Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2006, 16:16   #181
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Kkan niet op je link! Maar ik ken de leerstof wel heb ze in boekvorm al in handen gehad. Ik vrees wel dat u ze wat onderschat ...
Nee, ik overschat veel te vaak het leervermogen van andere.
Wat voor mij soms simpel is, is het daarom nog niet voor andere en omgekeerd.
Hoeveel moet je hebben om te slagen?

En dat is dan de theorie... 75% ik had 94%

Dan nog de praktijk! had ik 91% op, heb dit nooit laten afleggen door mijn kids, vind hen daar te jong voor.

Als je deze twee hebt geslaagd geloof me dan weet je wel iets over wild, schieten en jacht!
Zal mij een zorg wezen of jij nu denkt dat ik iets ken van de jacht of niet.
Een boog gebruiken daarintegen daar heb je geen examen voor nodig moet je een tekeningetje hebben?
Spijtig genoeg niet. Men zou dit beter wel invoeren en enkel dit toelaten als wapen voor de hobby-jagers.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 16:20   #182
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vallenden kogelbollen zijn gevaarlijker dan je denkt.

Zij kunnen een mens voor het leven verminken en zelfs een kind doden.
Kogels wel, hagel heeft te weinig massa.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 16:31   #183
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Nee niet echt, hagel geweren zijn ontworpen om tref zekerder te zijn. Er hoeft namelijk veel onnauwkeuriger gericht te worden dan als men kogels gebruikt.
Het wordt dan ook voor vliegend en lopend wild op korte afstand gebruikt.
Oud 8 december 2006, 16:43   #184
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar al met al nog steeds ben ik ervan overtuigd dat jagen in woonzones en kort erop niet kan. In buurlanden zoals nederland lachen ze ons uit met die wetgeving.
Is dat zo ?
Vertel ons dan eens hoe ver men in Nederland van woningen moet blijven.
Oud 8 december 2006, 16:44   #185
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En sinds waneer zit er "wild" in en rond woonzones ??? Dat zijn uitgezette dieren, vrijwel tamme dieren die nooit wild geleefd hebben, die lang, zeer lang nodig hebben om zich aan te passen. Dat noem ik nu net geen jagen, daar gaat het enkel om te schieten en zoveel mogelijk te schieten. Want stel je voor: geen buit ! oei oei oei, dat kan niet. Dit maakt de jacht toch totaal belachelijk, of niet? Ga dan naar de kermis, daar zit meer sport in.
Wat lopen ze daar te jagen als er toch geen wild zit ?
En in woonzones wordt niet gejaagd, twee maal 150 m is 300 meter.
Beseft ge dan zelf niet dat ge hier vooroordelen rondstrooit ?
Oud 8 december 2006, 20:26   #186
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ruimtevaart zelf niet nee, ik bestudeer mogelijkheden van andere planeten voor mijn plezier..
Inderdaad voor uw plezier! Dus het heeft geen enkel buitenstaand nut! Met andere woorden het is puur misbruik met uw ideënbeeld.

Citaat:
Had niet anders verwacht..
Meneer u doet het ook! Zij het door uw handicap of niet u doet het ook! Zo niet heeft u echt teveel tijd en dan zou ik u aanraden uw geval niet op anderen te gaan projecteren...

Citaat:
Ik heb het over beschaafde mensen, niet over mensen die aan hun instinkten moeten kunnen voldoen..
Begin niet over beschaafde mensen tegen mij...
Raar maar waar het zijn vaak beschaafde mensen die hun 'instincten MOETEN voldoen'...

Citaat:
Heb je zelf reeds gedaan, sommige mensen hebben nu éénmaal de kik van het doden nodig..
U vergist zich; ik vraag u geen los eigen ideetje ik vraag het wetenschappelijk rapport van wat u poneer, verder vraag ik niks.

Citaat:
't ja zij zijn één van de bewijzen dat sommige mensen het doden van dieren nodig hebben om zichzelf in bedwang te kunnen houden..

Die belachelijke aanvallen zonder enige onderbouw beginnen ferm tegen te steken...

Citaat:
Sorry, maar zelfs onze politici weten dat stilstand gelijk staat aan achteruitgang..
Doet u het expres?
tip: het ging dus niet daarover he m'n uitleg gaat u verder in op maslow... Of gelooft u er niet in?

Citaat:
Helemaal niet. een hagelschot heeft een grote sprijding en is dus bijna altijd raak als het in de juiste richting word afgevuurd.
Jaja inderdaad...En u durft mij te poneren dat u uw jachtexamen hebt gedaan? In walonië mss?

