![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U mag natuurlijk denken wat u wil, maar is het dan zo moeilijk om toe te geven dat er aan uw mening een dicriminerend luchtje hangt? Ik zal ter ondersteuning nog eventjes mijn vragenlijstje herhalen want daar werd blijkbaar door iedereen overgelezen: - de BUB wil geen stemrecht verlenen aan mensen met een andere dan de Belgische nationaliteit, juist? - Zo ja, dan wordt er dus met andere woorden een onderscheid gemaakt op basis van nationaliteit, juist? - Zo ja, dan maakt de BUB zich schuldig aan discriminatie, juist? - Zo ja, bent u dan zo eerlijk om dit toe te geven? - Zo nee, waar zit hem de fout in bovenstaande redeneringen?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Organiseer gewoon een volksraadpleging en wacht de resultaten af. Maar ja, we weten ondertussen dat BUB tegen bindende referenda is. |
|
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Logisch: vaak heeft het ene met het andere te maken. Desondanks is het ongeoorloofd om op basis van nationaliteit iemand die hier langere tijd verblijft stemrecht te ontzeggen, omdat hij toevallig op een ander stukje van de aardbol geboren werd. Wat betreft (stem)recht sluit ik me aan bij TomB: het is barbaars en achterhaald om dit aan nationaliteit te koppelen. Degenen die zulks wensen, moeten er dan maar voor zorgen dat nationaliteit vlot verleend wordt, en even gemakkelijk verwisseld wordt, wanneer iemand verhuist buiten oude staatsgrenzen die stilaan hun relevantie verliezen.....
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Free movement of persons, goods, services and capital, and freedom of establishment shall be guaranteed within and by the Union, in accordance with the provisions of this Constitution. 2. In the field of application of this Constitution, and without prejudice to any of its specific provisions, any discrimination on grounds of nationality shall be prohibited.
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het komt van de BuB, dus is het a priori fout? Met evenveel grond kan ik de BuB waarschuwen:"Zie je wel dat jullie ernaast zitten: bijval van een Flamingant!" ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#189 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou echter een teken van beschaving zijn om geen discriminatie te bepleiten, noch wat betreft social, noch wat betreft politieke rechten.
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#192 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Zwitserland met zijn lange democratische traditie en grondwettelijk verankerd recht voor echte volksinspraak beseft men dat maar al te goed. Inspraak is er ook onlosmakelijk verbonden aan nationaliteit. Een heel goed beginsel, actueel en getuigend van gezond verstand. |
|
![]() |
![]() |
#194 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ik vind het erg dat er mensen zijn die bij het minste racist noemen.
Je mag een marokaan niet weigeren omdat hij een.. marokaan is. Dus wat die ook verkeerd doet, binnenlaten! jongens toch.. dat is ook discriminatie. Als ik zeg dat er in antwerpen een veiligheidsprobleem is DOOR de 'buitenlanders' dan ben ik racist. Als u echter een dag met mij meekomt stelt u gewoon net zoals mij feiten vast.. De vlaams blok kiezers zijn racisten, ja. Ik vind het verkeerd dat die daarom het blok stemmen. Maar je kan jezelf ook de vraag stellen. Hoe komt het dat die mensen (toavallig in antwerpen de grootste concentratie) een afkeer hebben van die mensen. Omdat het zo'n engeltjes zijn? Ik hoor wel meer dan 1x als ze zich rustig houden komen ze maar af.. is dat racistisch? Voor sommige idealisten wel. Face it mannekes. Het blok is racistisch want die eisen een stop. Die eisen terugkeer. Ik PERSOONLIJK (niks BUB) eis een erkenning van het probleem. En WENS da als ik aangevallen word door een turk die wa klop kan terug geven zonder racist genoemd te worden. Hoe onozel dat laatste ook klinkt ![]()
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1805: Frans-Pruisische Oorlog 1807-1812: Russisch-Zweeds-Deense oorlog 1812: Russisch-Franse oorlog 1814: Volkerenslag bij Leipzig 1815: Pruisen & Engeland verslaan Frankrijk 1820: Revoluties in Z-Amerika 1830: Revoluties in Polen, Italie, Belgie 1859: Krimoorlog 1848: Revoluties in heel Europa 1866: Duits-Oostenrijkse-Deense oorlog 1867: Duits-Oostenrijkse oorlog 1865: Amerikaanse burgeroorlog 1870: Duits-Pruisische oorlog 1870: Italiaanse eenmaking 1898: Amerikaans-Spaanse oorlog 1914: WO I ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#197 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zal het zijn: gaan we de staatsgrenzen respecteren of eraan tornen?
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#200 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In plaats van mij racist te noemen kan je dan eens beter heel mijn post lezen. Dan weet je da ik dat ook wil !! ![]()