![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() 6x Frans, dommerikje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enfin, U reageert -terecht- op de idiote uitlatingen van PdC, maar dendert gelijk door met een even groteske veralgemening ('debiel nationalisme') en knoopt er even idiote consequenties aan vast ('ik spreek enkel Frans'). Kijk, in Vlaanderen spreek ik Nederlands, in Wallonië Frans, in Brussel spreek ik aan in het Nederlands en antwoord ik eventueel in het Frans. Eenvoudig, niet?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Wat een nonsens. Ik heb nog nooit een Vlaming gekend die wou dat het Nederlands de plaats innam van het Engels in de wereld. Jamais. Of heeft Benjamin zich vergist en was hij over Frans bezig in plaats van Nederlands. ![]()
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Burger
|
![]() Als je in Vlaanderen ben geconfronteerd met mensen die zomaar hebben beslist dat Frans geen taal was of een saaie taal was (het is geen fabel, het is de werkelijkheid), met Vlamingen die belachelijke commentaren komen enkel en alleen door het feit dat ik mijn moedertaal met vrienden spreek ("U bent in Vlaanderen, u moet Nederlands spreken!"enz........), wil je als Franstalig niet meer Nederlands spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En die Nederlanders verdorie die houden als extreem nationalisten toch ook wel vast aan hun taal zeker. En dan zwijg ik van de Engelsen. Die houden ook wel heel eng nationalistisch vast aan hun taal. Volhouden Benjamin, volhouden. Alleen Frans spreken. Geef de debielen in de wereld geen kans. Niet rusten voor al die debiele nationalisten Frans spreken. ![]() ![]()
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#194 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk belachelijk dat mensen moeilijk gaan doen over de taal die je onder elkaar spreekt, maar ergens kan ik het wel begrijpen. Het eentalig Franse België van vroeger heeft met zijn houding tegenover de Vlamingen en het Nederlands zoveel haat gezaaid, dat daar nu nog altijd de gevolgen van merkbaar zijn in de mentaliteit van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe normaal en spreek dus Nederlands met de inwoners wanneer u in Vlaanderen bent. Wat u onder elkaar spreekt, is uw zaak. Geen mens die zich daar aan stoort. Maar heb op z'n minst de beleefdheid de taal van de inwoners te spreken i.p.v. uzelf in uw ivoren toren van Franstalige hoogmoed op te sluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Burger
|
![]() Stop definitief met uw vlaams-nationalisme en dan zal ik Nederlands spreken als ik naar Vlaanderen ga. Zo simpel is het.
P.S. : In Nederland spreek ik Nederlands. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (Om aan de 150 karakters te geraken:NSVNSVNSVNSVNSVNSVNSVNSVNSVNSVNSVNSVNSVNSV NSVNSVNSVNSVNSVNSVNSVNSVNSVNSVNSVNSVNSVNSV) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze blijven bekrompen redeneren. Uit domheid? Uit jalouzie? Of uit beide? |
||
![]() |
![]() |