Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2006, 19:20   #181
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Je wilt niet weten hoeveel vrouwen er sterven door toedoen van illegale abortusartsen in landen waar abortus verboden is...
Waarom zouden we dat niet willen weten? Geeft een idee van hoe groot het probleem is.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 19:55   #182
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Waarom zouden we dat niet willen weten? Geeft een idee van hoe groot het probleem is.
Feiten over abortus wereldwijd
Oud 12 oktober 2006, 20:37   #183
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
alles hangt dus af wat voor een handicap, nietwaar...ik zie geen enkele goede reden om een toekomstig ongelukkig wezen op de wereld te helpen, dat is voor niemand goed, niet voor het wezen in kwestie,niet voor zijn/haar ouders, broers, zussen enz. en evenmin voor de rest van de gemeenschap... We hebben nu éénmaal de gelegenheid om het op tijd te zien als er iets ERNSTIGS scheelt, waarom er geen gebruik van maken? Met een gezond kind liggen de zaken anders volgens mij...
dat is inderdaad allemaal zo... maar dan kan je nog maar moeilijk stellen dat het argument van die 'moord' nog hout zou snijden

Citaat:
Maar het past jou wel om daar over te beginnen.Dan kan je binnenkort een link maken naar de nazis, en hoe die gehandikapten vergast hebben...
helemaal niet carlgustaaf.. waar haal je dat vandaan ?
je zou me toch al een beetje beter moeten kennen om te weten dat ik geen enkele semi-filosofische discussie uit de weg gaat... hoe verfoeilijk de standpunten ook mogen zijn
maar nu je er toch over begint... laten we meteen de koe bij de hoorns vatten
awel hoe zit dat ?
als moord ( abortus je weet wel ) wel verantwoord is of kan op een zwaar gehandicapte mens in wording ( volwaardig mens voor de tegenstanders van abortus ) waarom dan niet op gehandicapten ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 20:41   #184
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het onbewust is,is de Natuur aan het werk, en die kan je moeilijk ter verantwoording roepen.Mischien liquideert ze op die manier wel de exemplaren die teveel fabrikatiefouten vertonen.De gehandikapten die dan toch op de wereld komen zijn degenen die door de mazen van het net geglipt zijn.
Maar het ging jou natuurlijk niet om een serieuze in vraag stelling, enkel om de discusie te proberen in het belachelijke te trekken, nietwaar? jij bent natuurlijk pro-abortus, vooral als het om kinderen van "eigen volk" gaat zeker?
sorry hoor...
waarom zou dit de discussie in het belachelijke trekken daar waar de fervente tegenstanders van abortus zich net beroepen op het argument menselijk leven begint vanaf de conceptie ?

als iemand 'kiest' om zwanger te worden en met deze wetenschap... dan kan men dus net zogoed over abortus spreken ( want de handeling is bewust gesteld met de kennis dat dit onvermijdelijk leidt tot de dood van al de volgende ongeborenen )
kortom ... onthouden van zodra je die roze bol tezien krijgt lijkt met aangraden
toe door

ps1. je hebt gelijk hoor... we zijn dit hier tot in het ridicule aan doorddrijven maar net omwille van het gestelde ridicule
ps2. zijn er voor jou ondergrenzen denkbaar waar het kan zonder dat het verderin vraag gesteld zou worden of verantwoord zou moeten worden ?

Laatst gewijzigd door praha : 12 oktober 2006 om 21:00.
Oud 12 oktober 2006, 20:45   #185
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik vind dat mannen (en vooral pausen) zich niet of minder behoren te uiten over vrouwenzaken zoals abortus en al helemaal niet hun ideeën hierover, pro of contra, opleggen aan "het volk".
hoho hold it
als het argument 'moord' hier valt is het zeker ook aan de mannen
Oud 12 oktober 2006, 20:52   #186
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
hoho hold it
als het argument 'moord' hier valt is het zeker ook aan de mannen
Men zou voor de verandering ook weer eens een pausin kunnen aanstellen, liefst een statige zwarte dame, type Mw Ayaan ofzo.

