![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In feite leven we dus in een anarchistenstaat die geleid wordt door anarchisten zoals verhofstad en frank vandenbroucke. Een staat die haar eigen constitutie niet toepast verliest haar legitimiteit. Indien de staat de grondwet niet toepast kan zij van de burgers niet langer meer eisen dat zij de wetten respecteren. Ik heb me altijd al afgevraagd welk effect het zou geven indien ik me voor de correctionele rechtbank zou verdedigen met die argumentatie nadat ik bvb een bank overvallen zou hebben ofzo. nog even de argumentatie op een rijtje 1. het grondwettelijk recht op een menswaardig bestaan is in de praktijk niet op mij van toepassing. 2. Derhalve ben ik niet langer gehouden de andere wetten van het land te respecteren. 3. Dus mag ik banken overvallen. 4. Indien het grondwettelijk recht op menswaardig bestaan op mij van toepassing zou geweest zijn hoefde ik geen banken te overvallen. 5. De staat is dus medeplichtig en zelfs de impliciete opdrachtgever van mijn "misdaden" en dient daarvoor te worden veroordeelt terwijl ik moet worden vrijgesproken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 september 2006 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlooienkoning: je vergelijk gaat niet op.
Jij hebt het recht om te werken, en bijgevolg het recht om met je uit arbeid verkregen inkomen een menswaardig bestaan te leiden. Je zou gelijk krijgen van me als men je het recht op werken ontneemt. Me dunkt is dat niet zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
|
![]() Citaat:
1. Hoeveel leefloners zijn er ? 2. met het leefloon kan je geen menswaardig bestaan leiden. 3. Niemand leidt voor de lol een mensonwaardig bestaan. Het grootste gedeelte van de leefloners zou dus niets liever doen dan een beroep doen op het recht op werk. 4. Dat recht op werk is echter voor hen niet van toepassing. Derhalve gaat de argumentatie uit mijn vorige post voor hen wel op. Maar deze draad gaat niet over armoede Ik wilde enkel anekdotisch inpikken op het beklag van JOS aangaande het belang van de grondwet in de belgische "recht"staat. de familie colen zou mss ook kunnen argumenteren dat de schoolplicht van hun kinderen vervalt omwille van het feit dat de kosteloosheid van onderwijs ook niet van toepassing is. (hoewel dat als rijkaards dan weer zeer hypocriet zou zijn ) hoe dan ook blijft het zo dat de grondwet op vele vlakken in belgie niet zo nauw genomen wordt. Ik zou daar omtrent enkel de armoede anekdotsich boeken mee kunnen vullen. En de argumentatie dat een staat die zelf haar eigen grondwet niet toepast vanaf dat moment moreel gezien geen enkel recht meer heeft van haar burgers gehoorzaamheid te eisen tav eender welke wet is niet te ontkrachten.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 september 2006 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vooreerst mijn excuses voor de verlate respons. De talloze registers die U opentrekte en de blaffende bijval die U ermee oogste op dit forum brachten me van stuk. Niet meer. Lik op stuk, dus. Hoeft het verdere uitwijding dat de shock&awe die U en co bovenhaalden, als betrachting hebben mij intellectueel, sociaal en zelfs emotioneel te pletwalsen met het ultieme doel mij de mond te snoeren? Hetzij direct, door mij af te schrikken nog enig wederwoord te formuleren, hetzij indirect door mij tot forumslaafje te ontmenselijken. U realiseert zich toch hopelijk, mijn waarde SuperStaaf, dat aldus U er niet slaagt noch naar de letter, noch naar de geest te handelen van het door U vooropgestelde principe dat ieder eender welke mening, wanneer en waar dan ook moet kunnen uiten. Uitspraken kunnen geen schade teweeg brengen, zei U? Betrouw me, U kneusde mij netjes en doordacht. U liet ter mijner attentie het prerogatief van de vrije ontwijking zelfs even links liggen. Principes leggen het onveranderlijk af tegen kleinmenselijke kantjes. Hoe abstracter het principe, hoe smaller het kantje maar hoeft te zijn. Hoe U en andere beminnelijke Torquemada’s zwelgden in het vooruitzicht mij voor monddood achtergelaten te hebben, beproeft mijn verknipte verbeelding. Vanzelfsprekend vereist het aanhangen van een principe niet, dat het principe daadwerkelijk beleden moet worden. Waarmee het onderwerp