Citaat:
Nee, ik overschat veel te vaak het leervermogen van andere.
Wat voor mij soms simpel is, is het daarom nog niet voor andere en omgekeerd..
No offence maar een echte intelectueel zou dit nooit durven schrijven...
Hoe hoog uw iq ook kan zijn m'n beste leervermogen heeft daar niks mee te maken. En indien u zo leerverstandig bent zou ik er wel al wat meer van gemerkt hebben geloof ik...

Citaat:
75% ik had 94%
had ik 91% op, heb dit nooit laten afleggen door mijn kids, vind hen daar te jong voor..
Daar geloof ik nu eens geens snars van!
oh en btw hier: http://www.jachtinfo.be/newsdetail.asp?Id=693

Het zou ook kunnen dat u over inteligent bent maar again daar zou ik dan zeker al iets meer van gemerkt hebben doch buiten niet onderbouwde vooroordelen en gemakkelijk woord en zinsgebruik heb ik nog niks gezien...

Citaat:
Zal mij een zorg wezen of jij nu denkt dat ik iets ken van de jacht of niet.
Inderdaad (ik kan het hopen ten minste)...
Maar ik begin meer en meer het gevoel te hebben dat u hier een persoonlijkheid probeert te poneren die u graag zou willen zijn meer dan wat u bent...

Citaat:
Spijtig genoeg niet. Men zou dit beter wel invoeren en enkel dit toelaten als wapen voor de hobby-jagers..
jah
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 20:28   #187
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kogels wel, hagel heeft te weinig massa.
Kogels wel? Ik zou het niet weten en tout cas weet ik wel dat weeral de hageltheorie van Jantje fout is en dit uit eigen ervaring (en ik was nog een kind dus in feite had ik hier niet moeten zijn... )
Oud 8 december 2006, 21:06   #188
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kogels wel? Ik zou het niet weten en tout cas weet ik wel dat weeral de hageltheorie van Jantje fout is en dit uit eigen ervaring (en ik was nog een kind dus in feite had ik hier niet moeten zijn... )
Een uit de kluiten gewassen kogel die van een km hoog omlaag komt
zou ik toch niet graag op mijn hoofd krijgen.
Een hagelkorrel daarentegen maakt heus geen gat in uw regenscherm.
Oud 9 december 2006, 14:45   #189
largo_w

Standaard

Citaat:
Een uit de kluiten gewassen kogel die van een km hoog omlaag komt
zou ik toch niet graag op mijn hoofd krijgen.
Een hagelkorrel daarentegen maakt heus geen gat in uw regenscherm.
Ja maar zo...
Maar hoe zou dit kunnen?
Iemand die recht naar boven schiet of zo?

Ja inderdaad zo zou ik er ook niet willen onderstaan (trouwens in dat geval valt hij op je hoofd met een kracht bijna (min wrijving) even groot als de kracht met dewelke hij uit het geweer werd geschoten; AJ!). Maar welk is nu de kans dat die op je hoofd valt? Ik zou eerder wachten tot een tak van een boom op je kop valt de kans is groter denk ik...
Oud 9 december 2006, 16:50   #190
de kat
Partijlid

de kat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat lopen ze daar te jagen als er toch geen wild zit ?
En in woonzones wordt niet gejaagd, twee maal 150 m is 300 meter.
Beseft ge dan zelf niet dat ge hier vooroordelen rondstrooit ?
Tja wat lopen ze daar te jagen. Dat bedoel ik nou, uitgezette beesten. (dit mag namelijk)