Als men toch wil vasthouden aan het bestaan van religies, kerken enzo (hoeft voor mij niet zo erg), dan graag iets fleuriger en vindingrijker.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 12 oktober 2006 om 20:54.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 20:55   #187
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat u ermee akkoord dat als men een vrouw niet mag dwingen om moeder te worden, men de man niet mag dwingen om vader te worden? De geviseerde hypothese is die van een zwangere vrouw die het kind wenst te houden tegen de wil van de vader ervan.
interessante stelling... als ik me niet vergis in een andere topic...met ingenious

ja daar heb je gelijk...
het probleem is natuurlijk wel dat je dat dan ook zou moeten kunnen staven...
maw je zou vooraf al een systematische akte van bereidwilligheid vs. gegeven omstandigheden moeten opstellen als man ( in jouw gestelde hypothese is dit evengoed aan de orde )
als dan achteraf zou blijken dat er 'geknoeid' geweest is of bedrog gepleegd lijkt het me niet meer dan logisch dat die man zich kan ontrekken van enige verantwoordelijkheid

de vrouw verplichten tot abortus teneinde die wens te bekomen is
1) geen oplossing : koppel kan toch niet verder lijkt me
2) totaal ongrondwettelijk
Oud 12 oktober 2006, 21:09   #188
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men zou voor de verandering ook weer eens een pausin kunnen aanstellen, liefst een statige zwarte dame, type Mw Ayaan ofzo.
ik had het niet over de paus... ik had het over mannen in 't algemeen, net zoals jij in die post
Citaat:
Ik vind dat mannen (en vooral pausen) zich niet of minder behoren te uiten over vrouwenzaken zoals abortus en al helemaal niet hun ideeën hierover, pro of contra, opleggen aan "het volk".
misschien heb ik je niet goed begrepen
Als men toch wil vasthouden aan het bestaan van religies, kerken enzo (hoeft voor mij niet zo erg), dan graag iets fleuriger en vindingrijker.[/quote]
wat die religie betreft... volledig eens
't is te zeggen... ze mogen denken wat ze willen .. ze mogen dat zelfs uitdragen en allerhande 'verklaringen' vinden vanuit hun boekskes.. ze moegn zelfs mensen overtuigen van hun visie ...
maar het blijft een zaak voor het maatschappelijke bestel om uiteindelijk te oordelen te vellen

Laatst gewijzigd door praha : 12 oktober 2006 om 21:10.
Oud 12 oktober 2006, 23:45   #189
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is inderdaad allemaal zo... maar dan kan je nog maar moeilijk stellen dat het argument van die 'moord' nog hout zou snijden

helemaal niet carlgustaaf.. waar haal je dat vandaan ?
je zou me toch al een beetje beter moeten kennen om te weten dat ik geen enkele semi-filosofische discussie uit de weg gaat... hoe verfoeilijk de standpunten ook mogen zijn
maar nu je er toch over begint... laten we meteen de koe bij de hoorns vatten
awel hoe zit dat ?
als moord ( abortus je weet wel ) wel verantwoord is of kan op een zwaar gehandicapte mens in wording ( volwaardig mens voor de tegenstanders van abortus ) waarom dan niet op gehandicapten ?
vandaag de dag kan men zéér vlug zien of er iets scheelt aan een foetus.Hoe kleiner deze is, hoe minder bewust dat hij leeft, dus hoe minder dat hij afziet als hij/zij gedood word.Ik ben niet fanatiek tégen het stopzetten van menselijk leven, maar wil daar wel grenzen aan zetten.Ik heb al mongooltjes en lichte debielen gezien, die niks als overlast zijn voor de rest van hun omgeving , maar die wel degelijk bewust zijn dat ze leven, die gevoelens en emoties hebben, en deze mensen, want het zijn mensen, naar de gaskamer sturen enkel omdat ze niet produktief zijn is een stapje te ver voor mij.Abortus is in zulk geval de beste tussenoplossing: ze worden gewoon niet geboren, zullen zichzelf niet verder voortplanten en de rest van hun groep verder verzwakken ook niet.Dieren aanvaarden ook hun misbaksels niet, weigeren die te voedden, of doden ze. Maar gezonde jong maken ze nooit kapot, eerder zouden ze er zich dood voor vechten.Naar zo een mentaliteit wil ik heen .Ik vind dat er een énorm verschil is tussen een misvormde foetus laten wegnemen, en een keer of tien aborteren omdat je geen kinderen wilt opvoeden.En dan, wie weet,daarnaast klagen dat er te veel vreemdelingen zijn...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 00:42   #190
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
interessante stelling... als ik me niet vergis in een andere topic...met ingenious