belangwekkende anomaliën aangesneden wordt. Indien, zoals ik kom te constateren, U het abstracte idee van de algehele vrijheid tot het uiten van een mening al niet kan aanhouden, welke dagdagelijkser beginselen moet U dan wel niet laten varen? Is uw zelfverklaarde onhechtheid tegenover abjecte ideeën, zoals het revisionisme, feit of fabel? Het altruisme en de gedrevenheid waarmee U de heer Verbeke en co verdedigt is om te beginnen onverzoenbaar met resp. uw zelfverklaarde misantropie en de cool die U belijdt. Aansluitend, mijn waarde SuperStaaf, moet ik vaststellen dat U, afficionado der vrije meningsuiting, weigert te antwoorden op een verzoek dat de grenzen van die vrije menings uiting poogt af te lijnen. Daarom nogmaals: “Welke mening die U niet kan uiten, wilt U zonodig kwijt?” Vooraleer U de vraag beantwoordt, rappeleer U wat doorgaans voor een mening doorgaat. Een mening is uitgesproken en openbaar. Waardoor gedachten die U niet expliciteert of uitspraken die U maakt in besloten kring uit de boot vallen. Een mening moet U verder tot de uwe gemaakt hebben. Hiermee bedoel ik dat een mening het resultaat is van eigen reflexie, een verrijking aanbrengt bij andermans mening, referenceerbaar is en niet-contextloos kan zijn. Een niet-gepersonaliseerde mening, is wat mij betreft een citaat. Indien bijvoorbeeld een niet-nader benoemd forumlid zonder verdere duiding krijst :”volgens mij moet iedereen om het welke mening kunnen uiten”, is dit een copycat spinnend. De draad teug oppikkend. Ofwel voorziet U mij van een voorbeeld van een mening die U niet kan uiten. Waardoor dit sito presto een mening wordt die U wel kan uiten. Ofwel voorziet U mij niet van een voorbeeld van een mening die U niet kan uiten, waaruit volgt dat er in dit universum niet zoiets voorkomt als meningen die niet geuit kunnen worden. Verwijzen naar andermans mening (e.g. die van de heer Verbeke) kan, mits U die personaliseert (pimp his opinion ahw). Om het even: uit beide gevallen sorteert het besluit dat de vrijheid van meningsuiting geldt en meer nog absoluut is. Vandaar dat ik opnieuw mijn mening uit dat de discussie over de vrije meningsuiting een ondiscussie is. La Chunga maakt er ons attent dat het afdreigen met geweld en andere keuren van kwaad, mensen verhindert een mening te uiten. Dit wijkt af van mijn mening hierover. Een mens maakt irrationele keuzes, hij durft al eens het eigen lijfsbehoud opzij te zetten en op hoe onverklaarbaar ook, ijveren sommigen beaat voor verloren zaken. Voorbeelden hiervan vindt U in eender welke dictatuur: Chili, Zuid-Afrika, het derde rijk, etc. Of herinner U Plato, Giordano Bruno, etc. Gelijkaardig maar zekerst niet in het zelfde rijtje thuishorend: Blokte het vooruitzicht van strafrechterlijke vervolging de heer Verbeke af bij maken van zijn negationistische uitspraken? Stopte de stoomwals die U oppookte en de projectie van een sociale isolement op dit forum mij? Anders gesteld: “Wat is de waarde van een mening die U niet kan uiten?” Ik stel ten slotte vast dat U weigert om noch ontkennend, noch bevestigend te antwoorden op de vraag: “Is de shoah een kanttekening in de geschiedenis?”. Blijkbaar verkeert U in de prangende onmogelijkheid om in het openbaar (hier, en dus bijvoorbeeld in het bijzijn van de heer Jos Verhulst, nieuwrechtsen en devote revisionisten) expliciet uiting geven aan uw mening daaromtrent. U bent kortom de eunuch van de vrije meningsuiting : niet langer in staat een mening te praktiseren, U rest nog enkel erover te kunnen rationaliseren. Uw badeend, virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens hebben zowel Jos als Superstaaf hun mening over de holocaust al tot inden treure gegeven op dit forum. Een blaas blijft zo te zien echter een blaas, en daar blijf je geen energie insteken, hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan ik u helpen met www.kleenex.com ?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 8 september 2006 om 07:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je schrijft me iets toe (censuurzucht) om op grond van dat zelfverzonnen gegeven mijn redenering in twijfel te trekken. Gezien de lijvigheid van je respons zal de muilkorving best meevallen. Zoniet, moet je wat harder in je eigen slappe theorie geloven.
