Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2006, 14:59   #181
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wanneer de dader(s) de feiten uit racistische motieven hebben gepleegd

Wat denk je zelf?
Heeft niets met racisme te maken. Het was gewoon een incidentje, een schermutselingetje tussen jonge knaapjes. Niets om je zo druk over te maken, tenzij je graag het racisme-excuus blijft uitmelken en uithollen.
Dit gebeurt elke dag, maar meestal met autochtone slachtoffers, en in die gevallen zagen jullie nooit over het 'raciestiesche' gedrag van de allo's. Beetje consequent blijven hé.
Goed voor koetjes en kalfjes rubriek.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 15:02   #182
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Die zwarte die op de bus de MIVB controleur ineensloeg sprak ook over racisme! Waarschijnlijk was het een zwarte skinhead?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 15:08   #183
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Heeft niets met racisme te maken. Het was gewoon een incidentje, een schermutselingetje tussen jonge knaapjes. Niets om je zo druk over te maken, tenzij je graag het racisme-excuus blijft uitmelken en uithollen.
Dit gebeurt elke dag, maar meestal met autochtone slachtoffers, en in die gevallen zagen jullie nooit over het 'raciestiesche' gedrag van de allo's. Beetje consequent blijven hé.
Ah, u was er blijkbaar bij! Legt u mij dan eens uit welke Heilige Geest die skinheads voor een halfuurtje heeft omgetoverd in brave, NIET-RACISTISCHE knaapjes en dat dan precies op het moment van de feiten?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 15:10   #184
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Dat klopt volledig: een overheid die toelaat dat er een demografische, sociale en economische druk ontstaat door het laten insijpelen van duizenden en duizenden vreemdelingen, hoeft niet verbaasd te staan dat er onder de autochtone bevolking een toename van radicaliteit plaatsvindt.
In Tienen wonen er welgeteld 800 vreemdelingen, op een bevolking van 32.000.
Laat dat leugenfabriekje van jou maar sluiten. Het stinkt er te hard voor de omgeving.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 15:14   #185
ericferemans

Standaard

Citaat:
Indien jij wil voortslapen, je niets aantrekkende van de steeds toenemende golven van geweld onder de jongeren rond het thema racisme: ok.
Maar stop dan van op te roepen tot vreemdelingenhaat. Want het een heeft overduidelijk iets met het ander te maken.
Ik wil er aan toevoegen dat ik nog nooit een racistische of blankenhatende toespraak of pamflet van de "islamisten" in mijn brievenbus kreeg, of in een politiek programma als dagelijkse kost kreeg aangeboden. Van het VB wél.
Het lijkt me dus duidelijk wie er hier moet stoppen.
Oud 29 augustus 2006, 15:25   #186
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ah, u was er blijkbaar bij! Legt u mij dan eens uit welke Heilige Geest die skinheads voor een halfuurtje heeft omgetoverd in brave, NIET-RACISTISCHE knaapjes en dat dan precies op het moment van de feiten?
Was u erbij?
Waarschijnlijk gaat het om dezelfde Heilige Geest die maakte dat 6 kansarme, NIET-RACISTISCHE allochtonen een half uurtje hun rol van modelleerling (voor links : model-recidivist) en teer geliefde medeburger vergaten om de blanke kaffer Guido Demoor de dood in te jagen.

Waarschijnlijk dezelfde Heilige Geest die gisteren een NIET-RACISTISCHE zwarte ertoe noopte zijn aangemeten rol van multicultureel verrijkende aanwinst een tiental minuten aan de wilgen te hangen om een onschuldige blanke buschauffeur in het Brusselse half-dood te kloppen.
Oud 29 augustus 2006, 15:26   #187
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Indien jij wil voortslapen, je niets aantrekkende van de steeds toenemende golven van geweld onder de jongeren rond het thema racisme: ok.
Maar stop dan van op te roepen tot vreemdelingenhaat. Want het een heeft overduidelijk iets met het ander te maken.
Ik wil er aan toevoegen dat ik nog nooit een racistische of blankenhatende toespraak of pamflet van de "islamisten" in mijn brievenbus kreeg, of in een politiek programma als dagelijkse kost kreeg aangeboden. Van het VB wél.
Ik wacht nog altijd op een lijst van racistische gewelddelicten.
Ik zal de voorzet geven: Hans Van Temsche (atypisch, maar duidelijk "racistisch"); misschien ook dit voorval met de skinheads (niet bewezen tot dusver, maar ik wil je vermoedens nog volgen).

