Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2006, 09:20   #181
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Beschouwde die onverdraagzaamheid als een overwinning?
een overwinning? De overwinning zal zijn dat die jongeren terug verdraagzaam kunnen worden, dat wil zeggen als de bedreiging (=agressieve allochtonen of Nieuw Belgen met moslim-achtergrond) die hen langzaam maar zeker ONverdraagzaam maakt verdwenen is...de zogezegd onverdraagzame jongeren hebben een overdosis allochtoon toegediend gekregen en nu zijn ze daar ziek van...Om te genezen , één middel, dit vergif uit hun omgeving verwijderen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 09:22   #182
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
jongeren zijn nogal trendgevoelig.
en deze halve gare gaat de jongeren hun stress, veroorzaakt door agressief uitheems geboefte verklaren als zijnde een mode-trend... Het zal in de mode zijn om onverdraagzaam te zijn.Dan zijn al die moslims zelf ook wel échte modepopjes...
Oud 2 oktober 2006, 09:30   #183
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
de jongeren zullen wel bijdraaien als ze beseffen wat het VB voor hen in petto heeft.
nu is het best komisch. jongeren die wiet roken en zeggen dat ze het op het VB stemmen. het kan allemaal tegenwoordig.
niks komisch daaraan: het zou je net tot denken moeten geven! Moet je je eens afvragen hoe wanhopig die jongeren zijn.En hoe verlaten ze zich voelen door de ietwat oudere volwassenen.De enige die hun probleem met hun vreemde leeftijdsgenoten au sérieux neemt, is dan een partij als de VB.En ten einde raad gaan ze daar dan op stemmen, zelfs als ze best weten dat dat mischien ook niet de beste oplossing is.Maar het feit is dat ze er geen andere zien.Behalve dan mischien zich zonder strijd overgeven.Dat zullen we dan maar aan venten zoals jij overlaten...
Wees maar zeker dat er voor jou geen plaatsje zal vrij zijn in het Walhalla, meneer "Mitgard"
Oud 2 oktober 2006, 09:31   #184
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Iedereen heeft zijn mond vol dat integratie via cultuur, muziek,....de beste weg is.
Ik hou mijn ogen open in Antwerpen:op een open deur dag in het oude badhuis, Zuiderzinnen, cultuurmarkt, nu de 0110 concerten zijn de Marokkanen, Turken,......met de microscoop te zoeken.
De integratie via cultuur lijkt mij ook al een fabel.
Wij leven naast elkaar en daar verandert, behoudens wat gerommel in de marge, niets aan.
Wel, jij bent de eerste autochtoon die eindelijk toch een beetje voeling lijkt te hebben met de allochtone gemeenschappen.

Heb je ooit bedacht WAAROM wat jij zegt ook effectief zo is? Het antwoord is erg simpel hoor, maar de meeste progressievelingen willen dat niet zien.

De "Vlaamse" cultuur wordt niet aanvaard... omdat allochtonen OOK hun cultuur hebben... en ik zie geen reden waarom we die van de Vlamingen zouden moeten aanvaarden of zelfs moeten respecteren. Geen reden wat dan ook.
Oud 2 oktober 2006, 09:31   #185
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenHollander1981 Bekijk bericht
Ach deze onderzoeken zijn ook in Frankrijk en Nederland gehouden en de verschillen zijn zeer gering. Men en met name jongernen heeft de buik vol van de multikul.
iedereen heeft er op de duur genoeg van om slaag te krijgen, bedreigd en bestolen te worden, nee?
Oud 2 oktober 2006, 09:33   #186
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vl_pieter Bekijk bericht
Je hebt verkeerd beeld van jongeren. Plaats je eens in de leefwereld van de jongeren:
- Werkzekerheid is er hier niet meer in Vlaanderen , meer en meer immigranten komen hier werk zoeken ( ja jongeren denken ook aan hun toekomst).
- Allochtone jongeren mogen hier alles uitsteken wat ze willen , beetje relletjes schoppen als er bv een marrokaan in de gevangenis sterft , auto's in brand steken enz...
- In het uitgaansleven , op straat overdag : Waag het eens zon stoer allochtoontje aan te kijken en je kan herrie hebben.
- Op school : Allochtonen krijgen meer kansen dan autochtonen. Ze mogen meer misdoen voor ze bv uit school worden gezet. In klas , hoe vaak heb ik niet aangehoord : ja sry meneer , ik heb mijn huiswerk niet gemaakt ik praat niet goed nederlands en verstond het niet.
- en nog zoveel redenen ...

