![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() [quote=Amon_Re;1951949]http://www.talkorigins.org/indexcc/CA/CA202.html
Ik krijg hier nogal wat kommentaar Amon-re , Het grootste gedeelte van mijn kennis heb ik gehaald uit het boek van Tijs Goldschmidt" Darwins hofvijver " . Goldschmidt is een wetenschapper die uitgestuurd werd door de V.N. om het uitsterven van vissoorten in het Victoriameer , één der belangerijkste ekonomische bronnen van Afrika te bestuderen . Ik ga er dus van uit dat die man geen debiel is . Op een bepaald moment stelt die gast de ontroerende logika vast dat " één man met een emmer " , het ging hier over het uitzetten van de nijlbaars in dat meer voldoende was om een heel ekosysteem te laten uitsterven waaraan miljoenen jaren is gewerkt . En dat klopt niet , dat systeem is echt te simpel . Het darwinisme haalt ondermeer haar logika uit het feit dat de " homo erctus " hier rondliep , nadien uitstierf om enkele honderdduizenden jaren nadien als de " goliath-mens " op te duiken . De goliath-mens verdween ook al in het niets om een paar honderdduizend jaar op te duiken als de " homo sapiens " die op zijn beurt af te rekenen met een andere nazaat van de goliath-mens de neanderthaler die echter prompt door de homo sampiens werd uitgeroeid . dit is wat het darwinisme verteld. Sta mij toe dat ik mij daar enige vragen bij stel . |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Het lijkt me of MarkW verwart hier enkele theorieën door elkaar. Evolutietheorie in't kort (met dank aan Wiki) Citaat:
(Terug effe wiki quoten) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Graag een goede argumentatie waarom er geen apen zouden zijn? Verschillende overlevingstrategieën over verloop van milenia kan veel doen... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
DNA muteert, fact of life buddy. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 4 september 2006 om 22:41. |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
|
![]() [quote=Kaffer;1952056]
Citaat:
Dat ook is evolutie & survival of the fittest, het probleem is namelijk dat het lokale ecosysteem geen efficient verweer heeft tegen de "indringer", het is een vreemd object. Vergelijk het een beetje met een nieuw virus in uw lichaam, uw lichaam kan nogal goed een giep afslaan, omdat dit een virus is dat al eeuwen in ons midden rondgaat, maar bv malaria was/is voor de meeste westerlingen dodelijk. (En vice versa)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() Ik heb dat hier nog allemaal eens zitten lezen Amon_Re , maar die evolutietheorie roept toch meer vragen op dan antwoorden ?
De evolutietheorie stelt dat er een geboorteoverschot is . Waar is dat bewezen ? Als soorten te weinig geboorteoverschot hebben sterven ze uit zoals maar al te vaak gebeurt , en niet alleen door menselijk ingrijpen , vooral wegens te weinig aangepast . Daarna stelt de evolutietheorie dat er spontaan mutaties zijn ontstaan . Ik heb nog nooit iets spontaan zien gebeuren , alles heeft een oorzaak en een gevolg . Nadien stelt de evolutietheorie dat mutanten ten lange leste tot een nieuwe soort zullen leiden , terwijl mutanten toch duidelijk de zwaksten van een soort zijn en bijgevolg tot uitsterven gedoemd . Om het nog eens megasimpel te stellen , Darwinistisch gezien kan het nooit dat de inferieure aap zijn superieure nakomeling de aapmens heeft overleefd . |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |||
|
![]() Voor de geïnteresseerden:
http://www.qb3.org/060816haussler.htm Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een van de bronnen die hier gepost zijn heeft het over een nobelprijswinnaar die uitrekende dat de kans op het bekomen van een eenvoudig visje (zo een doorzichtig geval) 10^-30 is (dat zijn dertig nullen na de komma!) en dat de kans op het bekomen van een paard nul is (0!). Dit zijn gaten in de evolutietheorie. Pas op, ik zeg niet dat ze de evolutietheorie er onder uit halen. Ik zeg enkel dat ze aantonen dat de evolutietheorie niet perfect is, dat ze niet voldoende verklaring biedt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() @Amon-Re , sorry voor mijn mislukte reaktie van daarnet , maar ik moet dat hier nog een beetje leren .
Wat ik wilde zeggen is dit : wetenschappers hebben de afgelopen paar honderd jaar vastgesteld dat het aantal diersoorten dramatisch afneemt , en niet alleen door menselijk ingrijpen , vooral wegens te weinig aangepast . Darwinisten zullen nu wel zeggen dat het heel lang duurt voor een nieuwe soort ontstaat maar at least blijft de stelling dat het aantal soorten vermindert overeind . Een voorbeeld uit de ekologische realiteit : vroeger dachten wetenschappers dat de sterkste steenbokmannetjes zich voortplanten . Uit onderzoek blijkt dat de sterkste mannetjes zich letterlijk doodvechten waarna de zwakkere hun slag slaan . Gezien steenbokken een grote fysieke kracht nodig hebben zal een dergelijk voortplantingsgedrag op termijn nefast uitdraaien voor de soort . Uit de ekologische realiteit kan ik enkel vaststellen dat het gedrag van de natuur eerder naar uitsterven neigt dan naar evolueren , maar gezien ik hier ook al veel interessante zaken gelezen heb van darwinisten ga ik hier ook niet verkondigen dat dit de " wetenschap " is voor mij. Laatst gewijzigd door Kaffer : 5 september 2006 om 13:01. Reden: foutje |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |||
|
![]() Citaat:
Zie hier: http://wiki.cotch.net/index.php/Cost...27s_dilemma%29 Ik zal allesinds even de tegenbeweringen erbij halen van die site: Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
|
![]() Citaat:
Stel je bv eens in wat er zou gebeuren moest plankton uitsterven
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() Evolutie bestaat!
![]() Sorry, ik kon het niet laten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Ik wil toch nog eventjes iets opmerken i.v.m. de evolutie van de mens:
Citaat:
1. Weet iemand hier soms meer over? En wat betekent dit concreet? 2. Als dit waar is: waarom krijgen we het op school dan aangeleerd als 100% onbetwistbare info? Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 5 september 2006 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Deze docu kan je mischien wel intresseren: http://www.becominghuman.org/ Hoe zit het eigenlijk met het origine van de mensheid in de islam? Heb eerlijk gezegd geen idee wat die visie is.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
@Kaffer Begin eens met http://www.talkorigins.org/ door te nemen. Neem er gerust uw tijd voor en hou a.u.b. op met het etaleren van uw onwetendheid en misvattingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() @drosophila , welke onwetendheid en welke misvattingen , graag wetenschappelijke details , daaraan ontbreekt het soms in het Darwinisme .
Omdat gij het zijt graag nog een voorbeeld : De mannelijke wenkkrab krijgt in de paartijd een uitzonderlijk lange rechterschaar . Hoe groter de schaar , hoe meer succes bij de vrouwtjes . At least wordt die schaar zo lang dat die beestjes omvallen en opgegeten worden door de vissen , een genetisch defekt dat ook zal overslaan op hun nakomelingen . ooit zal dit tot een soort leiden die al zal omkippen voor ze zich kunnen voortplanten . Maar ik begrijp dat het voor u moeilijk babbelen is tegen mensen die met iets afkomen waar je nog nooit van hebt gehoord . @genehunter , Als het Darwinisme er in de scholen doorproppen mogen ze van mijn part ook het Creationisme tussenfoefelen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Evolutie gaat niet over het individu, evolutie wordt bepaald door de groep van organismen. Citaat:
Laatst gewijzigd door genehunter : 5 september 2006 om 14:21. |
||
![]() |
![]() |