![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar in elk geval geeft de populatie van de gevangenissen Van San meer gelijk, dan dat ze U gelijk geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() plus dat men in Nederland Van San wel serieus neemt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In België ook, tot zij met de waarheid bovenkwam natuurlijk.
![]() |
#185 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er zitten, in verhouding tot de gehele populatie, meer allochtonen in de bak dan autochtone Belgen, omdat er binnen de allochtone populatie veel meer zijn die verkeren in slechte sociaal-economische omstandigheden. Nu niet echt grote revelatie he, als je beetje logisch inzicht hebt... Laatst gewijzigd door Casca : 1 november 2006 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() Hoezo? Moet jij dat niet weten?
http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=1933 Nog iets interessant: jullie maken je druk om (bijna) 10 000 gevangenen waarvan 40% van allochtone origine is maar de meerderheid van 60% van autochtone origine. (Dit laatste wordt wel nogal vaak vergeten eh..) |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Minister
|
![]() Dunno... wordt hier vaak gepost en ik dacht dat ik er al een paar keer een geloofwaardige link bij had gezien, dusja.
Ik stel voor dat je het vraagt aan een van de meer onderlegde rabiate vreemdelingenhaters. EDIT: ik had trouwens moeten zeggen 'Er zitten, in verhouding tot hun aandeel in de gehele populatie, meer allochtonen in de bak dan autochtone Belgen...'. Sorry als dit voor verwarring zorgt. Want ja, kijk minder dan 40 percent van de Belgische populatie is allochtoon. Er is dus sprake van een zekere oververtegenwoordiging. Die zou er niet zijn moest de factor sociaal-economische status ook in de berekening worden gebracht. Laatst gewijzigd door Casca : 1 november 2006 om 23:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik dat moeten weten ?
In tegenstelling tot u lees ik geen publicaties van het VB. Mij komt het echter voor dat opvoeding wel degelijk voor een deel met de etniciteit te maken heeft. Maar het staat u vrij met tegenargumenten op de proppen te komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kwestie is gewoon dat democratie gewoon totalitateit in zich draagt. Ik ken geen echte democratische regimes doorheen onze geschiedenis, dus is het ook vanzelfsprekend dat de totalitaire regimes die er geweest zijn ondemocratisch waren. Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 1 november 2006 om 23:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() Ja, natuurlijk wel. Maar het gaat hier vooral om de opvoeding van diegenen die voor "overlast" zorgen, dus kan je het niet doortrekken naar alle Marokkanen. Velen worden niet op die manier opgevoedt en komen zelfs nooit in aanraking met het gerecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat vooral om een groep die zich niet inleeft in hun nieuwe omgeving en zich op hun eigen terugplooit. Blijft de vraag waarom meisjes het dan wel goed doen maar dat moet jij beter weten als ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat staat eigenlijk ook in dat artikel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar de heersende klasse is diegene die de sleutel in handen heeft op het sociaal-economisch vlak. De groepen rond frere, rond leysen, rond ghevaert... hoewel dat natuurlijk niet voledig stopt bij de Belgische grenzen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De huidige ideologie is een liberaal-kapitalistische, waarbij men zich een wereldbeeld spiegelt van individuele vrijheid. Het spreekt echter vanzelf dat dit maar een instrument is waar men van kan afwijken vanaf het niet in het belang is van de heersende klasse die zelf deze ideologie ontwikkeld heeft. Citaat:
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() ana miesj miwèfi maâaak... Een overgroot gedeelte krijgt last met het gerecht, alhoewel niet allemaal voor zware misdaden.De schuld volledig bij de ouders leggen wil ik ook niet.Die jongens, want het zijn voornamelijk de jonge mannetjes die voor last zorgen, zijn vrijgevochten en hebben alle slechte zaken van zowel hun eigen kultuur als die van de Europeanen in zich opgenomen. Dat heeft een afgrijselijke "mix" gegeven, oneetbaar en ondrinkbaar, waar niemand van moet hebben, niet in het "thuisland" en niet in het opvangland.Een paar verloren generaties, en als men niet oppast, zijn al de komende ook van op voorhand naar de vaantjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kortom, in één simpele redenering is heel uw hypothese van etnische afkomst gelinkt met opvoeding volledig weerlegd. Trouwens, zou het niet kunnen dat die groep zich net op zichzelf terugplooit omdat ze hier volledig gemarginaliseerd worden en buiten de maatschappij geplaatst worden, omdat ze wegens sociaal-economische factoren niet eens toegang hebben tot een maatschappij waarin ze verwacht worden te integreren?
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 2 november 2006 om 00:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |