![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Eigenaardig toch dan "men" hier nog niet uit de doeken gedaan heeft hoe de VS aan de basis liggen van de jihad in dat gebied: Soedan, Eritrea, Ethiopië, Somalië, Kenya, ...
![]() |
![]() |
#183 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb gezien dat de bevolking stond te juichen toen de Islamisten verdreven waren. Zij waren heel blij dat ze van de Islamisten af waren. De regels en wetten van de Islamitische rechtbanken werden trouwens steeds maar strenger en strenger, heb ik in het nieuws gehoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Stefanie : 4 januari 2007 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Minister-President
|
![]() Ik blijf erbij, Ethiopië heeft het recht om zich te verdedigen. Dreigen met de radicale Islam is onnozel en onzin. Uw betoog hier is gewoon belachelijk. Ethiopië heeft wel degelijk het recht om de Islamisten in Somalië te gaan ontwapenen. Ik vind het wel erg ver gaan om te verwachten dat alle niet-moslims buigen voor de politieke Islam en zich onderwerpen aan moslims die zich superieur wanen met hun achterlijk geloof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
|
![]() Zo lang in ieder geval niet, want zo lang had hij het sowieso niet meer vol gehouden. Maar soit, je ontweek mijn vraag: denk je nu echt dat de Iraki's er beter aan toe zijn vandaag dan onder Sadam?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 8 januari 2007 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
|
![]() LOL! Komaan Jozef, je weet even goed dan ik dat dat niet de aanleiding was voor de tweede Golfoorlog. De aanleiding was gewoon puur eigen belang. En de valse voorwendselen waren de massavernietigingswapens die nooit gevonden zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() Niet goed gelezen dan, beste Basy Lys. Deze topic gaat over Somalië en hier werd al degelijk uit de doeken gedaan wat de inbreng van de VS iun dit conflict is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Tot de jaren 1920 keek de elite in de islamitische wereld naar het westen en probeerden onze waarden en gebruiken in te bouwen in hun cultuur, om zo te moderniseren. Toen dat mislukte en de macht van het westen afbrokkelde tijdens de dekolonisatie, is die elite juist anti-westers geworden. Niet toevallig is de moslimbroederschap opgericht in 1928, niet toevallig krijgen wereldwijd radicale imams, moskeeën en vzw's geld toegestopt uit Arabische landen. Iedere oorlog waar moslims in betrokken zijn, wordt totaal buiten proportie getrokken en wordt vrede bemoeilijkt door jihadi's die van over heel de wereld komen vechten: Tsjechenië, Bosnië (waar Iran dreigde 18.000 troepen naartoe te sturen), Palestina, de pogingen tot staatsgreep in Syrië, Jordanië en Egypte, en nu is er Irak. Gisteren nog in het nieuws: bij vuurgevechten zijn 30 opstandelingen gedood, 8 gevangen genomen waarvan 5 Sudanezen. Ook de Somalische islamisten riepen/roepen op tot een jihad tegen Ethiopië. Vorige maand nog in het nieuws: het aantal importhuwelijken bij migranten uit de tweede en derde generatie stijgt nog, de reden: hun partners zijn tenminste nog echte Turken of Marokanen. Die gemeenschappen spuwen gewoon op onze cultuur, ookal worden hun moskeeën gesubsidieerd, hun hoofddoeken getolereerd, slachthuizen ingericht voor hun offerfeest etc.
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 8 januari 2007 om 16:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
|
![]() De dreiging van islamistisch geweld in Ethiopië is nog nooit zo groot geweest als vandaag en dit dankzij hun inmenging in Somalië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
|
![]() Niemand vraagt om te buigen voor islamisme. Maar acties zoals in Somalië werken dat islamisme enkel in de hand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 8 januari 2007 om 17:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 8 januari 2007 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Minister-President
|
![]() Kijk, ik ga hier geen discussie voeren over wat die Ethiopische troepen hebben uitgespookt daar in Somalië. Daar gaat het mij niet om. Mijn punt is dat Ethiopië het recht heeft om die Islamisten daar in Somalië te gaan ontwapenen. Ethipië werd wel degelijk bedreigd. Ethiopië heeft het recht om zich te verdedigen en het stoort mij enorm dat dat land zich van u niet mag verdedigen.
|
![]() |
![]() |