![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En daarbij, mensen geven voortdurend een stuk van hun persoonlijke keuzevrijheid op, op allerlei manieren. mensen kunnen bvb kiezen voor een monogame relatie en daarmee hun sexuele vrijheid vrijwillig beperken. (En dat mag, niemand is verplicht om rond te neuken). Mensen kunnen ervoor kiezen om bepaalde beslissingen over te laten aan anderen. Men kan dit bekritiseren of betreuren, maar dat geeft nog steeds niemand het recht om de vrijheid van dergelijke mensen nog een beetje meer te gaan beperken. In een ideale situatie zouden mensen zoveel mogelik zelf de autonomie hebben over hun arbeid en hun levenskeuzes en alle andere aspecten van hun bestaan. Men kan wel stellen dat mensen die hun "autogestion' afstaan, door in loonarbeid te werken bvb, hierdoor "de leiding over hun bestaan kwijt zijn". Ik herhaal: filosofisch gezien had Bakoenin hier een punt. Maar dit is geen reden om die mensen dan maar meteen nog een paar van hun rechten af te nemen.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 17 maart 2007 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je bent wel erg tegen de liefde als je het neuken noemt!
![]() |
![]() |
#183 |
Parlementslid
|
![]() Dat is maar een vage idealistische premise hoor. Dit biedt geen enkele garantie, dus nogmaals: hoe kan u in een anarchistische samenleving verzekeren dat de wet van de sterkste niet zal heersen? Hoe, heel concreet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Indien u een maatschappelijk systeem naar voor kan schuiven waarin de keuze effectief vrij zou zijn (en niet gedwongen door noodzaak zoals geen dak boven uw hoofd of een hongerige maag) dan kunnen we spreken van vrijwillig voor iemand werken. Maar ik heb begrepen dat u een libertariër bent die voor het afschaffen van enige collectieve sociale voorziening is (zoals werkloosheidsuitkering) dus is het wel bijzonder hypocriet om hier over vrijwilligheid te spreken. U gaat eerst werklozen de hongersnood en de armoede injagen om vervolgens te proclameren dat ze vrij zijn om in loondienst te gaan werken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=170
![]() |
![]() |
#186 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De geschiedenis spreekt u volop tegen: baden in luxe weerhield velen er niet van nog meer materiële welvaart na t jagen (en macht). Lodewijk de Veertiende had alles om perfect gelukkig te zijn met zijn leven. Adolf Hitler zal wellicht ook niet veel tekort gekomen zijn. Uw stelling, beste Guerin, is niet meer dan utopisch idealisme en heeft geen enkele historische en sociologische grondslag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En,begin vorig eeuw waren er veel anarchisten in gevangenissen maar hun ideaal was hun geluk,hun vitaliteit.
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik gebruik het woord "neuken" in de meest neutrale betekenis. Ik ben niet "tegen de liefde", integendeel, maar "de liefde bedrijven" of een dergelijke uitdrukking zal ik niet snel gebruiken. Rondneuken is rondneuken, ik keur dit niet af, maar ik gebruik ook geen verdoezelende woorden.
![]() |
![]() |
#190 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Casca : 19 maart 2007 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij kan het weinig schelen, tot mijn familie horen ze niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Labor Theory of Value? Wtf?
Laatst gewijzigd door lombas : 20 maart 2007 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Minister
|
![]() Toch wel,een vrij mens kan slaven bevrijden omdat een vrij mens alle systemen van verslaving doorgrond en kan opheffen.
![]() |
#197 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 20 maart 2007 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Minister-President
|
![]() zeg hoe zit dat nu guerin, hoe moet mijn gezin wonen en eten eens ik ontslagen ben.
je ging toch helpen me te bevrijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Minister
|
![]() Bevrijd je van de angst want dat is het dat maakt dat je niet vrij bent om voor je gezin te zorgen zonder in loonslavernij te gaan.Stap voor stap zal dan mogelijkheden zich ontwikkelen waarin je een uitweg zal vinden.
![]() |
#200 |
Staatssecretaris
|
![]() kapitalisme is uitbuiting.
Men mag zo filosofisch of economisch redeneren als men wil. De feiten dat het kapitalisme zorgt voor uitbuiting kun je nu eenmaal niet ontkennen. sla gewoon uw krant open en ge leest elke dag wel feiten over hoe kapitalisme zorgt voor uitbuiting. En dan heb ik het nog niet over de milieu gevolgen die het kapitalisme teweegbrengt. |
![]() |
![]() |