Allez, Eric... vul nu eens verder aan (nummer 3,4,5,6,...) en overtuig ons van de omvang van die racistische geweld-tsunami. Toon eens aan dat het méér is dan sfeerschepperij in de aanloop naar de verkiezingen. Feiten graag...

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 15:30   #188
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ik wacht nog altijd op een lijst van racistische gewelddelicten.
Ik zal de voorzet geven: Hans Van Temsche (atypisch, maar duidelijk "racistisch"); misschien ook dit voorval met de skinheads (niet bewezen tot dusver, maar ik wil je vermoedens nog volgen).

Allez, Eric... vul nu eens verder aan (nummer 3,4,5,6,...) en overtuig ons van de omvang van die racistische geweld-tsunami. Toon eens aan dat het méér is dan sfeerschepperij in de aanloop naar de verkiezingen. Feiten graag...
Dit is geen spelletje. Net zoals de negationisten er een paar miljoen joden willen afdoen, wil jij de beginnende tweede faze van de VB terreur minimaliseren.
Het is nog maar het begin, en blijkbaar gaat de frequentie van de misdaden omhoog. Indien we wachten tot het te laat is, tot het een tsunami is, dan is het definitief té laat.
In plaats van hier luchtig over te gaan is de grootst mogelijke waakzaamheid geboden.
Het lynchen van één "neger" (Lynch is een eigennaam) kan je indertijd ook hebben weggelachen.
Hoeveel doden door vreemdelingenhaat moeten er nog volgen voor het ernstig is? Nog één? Zeven? 400.000?
Zeg het eens! We zijn nieuwsgierig...

Laatst gewijzigd door ericferemans : 29 augustus 2006 om 15:32.
Oud 29 augustus 2006, 15:31   #189
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar roep ik op tot vreemdelingenhaat? Kan je even kwoten of ophouden met blowen ? Ik zeg gewoon dat dit een akkefietje is zoals er zoveel zijn die de linkse pers niet halen omdat die laatste nu eenmaal besloten heeft dat racistische gewelddaden enkel op allochtonen gepleegd kunnen worden, terwijl het omgekeerde veel vaker gebeurt, maar desnoods met inquisitietechnieken en een gedachtepolitie onder de mat geveegd moet worden. Dat weet jij best ook wel.
Oud 29 augustus 2006, 15:32   #190
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle pogingen om van racisme tegen blanken te gaan spreken is proberen ons van de wijs te brengen.

Terug naar de FEITEN:

In Tienen wonen 800 immigranten, op een bevolking van 32.000 inwoners.
De burgemeester (een VLD-er, vast geen "linkiewinkie") constateert dat deze PERFECT geïntegreerd zijn in deze gemeente.
Om toch zijn xenofobe praat kwijt te geraken in deze vredige gemeenschap moet het VB dus beroep doen op het meest gefrustreerde gedeelte van de bevolking. Deze gasten zijn het die het stadje Tienen onveiligmaken. Niet de vreemdelingen.
Zij zijn het die mensen zonder ENIGE reden bijeenstampen en messteken hebben toegebracht.
Het geweldige gevaar in Tienen komt niet van de Islam, die naar eigen (overdreven) zeggen, dit bevestigd door de beroepsoverdrijver PDW 4 procent van onze bevolking zou aanhangen.
Het gevaar komt van de haatzaaiers die steeds meer de gevaarlijke elementen van onze eigen jeugd, van onze eigen mensen, die 96 procent van de bevolking uitmaken, waarvan er al 25 procent zo gek is om op deze terroristen te stemmen (terroristen zijnde mensen die terreur zaaien, nu dus regelmatig ook door aanslagen te plegen op onschuldige mensen.)

