Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 29 augustus 2006, 13:28   #181
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En die dingen denk jij voor Vlaanderen te kunnen doen door deel uit te maken van een belgicistisch monsterverbond?
Een virus moet je kunnen opwekken binnen de meester zijn eigen huis, zeg ik wel eens. Zo ja ook in dit geval.

Seg btw zijn er eigenlijk belgicistische verenigingen in Oost-Vlaanderen? Zo van die kleine, die makkelijk aan te vallen zijn (figuurlijk hé, niet fysiek). Kwestie van het voetvolk al eerst op te doeken voor de belgicisten

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 29 augustus 2006 om 13:28.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 29 augustus 2006, 13:29   #182
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht

1. kruip maar rap terug achter uw pupiter,
2. schoolmeester,
3. de vakantie is gedaan.
4. En? Nog leuk op congee geweest voor 2 maanden?
1. Ik heb geen pupiter, enkel een bureautafel en stoel. Meestal loop ik gewoon in de klas rond, zonder vast patroon, zodat ik bijzonder onvoorspelbaar blijf.
2. U heeft het blijkbaar toch moeilijk, hé, met 'schoolmeesters' ? Jeugdtrauma's die u nog niet verwerkt heeft ? Ambities die op niks uitgelopen zijn ?
3. Nog niet, nog altijd niet !!
4. Waarom ? Maakt u zich dan zo'n zorgen om mij ?
Als u het echt wil weten : enkele weekendjes Brugge (bij m'n ouders), een weekje Ardennen (bij een tante en oom), twee namiddagen Nederland (Maastricht) en voor de rest : hier in Brussel vooral veel muziek beluisteren, lezen, spelen, ...
En ook enkele zeer mooie wandelingen in het Zoniënwoud.
De toeristische sector heeft aan mij alvast niet veel.
djimi is offline  
Oud 29 augustus 2006, 13:31   #183
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
En die dingen denk jij voor Vlaanderen te kunnen doen door deel uit te maken van een belgicistisch monsterverbond?
Idem

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 29 augustus 2006, 13:34   #184
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Er zijn toch velen dat alles wat in de media wordt opgevoerd allemaal één groot opgezet spel is hoor. Weg van de camera's gaat het er anders aan toe. Geloof niet zomaar alles wat jullie zien op tv en in de krant. Vele dingen maken deel uit van een totaal andere strategie.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 29 augustus 2006, 13:41   #185
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Zelfs de Wake trekt maar 5.000 bezoekers. Verspil jullie tijd toch niet langer aan dat welles-nietes-spelletje tussen de Bedevaart en de Wake. Er zijn belangrijker dingen die voor Vlaanderen liggen te wachten!
Je maakt je terecht zorgen, want NVA valt tussen wal en schip, of beter gezegd tussen de Bedevaart en de Wake.

Maar 5000 man, tssss....
Duym is offline  
Oud 29 augustus 2006, 13:48   #186
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Er zijn toch velen dat alles wat in de media wordt opgevoerd allemaal één groot opgezet spel is hoor. Weg van de camera's gaat het er anders aan toe. Geloof niet zomaar alles wat jullie zien op tv en in de krant. Vele dingen maken deel uit van een totaal andere strategie.
Welke strategie schuilt er achter voorakkoorden met de grote belgicistische partijen? Meer nog... gedwongen voorakkoorden waar de lokale politici niets aan te piepen hebben?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 29 augustus 2006, 13:52   #187
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Welke strategie schuilt er achter voorakkoorden met de grote belgicistische partijen? Meer nog... gedwongen voorakkoorden waar de lokale politici niets aan te piepen hebben?
Indien het VB in een positie zat om voorakkoorden te kunnen sluiten, dan sloot ze die eveneens.
Pietje is offline  
Oud 29 augustus 2006, 14:00   #189
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Indien het VB in een positie zat om voorakkoorden te kunnen sluiten, dan sloot ze die eveneens.
Als onze koe een kat was, konden we ze melken achter de stoof.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 29 augustus 2006, 14:08   #190
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als onze koe een kat was, konden we ze melken achter de stoof.
Zie je wel, gewoon pisnijdig omdat geen enkele partij samen met jullie wilt besturen. En kom weer niet af met "lokale politici...bla bla bla", want dissidentie wordt bij het VB nog sneller in de kiem gesmoord.
Pietje is offline  
Oud 29 augustus 2006, 14:26   #191
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Met andere woorden : ik doe mij voor als verdraagzaam, maar ben het selectief. Hypochriet dus.
Niets hypocriets aan, gewoon eerlijk....

