Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2006, 01:37   #181
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Ten dele: ook bij de Vlamingen zelf die op die politici blijven stemmen. Denk eraan dat je slechts EENMAAL per vier (of is het vijf) iets te zeggen hebt.
Als je dan als meerderheid steeds weer de verkopers kiest... wat kan ik dan zeggen.
Wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten?
Welke politici zijn dan wel de stem waardig? N-VA? Vlaams Belang?
Oud 14 december 2006, 02:03   #182
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Heb net de uitzending bekeken :

- iemand, weet niet meer wie, ging tegen een burgemeester van een der faciliteitengemeenten in
Toen ie de school in Komen vermeldde, werd zo een overbodige cartoon op het scherm getoverd als afleiding en maande de presentator hem aan om zich te beperken tot de rand rond Brussel

- Maingain pleitte voor meer democratie.

-Boudewijn Brouckaert, voorgesteld als voorzitter van het OverVlegcentrum van Vlaamse Verenigingen, benadrukte dat die faciliteitengemeenten niet zomaar met referendum zich mogen afscheiden

- Maingain beweerde dat kinderen die in Brussel naar Nederlandstalige scholen gaan meer geld krijgen, een echte reactie der Vlamingen was niet mogelijk

- er werden reacties van kijkers en bellers gestuurd
heel veel reacties in het genre van "zo een klein landje en toch ruzie, schandalig!" en ook weeral een "ga niet de balkan achterna" brief. Ook dreigden ze de Vlamingen af met een negatieve poll over het bezoeken van de Vlaamse kust na de splitsing (dat zien zij blijkbaar als een weldaad, terwijl er evengoed Franstaligen zijn, soms zelfs zonder Nederlands te kunnen, die daarvan leven)

- helemaal op het einde vond ik het wel pijnlijk dat de moderator tweemaal demonstreerde dat hij niet eens "België" kon zeggen, de naam van het fel bediscussieerde land.
In de fictie was de tekenaar Philippe Geluck helemaal niet verbaasd -"Ca allait de toute façon arriver"- en pleitte voor de aansluiting van Frankrijk met Wallonië.

De Vlamingen weten misschien niet wie Philippe Geluck is. Als men de personnage kent, zijn we niet verbaasd met zijn woorden. Geluck is de tekenaar van "Le Chat", heeft jaren geleden op de RTBF gewerkt. Hij presenteerde onder meer "Lollipop", een uitzending voor kinderen, in het begin van de jaren 80 op de RTBF. En nu? Mijnheer Geluck werkt...............in Frankrijk. Hij heeft onder meer met niemand minder dan Michel Drucker samengewerkt, nu werkt hij met Laurent Ruquier zowel op Franse radiozender Europe 1 als op France 2. Geluck heeft het al gezegd :hij is meer in Frankrijk dan in België, werkt er en verdient beter dan in België. En hij is een ster in Frankrijk geworden. In België is er geen "star system", in Frankrijk wel. Zet eens uwzelf op zijn plaats : die man is dus Belg maar heel zijn huidige carrière gebeurt in Frankrijk. In andere woorden, een Belg die in de artistieke wereld wil slagen, moet naar het buitenland vertrekken...............

Eerlijk gezegd heb ik met die fictie gelachen. Wat ik zal zeggen, is misschien erg maar ik moet wel toegeven dat ik meer en meer desinteresse voor België heb. Voor mij bestaat België wel als land maar mijn geest, mijn blik kijken al richting Frankrijk. Ik voel me veel meer dichter bij Frankrijk dan bij België. Als ik naar TV kijk, 9 keer op 10 is het de Franse TV. Die 1 keer die blijft was wel vanavond, denk ik. En nee, ik spreek hier niet over separatisme of rattachisme. Kijk eens het nieuws op een internationale TV-zender en u zal merken dat ze nooit of bijna nooit van België spreken. Het is geen toeval :vanuit een internationaal standpunt interesseert België niemand. Vraag eens iemand die buiten Europa woont, drie Europese landen te citeren en je kan zeker zijn dat België er niet is. Veel weten zelfs niet waar België is (als ze al niet weten waar België is, laat ik u raden wat het is met Vlaanderen en Wallonië).
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 02:35   #183
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Uiteraard kwam er al een tegenreactie vanwege de fatsoenlijke mensen.

Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 02:53   #184
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Uiteraard kwam er al een tegenreactie vanwege de fatsoenlijke mensen.
Aha, het onderverdelen in fatsoenlijke "Übermenschen" en "Untermenschen"... Dat verhaaltje hebben we 65 jaar geleden al eens gehoord

Laatst gewijzigd door Thomas- : 14 december 2006 om 02:54.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 02:57   #185
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Dat zou dan de eerste keer zijn dat er echt rekening wordt gehouden met een volksraadpleging.

Ooit gehoord van 'niet toegeven'. Faciliteiten-gemeenten zijn Vlaamse gemeenten, met faciliteiten voor franstaligen. DUS Vlaams.
Aanpassen of verhuizen![/quote]

Jamaar dat is het juist ze zijn overwegend bevolkt door franstaligen.

Als ik het goed heb begrepen indien, Vlaanderen onafhankelijk wilt worden. Dan zal deze moeten voldoen aan bepaalde Internationale regels.

Pijnlijke zaak voor de seperatisten en voor de vlaamse identiteit toucour.

Annyway.

volgens mij zal de "komende" (vlaamse en of "federale" ) regering een consolidatie politiek voeren om die faciliteitengemeenten stapgewijs te Vervlaamsen.

Hier denk ik dan aan "Leterme" nu of het effectief zo zal zijn is pure speculatie. ( 9/10 njet )

Ma bon, ik zie dat de Franstalige politici de Europeese kaart trekken en deze zien de deconstructie van Belgie.

"Als een afbraak van een sociaal Europa."

Ik dacht dat er op de forum ooit een topic stond dat Belgie een soort playground is voor de Europeese "toekomst".
Oud 14 december 2006, 02:59   #186
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Je kunt best een beetje solidair zijn... je hebt het tenslotte nog steeds beter dan zij.
Voor of na het betalen van die 12 miljard?
Oud 14 december 2006, 03:33   #187
Wr Khrp Hmw
Vreemdeling

Wr Khrp Hmw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Voor of na het betalen van die 12 miljard?

Na
Oud 14 december 2006, 07:17   #188
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke politici zijn dan wel de stem waardig? N-VA? Vlaams Belang?
Ze wisten bij de RTBF dan ook maar al te goed waarom ze geen politici van hen in de uitzending gezet hadden.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 08:20   #189
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de uitzending niet gezien, maar naar wat ik lees waren er genoeg elementen om de kijker te melden dat het fictie was. Een tiende ondergrondse bol in het atomium?

Wat er ook van zij, ik kan er goed mee lachen, mijn Waalse collega's appreciëren het maar matig om niet te zeggen dat ze woedend zijn. Ze begrijpen niet hoe de RTBF kan meeheulen met die vuile Vlaamse seperatisten.
De eerste die het een Waal(se politieker) aan zijn verstand kan brengen dat ze verkeerd bezig zijn krijgt van mij een gratis vat.

Dit bewijst nogmaals dat er nog veel visjes door de vervuilde Maas en Schelde moeten zwemmen alvorens ze gaan ingrijpen.

Mvg,
Oud 14 december 2006, 08:35   #190
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Dat de Vlaamse Rand meegaat staat vast.
Met de VLD en CD&V en SPa aan de onderhandelingstafel om dat te bepleiten?
Oud 14 december 2006, 08:36   #191
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

[/quote]

Je moet het hem nageven....Laurent hééft zijn aanhang!
Oud 14 december 2006, 08:48   #192
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Je moet het hem nageven....Laurent hééft zijn aanhang![/quote]

Allemaal identieke vlaggestokken. Die vlaggen zijn in die mensen hun handen gestoken door den RTBF.
Oud 14 december 2006, 08:54   #193
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane Bekijk bericht
,,Vlaanderen roept onafhankelijkheid uit''

document.write('');document.write('');