Stop de Terreur, Stop het VB. Het is GENOEG.
Ge moet niet in de plaats van driewerf spreken; Hij is oud genoeg om dat zelf te kunnen. ...En uw definitie over terrorisme is verkeerd. Dat heb ik in voorgaande bijdrage al aangetoond.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 15:33   #191
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is geen spelletje. Net zoals de negationisten er een paar miljoen joden willen afdoen, wil jij de beginnende tweede faze van de VB terreur minimaliseren.
Het is nog maar het begin, en blijkbaar gaat de frequentie van de misdaden omhoog. Indien we wachten tot het te laat is, tot het een tsunami is, dan is het definitief té laat.
In plaats van hier luchtig over te gaan is de grootst mogelijke waakzaamheid geboden.
Het lynchen van één "neger" (Lynch is een eigennaam) kan je indertijd ook hebben weggelachen.
Hoeveel doden door vreemdelingenhaat moeten er nog volgen voor het ernstig is? Nog één? Zeven? 400.000?
Zeg het eens! We zijn nieuwsgierig...
I-D-I-O-O-T
Oud 29 augustus 2006, 15:34   #192
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Tienen wonen er welgeteld 800 vreemdelingen, op een bevolking van 32.000.
Laat dat leugenfabriekje van jou maar sluiten. Het stinkt er te hard voor de omgeving.
Ik begrijp dat u totaal gevoelloos bent voor de harde cijfers en de naakte waarheid. Het geeft niets hoor: ik geniet ervan hoe u telkenmale het deksel op de neus krijgt.
Oud 29 augustus 2006, 15:36   #193
ericferemans

Standaard

Citaat:
Waar roep ik op tot vreemdelingenhaat? Kan je even kwoten of ophouden met blowen ? Ik zeg gewoon dat dit een akkefietje is zoals er zoveel zijn die de linkse pers niet halen omdat die laatste nu eenmaal besloten heeft dat racistische gewelddaden enkel op allochtonen gepleegd kunnen worden, terwijl het omgekeerde veel vaker gebeurt, maar desnoods met inquisitietechnieken en een gedachtepolitie onder de mat geveegd moet worden. Dat weet jij best ook wel.
Dat er vreemdelingen rondlopen met haatgevoelens zal er niet op vooruitgaan indien men ze de nodige redenen geeft.
Is dat je verdediging: er zijn mensen die fout denken, DUS mogen wij dat ook?
En dat er meer racisme is bij vreemdelingen dan bij ons kan al niet: er zijn zes tot zeven keer meer blokstemmers dan er vreemdelingen zijn. Het soort vreemdelingen waar het VB het op gemunt heeft. De rest zijn Hollanders, Fransen en andere "geliefde vreemdelingen"

Laatst gewijzigd door ericferemans : 29 augustus 2006 om 15:37.
Oud 29 augustus 2006, 15:38   #194
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga hier allerminst luchtig over.

In de laatste weken voor de zomervakantie heeft de VRT nagenoeg élke dag een topic gewijd aan dat fameuze "klimaat van racistisch geweld" in ons land.

Ik ben echter kritisch ingesteld en eerder dan mee te huilen met de wolven in het bos, wil ik weten op basis van welke harde feiten de pers (én de politiek) die straffe uitspraken doet.

Is het zoveel gevraagd om je straffe taal ook daadwerkelijk te onderbouwen? Als ik je zeg dat ik hier tot aan m'n oksels in de sneeuw sta en oproep om de strooidiensten te laten uitrukken, geloof je me dan zomaar? Of wil je dat ik het je bewijs?

Twee misdrijven, waarvan ééntje bijzonder atypisch als hate-crime (volgens deskundigen is het zelfs geen hate-crime) en ééntje waar je enkel voortgaat op min of meer "ernstige vermoedens", vind ik niet meteen overtuigend om te spreken over een "klimaat van systematisch racistisch geweld". Eén (of twee) manke zwaluwen maken de lente niet, imo.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 15:38   #195
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Dit is dus, met alle respect, gezwans met een kracht van 10 op de schaal van Richter.

1. Een Turkse bewoner hier bij mij in de straat zijn autoruitje was onlangs toch mooi aan diggelen geslagen, en die autodiefstallen hier in de buurt, dat zijn meestal allochtone jongeren.
2. Ik zie allochtonen ook regelmatig met elkaar vechten, net zoals ik ook al vaak autochtonen met elkaar heb zien vechten.
3. Dat argument over het "bepotelen" slaat ook op niks. Ik heb zeker al eens een Marokkaan een Marokkaans meisje zien (proberen) te bepotelen (maar haar reactie was niet mals ). En vrienden die in het onderwijs werken, zijn wel eens met gelijkaardige verhalen gekomen.