Hoezo wordt er in woonzones niet gejaagd, tuurlijk wel !
Dit mag overigens wel volgens het jacht decreet. En dit gebeurt dan ook. Dit is echt niet gebaseerd op vooroordelen maar op de werkelijkheid die nu een jacht vergunning hebben, deze over je tuin kan schieten. Al richt hij er niet op. Enkel mag er immers niet richting woning geschoten worden.
Vandaar tot ik pleit tot een verscherping van dit decreet. Ik denk dat niemand met een gezond verstand het een bezwaar zou vinden als er een compleet jacht verbod op 300m van de woningen komt. Dan is er ook een hoop papieren rompslomp minder en zijn de regels veel veiliger en duidelijker. De afbakening is dan echt veel duidelijker voor iedereen. Ook voor diegene die de jachtvergunningen NIET hebben ingekeken. Dat hoeft dan ook niet meer
Daarbij komt dan ook dan men in het jacht seizoen ook buiten kan zijn in eigen tuin en zijn huisdieren niet al die tijd moet binnen houden.
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2006, 18:08   #191
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja wat lopen ze daar te jagen. Dat bedoel ik nou, uitgezette beesten. (dit mag namelijk)
Nee, dat mag niet staat hier zelfs in deze draad te lezen.
Maar ik zie wel degelijk hazen in de buurt van huizen lopen en die zijn echt niet uitgezet.
Citaat:
Dit mag overigens wel volgens het jacht decreet. En dit gebeurt dan ook.
Kunt ge dat bewijzen met een quote ?
Iedereen kan gratuite beweringen doen.
Ik wacht trouwens ook nog op het antwoord hoe ver men in Nederland dan wel van de gebouwen moet afblijven.
Voor zover ik begrepen is staat daar enkel dat niet in woonzones mag gejaagd worden. Dan vind ik de Belgische bepaling duidelijker.
Volgens mij staan de huizen in een woonzone nooit 300m uit elkaar en kan er dus gewoon niet gejaagd worden.
Citaat:
Dit is echt niet gebaseerd op vooroordelen maar op de werkelijkheid die nu een jacht vergunning hebben, deze over je tuin kan schieten.
Hoe zou dat kunnen tenzij ge een heel grote tuin hebt.
Citaat:
Vandaar tot ik pleit tot een verscherping van dit decreet. Ik denk dat niemand met een gezond verstand het een bezwaar zou vinden als er een compleet jacht verbod op 300m van de woningen komt.
Dan kunt ge net zo goed de jacht verbieden.
Waar vindt ge nog een gebied waar de huizen 1000 m uit elkaar liggen ?
Oud 11 december 2006, 13:51   #192
largo_w

Standaard

Citaat:
Vooroordeel (trouwens grote zever)...

Citaat:

Waarom niet als de huizen op meer dan 150m staan? Maar toch zal je mij eens die woonzone moeten tonen hier in België...

Citaat:
Dit mag overigens wel volgens het jacht decreet. En dit gebeurt dan ook.

vooroordeel...

Citaat:
Dit is echt niet gebaseerd op vooroordelen maar op de werkelijkheid die nu een jacht vergunning hebben, deze over je tuin kan schieten.

Ok en dan zou ik daar eens bewijs van willen zien...(wat niet moeilijk zou moeten zijn aangezien het geen vooroordeel is)
Alhoewel als je zo denkt natuurlijk dit wel zou kunnen; namelijk als je tuin groter is dan 150m wat ik wel heel erg betwijfel...

Citaat:
Al richt hij er niet op. Enkel mag er immers niet richting woning geschoten worden.
WOW dit is chinees voor mij klinkt een beetje als "hij richt richting huis zonder te richten richitng huis omdat de gerichtte richting niet de gerichtte richting was..." capiche?

Citaat:
Vandaar tot ik pleit tot een verscherping van dit decreet.

Zeer leuk maar zeer weinig realiteitgericht...

Citaat:
Ik denk dat niemand met een gezond verstand het een bezwaar zou vinden als er een compleet jacht verbod op 300m van de woningen komt.

Ik durf mij wel aan te zien als iemand met gezond verstand en ik zou het belachelijk vinden... 300m voor een wapen dat tot 40m al lang niet meer dodelijk is...

Citaat:
Dan is er ook een hoop papieren rompslomp minder en zijn de regels veel veiliger en duidelijker.

??? Legt dat eens verder uit!

Citaat:
De afbakening is dan echt veel duidelijker voor iedereen. Ook voor diegene die de jachtvergunningen NIET hebben ingekeken. Dat hoeft dan ook niet meer
dus: we gaan de regels verharden maar tegelijk de regels helemaal verkrachten en verzwakken waardoor iedere cowboy een vuurwapen mag gebruiken en dit zou volgens jou veiliger zijn ... tof om weten!

Citaat:
Daarbij komt dan ook dan men in het jacht seizoen ook buiten kan zijn in eigen tuin en zijn huisdieren niet al die tijd moet binnen houden
Citaat:
.
Bent u bang dat een jager op je hond gaat schieten? jah in dat geval zou ik toch even met die persoon die achter je huis jaagt te gaan spreken...U zult zien het is een mens hoor!

ps: ik antwoord hierop omdat ik zag dat deze draad aan het wegfaden was en dat mag niet want ik wacht nog steeds op een paar antwoorden hier...
Oud 12 december 2006, 14:45   #193
de kat
Partijlid

de kat's schermafbeelding

Standaard

Ik ga mijn tijd hier niet verder aan verdoen
Wees maar trots !!!!! Het ga jullie goed en mischien kom ik je nog eens tegen als je op mijn operatietafel ligt met hagel in je vot.
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 15:21   #194
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
....

Bent u bang dat een jager op je hond gaat schieten? ....
Ja !

