![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.setca.org/img/nl/db/jerec...an2006_E21.pdf Laatst gewijzigd door Sfax : 31 augustus 2006 om 23:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en het gaat in hoofdzaak om winkels die FMCG aanbieden, namelijk supermarkten. voor andere zaken, is er een andere oplossing. zij kunnen op zondag openen, op voorwaarde dat ze een andere dag in de week sluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Partijlid
|
![]() Ik kan er toch ook niet aan doen dat je niet weet hoe een (flexibel) arbeidsovereenkomst op te stellen. En ik ga je zeker niet vertellen hoe het wel moet, maar je kan je altijd eens gaan informeren bij je collega-werkgevers (vb. distributie, call-centers...)
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Werknemers zijn mensen, en die worden beschermd via een hele hoop wetten. Je hebt dus basically geen vertrouwen in recht en staat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
|
![]() Citaat:
![]() bij ons kan je tewerkgesteld worden tussen 6u 's morgens en 20.30 's avonds, op vrijdag tot 21.30 en bij inventaris tot 22u, met een minimum van 3u en een maximum van 8u. vanaf 4u heb je recht op een kwartier drinkpauze, bij 8u is er een onbetaald etensuur. binnen die grenzen kan men je doen opdraven wanneer het de chef past. uurroosters moeten in principe 3 weken op voorhand worden uitgehangen, maar dat is vaak niet het geval. in de vakantie is het meestal maar 1 week op voorhand. dit is volkomen wettelijk. Laatst gewijzigd door ingenious : 31 augustus 2006 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
|
![]() ![]() nu kopen mensen hun eten voor zondag op zaterdag in winkel B. dat werkt perfect (er zijn nog geen mensen omgekomen door gesloten winkels op zondag). winkel A is voortaan echter op zondag open. de klant weet het niet goed op zaterdag en koopt niets in winkel B omdat hij op zondag in winkel A zijn eten kan kopen. hij stelt de beslissing dus even uit. op zondag koopt hij zijn eten in winkel A. dan gaat hij op maandag dus geen eten voor de dag ervoor (zondag) meer kopen hé. winkel B loopt een omzet van 15 euro mis dus van die ene klant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat let je om dat aan je baas aan te geven? Zelfs als dat niet lukt en er op die manier geen plaats meer is voor jou binnen het bedrijf, is dat nog steeds geen reden om je op staande voet te ontslaan. Op dat vlak ben je volledig ingedekt door de arbeidswetgeving, en is het voor de werkgever een kostelijke zaak om je af te danken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
ps: je moet ook eens vragen in de rijscholen hoe ze het daar doen (daar hebben ze zelfs minimumprestaties van 2uur)
"People who fight may lose. People who do not fight have already lost" (Bertolt Brecht) Laatst gewijzigd door Sokkie : 1 september 2006 om 00:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot ze ingrijpende veranderingen aan het bedrijf wensen te doen..........wel dan verwacht ik ook dat ze hun personeel als medewerkers behandelen, en hen betrekken in die plannen, en hen niet als "eeuwige jaknikkers" die zich maar blindelings moeten neerleggen met elk mogelijke situatieverandering.
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() Ik zeg niets over de huidige manier van werken; ik heb het over het beeld dat de persoon uit de originele post schetste, en waarin gesteld werd dat je als eigenaar niet alles mocht beslissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of laat jij anderen ook mee beslissen over zaken die jouw eigendommen aangaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
![]() ik moet ook mijn leven naast mijn werken, net als al mijn collega's, en dat leven buiten werk speelt zich niet enkel af tussen 23u en 6u 's morgens. als ik echter graag op woensdagnamiddag bij mijn kinderen ben, of als ik als werkstudent graag woensdag vrij heb omdat ik dan les heb, of als ik nog een 2de job heb omdat ik niet rondkom met mijn parttime job en ik dus maandag en dinsda vrij moet hebben voor mijn andere job... dan ben ik afhankelijk van de goodwill van mijn chef om mij die dagen vrij te geven. indien ik meer uren wil, of overuren, omdat ik een huis af te betalen heb, of als mijn tijdelijk contract afloopt en ik een nieuw contract wil, dan moet ik goed staan bij mijn chef. als ik weiger op zondag te werken, als ik staak, als ik weiger flexibel te zijn, dan sta ik niet goed bij mijn chef en kan ik het vergeten. en zo heeft elke werknemer bij GB of delhaize wel een verhaal. dat is de realiteit van de distributie, mijn beste. mogelijk ontslag is zelfs niet de grote dreiging. er is geen vrijheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
|
![]() maar voor zondag gaat hij elders en verliest handelaar B een groot deel omzet. iets wat je ontkende hierboven. handelaar B is dus wel degelijk verplicht om ook op zondag open te doen, wil hij geen omzet verliezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |