Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2006, 23:57   #181
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Toch blijf ik de doodstraf fout vinden hoor,en de problemen in Irak zullen nu maar pas goed en wel beginnen
nog meer arme mensen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2006, 00:31   #182
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Over naïviteit gesproken
Aaah u vindt mij dus naief wanneer ik zeg dat er geen rechtvardige processen bestaan voor mensen die veel macht hebben! U zou toch eens moeten uitleggen wat u wilt zeggen!?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2006, 00:38   #183
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker
Ik ben helemaal geen tegenstander maar ik zeg alleen dat bewijzen zeer moeilijk zijn zeker voor machtige personen die toch altijd hun klusjes door andere laten oplossen! En dat rechtvaardige proces lang niet de waarheid weerspiegelen of bent u zo naief om te denken van wel!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Aaah u vindt mij dus naief wanneer ik zeg dat er geen rechtvardige processen bestaan voor mensen die veel macht hebben! U zou toch eens moeten uitleggen wat u wilt zeggen!?

Dus ...

U hebt liever een onrechtvaardig juridisch proces, vol gefoefel en gerotzooi waarin iemand ter dood wordt veroordeeld dan ...

Very Nice, very nice ...

De wereld draait totaal anders dan de manier waarop jij denkt dat hij draait beste baseballpolitieker
Oud 31 december 2006, 00:42   #184
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Dus ...

U hebt liever een onrechtvaardig juridisch proces, vol gefoefel en gerotzooi waarin iemand ter dood wordt veroordeeld dan ...

Very Nice, very nice ...

De wereld draait totaal anders dan de manier waarop jij denkt dat hij draait beste baseballpolitieker
Ja natuurlijk draait de wereld anders dan ik had gewild en ik hoop ook anders dan jij wilt want anders zou je wel heel vreed zijn!
Ik zeg alleen dat machtige mensen niet op een rechtvaardige manier kunnen worden gestraft omdat er gewoon geen bewijzen zijn of andere zaken!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 31 december 2006, 00:53   #185
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Ik ben sowieso tegen de doodstraf, dus ook in dit geval. Los daarvan, vind ik het ook erg jammer dat hij zich nu niet meer zal moeten verantwoorden voor zijn andere daden. Ik denk dat men in de VS nog veel blijer is met zijn executie dan in Irak. Zij hebben er immers alle voordelen bij dat er een paar potjes gedekt blijven mbt tot hun rol in Irak.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2006, 00:55   #186
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik ben sowieso tegen de doodstraf, dus ook in dit geval. Los daarvan, vind ik het ook erg jammer dat hij zich nu niet meer zal moeten verantwoorden voor zijn andere daden. Ik denk dat men in de VS nog veel blijer is met zijn executie dan in Irak. Zij hebben er immers alle voordelen bij dat er een paar potjes gedekt blijven mbt tot hun rol in Irak.
Amaai of een dictator die potjes zou kunnen openen!?

Oud 31 december 2006, 00:58   #187
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amaai of een dictator die potjes zou kunnen openen!?
Een onafhankelijk proces zou dat kunnen ja.
Oud 31 december 2006, 01:00   #188
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Een onafhankelijk proces zou dat kunnen ja.
Amaai ik vind anders een massamoordenaar zeer geloofwaardig hoor! Die kan toch uit zijn nek kletsen wat hij wil want hij zou toch niets meer te verliezen hebben! Nee de oplossing is volgens mij niet zo makkelijk!

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 31 december 2006 om 01:01.
Oud 31 december 2006, 01:03   #189
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amaai ik vind anders een massamoordenaar zeer geloofwaardig hoor! Die kan toch uit zijn nek kletsen wat hij wil want hij zou toch niets meer te verliezen hebben! Nee de oplossing is volgens mij niet zo makkelijk!
Bij zo'n proces zou natuurlijk niet alleen Sadam de beklaagde zijn hé.

Het is niet voor niets dat de VS weigert om het Internationaal Strafhof te erkennen hoor.
Oud 31 december 2006, 01:05   #190
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:

Het is niet voor niets dat de VS weigert om het Internationaal Strafhof te erkennen hoor.
Ik weet natuurlijk niet wat een echt proces zou te weeg brengen evenmin als jij maar ik denk dat hij zijn straf zou ontlopen en veel medelijden bij de wereldbevolking zou teweeg brengen wat hij dus absoluut niet verdient!

Oud 31 december 2006, 01:14   #191
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet natuurlijk niet wat een echt proces zou te weeg brengen evenmin als jij maar ik denk dat hij zijn straf zou ontlopen en veel medelijden bij de wereldbevolking zou teweeg brengen wat hij dus absoluut niet verdient!
Nee hoor, hij zou zijn straf helemaal niet ontlopen. Daarvoor is zijn schuld veel te duidelijk. Hij zou misschien wel niet geëxecuteerd worden, maar hij zou zeker gestraft worden voor zijn misdaden tegen de mensheid. Net zoals de medeplichtigen aan die misdaden!!!

Laatst gewijzigd door Edina : 31 december 2006 om 01:15.
Oud 31 december 2006, 01:21   #192
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Nee hoor, hij zou zijn straf helemaal niet ontlopen. Daarvoor is zijn schuld veel te duidelijk. Hij zou misschien wel niet geëxecuteerd worden, maar hij zou zeker gestraft worden voor zijn misdaden tegen de mensheid. Net zoals de medeplichtigen aan die misdaden!!!
En twintig jaar later vrijkomen wegens goedgedrag! Of ontsnappen!