Voor de duizendste maal: "Ik heb geen zin om me ultra-verdraagzaam op te stellen t.o.v. mensen die het zelf niet kunnen opbrengen om verdraagzaam te zijn, en die er geen graten inzien als iemand zich racistisch opstelt."

Waarmee ik niet alle VB-kiezers bedoel, wel alle onverdraagzamen. Dat die groep binnen de VB-kiezers percentueel wat hoger ligt dan bij de rest, tja, das mijn probleem niet, he....
Oud 29 augustus 2006, 14:39   #192
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Wat is dat nu voor een domme vergelijking. Waarom zou een geïntegreerde Marokkaan geen onderdeel van de Vlaamse samenleving kunnen zijn of een Vlaamse nationalist?? Of kunnen alleen de "Bloed en bodem germanen" behoren tot die groep? Het feit dat de extreem-rechtse Vlaams nationalen zich zo afzetten tegen de ijzerbedevaart is vooral het feit dat men een pluralistisch en multicultureel Vlaanderen voorstaat en de racistische groepjes steeds maar minder in de pap te brokken hebben.

Zucht... Nog zo één. Ga jij nu ook straks beginnen over Hitler en de haulocaust of blijft het bij Blut und Boden Germanen en racisten ?
Oud 29 augustus 2006, 14:48   #193
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan Bekijk bericht
Als jonge knaap ... BLAHBLAHBLAH ...
De traditie word verdergezet in Steenstrate in de geest van de spreuk van Cyriel Verschaeve:
Hier liggen hun lijken als zaden in 'zand,
hoop op de oogst o Vlaanderland!
Wat zit je te zagen? Jullie neo-nazi's hebben intussen toch jullie eigen vergaderinkje in Steenstrate? Waar jullie ongestoord de Vlaamse Osama Bin Laden - zie uw lelijk citaat - en andere Vlaamse verraders mogen herdenken?
drosophila is offline  
Oud 29 augustus 2006, 16:56   #194
vlaams vosje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En het VNJ die de oudstrijders van het podium verdrongen?
Mooie trouw aan de geest van de IJzerbedevaart...
Het VNJ die de oudstrijders verdrong was om duidelijk te maken aan het comite dat ze te ver gingen met het verlinksen
Dus dat was uit pure trouw aan het testament,en als je het VNJ al extreem rechts noemt weet je echt niet over wat je aan het praten bent.

Citaat:
Waar heb jij een linkse koers van het IJzerbedevaart gezien?? Ze hebben zelfs de goedkeuring van de regionalisering van de wapenexport (door Lionel Vandenberghe en Staf Nimmegeerts) niet op de korrel durven nemen.
Hadden ze de latste jaren voor de oprichting van de ijzerwake een beetje meer op vlaanderen gerichte programma punten aangehouden,was er nu geen ijzerwake,dus een linkse koers was er zeker,bekijk de laatste 80 jaren en vergelijk met 2003 en u zult het verschil zien

Laatst gewijzigd door vlaams vosje : 29 augustus 2006 om 17:10.
vlaams vosje is offline  
Oud 29 augustus 2006, 17:16   #195
vlaams vosje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
oorspronkelijk bericht door khonnor
Voor de duizendste maal: "Ik heb geen zin om me ultra-verdraagzaam op te stellen t.o.v. mensen die het zelf niet kunnen opbrengen om verdraagzaam te zijn, en die er geen graten inzien als iemand zich racistisch opstelt."

