![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in woonzones wordt niet gejaagd, twee maal 150 m is 300 meter. Beseft ge dan zelf niet dat ge hier vooroordelen rondstrooit ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Meneer u doet het ook! Zij het door uw handicap of niet u doet het ook! Zo niet heeft u echt teveel tijd en dan zou ik u aanraden uw geval niet op anderen te gaan projecteren... Citaat:
Raar maar waar het zijn vaak beschaafde mensen die hun 'instincten MOETEN voldoen'... Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Die belachelijke aanvallen zonder enige onderbouw beginnen ferm tegen te steken... Citaat:
tip: het ging dus niet daarover he m'n uitleg gaat u verder in op maslow... Of gelooft u er niet in? Citaat:
Citaat:
Hoe hoog uw iq ook kan zijn m'n beste leervermogen heeft daar niks mee te maken. En indien u zo leerverstandig bent zou ik er wel al wat meer van gemerkt hebben geloof ik... Citaat:
oh en btw hier: http://www.jachtinfo.be/newsdetail.asp?Id=693 Het zou ook kunnen dat u over inteligent bent maar again daar zou ik dan zeker al iets meer van gemerkt hebben doch buiten niet onderbouwde vooroordelen en gemakkelijk woord en zinsgebruik heb ik nog niks gezien... Citaat:
Maar ik begin meer en meer het gevoel te hebben dat u hier een persoonlijkheid probeert te poneren die u graag zou willen zijn meer dan wat u bent... Citaat:
![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zou ik toch niet graag op mijn hoofd krijgen. Een hagelkorrel daarentegen maakt heus geen gat in uw regenscherm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
Maar hoe zou dit kunnen? Iemand die recht naar boven schiet of zo? Ja inderdaad zo zou ik er ook niet willen onderstaan (trouwens in dat geval valt hij op je hoofd met een kracht bijna (min wrijving) even groot als de kracht met dewelke hij uit het geweer werd geschoten; AJ!). Maar welk is nu de kans dat die op je hoofd valt? Ik zou eerder wachten tot een tak van een boom op je kop valt de kans is groter denk ik... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Hoezo wordt er in woonzones niet gejaagd, tuurlijk wel ! Dit mag overigens wel volgens het jacht decreet. En dit gebeurt dan ook. Dit is echt niet gebaseerd op vooroordelen maar op de werkelijkheid die nu een jacht vergunning hebben, deze over je tuin kan schieten. Al richt hij er niet op. Enkel mag er immers niet richting woning geschoten worden. Vandaar tot ik pleit tot een verscherping van dit decreet. Ik denk dat niemand met een gezond verstand het een bezwaar zou vinden als er een compleet jacht verbod op 300m van de woningen komt. Dan is er ook een hoop papieren rompslomp minder en zijn de regels veel veiliger en duidelijker. De afbakening is dan echt veel duidelijker voor iedereen. Ook voor diegene die de jachtvergunningen NIET hebben ingekeken. Dat hoeft dan ook niet meer Daarbij komt dan ook dan men in het jacht seizoen ook buiten kan zijn in eigen tuin en zijn huisdieren niet al die tijd moet binnen houden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zie wel degelijk hazen in de buurt van huizen lopen en die zijn echt niet uitgezet. Citaat:
Iedereen kan gratuite beweringen doen. Ik wacht trouwens ook nog op het antwoord hoe ver men in Nederland dan wel van de gebouwen moet afblijven. Voor zover ik begrepen is staat daar enkel dat niet in woonzones mag gejaagd worden. Dan vind ik de Belgische bepaling duidelijker. Volgens mij staan de huizen in een woonzone nooit 300m uit elkaar en kan er dus gewoon niet gejaagd worden. Citaat:
Citaat:
Waar vindt ge nog een gebied waar de huizen 1000 m uit elkaar liggen ? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom niet als de huizen op meer dan 150m staan? Maar toch zal je mij eens die woonzone moeten tonen hier in België... Citaat:
vooroordeel... Citaat:
Ok en dan zou ik daar eens bewijs van willen zien...(wat niet moeilijk zou moeten zijn aangezien het geen vooroordeel is) Alhoewel als je zo denkt natuurlijk dit wel zou kunnen; namelijk als je tuin groter is dan 150m wat ik wel heel erg betwijfel... Citaat:
![]() Citaat:
Zeer leuk maar zeer weinig realiteitgericht... Citaat:
Ik durf mij wel aan te zien als iemand met gezond verstand en ik zou het belachelijk vinden... 300m voor een wapen dat tot 40m al lang niet meer dodelijk is... ![]() Citaat:
??? Legt dat eens verder uit! Citaat:
![]() Citaat:
ps: ik antwoord hierop omdat ik zag dat deze draad aan het wegfaden was en dat mag niet want ik wacht nog steeds op een paar antwoorden hier... ![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Partijlid
|
![]() Ik ga mijn tijd hier niet verder aan verdoen
Wees maar trots !!!!! Het ga jullie goed en mischien kom ik je nog eens tegen als je op mijn operatietafel ligt met hagel in je vot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Waarom dat is ga ik niet(meer) proberen uit te leggen. Ik neem het u niet kwalijk maar ik vrees dat u niet de capaciteiten aan boord hebt om dit te begrijpen. En uw provoceren heeft voor mij het punt "cry for attention" bereikt, mischien moet u eens amateur toneel overwegen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door postbus24 : 12 december 2006 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Welk provoceren? Ik wacht gewoon nog steeds op een gepast antwoord van Jantje... Verder zal ik natuurlijk ook niet meer proberen zaken uit te leggen aangezien uw intelect veruit het mijne overstijgt... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#198 |
Gouverneur
|
![]() Zo'n vaart zal het niet lopen. Vooraleer hagel echt een probleem is moet het van zeer kortbij afgevuurd worden. Er wordt voornamelijk in de winter gejaagd waardoor de zware kleding quasi altijd alle hagel zal tegenhouden. Als de hagel je dan nog zou raken raakt die nauwelijks door de huid.
Het is trouwens een fabeltje dat hagel fel verspreid waardoor je bijna niet moet mikken. Het is een redelijk geconcentreerde bundel, zeker als met caliber 20 wordt gejaagd. De meeste jagers geven trouwens de voorkeur aan dit kaliber (als het al niet verplicht is gesteld door de jagers zelf). Het grote voordeel voor de jager is het vermijden van 'aangeschoten' dieren. Met een dergelijk geconcentreerd schot is het 'raak en dood' of niks, een tweede schot om het dier te doden is dan ook zelden nodig. Een hagelgeweer is niet een zg. shotgun die je wel eens in Amerikaanse series ziet. Deze zijn ontworpen om een grote spreiding te krijgen. Bovendien is de hagel die deze wapens verspreiden anders dan bij een jachtwapen. Een jachtwapen verspreid veel en kleine bolletjes, een schotgun weinig en grote bollen (eventueel zelfs met extra zaken om meer schade te bekomen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het zal wel weer een wandelaar of fietser geweest zijn zeker?
Buizerd met loodhagel doorzeefd in openbaar domeinbos te Maaseik Het nieuwe jaar is nog maar een week oud en we worden alweer geconfronteerd met de gruwelijke vervolging van roofvogels. Vrijdag 5 januari 2007 werd in het Opvangcentrum voor Vogels en Wilde Dieren te Opglabbeek een dode buizerd binnengebracht. Deze onvoorwaardelijk beschermde roofvogel werd gevonden in het domeinbos 'Aartshouw' te Opoeteren/Maaseik en was met loodhagel doorzeefd. Het is toevallig dat de vogel werd ontdekt, want hij bleek zorgvuldig met vegetatie te zijn bedekt. Het gebied is eigendom van de Vlaamse overheid. Begin november 2006 was in Vlaanderen heel wat opschudding ontstaan rond die openbare bossen omdat toen uitlekte dat Vlaams milieuminister Kris Peeters de intentie had om de jagers bij het beheer van die domeinen te betrekken. De onfortuinlijke buizerd liep bij dit incident een dubbele vleugel- en pootbreuk op en in het lichaam werden niet minder dan 32 loodbolletjes aangetroffen. Vogelbescherming Vlaanderen wacht de resultaten van het gerechtelijk onderzoek af en zal zich in deze zaak burgerlijke partij stellen. Klik hier en lees verder http://www.vogelbescherming.be/index...&id=417&Itemid |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De kinderen hebben gisteren nog 2 duiven gevonden op men gazon, niet meer in staat om te vliegen maar nog wel levend. Leuk om 'op te kuisen' is dat ![]() |
|
![]() |
![]() |