Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2006, 23:13   #181
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Wat die studie Van San betreft; hoe is die ooit afgestudeerd als socioloog; met de kennis van het eerste jaar sociologie moet je al in staat zijn van die studie de vuilnisemmer in te werpen.
Maar in elk geval geeft de populatie van de gevangenissen Van San meer gelijk, dan dat ze U gelijk geven.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 23:14   #182
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar in elk geval geeft de populatie van de gevangenissen Van San meer gelijk, dan dat ze U gelijk geven.
plus dat men in Nederland Van San wel serieus neemt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 23:18   #183
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sociaal-economische factoren en afgeleiden...

Zo goed als alles in onze menselijke samenleving heeft immers een sociaal-economische oorzaak.
...en de verschillende etniciteiten reageren verschillend op deze sociaal-economische factoren...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 23:21   #184
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
plus dat men in Nederland Van San wel serieus neemt.
In België ook, tot zij met de waarheid bovenkwam natuurlijk.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 23:35   #185
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zeg, is dat moeilijk om je zo van den domme te houden?

Er zitten, in verhouding tot de gehele populatie, meer allochtonen in de bak dan autochtone Belgen, omdat er binnen de allochtone populatie veel meer zijn die verkeren in slechte sociaal-economische omstandigheden. Nu niet echt grote revelatie he, als je beetje logisch inzicht hebt...

Laatst gewijzigd door Casca : 1 november 2006 om 23:36.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 23:40   #186
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En waar is die opvoedng dan de oorzaak van ?
Hoezo? Moet jij dat niet weten?

http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=1933

Nog iets interessant: jullie maken je druk om (bijna) 10 000 gevangenen waarvan 40% van allochtone origine is maar de meerderheid van 60% van autochtone origine. (Dit laatste wordt wel nogal vaak vergeten eh..)
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 23:41   #187
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Er zitten, in verhouding tot de gehele populatie, meer allochtonen in de bak dan autochtone Belgen, omdat er binnen de allochtone populatie veel meer zijn die verkeren in slechte sociaal-economische omstandigheden. Nu niet echt grote revelatie he, als je beetje logisch inzicht hebt...
Waar is trouwens het bewijs voor het vetgedrukte?
Oud 1 november 2006, 23:43   #188
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Waar is trouwens het bewijs voor het vetgedrukte?
Dunno... wordt hier vaak gepost en ik dacht dat ik er al een paar keer een geloofwaardige link bij had gezien, dusja.

Ik stel voor dat je het vraagt aan een van de meer onderlegde rabiate vreemdelingenhaters.

EDIT: ik had trouwens moeten zeggen 'Er zitten, in verhouding tot hun aandeel in de gehele populatie, meer allochtonen in de bak dan autochtone Belgen...'.
Sorry als dit voor verwarring zorgt. Want ja, kijk minder dan 40 percent van de Belgische populatie is allochtoon. Er is dus sprake van een zekere oververtegenwoordiging. Die zou er niet zijn moest de factor sociaal-economische status ook in de berekening worden gebracht.

Laatst gewijzigd door Casca : 1 november 2006 om 23:45.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 23:52   #189
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Dunno... wordt hier vaak gepost en ik dacht dat ik er al een paar keer een geloofwaardige link bij had gezien, dusja.

Ik stel voor dat je het vraagt aan een van de meer onderlegde rabiate vreemdelingenhaters.

EDIT: ik had trouwens moeten zeggen 'Er zitten, in verhouding tot hun aandeel in de gehele populatie, meer allochtonen in de bak dan autochtone Belgen...'.
Sorry als dit voor verwarring zorgt. Want ja, kijk minder dan 40 percent van de Belgische populatie is allochtoon. Er is dus sprake van een zekere oververtegenwoordiging. Die zou er niet zijn moest de factor sociaal-economische status ook in de berekening worden gebracht.
Oh ja, oeps.
Oud 1 november 2006, 23:53   #190
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo? Moet jij dat niet weten?
Waarom zou ik dat moeten weten ?
In tegenstelling tot u lees ik geen publicaties van het VB.
Mij komt het echter voor dat opvoeding wel degelijk voor een deel met de etniciteit te maken heeft. Maar het staat u vrij met tegenargumenten op de proppen te komen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 23:55   #191
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Een totalitair regime hoeft helemaal niet ondemocratische te zijn.
Dat het zo niet hoeft te zijn betekent niet dat het dat niet altijd al daadwerkelijk geweest is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casca
Ik ben hier dan ook niet bezig over de Belgische staat. Dat die ondemocratisch is als de pest, dat is een feit...
Maar hoeveel niet-totalitaire regimes ken jij dan die wel democratisch zijn?