Dat bepotelen of niet heeft helemaal niks met "autochtoon" of "allochtoon" te maken, alleen met hun verschrikkelijke traditionele visie op vrouwen.
Hou u bij het onderwerp en contoleer de verklaringen van de neiuwsmedia. Het volstaat dat er een handgemeen is tussen een autochtoon en een allochtoon om '...een vermoeden van racisme' te onderstellen bij de autochtoon. En als dat vermoeden er niet is, dan zal men zelfs de eerste minister naar voor brengen om bepaalde partijen hiervoor 'moreel' verantwoordelijk te stellen.

Dus hou op met enkele voorvallen uit uw buurt - zonder enige referentie. Als ik de moeite doe om mijn bronnen op te zoeken en te publiceren, dan eis dat ook van u.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 29 augustus 2006 om 15:42.
Oud 29 augustus 2006, 15:39   #196
ericferemans

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat u totaal gevoelloos bent voor de harde cijfers en de naakte waarheid. Het geeft niets hoor: ik geniet ervan hoe u telkenmale het deksel op de neus krijgt.
Ik citeerde harde cijfers: 800 vreemdelingen op een bevolking van 32.000 inwoners. Waar zijn de jouwe?
Oud 29 augustus 2006, 15:40   #197
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Over harde cijfers gesproken: zou U er niet beter aan doen om uit te leggen hoe 2,5% van de bevolking van Tienen een "demografische, sociale en economische druk" veroorzaakt die geweldpleging rechtvaardigt? En waaruit bestaat die "druk" dan wel, daar in dat slaperige provinciestadje? Concreet graag.
Oud 29 augustus 2006, 15:41   #198
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat er vreemdelingen rondlopen met haatgevoelens zal er niet op vooruitgaan indien men ze de nodige redenen geeft.
Is dat je verdediging: er zijn mensen die fout denken, DUS mogen wij dat ook?
En dat er meer racisme is bij vreemdelingen dan bij ons kan al niet: er zijn zes tot zeven keer meer blokstemmers dan er vreemdelingen zijn. Het soort vreemdelingen waar het VB het op gemunt heeft. De rest zijn Hollanders, Fransen en andere "geliefde vreemdelingen"
Uw redenering heeft het voordeel 'GEEN' redenering te zijn. Ik zie er de logica niet van in... en blijkbaar is dat al lang niet meer van belang voor u...
Oud 29 augustus 2006, 15:44   #199
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

[quote=Boadicea;1932536]
Citaat:

Oké, wie als autochtone Vlaming hier zijn cultuur verdedigt is gek en een crimineel, ...
Wie als autochtone Vlaming zijn cultuur wil verdedigen doet dat het beste met 'culturele wapens'.

Wie als autochtone Vlaming meent zijn cultuur met andere middelen te moeten verdedigen, heeft zijn cultuur in het beste geval gedegradeerd, in het slechtste geval overboord gegooid.

Als de autochtone Vlamingen om hun cultuur te verdedigen menen te moeten overgaan tot het soort gedrag waarover nu in deze draad gediscussiëerd wordt, dan hebben ze die cultuur gewoon vernietigd.

Laatst gewijzigd door djimi : 29 augustus 2006 om 16:05.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2006, 15:44   #200
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Was u erbij?
Waarschijnlijk gaat het om dezelfde Heilige Geest die maakte dat 6 kansarme, NIET-RACISTISCHE allochtonen een half uurtje hun rol van modelleerling (voor links : model-recidivist) en teer geliefde medeburger vergaten om de blanke kaffer Guido Demoor de dood in te jagen.

Waarschijnlijk dezelfde Heilige Geest die gisteren een NIET-RACISTISCHE zwarte ertoe noopte zijn aangemeten rol van multicultureel verrijkende aanwinst een tiental minuten aan de wilgen te hangen om een onschuldige blanke buschauffeur in het Brusselse half-dood te kloppen.
U verwijst naar twee gevallen waarbij (tot nader order) geen enkele aanwijzing bestaat dat het dadermotief 'racisme' zou kunnen zijn.
Bij de skinheads is dat vermoeden er per definitie wél, dat is nogal evident.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be