Versta je nu iets meer waarom ik het begrijp? Even er bij zeggen dat ik niet voor het Vlaams belang ben voor jullie conclusies trekken
zoiets is voor "mitgard" niet te begrijpen. Die leeft in hogere sferen...
Oud 2 oktober 2006, 09:37   #187
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Wel, jij bent de eerste autochtoon die eindelijk toch een beetje voeling lijkt te hebben met de allochtone gemeenschappen.

Heb je ooit bedacht WAAROM wat jij zegt ook effectief zo is? Het antwoord is erg simpel hoor, maar de meeste progressievelingen willen dat niet zien.

De "Vlaamse" cultuur wordt niet aanvaard... omdat allochtonen OOK hun cultuur hebben... en ik zie geen reden waarom we die van de Vlamingen zouden moeten aanvaarden of zelfs moeten respecteren. Geen reden wat dan ook.
ik kan best begrijpen dat die mensen van de Europese manier van leven niets moeten hebben.Dat is hun goed recht.Maar wij hoeven dat niet te verdragen bij ons thuis, en mogen zulke mensen dan ook uit onze "vital space" verwijderen. Heel simpel kan dat worden:Niet tevreden= weggaan.
Oud 2 oktober 2006, 09:39   #188
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vl_pieter Bekijk bericht
Vlaamse jongeren zijn onverdraagzaam

Vlaamse jongeren zijn, veel meer dan hun Franstalige leeftijdsgenoten, onverdraagzaam en bevooroordeeld tegenover allochtonen. Bijna een kwart van de Vlaamse jongeren zegt dat ze op het Vlaams Belang zouden stemmen.

Dat zijn de resultaten van een grootschalig onderzoek van de K.U. Leuven en de Canadese McGill University dat zaterdag in de Corelio-kranten verscheen. In het kader van het onderzoek werden in beide landen bijna tienduizend jongeren van 16 en 17 ondervraagd. "Meer dan de helft vindt dat immigranten een bedreiging vormen voor onze levenswijze en werkzekerheid. Meer dan driekwart kan zich niet voorstellen ooit een relatie te hebben met een zwarte, een immigrant of een moslim", licht politicoloog Mark Hooghe, die het onderzoek cošrdineerde, toe. (belga)

30/09/06 08u21
In die enquete komen voor Vlaams Belang tegenstanders beangstigende cijfers voor. Dit bevestigt dat het Vlaams Belang over een heel groot potentieel heeft bij de jeugd. Meer dan de helft is het eigenlijk eens met het VB op het punt van migratie.. en zou er dus voor kunnen stemmen.

Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst.

En dan nog volgende opmerking. Op de TV wist men altijd maar te zeggen dat dit berust op "vooroordelen".
Ik denk en vanuit de ervaring die ik heb met jongeren dat dit niet berust op VOORoordelen, maar op oordelen. Op ervaringen.

Men kan evengoed zeggen dat al ongeveer de helft van de Vlaamse jongeren onaangename ervaringen heeft gehad met allochtone jongeren. In de school, op straat, in de bus of tram of metro. Daar komt de jongeren aan zijn oordeel. Dat is dan geen vooroordeel meer he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 09:44   #189
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Om die resultaten echt te kunnen interpreteren moet men eerst zeer goed de vragen kennen die gesteld werden en ook waar, in welk milieu enz.

Wat echter vooral ontbreekt is een zelfde peiling bij Vlamingen van vreemde origine en hun verdraagzaamheid tov de rest van de bevolking. Men wil vooral doen uitschijnen dat onverdraagzaamheid alleen vanwege autochtonen komt, maar als men een zelfde peiling bij allochtonen van marokkaanse, turkse en zwart-afrikaanse origine zou uitvoeren zou men wel eens zeer verwonderd kunnen zijn. Zo zijn vele marokkaanse allochtonen ook nog eens zeer onverdraagzaam tov turken en zwarten buiten hun overdragzaamheid tov vlamingen want ze beschouwen zich dank zij hun godsdienst en de preken van hun imams als Ubermenschen. Maar dat willen de PC's natuurlijk niet laten zien!
Hier zat ik op te wachten.