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik die onderschrijven?
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens zien of je er in slaagt. Benieuwd.
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
geef mij 'ns een verwijzing...
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het eenvoudige feit dat U er niet in slaagt één enkel voorbeeld te leveren van een mening die U niet kan uiten, bewijst sluitend dat er niet zoiets is als een mening die U niet kan uiten. Het verdedigen van andermans recht tot het uiten van een mening, is niet alleen futiel, maar toont ook uw onvermogen aan tot het vormen van een mening. Samen met het feit dat U steevast weigert te bevestigen of te ontkennen dat "de shoah een kanttekening in de gescheidenis is" rest me enkel te besluiten dat uw beginselvastheid bij het verdedigen van andermans absolute vrijheid tot het uiten van een mening, wel eens minder onbaatzuchtig zou kunnen zijn dan U het laat doorschemeren. Op zijn minst camoufleert U ermee een gebrek aan moed om een negationistisch getinte mening uit te pakken. Ik herhaal: U bent een eunuch der vrije meningsuiting. U bewaakt datgene dat ooit het onderwerp van uw verlangen uitmaakte. badeendsgewijs, virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Excuses dat mijn woorden U in verwarring brachten. Ik suggeerde de heer SuperStaaf, dat indien hij er niet in slaagde een voorbeeld van een eigen mening aan te leveren, hij inspiratie kon opdoen bij de heer Verbeke. U citeerde mij dus verkeerd. Het staat U aansluitend vrij de uitdaging op te nemen om mij een voorbeeld van een mening (expliciet, openbaar en gepersonaliseerd) te geven, die U niet kan uiten. In uw geval stel ik voor om wat inspiratie op te doen bij de heer Mahmoud Ahmadinejad of Roeland Raes. Succes ermee, virmiljoen
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg beschik ik niet over zelfs maar een flinter van een revisionistisch of negationistisch idee. Niet alleen hoef ik dat type mening dus niet te uiten (de vraag was wel degelijk aan U gericht), maar doordat mij dergelijke meningen ontbreken, verkeer ik in de simpele onmogelijkheid zo'n mening te uiten. Best wel intrigerend dat U zelf niet tot die slotsom kon komen. Uw badeend, virmiljoen
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is waarlijk te simpel.
Als je voor het uiten van een mening kan opgesloten worden, dan kan je je mening niet vrij uiten. Aangezien er iemand voor het uiten van een mening opgesloten zit, is er bijgevolg geen vrijheid van meningsuiting. Daar mag je nog 4*10e6 pagina's tegenaanlullen, maar voor iemand die als autoriteit 'basale logica' inroept, komt het niet geloofwaardig over. Maar laat u daardoor vooral niet afschrikken.......... Mijn uitdaging blijft geldig: ventileer hier een revisionistische of negationistische mening, zelfs zonder dat je er akkoord mee gaat, en je zal empirisch ondervinden dat de meningsuiting niet vrij is.
![]() |