ja daar heb je gelijk...
het probleem is natuurlijk wel dat je dat dan ook zou moeten kunnen staven...
maw je zou vooraf al een systematische akte van bereidwilligheid vs. gegeven omstandigheden moeten opstellen als man ( in jouw gestelde hypothese is dit evengoed aan de orde )
als dan achteraf zou blijken dat er 'geknoeid' geweest is of bedrog gepleegd lijkt het me niet meer dan logisch dat die man zich kan ontrekken van enige verantwoordelijkheid

de vrouw verplichten tot abortus teneinde die wens te bekomen is
1) geen oplossing : koppel kan toch niet verder lijkt me
2) totaal ongrondwettelijk
Geen sprake van verplichte abortus. Als men een vrouw niet mag verplichten moeder te worden dan mag men dit ook niet verhinderen zoals in China wel het geval is. Een tip overigens voor de "baas in eigen buik"-brigade die hierover opvallend stil blijft.

Het gaat er enkel om dat de onwillige vader niet alsdusdanig geregistreerd wordt en niet de eruit volgende financiële verplichtingen moet dragen. Het zal voornamelijk over dat laatste gaan.
Oud 13 oktober 2006, 00:45   #191
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Er zou eens onderzoek gedaan moeten worden waarom voornamelijk, om niet te zeggen enkel, ongelovigen een negerin aan het hoofd willen zien van een instituut waar ze niets mee te maken willen hebben.
Oud 13 oktober 2006, 00:51   #192
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb al mongooltjes en lichte debielen gezien, die niks als overlast zijn voor de rest van hun omgeving , maar die wel degelijk bewust zijn dat ze leven, die gevoelens en emoties hebben
Ik ken ook een hoop gezinnen met zulke kinderen en zonder uitzondering zouden de ouders ervan aanstoot nemen aan uw qualificatie als zouden ze "niets dan overlast" zijn. Voor de kinderen zelf zou ik zeker niet beweren dat die minder gelukkig zijn dan om het even welke normale persoon.
Oud 13 oktober 2006, 01:00   #193
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Er zou eens onderzoek gedaan moeten worden waarom voornamelijk, om niet te zeggen enkel, ongelovigen een negerin aan het hoofd willen zien van een instituut waar ze niets mee te maken willen hebben.
Mja, beetje misschien grillige humor, maar met een ernstige ondertoon; enigszins belegen USA-studentenmopje: "Is g'd black? - Yes, She is".
Oud 13 oktober 2006, 01:19   #194
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken ook een hoop gezinnen met zulke kinderen en zonder uitzondering zouden de ouders ervan aanstoot nemen aan uw qualificatie als zouden ze "niets dan overlast" zijn. Voor de kinderen zelf zou ik zeker niet beweren dat die minder gelukkig zijn dan om het even welke normale persoon.
mischien zijn die inderdaad gelukkig met hun ouders, ik zei dan ook dat ik ze niet naar de gaskamer wou sturen, niet?Wél was ik voor de toelating om die kinderen te beletten geboren te worden.Ik ben dus tegen abortus in het algemeen, en voor in bijzondere gevallen, zoals in het geval wanneer er vastgesteld word dat een foetus grote tekortkomingen vertoont.
Want één ding word vergeten,en dat is dat die mentaal achtergestelde kinderen héél dikwijls nooit in staat zullen zijn om voor zichzelf te zorgen, en dat hun ouders, die hun zo graag zien, ouder en ouder gaan worden, en op een mooie dag sterven.Hun hulpeloze kinderen blijven dan alleen achter, wie gaat er dan voor zorgen? Zonder te vergeten dat deze gehandikapten er mischien wel eens in zouden slagen om zichzelf voort te planten, de last blijft dan duren.Nee, aan een fruitboom zaagt men de zieke takken weg, de dieren in de natuur laten hun abnormale jong links liggen,of doden ze, daar is niks verkeerd aan.
Oud 13 oktober 2006, 12:51   #195
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan zal ik dit :
wel verkeerd begrepen hebben
Inderdaad. Ik vind het in zekere zin spijtig dat deze discussie niet kon gevoerd worden zonder op personen labeltjes te moeten plakken.
Oud 13 oktober 2006, 18:11   #196
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Want één ding word vergeten,en dat is dat die mentaal achtergestelde kinderen héél dikwijls nooit in staat zullen zijn om voor zichzelf te zorgen, en dat hun ouders, die hun zo graag zien, ouder en ouder gaan worden, en op een mooie dag sterven.Hun hulpeloze kinderen blijven dan alleen achter, wie gaat er dan voor zorgen?
Geldt ook voor een heleboel mensen zonder aangeboren defect die door ongeval of ziekte hulpeloos worden. Geven we die ineens ook maar een spuitje?
Oud 13 oktober 2006, 18:44   #197
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Geldt ook voor een heleboel mensen zonder aangeboren defect die door ongeval of ziekte hulpeloos worden. Geven we die ineens ook maar een spuitje?
De tendens is niet geheel onbestaand.
Oud 13 oktober 2006, 22:19   #198
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
zover zou ik dan weer niet gaan...te gevoelig hé
Oud 13 oktober 2006, 22:54   #199
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vandaag de dag kan men zéér vlug zien of er iets scheelt aan een foetus.Hoe kleiner deze is, hoe minder bewust dat hij leeft, dus hoe minder dat hij afziet als hij/zij gedood word.Ik ben niet fanatiek tégen het stopzetten van menselijk leven, maar wil daar wel grenzen aan zetten.Ik heb al mongooltjes en lichte debielen gezien, die niks als overlast zijn voor de rest van hun omgeving , maar die wel degelijk bewust zijn dat ze leven, die gevoelens en emoties hebben, en deze mensen, want het zijn mensen, naar de gaskamer sturen enkel omdat ze niet produktief zijn is een stapje te ver voor mij.Abortus is in zulk geval de beste tussenoplossing: ze worden gewoon niet geboren, zullen zichzelf niet verder voortplanten en de rest van hun groep verder verzwakken ook niet.Dieren aanvaarden ook hun misbaksels niet, weigeren die te voedden, of doden ze. Maar gezonde jong maken ze nooit kapot, eerder zouden ze er zich dood voor vechten.Naar zo een mentaliteit wil ik heen .
d�*t kleine stukje ( vetjes ) is dan ook afdoende
dit laat de poort open
en die indruk gaf je in je vorige post's) niet als je persistent met dat begrip moord zwaait
of d�*t nu een reden is om tot abortus over te gaan moet ieder voor zich weten
het argument dat het kind of de toekomstige volwassene louter als 'last' aanzien zal worden is : 1) subjectief 2 ) blijkbaar ook van toepassing op anderen

