![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#183 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
je zou me toch al een beetje beter moeten kennen om te weten dat ik geen enkele semi-filosofische discussie uit de weg gaat... hoe verfoeilijk de standpunten ook mogen zijn maar nu je er toch over begint... laten we meteen de koe bij de hoorns vatten awel hoe zit dat ? als moord ( abortus je weet wel ) wel verantwoord is of kan op een zwaar gehandicapte mens in wording ( volwaardig mens voor de tegenstanders van abortus ) waarom dan niet op gehandicapten ? |
||
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
waarom zou dit de discussie in het belachelijke trekken daar waar de fervente tegenstanders van abortus zich net beroepen op het argument menselijk leven begint vanaf de conceptie ? als iemand 'kiest' om zwanger te worden en met deze wetenschap... dan kan men dus net zogoed over abortus spreken ( want de handeling is bewust gesteld met de kennis dat dit onvermijdelijk leidt tot de dood van al de volgende ongeborenen ) kortom ... onthouden van zodra je die roze bol tezien krijgt lijkt met aangraden toe door ps1. je hebt gelijk hoor... we zijn dit hier tot in het ridicule aan doorddrijven maar net omwille van het gestelde ridicule ps2. zijn er voor jou ondergrenzen denkbaar waar het kan zonder dat het verderin vraag gesteld zou worden of verantwoord zou moeten worden ? Laatst gewijzigd door praha : 12 oktober 2006 om 21:00. |
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
als het argument 'moord' hier valt is het zeker ook aan de mannen |
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Als men toch wil vasthouden aan het bestaan van religies, kerken enzo (hoeft voor mij niet zo erg), dan graag iets fleuriger en vindingrijker.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 12 oktober 2006 om 20:54. |
|
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ja daar heb je gelijk... het probleem is natuurlijk wel dat je dat dan ook zou moeten kunnen staven... maw je zou vooraf al een systematische akte van bereidwilligheid vs. gegeven omstandigheden moeten opstellen als man ( in jouw gestelde hypothese is dit evengoed aan de orde ) als dan achteraf zou blijken dat er 'geknoeid' geweest is of bedrog gepleegd lijkt het me niet meer dan logisch dat die man zich kan ontrekken van enige verantwoordelijkheid de vrouw verplichten tot abortus teneinde die wens te bekomen is 1) geen oplossing : koppel kan toch niet verder lijkt me 2) totaal ongrondwettelijk |
|
|
|
|
|
|
#188 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
wat die religie betreft... volledig eens 't is te zeggen... ze mogen denken wat ze willen .. ze mogen dat zelfs uitdragen en allerhande 'verklaringen' vinden vanuit hun boekskes.. ze moegn zelfs mensen overtuigen van hun visie ... maar het blijft een zaak voor het maatschappelijke bestel om uiteindelijk te oordelen te vellen Laatst gewijzigd door praha : 12 oktober 2006 om 21:10. |
||
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het gaat er enkel om dat de onwillige vader niet alsdusdanig geregistreerd wordt en niet de eruit volgende financiële verplichtingen moet dragen. Het zal voornamelijk over dat laatste gaan. |
|
|
|
|
|
|
#191 |
|
Minister
|
Er zou eens onderzoek gedaan moeten worden waarom voornamelijk, om niet te zeggen enkel, ongelovigen een negerin aan het hoofd willen zien van een instituut waar ze niets mee te maken willen hebben.
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Minister
|
Ik ken ook een hoop gezinnen met zulke kinderen en zonder uitzondering zouden de ouders ervan aanstoot nemen aan uw qualificatie als zouden ze "niets dan overlast" zijn. Voor de kinderen zelf zou ik zeker niet beweren dat die minder gelukkig zijn dan om het even welke normale persoon.
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
|
Mja, beetje misschien grillige humor, maar met een ernstige ondertoon; enigszins belegen USA-studentenmopje: "Is g'd black? - Yes, She is".
|
|
|
#194 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Want één ding word vergeten,en dat is dat die mentaal achtergestelde kinderen héél dikwijls nooit in staat zullen zijn om voor zichzelf te zorgen, en dat hun ouders, die hun zo graag zien, ouder en ouder gaan worden, en op een mooie dag sterven.Hun hulpeloze kinderen blijven dan alleen achter, wie gaat er dan voor zorgen? Zonder te vergeten dat deze gehandikapten er mischien wel eens in zouden slagen om zichzelf voort te planten, de last blijft dan duren.Nee, aan een fruitboom zaagt men de zieke takken weg, de dieren in de natuur laten hun abnormale jong links liggen,of doden ze, daar is niks verkeerd aan. |
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Inderdaad. Ik vind het in zekere zin spijtig dat deze discussie niet kon gevoerd worden zonder op personen labeltjes te moeten plakken.
|
|
|
#196 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
|
De tendens is niet geheel onbestaand.
|
|
|
#198 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#199 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
dit laat de poort open en die indruk gaf je in je vorige post's) niet als je persistent met dat begrip moord zwaait of d�*t nu een reden is om tot abortus over te gaan moet ieder voor zich weten het argument dat het kind of de toekomstige volwassene louter als 'last' aanzien zal worden is : 1) subjectief 2 ) blijkbaar ook van toepassing op anderen Citaat:
maar blijft dat je de mogelijkheid moet voorzien vind ik anderszijds.. ook al gaat dat om kerngezonde exemplaren... de hoofdgedachte is immers net hetzelfde Citaat:
je kan het echt niet laten Laatst gewijzigd door praha : 13 oktober 2006 om 23:02. |
|||
|
|
|
|
|
#200 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik ben een voorstander van abortus ( niet van het misbruik ervan laten we wel wezen : natuurlijk waar bepaal je de grenzen ) maar zeker niet omwille van het argument 'baas in eigen buik' Citaat:
|
||
|
|
|