![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Welk vinden jullie de grootste bijdrage van de islam? | |||
De wetenschap |
![]() ![]() ![]() |
11 | 15,71% |
De literatuur |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,29% |
De beeldende kunst |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,43% |
De tolerantie |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,29% |
De sociale emancipatie |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,86% |
Het rechtsysteem |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
De boodschap van het eeuwig ware woord van God geopenbaard aan de profeet (vrede zij met hem) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
De vroomheid van de gelovigen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,43% |
De demografie |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,29% |
De terreur |
![]() ![]() ![]() |
46 | 65,71% |
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U insinueerde dat de Bijbel even kwaadaardige elementen bevat als de Koran. Dit heeft u echter niet aangetoond.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Burger
|
![]() Kan u even het ander thread raadplegen aub?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Burger
|
![]() En ps ik heb nooit beweerd dat de koran kwaadaardig is. Ik heb altijd beweerd dat godsdienst steunt op interpretatie, eender welke godsdienst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
|
![]() tegenover wie? zoals u?
Laatst gewijzigd door nubian : 11 september 2006 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
|
![]() Zo is het gemakkelijk, natuurlijk.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
|
![]() Nee, dat beweerde ik. U beweerde dat de Bijbel ook zulke elementen bevatte als degene die ik aanhaalde.
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over de Bijbel en de Koran, de dag van vandaag. Niet over wat er 10 eeuwen geleden allemaal is gebeurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Burger
|
![]() Staan er dan citaten in van de Bijbel misschien?????? Die op verscheidene manieren kunnen gëinterpreteerd worden? Heeft er dus ALLES mee te maken, toont dus nogmaals aan dat godsdienst leunt op interpretatie en dat er extremisme bestaat in ELKE godsdienst!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
|
![]() Allez, geef dan eens een interpretatie van de koranverzen die ik hier gepost heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Burger
|
![]() Ik vraag me eigenlijk ten zeerste af waar u u koran hebt gehaald, aangezien ik verschillende versies heb gelezen, maar nooit op zo'n verzen gestuit ben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Natuurlijk heeft die vent wat werk gedaan, maar: - hij was geen Arabier, en was hij wel een moslim? - wat was de heersende godsdienstige theorie in de periode dat hij het hoofd was van "het huis de wijsheid" (dat waren ze in wikipedia even vergeten...) Kun je misschien wat meer details geven over hetgeen in bold is aangeduid? Want: - hij is NIET de uitvinder van algoritmes, allen zijn naam werd gebruikt om er die naam aan te geven. Zoals Amerika ook niet naar Columbus werd genoemd. Dus grootvader van de informatica is wel om achterover te vallen van het lachen. - Welke van zijn grote bijdragen waren enig nut in de ontwikkeling van de wetenscahp in het Westen, dat toch van een ander niveau was? Graag wat meer details - heeft hij de negatieve wortels gevonden van kwadratische vergelijkingen, die dan toch het leeuwendeel van de algebra vormden? Of heeft hij dat vergeten to copieren van de Hindoes? - Wat is zijn "leeuwendeel" ? - dus zouden de Hindoes de cijfers alleen maar voor het plezier gebruikt hebben en NIET in de wiskunde? Amaai! - wat voor diepgaande verbeteringen heeft hij aan Ptolemeus aangebracht en wat is er van over gebleven? - Het was niet ZIJN boek dat de "algebra" introduceerde in Europa maar een boek van een joodse wiskundige in Spanje en die wel de negatieve wortels van de kwadratische vergelijkingen had gevonden. Ik ga over de rest niet vitten want daar gaat het eigenlijk maar over bijdragen die niet echt wereldschokkend waren. Laatst gewijzigd door sodoirt : 11 september 2006 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Parlementslid
|
![]() Is er nu eigenlijk iets wat als verrijkend kan beschouwd worden uit (met) de bus gekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Burger
|
![]() Voor mijn part wel ja. Maar denk dat dat enkel zo is voor mensen die openstaan voor andere religies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
|
![]() Oh, ik sta in ieder geval open voor religies die iedereen als gelijkwaardig behandelen...
Quasi elke religie, buiten de Islam en het Hindoeïsme, dus ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Burger
|
![]() Net dat dat ik probeer te zeggen. De islam promoot gelijkwaardigheid, vooral tussen man en vrouw. MAar mensen willen het gewoon niet zien denk ik.
De discussie gaat al jaren, en zal nog jaren duren... Jammer, vind het betreurend voor de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Minister
|
![]() Dan toch geen gelijkwaardigheid tussen moslim en niet-moslim. En dat van die gelijkwaardigheid tussen man en vrouw laat in zijn practische uitwerking ook wel wat te wensen over.
|
![]() |
![]() |