Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Welk vinden jullie de grootste bijdrage van de islam?
De wetenschap 11 15,71%
De literatuur 3 4,29%
De beeldende kunst 1 1,43%
De tolerantie 3 4,29%
De sociale emancipatie 2 2,86%
Het rechtsysteem 0 0%
De boodschap van het eeuwig ware woord van God geopenbaard aan de profeet (vrede zij met hem) 0 0%
De vroomheid van de gelovigen 1 1,43%
De demografie 3 4,29%
De terreur 46 65,71%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2006, 18:59   #181
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim_F Bekijk bericht
Die post was niet voor u bedoeld, maar goed, waarvoor wil u nu eigenlijk argumenten horen?
U insinueerde dat de Bijbel even kwaadaardige elementen bevat als de Koran. Dit heeft u echter niet aangetoond.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 19:05   #182
Kim_F
Burger

Standaard

Kan u even het ander thread raadplegen aub?
Kim_F is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 19:07   #183
Kim_F
Burger

Standaard

En ps ik heb nooit beweerd dat de koran kwaadaardig is. Ik heb altijd beweerd dat godsdienst steunt op interpretatie, eender welke godsdienst.
Oud 11 september 2006, 19:08   #184
nubian

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Heb ik niet gezegd.

Wel, u heeft reeds vanaf het begin een gebrek aan respect aangetoond. Wie geen respect schenkt, krijgt het zeker en vast niet terug.
tegenover wie? zoals u?

Laatst gewijzigd door nubian : 11 september 2006 om 19:09.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 19:10   #185
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Kan u even het ander thread raadplegen aub?
Zo is het gemakkelijk, natuurlijk.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 11 september 2006, 19:10   #186
van Maerlant

Standaard

Citaat:
En ps ik heb nooit beweerd dat de koran kwaadaardig is. Ik heb altijd beweerd dat godsdienst steunt op interpretatie, eender welke godsdienst.
Nee, dat beweerde ik. U beweerde dat de Bijbel ook zulke elementen bevatte als degene die ik aanhaalde.

Oud 11 september 2006, 19:13   #187
Kim_F
Burger

Standaard

Citaat:
Zo is het gemakkelijk, natuurlijk.
Ja zeg ik heb net een nieuwe thread opgericht! als dat voor u niet voldoende is
Oud 11 september 2006, 19:16   #188
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Ja zeg ik heb net een nieuwe thread opgericht! als dat voor u niet voldoende is
Ach, DIE thread? Diegene die hier NIETS mee te maken heeft?
Het gaat hier over de Bijbel en de Koran, de dag van vandaag. Niet over wat er 10 eeuwen geleden allemaal is gebeurd.

Oud 11 september 2006, 19:22   #189
Kim_F
Burger

Standaard

Staan er dan citaten in van de Bijbel misschien?????? Die op verscheidene manieren kunnen gëinterpreteerd worden? Heeft er dus ALLES mee te maken, toont dus nogmaals aan dat godsdienst leunt op interpretatie en dat er extremisme bestaat in ELKE godsdienst!
Oud 11 september 2006, 19:48   #190
van Maerlant

Standaard

Allez, geef dan eens een interpretatie van de koranverzen die ik hier gepost heb.
Oud 11 september 2006, 19:50   #191
Kim_F
Burger

Standaard

Ik vraag me eigenlijk ten zeerste af waar u u koran hebt gehaald, aangezien ik verschillende versies heb gelezen, maar nooit op zo'n verzen gestuit ben.
Oud 11 september 2006, 20:11   #192
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
Mohammed ibn Moesa al-Chwarizmi (Arabisch: محمد بن موسى الخوارزمي; diverse spellingsvarianten) was een van de beroemdste wetenschappers op de gebieden van wiskunde, geografie en astrologie. Hij is geboren tussen 780 en 800 en gestorven tussen 840 en 845. Al-Chwarizmi was een Pers en studeerde in het Huis der Wijsheid in Bagdad.

Hij is geboren in de stad Chwarizm (tegenwoordig Chiva) in de streek Khorasan van Perzië (tegenwoordig in Oezbekistan). De naam al-Chwarizmi betekent afkomstig uit Chwarizm. Zijn familie verhuisde kort daarna naar een dorpje nabij Bagdad, waar hij in de periode 813 tot 833 het grootste gedeelte van zijn werk voltooide. Het is onduidelijk welke taal hij sprak – Perzisch is een mogelijkheid, maar waarschijnlijker is het Chwarezmiaans, een inmiddels in onbruik geraakt dialect van het Perzisch. Al-Chwarizmi schreef al zijn werken in het Arabisch, de taal van de wetenschap in de islamitische wereld.

Het concept van een algoritme in de wiskunde is zijn idee. Om deze reden wordt hij wel de "grootvader van de informatica genoemd". De woorden "algoritme" en "algorisme" zijn van zijn naam afgeleid, waaruit zijn belang als wetenschapper blijkt.

Verder leverde hij grote bijdragen aan gebieden als algebra, trigonometrie, astronomie en astrologie, geografie en cartografie. Zijn systematische en logische aanpak van het oplossen van lineaire en kwadratische vergelijkingen gaven gestalte aan de algebra, een vakgebied dat zijn naam ontleent aan al-Chwarizmi's beroemde boek over het vakgebied: Hisab al-jabr wa al-muqabala (Arabisch: حساب الجبر و المقابلة) – "de theorie van transformatie en herstel", refererend aan de manieren waarop deeltermen in algrabraïsche termen gemanipuleerd kunnen worden.