Kwestie is gewoon dat democratie gewoon totalitateit in zich draagt. Ik ken geen echte democratische regimes doorheen onze geschiedenis, dus is het ook vanzelfsprekend dat de totalitaire regimes die er geweest zijn ondemocratisch waren.

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 1 november 2006 om 23:57.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 23:59   #192
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij komt het echter voor dat opvoeding wel degelijk voor een deel met de etniciteit te maken heeft.
Ja, natuurlijk wel. Maar het gaat hier vooral om de opvoeding van diegenen die voor "overlast" zorgen, dus kan je het niet doortrekken naar alle Marokkanen. Velen worden niet op die manier opgevoedt en komen zelfs nooit in aanraking met het gerecht.
Oud 2 november 2006, 00:02   #193
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
In tegenstelling tot u lees ik geen publicaties van het VB.
Ik ook niet hoor maar vond deze website per toeval via google. En ik dacht aan een opmerking die ik hier al eens heb gekregen over dat ik "objectieve" bronnen moest gebruiken...
Oud 2 november 2006, 00:11   #194
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, natuurlijk wel. Maar het gaat hier vooral om de opvoeding van diegenen die voor "overlast" zorgen, dus kan je het niet doortrekken naar alle Marokkanen. Velen worden niet op die manier opgevoedt en komen zelfs nooit in aanraking met het gerecht.
Inderdaad, maar waar trek ik het door naar alle Marokkanen ?
Het gaat vooral om een groep die zich niet inleeft in hun nieuwe omgeving en zich op hun eigen terugplooit. Blijft de vraag waarom meisjes het dan wel goed doen maar dat moet jij beter weten als ik.
Oud 2 november 2006, 00:17   #195
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij niet maar anderen in deze thread wel.
Citaat:
Het gaat vooral om een groep die zich niet inleeft in hun nieuwe omgeving en zich op hun eigen terugplooit. Blijft de vraag waarom meisjes het dan wel goed doen maar dat moet jij beter weten als ik.
Dat staat eigenlijk ook in dat artikel.
Oud 2 november 2006, 00:18   #196
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En wie behoort er dan allemaal tot de heersense klasse, vandaag de dag?
Kijk er zijn natuurlijk krachtverhoudingen tussen klassen, en die zijn in België nog niet zo ongeëkilibreerd.

Maar de heersende klasse is diegene die de sleutel in handen heeft op het sociaal-economisch vlak. De groepen rond frere, rond leysen, rond ghevaert... hoewel dat natuurlijk niet voledig stopt bij de Belgische grenzen.

Citaat:
Juist ja, want de laatste 60 jaar wordt de Vlaming er alleen maar uitgebuiter op. Vallen als een baksteen, dat doen die leefomstandigheden.
Zoals ik stelde, het gaat om krachtsverhoudingen... Met het 'rode gevaar' op 500 km van Brussel zou je er maar voor opletten om de arbeidersklasse te chaufferen.

Citaat:
'de staat' opereert niet in een vacüum. Het is onaangenaam om te horen, maar een verstrenging van immigratiewetten komt er omdat er burgers zijn die dat willen.
Die burgers die dat beslissen zullen dan wel tot de heersende klasse behoren.

