Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2003, 23:57   #181
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
De dollar zakt in elkaar als een pudding.
Bwa, de dollar staat inderdaad laag, maar het heeft al veel lager dan dat gestaan.

Omgerekend in Belgische franken is een dollar vandaag ongeveer 32.5 Bef waard, ten opzichte van de Euro.
Ten tijde van Jimmy Carter is de Euro tot 25 Bef gevallen. En geen 4 jaar later, na twee jaar Reagan, stond de dollar op een record hoogte van bijna 70 Bef.

Als je het mij vraagt, dan kan dat ook nu op geen tijd veranderen. Een lage dollarkoers is goed voor de Amerikaanse export alsook voor het toerisme in Amerika.

Straks verandert het weer in een hoge dollarkoers, en dat wieltje blijft draaien.

Ik zie hier geen probleem voor Bush of voor Amerika.
Wat heb jij met Amerika ? Ik wil je graag deze vraag stellen, omdat ik het mezelf al een tijdje zit af te vragen : wat heb jij in hemelsnaam met Amerika ?
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 00:21   #182
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heb jij met Amerika ? Ik wil je graag deze vraag stellen, omdat ik het mezelf al een tijdje zit af te vragen : wat heb jij in hemelsnaam met Amerika ?
Ik woon hier, leef hier, werk hier. En, wat heb jij in hemelsnaam tegen Amerika?
Oud 30 december 2003, 14:20   #183
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Ik woon hier, leef hier, werk hier. En, wat heb jij in hemelsnaam tegen Amerika?
touché!
Oud 30 december 2003, 14:23   #184
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Extremen maken extremen wakker.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2003, 15:04   #185
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Het spijt me dat ik Antoon een "platgezeken Amerikaan met fascistische neigingen" genoemd heb.
Oud 30 december 2003, 18:13   #186
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het spijt me dat ik Antoon een "platgezeken Amerikaan met fascistische neigingen" genoemd heb.
Heb je dat gedaan? Ik herrinner het mij niet eens. Maar dan zijn je verontschuldigingen aanvaard.
Want ik vind van jou dat je gewoon een persoon bent die anders denkt dan ik over onder andere de Amerikanen, hun land en hun leiders.

Het is spijtig dat je onvoorwaardelijk anti-amerikaan bent, en enkel geluk put uit negatief nieuws uit dat fantastische land. Maar het is jouw goed recht.
Oud 30 december 2003, 21:07   #187
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je dat gedaan? Ik herrinner het mij niet eens. Maar dan zijn je verontschuldigingen aanvaard.
Want ik vind van jou dat je gewoon een persoon bent die anders denkt dan ik over onder andere de Amerikanen, hun land en hun leiders.

Het is spijtig dat je onvoorwaardelijk anti-amerikaan bent, en enkel geluk put uit negatief nieuws uit dat fantastische land. Maar het is jouw goed recht.
Ik vind niet dat ik over Amerikanen anders denk dan de meeste van mijn landgenoten. Ik vind wel dat jij dat doet. Het moet zijn dat jij op een of andere manier je vermogen tot nuance verloren bent. Is het doelbewust of is het gewoon omdat je denkt dat je er goed aan doet ? Of heb je iets met dat land ? Familie ? Professioneel ?
Oud 30 december 2003, 21:49   #188
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik vind niet dat ik over Amerikanen anders denk dan de meeste van mijn landgenoten. Ik vind wel dat jij dat doet. Het moet zijn dat jij op een of andere manier je vermogen tot nuance verloren bent. Is het doelbewust of is het gewoon omdat je denkt dat je er goed aan doet ? Of heb je iets met dat land ? Familie ? Professioneel ?

