Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 10 oktober 2006, 16:04   #181
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
enkele voorbeelden van degenen die het nu gaan doen in Hasselt:
- in Genk: 1 veroordeelde voor bedrieglijke aanklacht tegen leerlingen van Syntra, 1 vroegere schepen die destijds gevraagd werd te zaak te verlaten wegens allerlei... en die nu met modder gooit over zaken van 20 jaar geleden, die toen noch vandaag waar kan maken...
1 oud ontwikkelingswerker die een emotioneel schrijfsel over overrompeling van vreemdelingen in de bussen stak, ofschoon hij zelf tientallen jaren zich ingezet heeft voor vreemdelingen... etc...
- in Zutendaal, de partner van de uitbaatster van een Caberdouche die vandaag schrijft in HBvL dat de top van het VB die kandidatuur goedgekeurd heeft...
- verschillenden die nauwelijks hun naam kunnen schrijven... laat staan zich fatsoenlijk in het Nederlands kunnen uitdrukken...

zoals ik reeds zegde... er zijn in de NL-talige regio van België overal wat malcontenten en foertstemmers... die vonden nu uiteraard in Limburg een reeks "kandidaten" van het VB op de stembrieven of de stemcomputers...
en dus zijn er "mandatarissen" van het VB bijgekomen... brave zielen die op alle mogelijke manieren overgehaald werden om zich "kandidaat" te stellen voor iets wat ze noch kennen, noch begrijpen....
Zo te zien alweer de crème de la crème, de intellectuele voorhoede, het neusje van de zalm, de übermenschen van het VB.

Hoe imbecieler, hoe liever de VB-top het heeft natuurlijk. Idioten zijn makkelijker te manipuleren dan intelligente, welbespraakte politici.
drosophila is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:05   #182
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat ze tot voor kort niet konden stemmen was ook al via een democratisch tot stand gekomen wet geregeld.
Nee hoor, maar wetten veranderen hé. En als de meerderheid een wet goedkeurt, dan is die wet democratisch tot stand gekomen. Toen en nu. Anders moet je het verschil tussen toen en nu maar eens haarfijn uitleggen.
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:05   #183
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik heb ook nergens beweerd dat DE VB'er bestaat. Ik had het over de VB'ers hier. Jij inderdaad niet. Een bank vooruit.
Dank u. Ik ben het nu eenmaal gewoon om gezond verstand te gebruiken.
another brick is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:05   #184
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat ze tot voor kort niet konden stemmen was ook al via een democratisch tot stand gekomen wet geregeld. Of was het VB toen aan de macht ?
Het is niet omdat links er een koehandeltje van gemaakt heeft dat het meteen ook een democratisch gestemde wet is.
Wat precies was er niet democratisch aan welke wet?
drosophila is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:07   #185
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Dank u. Ik ben het nu eenmaal gewoon om gezond verstand te gebruiken.
Tja, vergissen is menselijk hé. Ook voor mensen die hun gezond verstand gebruiken.
Edina is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:08   #186
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Toch wel: de nederlaag voor het VB in Antwerpen is duidelijk. Net zoals de winst voor de SPa. En ik heb voor geen van beiden gestemd hoor, maar je moet de resultaten natuurlijk kunnen erkennen voor wat ze zijn.

Dat is nu de eerste keer dat ik het met u eens ben.
another brick is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:08   #187
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Tja, vergissen is menselijk hé. Ook voor mensen die hun gezond verstand gebruiken.

another brick is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:11   #188
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Idem post nr. 166
"Spallochtonen" werd gelanceerd door het VB zélf en als u mijn post leest dan merkt u dat ik mij tegen het VB zelf keer. Als u zich niet aangesproken voelt, reageer dan toch gewoon niet.
drosophila is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:12   #189
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

of nog beter: reageer er mee tégen!
drosophila is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:13   #190
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Zo te zien alweer de crème de la crème, de intellectuele voorhoede, het neusje van de zalm, de übermenschen van het VB.

Hoe imbecieler, hoe liever de VB-top het heeft natuurlijk. Idioten zijn makkelijker te manipuleren dan intelligente, welbespraakte politici.
Aan uw woordenschat te zien bent U heel intelligent.
Argusx43 is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:14   #191
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Aan uw woordenschat te zien bent U heel intelligent.
dankuwel
drosophila is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:15   #192
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
"Spallochtonen" werd gelanceerd door het VB zélf en als u mijn post leest dan merkt u dat ik mij tegen het VB zelf keer. Als u zich niet aangesproken voelt, reageer dan toch gewoon niet.

Ik voel mij niet aangesproken, verre van zelfs. Ik vind eerder dat er nogal vlug in hokjes wordt gedacht: DE VB' er, DE Marrokaan, DE Turk, ja zelfs DE linkse partijen.
In een land dat de democratie aanhangt is dit juist het grote probleem.
another brick is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:15   #193
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik voel mij niet aangesproken, verre van zelfs. Ik vind eerder dat er nogal vlug in hokjes wordt gedacht: DE VB' er, DE Marrokaan, DE Turk, ja zelfs DE linkse partijen.
In een land dat de democratie aanhangt is dit juist het grote probleem.
U hebt overschot van gelijk.
drosophila is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:17   #194
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U hebt overschot van gelijk.