Waarom dat is ga ik niet(meer) proberen uit te leggen. Ik neem het u niet kwalijk maar ik vrees dat u niet de capaciteiten aan boord hebt om dit te begrijpen.
En uw provoceren heeft voor mij het punt "cry for attention" bereikt, mischien moet u eens amateur toneel overwegen
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 15:23   #195
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
....
Ik speel alleen graag advocaat van de duivel en leg graag onzin bloot.
gij doet da beter dan uwe collega hierboven

Laatst gewijzigd door postbus24 : 12 december 2006 om 15:23.
Oud 12 december 2006, 21:56   #196
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
Ja !

Waarom dat is ga ik niet(meer) proberen uit te leggen. Ik neem het u niet kwalijk maar ik vrees dat u niet de capaciteiten aan boord hebt om dit te begrijpen.
En uw provoceren heeft voor mij het punt "cry for attention" bereikt, mischien moet u eens amateur toneel overwegen
Wat u juist denkt over mij is nu echt wel de nagel op m'n doodskist...

Welk provoceren? Ik wacht gewoon nog steeds op een gepast antwoord van Jantje...

Verder zal ik natuurlijk ook niet meer proberen zaken uit te leggen aangezien uw intelect veruit het mijne overstijgt...
Oud 12 december 2006, 23:46   #197
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga mijn tijd hier niet verder aan verdoen
Wees maar trots !!!!! Het ga jullie goed en mischien kom ik je nog eens tegen als je op mijn operatietafel ligt met hagel in je vot.
Wat is een "vot"?
Oud 13 december 2006, 10:26   #198
araneus
Gouverneur

Standaard

Zo'n vaart zal het niet lopen. Vooraleer hagel echt een probleem is moet het van zeer kortbij afgevuurd worden. Er wordt voornamelijk in de winter gejaagd waardoor de zware kleding quasi altijd alle hagel zal tegenhouden. Als de hagel je dan nog zou raken raakt die nauwelijks door de huid.

Het is trouwens een fabeltje dat hagel fel verspreid waardoor je bijna niet moet mikken. Het is een redelijk geconcentreerde bundel, zeker als met caliber 20 wordt gejaagd. De meeste jagers geven trouwens de voorkeur aan dit kaliber (als het al niet verplicht is gesteld door de jagers zelf). Het grote voordeel voor de jager is het vermijden van 'aangeschoten' dieren. Met een dergelijk geconcentreerd schot is het 'raak en dood' of niks, een tweede schot om het dier te doden is dan ook zelden nodig.
Een hagelgeweer is niet een zg. shotgun die je wel eens in Amerikaanse series ziet. Deze zijn ontworpen om een grote spreiding te krijgen. Bovendien is de hagel die deze wapens verspreiden anders dan bij een jachtwapen. Een jachtwapen verspreid veel en kleine bolletjes, een schotgun weinig en grote bollen (eventueel zelfs met extra zaken om meer schade te bekomen).
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 10:06   #199
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Het zal wel weer een wandelaar of fietser geweest zijn zeker?

Buizerd met loodhagel doorzeefd
in openbaar domeinbos te Maaseik

Het nieuwe jaar is nog maar een week oud en we worden alweer geconfronteerd met de gruwelijke vervolging van roofvogels. Vrijdag 5 januari 2007 werd in het Opvangcentrum voor Vogels en Wilde Dieren te Opglabbeek een dode buizerd binnengebracht. Deze onvoorwaardelijk beschermde roofvogel werd gevonden in het domeinbos 'Aartshouw' te Opoeteren/Maaseik en was met loodhagel doorzeefd. Het is toevallig dat de vogel werd ontdekt, want hij bleek zorgvuldig met vegetatie te zijn bedekt. Het gebied is eigendom van de Vlaamse overheid. Begin november 2006 was in Vlaanderen heel wat opschudding ontstaan rond die openbare bossen omdat toen uitlekte dat Vlaams milieuminister Kris Peeters de intentie had om de jagers bij het beheer van die domeinen te betrekken. De onfortuinlijke buizerd liep bij dit incident een dubbele vleugel- en pootbreuk op en in het lichaam werden niet minder dan 32 loodbolletjes aangetroffen. Vogelbescherming Vlaanderen wacht de resultaten van het gerechtelijk onderzoek af en zal zich in deze zaak burgerlijke partij stellen.

Klik hier en lees verder http://www.vogelbescherming.be/index...&id=417&Itemid

Naam: geschotenbuizerd_01.jpg
Bekeken: 160
Grootte: 135,4 KB
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 13:31   #200
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
.... Met een dergelijk geconcentreerd schot is het 'raak en dood' of niks, .....
(cliché) zever in pakskes ....

De kinderen hebben gisteren nog 2 duiven gevonden op men gazon, niet meer in staat om te vliegen maar nog wel levend.
Leuk om 'op te kuisen' is dat
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be