BRUSSEL - De Franstalige RTBF-zender La Une heeft zijn programma’s woensdagavond onderbroken voor een speciale uitzending waarin werd aangekondigd dat Vlaanderen de onafhankelijkheid heeft uitgeroepen. Het ging om een nepuitzending van de Franstalige openbare omroep.
Tijdens de uitzending, die werd voorgesteld als een live-verslag, werd gemeld dat koning Albert II het land verlaten zou hebben om zijn onvrede te tonen over deze "unilaterale beslissing" van Vlaanderen. Jean-Marie Dedecker werkte mee aan de uitzending door een interview te geven, net als José Happart, de voorzitter van het Waalse parlement en enkele andere politieke figuren. bvb

En 't zijn al rellen in Antwerpen, den 100 staat roodgloeiend en er zou al een mens een hartaanval gekregen hebben.
Was dat prins Laurent die een hartaanval kreeg?
Oud 14 december 2006, 08:55   #194
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leterme sprak zojuist op radioI over 'ophitsing'.

Di Rupo gisteren over' het in het gevaar brengen van het land'.

Beide uitspraken kloppen met mijn eerste reactie. Met 'De Stomme van Portici' werd ook opgehitst en een opstand uitgelokt.

Waarom zou dat met een tv-uitzending waarmee zoveel meer mensen bereikt worden niet kunnen?

Er werd dus niet voor niets de vraag gesteld waarom er zolang gewacht werd met melden dat het een nep-nieuwsuitzending betrof.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 08:57   #195
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

ik vind de hele opzet van rtbf hilarisch. Is de hele uitzending niet ergens te vinden?
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 08:58   #196
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane Bekijk bericht
,,Vlaanderen roept onafhankelijkheid uit''

document.write('');document.write('');

BRUSSEL - De Franstalige RTBF-zender La Une heeft zijn programma’s woensdagavond onderbroken voor een speciale uitzending waarin werd aangekondigd dat Vlaanderen de onafhankelijkheid heeft uitgeroepen. Het ging om een nepuitzending van de Franstalige openbare omroep.
Tijdens de uitzending, die werd voorgesteld als een live-verslag, werd gemeld dat koning Albert II het land verlaten zou hebben om zijn onvrede te tonen over deze "unilaterale beslissing" van Vlaanderen. Jean-Marie Dedecker werkte mee aan de uitzending door een interview te geven, net als José Happart, de voorzitter van het Waalse parlement en enkele andere politieke figuren. bvb

En 't zijn al rellen in Antwerpen, den 100 staat roodgloeiend en er zou al een mens een hartaanval gekregen hebben.
Waarom reageerde men zo heftig om een grap? Dachten ze soms dat het echt was? Het lijkt me dat met deze regering onafhankelijkheid uitroepen niet echt tot de mogelijkheden behoort.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 08:59   #197
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De gevolgen zullen een stuk minder hilarisch zijn.
Oud 14 december 2006, 09:01   #198
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Was dat prins Laurent die een hartaanval kreeg?
Die zou juist opgelucht moeten zijn. In een PS-staat is het niet meer dan gewoon om jezelf oneerlijk te spekken. Ik moest lachen toen ik het op het nieuws hoorde, lachen! Zelfs nadat ik dacht dat bijna iedereen en alles in België corrupt was komt zelfs het deftige koninklijk Huis met een of andere pipo aanzetten.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 14 december 2006 om 09:04.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 09:01   #199
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt me dat met deze regering onafhankelijkheid uitroepen niet echt tot de mogelijkheden behoort.
Met deze regering niet nee.
En toch werd het geïnsinueerd.
Met welke bedoeling?
Oud 14 december 2006, 09:02   #200
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

De reden dat Flahaut en Slangen dit "onaanvaartbaar' vinden is mss omdat ze gewoon niet nodig zijn.. 'k wou eigenlijk wel eens op die telefooncentrale zitten om al die domme bellers uit te lachen
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be