Dank u!
another brick is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:22   #195
another brick
Gouverneur

Standaard

Waarmee ik niet beweer dat ik - vooral- volgende keer niet voor VB zou stemmen. Ik ben namelijk tegen megatransfers naar Wallonië, tegen criminaliteit, tegen het veel te linkse justitiebeleid.....
another brick is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:25   #196
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwerpen: 35% was Dewinters EIGEN doelstelling (en die was al flink bijgesteld).
maar doe gerust verder hoor. tegen dit tempo halen jullie in Antwerpen bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2222 de ABSOLUTE MEERDERHEID

en tja, wat de rest betreft: als je voor 't eerst opkomt kan je niet anders dan vooruitgaan natuurlijk
maar in vergelijking met 2004 boeren de fasco's duidelijk achteruit
de bruine pest is een halt toegeroepen
Inderdaad, 35% was Dewinters EIGEN doelstelling en die was al flink bijgesteld: ooit sprak men over 51%
filosoof is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:35   #197
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Dewinter heeft inderdaad niet gewonnen. Dat wil echter allerminst zeggen dat zijn partij de 'nederlaag' deelt.
van Maerlant is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:38   #198
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zou zo zeggen: "game-set-match"

klopt inderdaad; maar let wel hiervoor krijg je op je bek in het echte leven...
largo_w is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:50   #199
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, is het college dan al samengesteld in Antwerpen? Ik heb daar nog niets van gehoord, hoor... En zoals ik dus al zei: ik wacht wel tot het college is samengesteld om over die samenstelling een mening te uiten.
U heeft er écht geen kaas van gegeten hé. Ik zal het je even duidelijk maken: Er zijn 55 zitjes te verdelen in Antwerpen. De spa heeft er 22, het VB 20 (de rest weet ik niet vanbuiten, ik geloof VLD 5 en CDV 6 groen! 2)
Van de SPA zijn er 19 rechtstreeks verkozen, waaronder 7 allochtonen.
Bij CDV zijn er van de 6 rechtstreekse verkozene 2 allochtonen.
In beide gevallen stonden de meeste van die allochtonen ergens onderaan te bengelen, niet direct in de veronderstelling dat ze een mandaat van de kiezer zouden krijgen.
Het is echter dankzij de allochtone voorkeurstemmen dat die verkozenen dus over de voorgaande kandidaten zijn gewipt zodat ze nu gemeenteraadslid zijn.
PJ zal nu nog drie mensen zelf aanduiden omdat er maar 19 rechtstreeks zijn verkozen en er 22 zetels te rapen vallen.

U kan hier reeds alle (of de meeste) foto's zien van de Antwerpse gemeenteraadsleden die rechtstreeks verkozen werden.

Op de samenstelling van het schepencollege en de daarbijhorende coalitie zal je nog wel even moeten wachten. De schepenen worden gehaald uit de verkozen gemeenteraadsleden. Het VB krijgt natuurlijk geen schepenen want die mogen niet meebesturen.

Citaat:
Voila, we zijn er. VB'ers hebben toch problemen met alle allochtonen. Ook al zijn ze genaturaliseerd en perfect geïntegreerd. Want het zijn die allochtonen die op de kieslijsten staan hé.
Ik vrees dat je weer de bal misslaat: het zijn de kandidaten van de sossen die op hun teen zijn getrapt want die zijn voorbijgestoken door hun allochtone mede-kandidaten die dankzij hun aantal voorkeurstemmen van eigen volk eerst, over hun kop zijn gesprongen.

Citaat:
Mis! Ze maken - itt de allochtone verkozenen - wel een onderscheid tussen mensen. Dat is het probleem. Voor hen is niet iedereen gelijk. En voor zo'n houding bedankt de meerderheid van de mensen
.

Er zijn inderdaad veel mensen die liever niet in Marokko of Turkije willen wonen. Indien ik verplicht word om tussen turken te wonen dan verhuis ik liever ineens naar ginder, daar is het mooier weer en mooiere natuur en goedkoper leven.
Blijkbaar hebben veel stedelingen echter geen keus meer, want de verdraagzamen hebben die keuze voor hen gemaakt. En omdat ze bovendien zo ontzettend verdraagzaam zijn, zorgen ze er ineens voor dat de onverdraagzamen niet mee het beleid mogen bepalen, zelfs als zijn ze de tweede grootste partij van België. Dat beleid zelf laten ze liever over aan de spallochtonen.

Dus waarom zou het VB moeten zorgen voor hoogopgeleide mandatarissen? Ze mogen toch niks voorstellen, zeggen of bediscussieren. Het enige wat ze moeten doen is stemmen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 10 oktober 2006, 16:53   #200
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

afdw:

"Toom je in laat je woede minder de overhand nemen!"
largo_w is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be