![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlamingen weten misschien niet wie Philippe Geluck is. Als men de personnage kent, zijn we niet verbaasd met zijn woorden. Geluck is de tekenaar van "Le Chat", heeft jaren geleden op de RTBF gewerkt. Hij presenteerde onder meer "Lollipop", een uitzending voor kinderen, in het begin van de jaren 80 op de RTBF. En nu? Mijnheer Geluck werkt...............in Frankrijk. Hij heeft onder meer met niemand minder dan Michel Drucker samengewerkt, nu werkt hij met Laurent Ruquier zowel op Franse radiozender Europe 1 als op France 2. Geluck heeft het al gezegd :hij is meer in Frankrijk dan in België, werkt er en verdient beter dan in België. En hij is een ster in Frankrijk geworden. In België is er geen "star system", in Frankrijk wel. Zet eens uwzelf op zijn plaats : die man is dus Belg maar heel zijn huidige carrière gebeurt in Frankrijk. In andere woorden, een Belg die in de artistieke wereld wil slagen, moet naar het buitenland vertrekken............... Eerlijk gezegd heb ik met die fictie gelachen. Wat ik zal zeggen, is misschien erg maar ik moet wel toegeven dat ik meer en meer desinteresse voor België heb. Voor mij bestaat België wel als land maar mijn geest, mijn blik kijken al richting Frankrijk. Ik voel me veel meer dichter bij Frankrijk dan bij België. Als ik naar TV kijk, 9 keer op 10 is het de Franse TV. Die 1 keer die blijft was wel vanavond, denk ik. En nee, ik spreek hier niet over separatisme of rattachisme. Kijk eens het nieuws op een internationale TV-zender en u zal merken dat ze nooit of bijna nooit van België spreken. Het is geen toeval :vanuit een internationaal standpunt interesseert België niemand. Vraag eens iemand die buiten Europa woont, drie Europese landen te citeren en je kan zeker zijn dat België er niet is. Veel weten zelfs niet waar België is (als ze al niet weten waar België is, laat ik u raden wat het is met Vlaanderen en Wallonië). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard kwam er al een tegenreactie vanwege de fatsoenlijke mensen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Thomas- : 14 december 2006 om 02:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat zou dan de eerste keer zijn dat er echt rekening wordt gehouden met een volksraadpleging.
Ooit gehoord van 'niet toegeven'. Faciliteiten-gemeenten zijn Vlaamse gemeenten, met faciliteiten voor franstaligen. DUS Vlaams. Aanpassen of verhuizen![/quote] Jamaar dat is het juist ze zijn overwegend bevolkt door franstaligen. Als ik het goed heb begrepen indien, Vlaanderen onafhankelijk wilt worden. Dan zal deze moeten voldoen aan bepaalde Internationale regels. Pijnlijke zaak voor de seperatisten en voor de vlaamse identiteit toucour. Annyway. volgens mij zal de "komende" (vlaamse en of "federale" ) regering een consolidatie politiek voeren om die faciliteitengemeenten stapgewijs te Vervlaamsen. Hier denk ik dan aan "Leterme" nu of het effectief zo zal zijn is pure speculatie. ( 9/10 njet ) Ma bon, ik zie dat de Franstalige politici de Europeese kaart trekken en deze zien de deconstructie van Belgie. "Als een afbraak van een sociaal Europa." Ik dacht dat er op de forum ooit een topic stond dat Belgie een soort playground is voor de Europeese "toekomst".
![]() |
#186 |
|
![]() Voor of na het betalen van die 12 miljard?
![]() |
#187 |
Vreemdeling
|
![]()
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb de uitzending niet gezien, maar naar wat ik lees waren er genoeg elementen om de kijker te melden dat het fictie was. Een tiende ondergrondse bol in het atomium?
Wat er ook van zij, ik kan er goed mee lachen, mijn Waalse collega's appreciëren het maar matig om niet te zeggen dat ze woedend zijn. Ze begrijpen niet hoe de RTBF kan meeheulen met die vuile Vlaamse seperatisten. De eerste die het een Waal(se politieker) aan zijn verstand kan brengen dat ze verkeerd bezig zijn krijgt van mij een gratis vat. Dit bewijst nogmaals dat er nog veel visjes door de vervuilde Maas en Schelde moeten zwemmen alvorens ze gaan ingrijpen. Mvg,
![]() |
#190 |
|
![]() [quote]
Met de VLD en CD&V en SPa aan de onderhandelingstafel om dat te bepleiten? ![]()
![]() |
#191 | |
|
![]() Citaat:
Je moet het hem nageven....Laurent hééft zijn aanhang!
![]() |
![]() |
#192 |
Schepen
|
![]() Je moet het hem nageven....Laurent hééft zijn aanhang![/quote]
Allemaal identieke vlaggestokken. Die vlaggen zijn in die mensen hun handen gestoken door den RTBF.
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leterme sprak zojuist op radioI over 'ophitsing'.
Di Rupo gisteren over' het in het gevaar brengen van het land'. Beide uitspraken kloppen met mijn eerste reactie. Met 'De Stomme van Portici' werd ook opgehitst en een opstand uitgelokt. Waarom zou dat met een tv-uitzending waarmee zoveel meer mensen bereikt worden niet kunnen? Er werd dus niet voor niets de vraag gesteld waarom er zolang gewacht werd met melden dat het een nep-nieuwsuitzending betrof. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Gouverneur
|
![]() ik vind de hele opzet van rtbf hilarisch. Is de hele uitzending niet ergens te vinden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gevolgen zullen een stuk minder hilarisch zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 14 december 2006 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch werd het geïnsinueerd. Met welke bedoeling? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Minister-President
|
![]() De reden dat Flahaut en Slangen dit "onaanvaartbaar' vinden is mss omdat ze gewoon niet nodig zijn.. 'k wou eigenlijk wel eens op die telefooncentrale zitten om al die domme bellers uit te lachen
![]() |
![]() |
![]() |