Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2006, 17:41   #181
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva Bekijk bericht
Ik heb anders dikwijls genoeg jeugdbewegingen met mekaar in de clinch zien gaan. Het ging daarom meestal om te laten zien dat ze stoer waren. Ze hadden iets nodig om op maandag op school te kunnen opscheppen. Het incident in Beringen is niets anders. Dat er joodsvijandige scheldwoorden zijn gebruikt is bijkomstig. Als het de chiro van Hasselt was geweest, hadden ze iets anders toepasselijks geroepen. Dat heeft niet veel te betekenen. Dat is geen racisme. Nu ze dat weten, hebben ze er alllang spijt van, en gaan ze dat zeker niet meer doen. Vooral omdat ze nu weten dat ze met jullie zaak zijn bezig geweest.
Zo iets zegt nog meer over uzelf dan over die turkse jongeren en u zult best weten wat het zegt! Dat het in de jaren '30 ook met dergelijke scheldwoorden begonnen is zal dan ook wel even bijkomstig zijn voor u

Laatst gewijzigd door sodoirt : 7 december 2006 om 17:42.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 17:44   #182
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Zo iets zegt nog meer over uzelf dan over die turkse jongeren en u zult best weten wat het zegt! Dat het in de jaren '30 ook met dergelijke scheldwoorden begonnen is zal dan ook wel even bijkomstig zijn voor u

fijn dat je er zo over denkt. Klein vraagje toch, wat vind je dan over het bijna aanhoudend gescheld en zoeken naar demoniseringen van Islamitische mensen, hier op dit forum bijvoorbeeld? Er is toch wel een gelijkenis tussen beiden, vind ik.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 17:44   #183
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Een zinnig antwoord hierop is gelukkig al door enkele mensen (Eva bv) hier gegeven op deze gebeurtenis.
Ik ontdek dat er een verband zou kunnen bestaan tussen beide. Hebt u daar nu ook bewijzen van
Oud 7 december 2006, 17:46   #184
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Ik ontdek dat er een verband zou kunnen bestaan tussen beide. Hebt u daar nu ook bewijzen van

Er is een verband tussen Eva en zinnige antwoorden, ofwa?
Oud 7 december 2006, 17:48   #185
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva Bekijk bericht
Dat is een leugen. De profeet Mohammed heeft geprobeerd Joden en christenen bij mekaar te brengen, en aan te sluiten bij een godsdienst van eenheid. Omdat dit niet wou lukken, is hij met zijn eigen ding begonnen. Hij maakt inderdaad enkele opmerkingen aan het adres van de joden, maar die waren dan ook terecht. Alleen, is het niet te vermijden dat mensen afwijken van hun doelstellingen, er niet in slagen ze te realiseren. Dat is nu eenmaal typisch menselijk. Zowel Joden als moslims hebben een heel mooie religie, maar haast niemand slaagt erin de doelstellingen ervan te realiseren. Het is genoeg dat men het probeert.
Dat is al het beste bewijs dat u de Koran nooir gelezen hebt, om die maar afdraait zoals een rozenkrans zonder te luisteren wat er in staat!
Het begint al in de eerste soera:
1.7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is neergedaald, noch dat der dwalenden.

5. 13. En wegens hun breken van het verbond hebben Wij hen vervloekt en hun hart verhard. Zij rukken de woorden uit hun verband en hebben een deel van hetgeen hun was vermaand, vergeten. En gij zult hen altijd oneerlijk bevinden op enkelen na, derhalve vergeef hen en wend u van hen af. Voorzeker, God heeft degenen, die goeddoen, lief.

5. 41. O gij boodschapper, laat degenen, die gemakkelijk in het ongeloof vervallen u niet verdrieten, n.l. zij die met hun mond zeggen: "Wij geloven," maar in hun hart hebben zij niet geloofd. En onder de Joden zijn er die naar een leugen zouden willen luisteren, dezen luisteren terwille van een ander volk dat niet tot u is gekomen. Zij verdraaien woorden, nadat zij op hun juiste plaatsen waren gezet en zeggen: "Als u dit wordt gegeven, neemt het dan aan, maar als het u niet wordt gegeven, past dan op." En wie God wenst te beproeven, gij zult hem tegen God stellig niets baten. Dit zijn degenen, wier hart het God niet heeft behaagd te louteren; er zal voor hen schande in deze wereld en een grote straf in het Hiernamaals zijn.

enz...
en natuurlijk deze die Eva misschien het liefst zal vinden?
Abdallah ibn `Umar (rahuma): De Profeet (sas) heeft gezegd: - Jullie zullen tegen de joden vechten tot een van hen zich achter een steen verstopt en de steen roept: 'Hierheen, dienaar van Allaah! Achter mij zit een jood; dood hem!'

Laatst gewijzigd door sodoirt : 7 december 2006 om 17:55.
Oud 7 december 2006, 17:49   #186
Banneling

Standaard

Citaat:
ver·zu·ring (de ~ (v.))
1 het zuurder worden
2 het verzuren van spieren

Mensen als gij dragen bij tot het probleem, niet de oplossing. Jij voed een neerwaartse haatspiraal.

