
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
DS, woensdag 30 augustus 2006 | Bron: belga
Gokken op aantal ontsnappingen uit Belgische gevangenissen

BRUSSEL - Bezoekers van gokwebsite Betway.com kunnen een gokje wagen over het aantal gedetineerden dat tussen 4 september en 31 december 2006 zal ontsnappen uit de Belgische gevangenissen. De quoteringen zijn 9,00 (niemand ontsnapt), 1,70 (tussen 1 en 5 ontsnappingen) en 2,20 (6 ontsnappingen of meer).

,,Het is vrij onwaarschijnlijk dat er niemand meer ontsnapt, dus geven we aan deze optie de hoogste quotering'', zegt de goksite in een mededeling.

De weddenschap kreeg de titel ,,Opendeur in belgische gevangenen'' en werd gelanceerd naar aanleiding van de ontsnapping van 28 gedetineerden uit de gevangenis van Dendermonde in de nacht van 18 op 19 augustus en de ontsnapping van 2 gevangenen uit de gevangenis van Verviers op 21 augustus.

Vanmorgen had nog niemand zich aan de weddenschap gewaagd.

Betway.com biedt de ludieke weddenschap aan in samenwerking met P-Magazine om duidelijk te maken dat er naast sportweddenschappen ook weddenschappen bestaan over verrassende onderwerpen die zich richten tot een ruim publiek.
De weddenschap is ingetrokken.

Nu weten we terug wat de hoogste prioriteit heeft bij justitie : niet misdaad bestrijden, maar ongevaarlijke weddenschappen verbieden.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 08:09   #199
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
30 jaar geleden ben ik in Dendermonde tegen die mannen die daar zaten eens gaan volley-ballen op de binnenkoer. 't Was daar toen al niet zo slecht blijkbaar. 't Heeft wel indruk gelaten, er zaten er langs de kant die presies wel eens graag in ons kinderkontje hadden geknepen.
We hebben ze toen wel laten winnen maar op de vraag om als tegenwedstrijd bij ons eens te komen spelen werden we enkel wat schuin bekeken....

Laatst gewijzigd door lantjes : 1 september 2006 om 08:10.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 12:57   #200
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Om humanitaire redenen moet er werk worden gemaakt van de legalisering van een zelfbevrijdingspil, zodat onder meer de gevangenen de kans krijgen zichzelf te bevrijden uit hun ellendig, levensonwaardig leven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gringo Bekijk bericht
Wel,dit vind ik nu eens zeer edelmoedig. U bent veel te goed voor deze wereld.
Bovendien zou dat ook bijdragen aan de oplossing van de overbevolking in de gevangenissen, wat bovendien het comfort voor de overblijvende gevangenen alleen maar ten goede zou komen. U ziet, een dergelijke pil heeft alleen maar voordelen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be