Hoewel het leeuwendeel van zijn werk op eigen onderzoek gestoeld is, deed hij ook veel aan de samenvoeging van kennis uit Griekse, Indische, Egyptische en andere bronnen. Hij nam het Indische symbool "0" over en introduceerde het gebruik van Arabische cijfers (afkomstig uit India) in de wiskunde.

Al-Chwarizmi systematiseerde en corrigeerde het werk van Ptolemeus op het gebied van geografie en astronomie en astrologie met zijn eigen bevindingen. Hij gaf leiding aan een groep van 70 cartografen om een kaart van de toen bekende wereld te maken. Met de vertaling in het Latijn en introductie in Europa drukte zijn werk een onuitwisbaar stempel op de ontwikkeling van de westerse wetenschap. Zijn boek introduceerde de algebra in Europa en was tot aan de 16e eeuw de standaardtekst aan Europese universiteiten. Hij schreef ook over mechanische uitvindingen als de klok, het astrolabium en de zonnewijzer. Tot zijn andere bijdragen behoren trigonometrische tabellen, verbeteringen in de meetkundige representatie van kegelsneden en aspecten van de twee-fouten calculus.
Eindelijk een eerste inhoudelijke bijdrage, zelfs al komt het gewoon uit wikipedia

Natuurlijk heeft die vent wat werk gedaan, maar:
- hij was geen Arabier, en was hij wel een moslim?
- wat was de heersende godsdienstige theorie in de periode dat hij het hoofd was van "het huis de wijsheid" (dat waren ze in wikipedia even vergeten...)
Kun je misschien wat meer details geven over hetgeen in bold is aangeduid? Want:
- hij is NIET de uitvinder van algoritmes, allen zijn naam werd gebruikt om er die naam aan te geven. Zoals Amerika ook niet naar Columbus werd genoemd. Dus grootvader van de informatica is wel om achterover te vallen van het lachen.
- Welke van zijn grote bijdragen waren enig nut in de ontwikkeling van de wetenscahp in het Westen, dat toch van een ander niveau was? Graag wat meer details
- heeft hij de negatieve wortels gevonden van kwadratische vergelijkingen, die dan toch het leeuwendeel van de algebra vormden? Of heeft hij dat vergeten to copieren van de Hindoes?
- Wat is zijn "leeuwendeel" ?
- dus zouden de Hindoes de cijfers alleen maar voor het plezier gebruikt hebben en NIET in de wiskunde? Amaai!
- wat voor diepgaande verbeteringen heeft hij aan Ptolemeus aangebracht en wat is er van over gebleven?
- Het was niet ZIJN boek dat de "algebra" introduceerde in Europa maar een boek van een joodse wiskundige in Spanje en die wel de negatieve wortels van de kwadratische vergelijkingen had gevonden.

Ik ga over de rest niet vitten want daar gaat het eigenlijk maar over bijdragen die niet echt wereldschokkend waren.

Laatst gewijzigd door sodoirt : 11 september 2006 om 20:30.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 20:15   #193
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Is er nu eigenlijk iets wat als verrijkend kan beschouwd worden uit (met) de bus gekomen.
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 20:16   #194
Kim_F
Burger

Standaard

Voor mijn part wel ja. Maar denk dat dat enkel zo is voor mensen die openstaan voor andere religies.
Oud 11 september 2006, 20:25   #195
van Maerlant

Standaard

Oh, ik sta in ieder geval open voor religies die iedereen als gelijkwaardig behandelen...
Quasi elke religie, buiten de Islam en het Hindoeïsme, dus
Oud 11 september 2006, 20:27   #196
Kim_F
Burger

Standaard

Net dat dat ik probeer te zeggen. De islam promoot gelijkwaardigheid, vooral tussen man en vrouw. MAar mensen willen het gewoon niet zien denk ik.
De discussie gaat al jaren, en zal nog jaren duren... Jammer, vind het betreurend voor de wereld.
Oud 11 september 2006, 20:28   #197
nubian

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, ik sta in ieder geval open voor religies die iedereen als gelijkwaardig behandelen...
Quasi elke religie, buiten de Islam en het Hindoeïsme, dus
hindoeisme ook al? waarom?
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 20:31   #198
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De TOLERANTIE??
De islaam is één van de meest tolerante godsdiensten ter wereld. Dat zegt ieder die het kan weten.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 20:33   #199
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke argumentatie! Geweldig! Niet te weerleggen! En zulk een enorm gamma aan bronnen!
Zou een post van jou kunnen zijn!
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 20:39   #200
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net dat dat ik probeer te zeggen. De islam promoot gelijkwaardigheid, vooral tussen man en vrouw. MAar mensen willen het gewoon niet zien denk ik.
De discussie gaat al jaren, en zal nog jaren duren... Jammer, vind het betreurend voor de wereld.
Dan toch geen gelijkwaardigheid tussen moslim en niet-moslim. En dat van die gelijkwaardigheid tussen man en vrouw laat in zijn practische uitwerking ook wel wat te wensen over.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be