Nu over het vetgedrukte in je quote, zoek één thread hier waar 'Belgen met een kale knikker' centraal staan en waar ik dan plots een acute aanval krijg van hatriotism. Veel geluk.
Nee, het zijn net mensen als jij die het probleem gecreëerd hebben en er dagelijks toe bijdragen. Door je linkscorrecte selectiviteit en hypocrisie. Door te schieten op de boodschapper die het vertikt de blijde multiculturele boodschap af te dreunen, maar in tegendeel het lef heeft de multiculturele criminaliteit waar sommige minderheden in uitblinken aan de kaak te stellen. Door je immer pruttelende haat omdat je, ondanks gedachtepolitie en inquisitietoestanden, de nieuwe linkse staatsgodsdienst niet weet op te leggen aan iedereen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 17:55   #187
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees mijn commentaar nog eens bovenaan op pag. 9. Deze komt recht uit het hart.
Zelfs al komt het recht uit je grote teen: onzin blijft onzin.

Citaat:
Waarom niet deze zin in't vet?
De jongeren kunnen naar eigen zeggen niet geloven wat ze teweeg brachten en hebben spijt van hun daden.
Ik zet dat niet in het vet omdat ik er de ballen van geloof. Wat moest er dan gebeuren voordat die gasten uit zichzelf ontdekten dat het stenigen van andere mensen nu niet bepaald "een vorm van ontspanning" is? Als de politie zelf zegt dat ze niet meer konden instaan voor de veiligheid van die joodse kinderen, dan ging het hier toch niet over een oefening in omterverst keitjes gooien zeker hé?

Citaat:
Of ken je dat gevoel niet? Ik heb het al meerdere keren zelf mee gemaakt, en het heeft mij veel bijgebracht.
Ik heb niet de gewoonte mensen te stenigen nee. Nu niet en vroeger ook niet. Evenmin hebben mijn kinderen die gewoonte gehad. Waarschijnlijk een gebrek in onze opvoeding?

Citaat:
Ik dacht trouwens dat vergiffenis een christelijke deugt was, geloof je hier ook al niet meer in door je blinde haat?
Het is niet aan mij om de stenengooiers te vergeven. Hopelijk houden die joodse kinderen er geen trauma aan over en kunnen zij hun belagers wel ooit vergeven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 17:56   #188
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Nee, het zijn net mensen als jij die het probleem gecreëerd hebben en er dagelijks toe bijdragen. Door je linkscorrecte selectiviteit en hypocrisie. Door te schieten op de boodschapper die het vertikt de blijde multiculturele boodschap af te dreunen, maar in tegendeel het lef heeft de multiculturele criminaliteit waar sommige minderheden in uitblinken aan de kaak te stellen. Door je immer pruttelende haat omdat je, ondanks gedachtepolitie en inquisitietoestanden, de nieuwe linkse staatsgodsdienst niet weet op te leggen aan iedereen.
Er zijn er wel veel die een stap verder gaan dan dat. Als je ziet hoe diezelfde mensen ook BBET'ers ed liggen te verdedigen...
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 17:57   #189
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:

oh, btw, in mijn ogen, links, rechts, 1 pot nat. Ik heb schijt aan beiden. Ff verduidelijken, weet je.
Oud 7 december 2006, 18:04   #190
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb niet de gewoonte mensen te stenigen nee. Nu niet en vroeger ook niet. Evenmin hebben mijn kinderen die gewoonte gehad. Waarschijnlijk een gebrek in onze opvoeding?

dit zijn de laatste woorden wat ik eraan vuil maak, want ze geraken toch niet door je racistische kop.

Ik had het hier niet over 'stenigen' (wtf!! 'met steenworpen doden' uit het woordenboek) maar over spijt betuigen voor domme dingen die je gedaan hebt.

byebye, leef nog een kort en angstig leven, hahaha.
Oud 7 december 2006, 18:05   #191
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Er zijn er wel veel die een stap verder gaan dan dat. Als je ziet hoe diezelfde mensen ook BBET'ers ed liggen te verdedigen...
Ach ja, verdraai de zaken nog maar wat. Niemand heeft die BBET'ers liggen verdedigen. Wel het recht op vrije meningsuiting. En ook de politisering van heel het zaakje werd ernstig aan de tand gevoeld (remember : de timing, de 'uitvergroting' door de links verzuurden, etc.).
En terecht, het bleek een storm in een progressief glas water te zijn.
Oud 7 december 2006, 18:07   #192
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
fijn dat je er zo over denkt. Klein vraagje toch, wat vind je dan over het bijna aanhoudend gescheld en zoeken naar demoniseringen van Islamitische mensen, hier op dit forum bijvoorbeeld? Er is toch wel een gelijkenis tussen beiden, vind ik.
Ik ben tegen het demoniseren van ganse groepen en het veralgemenen. Maar dat belet niet dat het gedachtengoed dat overheerst in de meerderheid van de Islam mag bestreden worden, met woorden en rede! Ik heb ook niets tegen de Duitsers in het algemeen, wel tegen de Nazi's, SSers, hun gedachtengoed en navolgers.