Heeft bovendien iemand enig idee op welke manier ze "vlamingen" hebben kunnen uitsorteren? Was het aan de hand van de huidskleur? de haarkleur? de kleur van ogen? de naam? de nationaliteit?

Het probleem is namelijk dat men deze opsplitsing blijkbaar niet kan maken in het gevangeniswezen: daar gaat het over "belgen" en "niet-belgen".
In dit onderzoek hebben ze blijkbaar de verdeelsleutel wèl kunnen vinden.

Bovendien: waarom een vergelijk met Canada ? Omdat het ook een immigratieland is? Dan wel eentje met een immigratiebeleid want daar kom je wel niet binnen als ongeschoolde analfete Rifbewoner dacht ik.

En welke "jongeren" heeft men in Canada bevraagd? De "Canadese" jongeren die hun Canadese stamboom konden bewijzen tot aan de Amerikaanse burgeroorlog? Of ook aan de geïntegreerde nazaten van de laatste nieuwe hoogopgeleide immigranten?

"Heb jij een probleem met migranten mijnheer de Canadese Indiër?"

Bovendien nog een leuk bijverschijnseltje, volgens het CIA factbook heeft Canada een bevolkingsdichtheid per km2 van : 3.4 personen.

In Belgie is dat: 340 pers/km2

Vraag aan de Canadese "jongere": hebde gij last van uw buren?
antwoord: ikke? nee hoor!

Zelfde vraag aan "vlaamse jonger": heu... ja in feite wel!

Gij vuile racist!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 09:48   #190
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
In die enquete komen voor Vlaams Belang tegenstanders beangstigende cijfers voor. Dit bevestigt dat het Vlaams Belang over een heel groot potentieel heeft bij de jeugd. Meer dan de helft is het eigenlijk eens met het VB op het punt van migratie.. en zou er dus voor kunnen stemmen.

Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst.

En dan nog volgende opmerking. Op de TV wist men altijd maar te zeggen dat dit berust op "vooroordelen".
Ik denk en vanuit de ervaring die ik heb met jongeren dat dit niet berust op VOORoordelen, maar op oordelen. Op ervaringen.

Men kan evengoed zeggen dat al ongeveer de helft van de Vlaamse jongeren onaangename ervaringen heeft gehad met allochtone jongeren. In de school, op straat, in de bus of tram of metro. Daar komt de jongeren aan zijn oordeel. Dat is dan geen vooroordeel meer he.
VOORBEELD:
Een zeer breeddenkend collega gaat in een probleembuurt wonen.
Enige weken geleden zitten een aantal allochtone vrouwen op zijn dorpel fruit te eten. Alle resten, pitten.... worden voor zijn deur gegooid , een smeerboel.
Hij vraagt vriendelijk om de boel op te kuisen met de nadruk op vriendelijk.
Enige verwensingen in een vreemde taal zijn zijn deel.
Hij besluit zijn straat zelf op te kuisen.
Enige ogenblikken later staat een potige vreemdeling op zijn dorpel.
Een vuistslag in zijn gelaat is een uiting van de integratie in de buurt.
Hij vlucht naar binnen....Oef.
Enige dagen later wordt zijn huis leeggepikt en de inboedel vermaalt tot stof.
Tja.......zomaar een verhaal uit Antwerpen.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 09:53   #191
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik kan best begrijpen dat die mensen van de Europese manier van leven niets moeten hebben.Dat is hun goed recht.Maar wij hoeven dat niet te verdragen bij ons thuis, en mogen zulke mensen dan ook uit onze "vital space" verwijderen. Heel simpel kan dat worden:Niet tevreden= weggaan.
Toch niet, uw "vital space" is toevallig ook mijn "vital space".

Als niet-eerste generatie allochtoon, m.a.w degene die hier geboren & getogen zijn, heb ik hier evenveel recht te wonen als jij, en heb ik het recht mijn eigen cultuurvisies te weerspiegelen als idealen voor dit land.