Als je met landgenoten bedoeld die 3% verzamelig idioten van moslim-immigranten tot extreem-linkse sulkoppen dan ben je idd juist. De meeste Vlamingen hebben wel bedenkingen bij het Bush beleid wat hun goed recht is maar wij zijn allesbehalve anti-Amerikaans: American way of life vind trouwens gretig aantrek bij véle Vlamingen..Mac Donalds, Coca_cOla....mooie kledingsmerken zoals: Ralph lauren, Tommy Hilfiger, Hugo Boss, Jack Daniels whiskey, Budweiser bier...en ik kan nog even doorgaan. Je bent blijkbaar wel een grote fan van deze paarse strontregering die er een serieus potje van maakt of behoort u misschien tot de klasse van de franssprekende Jetsets die zich nogaltijd beklagen dat België géén déél van Frankrijk is.
Oud 30 december 2003, 23:36   #189
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind niet dat ik over Amerikanen anders denk dan de meeste van mijn landgenoten. Ik vind wel dat jij dat doet. Het moet zijn dat jij op een of andere manier je vermogen tot nuance verloren bent. Is het doelbewust of is het gewoon omdat je denkt dat je er goed aan doet ? Of heb je iets met dat land ? Familie ? Professioneel
ik geef je enerzijds gelijk dat ik het ook overdreven vind dat Antoon bijna Busdh verafgoodt, maar ik denk niet dat jij de persoon bent die kritiek moet geven op anderen op anderen omwille van hun ongenuanceerd Amerika-denken. Dat jij tot dat clubje zetelpacifisten en wereldverbeteraars wil behoren die denken dat ze de wereld verbeteren door een Texaco-station te bezetten, dan doe je maar, maar kom ons dan aub niet uitleggen om genuanceerd te denken
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2003, 13:33   #190
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Ik vind niet dat ik over Amerikanen anders denk dan de meeste van mijn landgenoten. Ik vind wel dat jij dat doet. Het moet zijn dat jij op een of andere manier je vermogen tot nuance verloren bent. Is het doelbewust of is het gewoon omdat je denkt dat je er goed aan doet ? Of heb je iets met dat land ? Familie ? Professioneel
ik geef je enerzijds gelijk dat ik het ook overdreven vind dat Antoon bijna Busdh verafgoodt, maar ik denk niet dat jij de persoon bent die kritiek moet geven op anderen op anderen omwille van hun ongenuanceerd Amerika-denken. Dat jij tot dat clubje zetelpacifisten en wereldverbeteraars wil behoren die denken dat ze de wereld verbeteren door een Texaco-station te bezetten, dan doe je maar, maar kom ons dan aub niet uitleggen om genuanceerd te denken
Gelijk heb je.

Ik hou van Amerika want ik heb er gewoond. En ik ben het volledig eens met het beleid van Bush, een moedige President. Dat is mijn goed recht , zo dacht ik.

Maar de kritiek van een onvoorwaardelijke anti-amerikaan zoals nr.10 die geen gelegenheid laat liggen om Bush, Amerika en de Amerikanen te bekritiseren, kleineren of op alle mogelijke manieren in een slecht daglicht te plaatsen, laat ik gewoon naast me liggen.
Oud 31 december 2003, 13:42   #191
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Ik ben niet tegen de VS, maar ik vind dat de VS momenteel economisch gezien een slecht beleid voert.
Oud 31 december 2003, 13:45   #192
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Ik ben niet tegen de VS, maar ik vind dat de VS momenteel economisch gezien een slecht beleid voert.
Ik ben ook niet tegen de VS, maar wel tegen de buitenlandse politiek die de VS voert. Toen Bush pas verkozen was, was ik blij omdat ik toen nog dacht dat hij een goede president zou zijn. 3 jaar later heb ik mijn mening aangepast.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2004, 17:43   #193
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
American way of life vind trouwens gretig aantrek bij véle Vlamingen..Mac Donalds, Coca_cOla....mooie kledingsmerken zoals: Ralph lauren, Tommy Hilfiger, Hugo Boss, Jack Daniels whiskey, Budweiser bier...
Hugo Boss = Duits

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be