![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: bestaat God? | |||
ja! |
![]() ![]() ![]() |
33 | 37,50% |
natuurlijk niet! |
![]() ![]() ![]() |
55 | 62,50% |
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() de God
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat zit da manneke de koran te beffen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Minister
|
![]() Tja, gesteld dat er een "de God" is, welke is dat dan?
Die van de primitieve mens of die van Einstein? In an article entitled "Religion and Science," Einstein identifies three stages of religion: - 1: religion of fear (the primitive man’s religion), - 2: a social or moral religion, and - 3: a cosmic religious feeling (Einstein’s religion).
![]() |
#184 | ||
|
![]() Citaat:
Op deze toon kan ik inderdaad wel verder discussiëren... Kijk om te beginnen zou ik je eens één van m'n eerder geschreven quotes (in deze draad) willen tonen: Citaat:
Maar inderdaad ik ben geneigd meer rooms-katholiek te gaan denken maar inderdaad dit begrip is vaag... Voor mij doet het er niet toe hoe je het noemt een levensfilosofie of een geloof het is mij te doen om de boodschap. En de boodschap (*) blijft en is, volgens mij, goed... En let op het is dan ook deze en niet de bijbel die ons bindt! Ik denk dan ook niet dat ik, zoals u het zegt, "een eigen geloof heb" ik werd in het geloof opgevoed en geloof er wel in (**) maar geloof er gewoon anders in en, u gebruikte het woord al, het gaat allemaal om "perceptie". Passages uit de bijbel die ik zelf niet 'figuurlijk' kan opvatten zijn er zeker maar dat is omdat ik nog niet heel de boodschap snap... mvg largo (*)‘Let op, ik zend mijn bode voor je uit, hij zal een weg voor je banen. (**)Jezuïeten zijn vrijwel zonder uitzondering kritische intellectuelen, die als individu geen blad voor de mond nemen en ook op hun scholen hun leerlingen opvoeden tot kritische intellectuelen. bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Jezu%C3%AFeten (waarmee ik niet zeg dat ik intelectueel ben of zo!) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
|
![]() Jah...waarschijnlijk is dat waar!
Maar het is altijd de toon waarop dat wordt gezegt die helemaal verkeerd is! Het idee klopt waarschijnlijk maar de manier waarop het wordt gezegt en begrepen door velen (die dit wel eens meer zeggen) is helemaal misplaatst en daarom ook gevaarlijk en vooral; onverdraagzaam! aub: Geliefde broeders en zusters, laten wij elkaar liefhebben, want de liefde komt uit God voort. Ieder die liefheeft is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft kent God niet, want God is liefde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MARE : 22 oktober 2006 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een kwestie van zingeving, want met biologische wetten kom je niet tot belangeloze naastenliefde. Met God wel.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 22 oktober 2006 om 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#190 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Simpel voorbeeld: Onder de berg-gorilla's in Midden-Afrika bestaat er een veel sterkere naastenliefde dan onder de mens. Noem mij eens een diersoort die zijn eigen soortgenoten ombrengt. Misschien zou je beter wat luisteren naar de biologische wetten. Zonder naastenliefde is de mensheid immers op slag verloren. Het is een noodzaak. Daar is geen bijbel voor nodig om dat te beseffen. Of denk je dat de bijbel het concept naastenliefde heeft uitgevonden? De thora is een afkoksel van de leer van Zarathoustra, de bijbel is een afkooksel van de thora, de koran is een afkooksel van de bijbel. Wat een grap.
Laatst gewijzigd door MARE : 22 oktober 2006 om 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
We moeten ons BEWUST-zijn van de biologische wetten, en ze BIJSTUREN door Jezus' Blijde Boodschap van naastenliefde.
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#193 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
De mens is niet veel verschillend van een ander kuddedier... Daarintegen gaan zeggen dat er maar enige "naastenliefde" heerst binnen "the survival of the fittest" vind ik wat overdreven...(zwakke dieren worden zonder pardon uitgestoten zij het een olifant of een sardientje) Het is dan ook moeilijk te verstaan wat de katholieke "naasten liefde" allemaal inhoud! Verder is "naasten liefde" weldegelijk een CHRISTelijke term! De biologische wetten hebben ons gemaakt tot wat we nu zijn en we kunnen er dus zeker niet naast kijken. Ethiek staat daar helemaal boven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#196 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MARE : 22 oktober 2006 om 16:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
|
![]() Zaratustra is een perzische profeet die leefde 600 j voor chr, zoroastrisme is een spiritueele filosofie die zzer dicht staat bij het monotheisme,. Maar om te zeggen dan bv judaisme een afkooksel is van het zoroastrisme is helemaal verkeerd, waarom ? simpel, omdat abraham de vader van de joden die als de eerste profeet van het midden oosten is, die het monotheisme beleide, dus monotheisme is voor zoroastrisme en kan dus geen afkooksel zijn ook omdat de thora rond 1200 v ch is ontstaan (geopenbaard),. Maw je theorie klopt dus niet !!!