Om het in de woorden van Dyab Abu JahJah te zeggen... als autochtonen niet kunnen verdragen dat Islam, Maghreb cultuur, e.a. een onderdeel uitmaken van dit land, dat ze dan maar beter emigreren.

Als er genoeg 2de en 3de generatie immigranten zijn die hier Weet-ik-niet-stan van willen maken in bijvoorbeeld Molembeek, waar ze trouwens in een meerderheid zijn, dan moet jij je daarnaar schikken beste vriend, of t'is burgeroorlog.

Laatst gewijzigd door Raven : 2 oktober 2006 om 09:53.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 09:55   #192
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
niks komisch daaraan: het zou je net tot denken moeten geven! Moet je je eens afvragen hoe wanhopig die jongeren zijn.En hoe verlaten ze zich voelen door de ietwat oudere volwassenen.De enige die hun probleem met hun vreemde leeftijdsgenoten au sérieux neemt, is dan een partij als de VB.En ten einde raad gaan ze daar dan op stemmen, zelfs als ze best weten dat dat mischien ook niet de beste oplossing is.Maar het feit is dat ze er geen andere zien.Behalve dan mischien zich zonder strijd overgeven.Dat zullen we dan maar aan venten zoals jij overlaten...
Wees maar zeker dat er voor jou geen plaatsje zal vrij zijn in het Walhalla, meneer "Mitgard"
Alsof het de grootse zorg is van de jeugd: de vreemdelingen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 09:55   #193
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht
De vraag had idd eens gesteld moeten worden aan het allochtone deel van de bevolking. We weten ook dat bv Marokkaanse jongens niet vies zijn van een wip met een Vlaamse die daar gek genoeg voor is. Maar als het op trouwen aankomt verkiezen ze een "direct import". Niet moeilijk aangezien die vrouwen daar nog lekker onderdanig zijn en dom worden gehouden. Dat past veel bij het macho imago.
Vraag aan een vlaamse boerenzoon met roots in de poldergrond:

"wilt ge wel eens een wip doen met een (kies uit, meerdere antwoorden mogelijk)
- negerinnetje
- marokkaanse
- turkse
- chinese
- thaise
- zuid-amerikaanse
- vul aan....

Antwoord: 100% JA!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 oktober 2006 om 09:56.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 09:58   #194
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een vlaamse boerenzoon met roots in de poldergrond
Associeerde gy u daarmee?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 13:26   #195
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar het moet u toch ook duidelijk zijn dat nog meer mensen de aarde nog sneller zullen opwarmen, er meer auto’s zullen rijden, meer woningen nodig zijn en meer afval zal geproduceerd worden.
Natuurlijk. Dit, en niet het terrorisme of de islam of de immigratie, lijkt me trouwens de grootste uitdaging van de 21ste eeuw voor ons allen.
Hoe kan de wereld zich verder ontwikkelen zonder onherstelbare schade voor de toekomst op te lopen.
Als iets het einde van onze beschaving zou kunnen veroorzaken dan is het wel onze levenswijze en de manier waarop we die in alle werelddelen exporteren.
Of Vlaamse jongens al dan niet paren met niet-Vlaamse meisjes vind ik persoonlijk van veel minder belang en veel minder bedreigend voor onze beschaving. Inteelt is gevaarlijk voor de soort, het omgekeerde niet, het ververst het bloed en verfrist de ziel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 2 oktober 2006 om 13:32.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 13:31   #196
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Vraag aan een vlaamse boerenzoon met roots in de poldergrond:

"wilt ge wel eens een wip doen met een (kies uit, meerdere antwoorden mogelijk)
- negerinnetje
- marokkaanse
- turkse
- chinese
- thaise
- zuid-amerikaanse
- vul aan....

Antwoord: 100% JA!
Waarom een negerin(netje) ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 14:08   #197
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch niet, uw "vital space" is toevallig ook mijn "vital space".

Als niet-eerste generatie allochtoon, m.a.w degene die hier geboren & getogen zijn, heb ik hier evenveel recht te wonen als jij, en heb ik het recht mijn eigen cultuurvisies te weerspiegelen als idealen voor dit land.

Om het in de woorden van Dyab Abu JahJah te zeggen... als autochtonen niet kunnen verdragen dat Islam, Maghreb cultuur, e.a. een onderdeel uitmaken van dit land, dat ze dan maar beter emigreren.

