![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat de daders van zulke vandalenstreken streng moeten worden gestraft?? | |||
| Ja, natuurlijk...die flitspalen staat er om snelheidsduivels op hun gevaarlijk gedrag te wijzen. |
|
39 | 49,37% |
| Strenge straf voor de daders. De paal stond in een bebouwde kom en stond voor de veiligheid van de omwonenden. Toch moet het strenge beleid herbekeken worden |
|
13 | 16,46% |
| Correcte actie...men moet overal zo snel kunnen rijden als men wil. vrijheid, blijheid moet je maar denken |
|
11 | 13,92% |
| De flitspalen zijn een schandalig middel van de overheid om de mensen hun "zakken" leeg te roven. Vervang de boetes door gevangenisstraffen |
|
16 | 20,25% |
| Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wat betreft de kruispuntbank: ik weet dat de overheid niet al te productief werkt maar waar een wil is is een weg, als je er al van op voorhand vanuit gaat dat het niet zal lukken zal het ook nooit lukken. GPS kost tegenwoordig bijlange na zoveel niet meer en zal als maar goedkoper worden. Wat er kafkaiaans is aan variabele snelheden op autosnelwegen terwijl variabele snelheden op secundaire wegen wel kunnen begrijp ik niet! Dat ruikt naar pure onwil. |
|
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#184 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En voor de rechter. Jamaar er lag een olievlek op de weg en ik mocht daar 180 rijden. |
|||
|
|
|
|
|
#185 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Dat er mensen zijn die JM-DeDeckeriaand redeneren hierover dat begrijp ik niet, en waag het niet om te zeggen dat dit voorstel in het kader van de verkeersveiligheid is... |
||
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Op secundaire wegen staan er ook borden waar je 'toevallig' naar moet kijken. En als je ze mist, dan heb je geen plaats achter gestuur, nu niet, en ook niet met aangepaste snelheden.
|
|
|
|
#187 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Trouwens, weet je wat ze in Nederland hebben?? Juist, matrix borden waarop de aanbevolen snelheid staat !! Werkt het daar? Jazeker !! Vinden mensen het vermoeiend om die borden in de gaten te houden? Helemaal niet!! Weet je wat daar nog een voordeel van is: er staat een stilstaande file, maar een paar km verder is er nog heel vlot verkeer. De borden geven op voorhand aan dat er trager gereden moet worden, dus kans op kettingbotsen verkleind gevoelig want mensen weten dat er stilstaand verkeer op komst is. Hoe je nu in godsnaam kunt zeggen dat zo'n borden niet de verkeersveiligheid gevoelig verbeteren, daar kan nu is niet bij !!
|
|
|
|
#188 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik weet niet hoe jij rijdt op een autosnelweg maar ik denk toch niet dat het zo'n gigantische opgave is om te lezen welke snelheid er op een matrixbord verschijnt! Je kan er verdorie amper naastzien! Je kan het missen van borden bijvoorbeeld tegen gaan door vooraleer een bord opkomst is bepaalde signalen aan te brengen langs de weg, zodanig dat de borden niet onaangekondigd verschijnen. Maar nog eens, als je instaat wordt geacht om bewegwijzering te volgen waarom kan je dan geen matrixborden aflezen die toch een pak duidelijker zijn? |
|
|
|
|
|
|
#189 |
|
Parlementslid
|
Het verschil is dat ze bij zo'n matrixbord die snelheid voortdurend zullen veranderen gelijk de wind. Dan moet ge elk bord gadeslaan en heb je nooit zekerheid.
en dan voor de matrixborden nog eens waarschuwingsborden ook, aja waarom nie. Plaats er misschien kerstbomen en luidsprekers ook, dan is het een heel circus. |
|
|
|
|
|
#190 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het gaat over onze autosnelwegen, niet over handelsroutes in Zwart-Afrkia of de smokkelroutes in de Afghaanse bergen. Citaat:
|
|
|
|
#191 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Op de signalisering naast de weg staat ook steeds andere informatie hoor! Daar staat ook niet steeds afrit Brussel! |
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Minister-President
|
Bij zeer druk verkeer rijden de meesten al 90-100. Die pippo's die dan toch 120 proberen rijden zullen zich niet laten tegenhouden door een verkeersbord meer of minder. En flitsen bij druk verkeer doen ze niet, wegens te veel werk/te rap gedaan.
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#194 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#195 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
#196 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Heb jij al eens in Nederland op de snelweg gereden??? En zeg nu niet dat Nederland geen goed voorbeeld is, daar gebeuren relatief gezien veel minder ongelukken dan hier...
|
|
|
|
#197 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoals je zegt rijden heel wat wagens sneller dan toegelaten. Als de max. snelheid verhoogt wordt naar 140 dan zullen we ook sneller willen rijden dan 140. Niets went zo vlug als snelheid, maar de gevolgen van die snelheid blijven wel bestaan. |
||
|
|
|
|
|
#198 |
|
Vreemdeling
|
De automobilisten(verenigingen), eigenlijk alle gebruikers van de openbare weg moeten de overheid erop wijzen dat de wildgroei van flitspalen niet de oplossing is en alleen maar wrevel wekt en gevaarlijke situaties schept.
De overheid moet ook bewijzen dat deze palen niet dienen om de kas te spijzen want 4 flitspalen op 3km heen en 4 flitspalen op 3km terug is wat veel van het goede. Enkele jaren geleden werd je als burger beboet wanneer je iets op de openbare weg of op het voetpad plaatste. Nu plant de overheid alle wegen vol met flitspalen, alle voetpaden vol met allerlei soorten paaltjes en reklamepanelen. Alles voor de kas weinig in belang van de weg- en/of voetpadgebruiker |
|
|
|
|
|
#199 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Liever flitspalen dan een wildgroei van snelheidsremmers. Flitspalen storen alleen de overtreders, snelheidsremmers storen alle weggebruikers. |
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Vreemdeling
|
Gevaarlijke situaties onstaan door al diegenen die om de haverklap op hun rem (moeten) gaan staan omdat de overheid de zoveelste flitspaal heeft geplaatst.
|
|
|
|