Waarmee ik niet alle VB-kiezers bedoel, wel alle onverdraagzamen. Dat die groep binnen de VB-kiezers percentueel wat hoger ligt dan bij de rest, tja, das mijn probleem niet, he....
Bij mijn weten is het VB niet racistisch,hun uitspraken,die 10 jaar ofzelf 1 jaar geleden werden uitgespogen door de meerderheid worden nu door de meerderheid zelf voorgesteld,als het nu over veiligheid of over allochtonen gaat,ze nemen de punten van het VB over zoals het die van hun zijn.Zoals ik het hoor en zie heeft het VB geen problemen met mensen van gelijk welke afkomst,ze heeft problemen met mensen die profiteren,als ze nu blank of van donkere huid type zijn,diegene die willen renderen zonder te investeren vormen het probleem en moeten worden aangepakt
Dus wanneer je vecht tegen onverdraagzaamheid en het VB in het vizier neemt ben jezelf onverdraagzaam

Laatst gewijzigd door vlaams vosje : 29 augustus 2006 om 17:18.
vlaams vosje is offline  
Oud 29 augustus 2006, 17:20   #196
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zie je wel, gewoon pisnijdig omdat geen enkele partij samen met jullie wilt besturen. En kom weer niet af met "lokale politici...bla bla bla", want dissidentie wordt bij het VB nog sneller in de kiem gesmoord.
Uh-Huh is offline  
Oud 29 augustus 2006, 17:28   #197
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wat zit je te zagen? Jullie neo-nazi's hebben intussen toch jullie eigen vergaderinkje in Steenstrate? Waar jullie ongestoord de Vlaamse Osama Bin Laden - zie uw lelijk citaat - en andere Vlaamse verraders mogen herdenken?
Uit uw reactie blijkt dat u niet goed snapt waarover het hier gaat. Ik neem u dat niet kwalijk, in de eindtermen van het onderwijs staat bitter weinig over de Vlaamse beweging en de Vlaamse ontvoogdingsstrijd.
Lees eens de geschiedenis van de Vlaamse beweging, van de Ijzertragedie tijdens WO I.
Mogelijk zal dan een en ander duidelijk worden...
Oud 29 augustus 2006, 17:36   #198
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams vosje Bekijk bericht
Het VNJ die de oudstrijders verdrong was om duidelijk te maken aan het comite dat ze te ver gingen met het verlinksen
Dus dat was uit pure trouw aan het testament,en als je het VNJ al extreem rechts noemt weet je echt niet over wat je aan het praten bent.
Hadden ze de latste jaren voor de oprichting van de ijzerwake een beetje meer op vlaanderen gerichte programma punten aangehouden,was er nu geen ijzerwake,dus een linkse koers was er zeker,bekijk de laatste 80 jaren en vergelijk met 2003 en u zult het verschil zien
1. De IJzerbedevaart is een herdenkig van de oorlogsslachtoffers. Op geen enkele manier valt het te tolereren dat het VNJ die oudstrijders omver liep. Als de Vlaamse oudstrijders al moeten vertrappeld worden onder de botinnes van extreem-rechts, waar staat de IJzerbedevaart dan nog voor??
Zelfs de meest extremistische figuren binnen het Vlaams Blok hebben gezegd dat het omverlopen van oudstrijders te ver ging. Maar voor u moeten de traditie van de IJzerbedevaart blijkbaar opgegeven worden, zodat jij er een parade van kan maken waarvan ik zelfs niet wil weten aan wat het me terug herinnert!

2. Ga je nu nog ontkennen dat het VNJ een extreem-rechtse jeugdbeweging is?

3. Je hebt nog steeds niet één enkel punt kunnen aanbrengen waarom de IJzerbedevaart verlinkst zou zijn. Geen enkel.
Er wordt zelfs geen klassestrijd uitgeroepen, er wordt geen internationale gezongen met omhooggestoken linkervuist, enz...
Vertel mij, wat is er linkser aan de IJzerbedevaart van vandaag dan die van 20, 30 jaar geleden?
Jaani_Dushman is offline  
Oud 29 augustus 2006, 17:39   #199
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt nog steeds niet één enkel punt kunnen aanbrengen waarom de IJzerbedevaart verlinkst zou zijn. Geen enkel.
De vorige voorzitter van het IJzerbedevaartcomité zit bij Spirit en de huidige is geen haar 'rechtser'.
Knuppel is offline  
Oud 29 augustus 2006, 17:43   #200
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vorige voorzitter van het IJzerbedevaartcomité zit bij Spirit en de huidige is geen haar 'rechtser'.
Voor jou kan het natuurlijk nooit rechts genoeg zijn.
Pietje is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be