Als er genoeg 2de en 3de generatie immigranten zijn die hier Weet-ik-niet-stan van willen maken in bijvoorbeeld Molembeek, waar ze trouwens in een meerderheid zijn, dan moet jij je daarnaar schikken beste vriend, of t'is burgeroorlog.
Raven, het zijn nu net mensen als deze Dyab Abu Jahjah die zouden moeten zwijgen en zich naar het land waar zij heen vluchten zouden moeten aanpassen en plaats van te eisen dat mensen die al meerdere generaties in een land wonen zich naar hen aanpassen.
Hij is naar hier gekomen omdat het hier beter is dan in het land waar hij geboren is. Maar omdat hij vind dat jullie zouden moeten leven zoals de mensen leven in het land waar hij van ellende is gaan lopen, stookt hij jullie op om hier de boel te verkloten en zorgen dat het leven hier niet beter meer is dan in het land waar hij ontvlucht is.
Ja, Raven dit soort mensen willen enkel dat jij en ik het even slecht hebben als hij het had in zijn geboorteland. En wat hij verkondingd is dus onzin. Hij wil jou in de hel doen leven
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 14:22   #198
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Raven, het zijn nu net mensen als deze Dyab Abu Jahjah die zouden moeten zwijgen en zich naar het land waar zij heen vluchten zouden moeten aanpassen en plaats van te eisen dat mensen die al meerdere generaties in een land wonen zich naar hen aanpassen.
Hij is naar hier gekomen omdat het hier beter is dan in het land waar hij geboren is. Maar omdat hij vind dat jullie zouden moeten leven zoals de mensen leven in het land waar hij van ellende is gaan lopen, stookt hij jullie op om hier de boel te verkloten en zorgen dat het leven hier niet beter meer is dan in het land waar hij ontvlucht is.
Ja, Raven dit soort mensen willen enkel dat jij en ik het even slecht hebben als hij het had in zijn geboorteland. En wat hij verkondingd is dus onzin. Hij wil jou in de hel doen leven
sluit ik me bij aan
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 17:16   #199
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Met kanttekeningen door Luc Broes
Natuurlijk. Dit, en niet het terrorisme of de islam of de immigratie, lijkt me trouwens de grootste uitdaging van de 21ste eeuw voor ons allen.
Hoe kan de wereld zich verder ontwikkelen zonder onherstelbare schade voor de toekomst op te lopen.
Als iets het einde van onze beschaving zou kunnen veroorzaken dan is het wel onze levenswijze en de manier waarop we die in alle werelddelen exporteren. Mogen wij dan niet aktief meewerken aan de alles zaligmakende multicultuur? Of geldt dat alleen als vreemdelingen naar hier komen. Dus laat ons zeggen 'enkelrichting multicultuur' zoals 'enkelrichting racisme'?
Of Vlaamse jongens al dan niet paren met niet-Vlaamse meisjes vind ik persoonlijk van veel minder belang en veel minder bedreigend voor onze beschaving. Inteelt is gevaarlijk voor de soort , Hoe jammer toch dat onze ouders en wijzelf meestal uit 'inteelt' voortgekomen zijn, ,het omgekeerde niet, het ververst het bloed en verfrist de ziel.Ik hoop in ieder geval dat labyrinth zo verstandig zal zijn om de eventuele fout van haar ouders niet zal herhalen en kiezen voor verversing. Als het maar nog niet te laat is!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 18:46   #200
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Ik zie dan ook als Vlaming geen enkele reden waarom allochtonen hier dan stemrecht zouden moeten hebben. Let op, ik beweer niet dat ze hier weg moeten. Maar wil je Albanees blijven en leven, dan dien je hier in Vlaanderen niks in de pap te brokken. Er leven genoeg mensen met een andere nationaliteit in Vlaanderen. Waarom laten we al die allochtone Marokkanen met dubbele nationaliteit niet gewoon de Belgische nationaliteit ontnemen ? Zolang ze hier werken, krijgen ze een verblijfsvergunning. Zorgen ze voor te veel overlast, buiten. Vlaanderen dient Vlaams te blijven En dat kan alleen wanneer alleen Vlamingen de wetten hier bepalen.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be