Citaat:
Een wet is democratisch wanneer er een 50 percent +1 meerderheid voor is. Deze wet is echter illegitiem wanneer deze niet als doelstelling heeft om de vrijheid van de burger te waarborgen. Een wet die individuen de toegang tot de samenleving wil ontzeggen is duidelijk gericht tegen de individuele vrijheid, en is dus ondanks met meerderheid gestemd te zijn niet democratisch en niet legitiem.
Neen, je gebruikt het woord legitimiteit niet juist. Legitimiteit is geen abstract idealistisch begrip zoals jij het voorstelt. Legitimiteit is de mate waarin de heersende klasse erin slaagt om een hegemonie te creeeren rond die wetten en ze zo via haar dominante ideologie te laten aanvaarden door de bevolking, en is dus zeer concreet de mate in welke ze aanvaard worden door de bevolking. Die mate hangt trouwens sterk af van de krachtverhoudingen van het moment binnen de maatschappij.

De huidige ideologie is een liberaal-kapitalistische, waarbij men zich een wereldbeeld spiegelt van individuele vrijheid. Het spreekt echter vanzelf dat dit maar een instrument is waar men van kan afwijken vanaf het niet in het belang is van de heersende klasse die zelf deze ideologie ontwikkeld heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca
Zoals ik al zei, persoonlijke vrijheid van elke burger moet het enige doel zijn van een staat. Zij heeft immers niet het recht om de koers van de samenleving te bepalen op een geforceerde wijze.
Zoals ik al zei; de vrijheid van de burger (het individu in de maatschappij) is nooit het doel geweest van de staat en dat is het ook nu niet. Een heersende klasse houdt zich ook niet aan rechten, ze stelt zelf de rechten en wetten; dus ze heeft zich niet aan rechten te houden.
Oud 2 november 2006, 00:23   #197
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij niet maar anderen in deze thread wel.

Dat staat eigenlijk ook in dat artikel.
Zoals ik zei lees ik geen artikels van hen maar ik zal eens een uitzondering maken.
Oud 2 november 2006, 00:26   #198
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ana miesj miwèfi maâaak... Een overgroot gedeelte krijgt last met het gerecht, alhoewel niet allemaal voor zware misdaden.De schuld volledig bij de ouders leggen wil ik ook niet.Die jongens, want het zijn voornamelijk de jonge mannetjes die voor last zorgen, zijn vrijgevochten en hebben alle slechte zaken van zowel hun eigen kultuur als die van de Europeanen in zich opgenomen. Dat heeft een afgrijselijke "mix" gegeven, oneetbaar en ondrinkbaar, waar niemand van moet hebben, niet in het "thuisland" en niet in het opvangland.Een paar verloren generaties, en als men niet oppast, zijn al de komende ook van op voorhand naar de vaantjes.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 00:27   #199
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk, als het met de opvoeding zou te maken hebben en dit dé dominante factor zou zijn in deze zaak, dan zouden de misdaadstatistieken in Marokko zelf waar iedere Marokaan zich op zijn eigen cultuur terugplooit véél véél hoger moeten zijn dan in België.

Kortom, in één simpele redenering is heel uw hypothese van etnische afkomst gelinkt met opvoeding volledig weerlegd.

Trouwens, zou het niet kunnen dat die groep zich net op zichzelf terugplooit omdat ze hier volledig gemarginaliseerd worden en buiten de maatschappij geplaatst worden, omdat ze wegens sociaal-economische factoren niet eens toegang hebben tot een maatschappij waarin ze verwacht worden te integreren?

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 2 november 2006 om 00:29.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 00:32   #200
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, als het met de opvoeding zou te maken hebben en dit dé dominante factor zou zijn in deze zaak, dan zouden de misdaadstatistieken in Marokko zelf waar iedere Marokaan zich op zijn eigen cultuur terugplooit véél véél hoger moeten zijn dan in België.

Kortom, in één simpele redenering is heel uw hypothese van etnische afkomst gelinkt met opvoeding volledig weerlegd.
een zéér strenge justitie maakt eveneens deel uit van de Arabische kultuur, en dat missen ze bij ons.Daarom gaan ze hier zo te keer, de straffen zijn in vergelijking tot bij hun thuis belachelijk klein, vooral in vergelijk met wat er hier "te rapen valt".Als je dat nog niet doorhad, ben je van een reuzengrote naïviteit, of anders ben je van superslechte wil...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be