Het gedachtengoed dat echter zeer vooruitstrevend was in de Islam zoals
"Dat betekent ook dat de menselijke rede van groot belang is voor het maken van onderscheid tussen goed en kwaad – en dat is dan het rationalistische element in de Moetazila"
http://home.hetnet.nl/~reijhamer/arabwetensch2.htm

wordt wel te weinig naar voor geschoven. Men zou er goed aan doen om die Moetazila eens beter te bestuderen in de huidige islamscholen.

Laatst gewijzigd door sodoirt : 7 december 2006 om 18:14.
Oud 7 december 2006, 18:08   #193
Banneling

Standaard

Citaat:
oh, btw, in mijn ogen, links, rechts, 1 pot nat. Ik heb schijt aan beiden. Ff verduidelijken, weet je.
Weeral een staaltje hypocrisie. Mits je uit linkse correctheid 'VB-er' tot scheldwoord verheven hebt. Dat alleen zegt natuurlijk ook heel wat over de haat die onderhuids bij jou sluimert ...
Oud 7 december 2006, 18:09   #194
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ach ja, verdraai de zaken nog maar wat. Niemand heeft die BBET'ers liggen verdedigen. Wel het recht op vrije meningsuiting. En ook de politisering van heel het zaakje werd ernstig aan de tand gevoeld (remember : de timing, de 'uitvergroting' door de links verzuurden, etc.).
En terecht, het bleek een storm in een progressief glas water te zijn.
Voila, extreem rechte terroristen met bom enzo zijn een storm in een progressief glas water. U bewijst net wat ik zeg.
Oud 7 december 2006, 18:10   #195
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is een verband tussen Eva en zinnige antwoorden, ofwa?
Volgens ik u lees zou er een verband kunnen bestaan. In welke zin? Aangezien u daar over begon ben ik zeker dat u dan ook de gepaste uitleg hebt en het kunt staven
Oud 7 december 2006, 18:13   #196
Banneling

Standaard

Citaat:
dit zijn de laatste woorden wat ik eraan vuil maak, want ze geraken toch niet door je racistische kop.

Ik had het hier niet over 'stenigen' (wtf!! 'met steenworpen doden' uit het woordenboek) maar over spijt betuigen voor domme dingen die je gedaan hebt.

byebye, leef nog een kort en angstig leven, hahaha.
Coleriek ventje. Kan duidelijk zijn linkscorrecte haat niet meer te baas.
Tip : ga nog wat met stenen gooien en betuig daarna je spijt over de domme dingen die je gedaan en gezegd hebt. Kriskas zal je absolutie schenken.
Oud 7 december 2006, 18:16   #197
Banneling

Standaard

Citaat:
Voila, extreem rechte terroristen met bom enzo zijn een storm in een progressief glas water. U bewijst net wat ik zeg.
Nee, u bewijst wat ik zeg.
"Terroristen". Linkse humor. Soms wel grappig.
Hoeveel van die tooghangers werden inmiddels vrijgelaten?
Hoeveel slachtoffers maakten die gevaarlijke tooghangers weer?
Oud 7 december 2006, 18:23   #198
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, u bewijst wat ik zeg.
"Terroristen". Linkse humor. Soms wel grappig.
Hoeveel van die tooghangers werden inmiddels vrijgelaten?
Hoeveel slachtoffers maakten die gevaarlijke tooghangers weer?
Kijk je doet het weer.
Oud 7 december 2006, 18:25   #199
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is eerder met het verschil in aanpak van de regering tov van organisaties als het BBET, en bvb moslimfundamentalisten, waar men problemen mee heeft.
Als ge nagaat hoeveel tijd en geld er in het onderzoek naar het BBET gestoken is, en als er tezelfdertijd hier, waarschijnlijk een veelvoud aan potentiele moslimfundamentalisten ongekend rondlopen, dan is er toch iets mis.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 18:29   #200
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het is eerder met het verschil in aanpak van de regering tov van organisaties als het BBET, en bvb moslimfundamentalisten, waar men problemen mee heeft.
Als ge nagaat hoeveel tijd en geld er in het onderzoek naar het BBET gestoken is, en als er tezelfdertijd hier, waarschijnlijk een veelvoud aan potentiele moslimfundamentalisten ongekend rondlopen, dan is er toch iets mis.
Dat steunt allemaal op niets. U kijkt niet naar documentaires en u weet ook niet dat de terroristencellen constant bezig zijn met het opsporen van alle soorten terroristen.
Als ze een bom en honderden wapens vinden bij moslims zal dat ook wel even hard aan het bod komen, wees gerust.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 7 december 2006 om 18:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be