Citaat:
Ik vind dat er een énorm verschil is tussen een misvormde foetus laten wegnemen, en een keer of tien aborteren omdat je geen kinderen wilt opvoeden.
zeer zeker... ik ben daar ook een fervent tegestanders van zulke toestanden en ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er soms ( vaker ) al te licht wordt mee omgesprongen
maar blijft dat je de mogelijkheid moet voorzien vind ik anderszijds.. ook al gaat dat om kerngezonde exemplaren... de hoofdgedachte is immers net hetzelfde
Citaat:
En dan, wie weet,daarnaast klagen dat er te veel vreemdelingen zijn...
dit heeft er weer geen ballen met te maken...intgendeel zou is stellen
je kan het echt niet laten

Laatst gewijzigd door praha : 13 oktober 2006 om 23:02.
Oud 13 oktober 2006, 22:58   #200
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen sprake van verplichte abortus. Als men een vrouw niet mag verplichten moeder te worden dan mag men dit ook niet verhinderen zoals in China wel het geval is. Een tip overigens voor de "baas in eigen buik"-brigade die hierover opvallend stil blijft.
daar heb je volkomen gelijk in
ik ben een voorstander van abortus ( niet van het misbruik ervan laten we wel wezen : natuurlijk waar bepaal je de grenzen )
maar zeker niet omwille van het argument 'baas in eigen buik'
Citaat:
Het gaat er enkel om dat de onwillige vader niet alsdusdanig geregistreerd wordt en niet de eruit volgende financiële verplichtingen moet dragen. Het zal voornamelijk over dat laatste gaan.
uiteraard... verder kan het niet
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be