Oud 31 december 2006, 01:32   #193
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij had inderdaad in Den Haag moeten voorkomen.
Is niet voor niets opgericht om genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden te berechten.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2006, 01:33   #194
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Saddam is gestorven met de gedachte dat hij een martelaar is, gedood door buitenlandse bezetters die zijn land volledig hebben verwoest. Hij is gestorven met de gedachte dat hij nog veel aanhangers heeft in Irak, en dat de Amerikanen en Bush in het bijzonder een fiasco hebben geleden. Uit zijn afscheidsbrief blijkt duidelijk dat hij geen wraakgevoelens had, in tegendeel, hij sprak zich uit voor verzoening tussen shiieten en soennieten, en hij riep zelfs op een onderscheid te makken tussen gewone Amerikanen en de bezetter. Hij zag zich als de vader des vaderlands die door schurken gevangen genomen werd, waarna zijn land ten onder ging. Misschien wel een veel mooiere dood dan gewoon aan een hartaanval sterven of gedood worden tijdens een of andere paleisrevolutie. Saddam wordt ongetwijfeld een martelaar voor de soennieten nu hij door de aartsvijand gedood is. Spijtig wel dat zijn dood niet zal bijdragen aan de verzoening die hij predikte in zijn afscheidsbrief, wel in tegendeel, de soennieten zullen nu nog een tandje bijsteken in hun strijd tegen Iraanse en Amerikaanse overheersing.

Laatst gewijzigd door tomm : 31 december 2006 om 01:35.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2006, 03:24   #195
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat gevoel heb ik er ook bij. Spijtige zaak.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2006, 04:40   #196
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
nog meer arme mensen...
Idd,met als hoofdschuldige mister Bush
Oud 31 december 2006, 05:46   #197
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Hij had inderdaad in Den Haag moeten voorkomen.
Is niet voor niets opgericht om genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden te berechten.
yeah right die prutsters.

Milosevic is al vergeten blijkbaar.
Geef mij dan maar de efficientie van het Saddam proces.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2006, 05:47   #198
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
En twintig jaar later vrijkomen wegens goedgedrag! Of ontsnappen!
hehe, of met een enkelband van Laurette.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2006, 08:39   #199
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Mogelijk, maar je hebt ook primaire pro-amerikanen die net even erg zijn, zoniet nog een stukje erger.

In elk geval boycot ik persoonlijk ook zoveel mogelijk -typisch- amerikaanse producten.
Geen IBM of Dell maar wel Fujitsu-Siemens, Acer of Sony.
Geen Windows op mijn PC'tje maar wel Linux.
Geen Coca, Pepsi-cola, Minute Maid of Aquarius in mijn koelkast maar Spa Rood en Blauw.
En natuurlijk geen MacDonalds maar Quick.
Primaire pro-amerikanen bestaan niet ,wel mensen die een gedifferentieerde houding aannemen.u bent duidelijk een primaire en ongeloofwaardige VS hater.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2006, 08:44   #200
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Mijnheer Ostyn mag over de relatie USA-Irak doen of zijn neus bloed en eventueel liegen tot hij het zelf gelooft, maar de feiten zijn als volgt:

• Het zijn Amerikaanse bedrijven als Bechtel die in de jaren '80 - toen Rumsfeld meermaals op bezoek ging om zijn steun aan het regime van Saddam te betuigen - de petrochemische industrie mee hebben ontwikkeld, een industrietak die aan de basis ligt van de chemische wapens. Het zijn bedrijven uit de VS die Irak van Anthrax voorzien hebben.

• The new revelations, based on documents of the State Department made public in part, show that already in 1982 President Reagan and his Vice-President, George Bush the elder, not only knew Iraq was using chemical weapons, but were working on a secret program to send military advisors to Baghdad in order to keep an eye on the planning of the attacks against Iranian troops. The possibility that the Iraqi army might suddenly collapse convinced Reagan and Bush to line up unhesitatingly with Saddam Hussein - a decision that was sanctioned by a National Security Decision Directive of June 1982 (still classified at the present time) and by the cancellation of Iraq from the list of "rogue states" supporting terrorism.

• That same year Baghdad was welcomed to benefit from the exportation of US technologies, plants, and information on a dual use basis (in the civilian and military fields), along with the military technology needed to develop chemical, bacteriological, and nuclear armaments. Between 1985 and 1990 the US Department of Trade approved 771 licenses for dual use technological products.

• In 1983 Reagan put Rumsfeld * at the head of a diplomatic mission sent to Iraq to reestablish diplomatic relations between the two countries and reconfirm US support for the war against Iran. Thus, the United States did not merely transfer technology, components, and know-how to the temporary ally but played a role of direction and coordination of the build-up of the Iraqi war machine.

• The director of the CIA, W. Casey, was present in person in Baghdad during negotiations for the purchase of weapons and military vehicles, including fragmentation bombs and systems for the destruction of armored vehicles (probably also depleted uranium projectiles).

• Starting in 1984 the CIA furnished indications on the deployment of Iranian troops, which was indispensable for calibrating the attacks with mustard gas and nerve gas. In 1986, sixty military advisors from the Defense Intelligence Agency were at work in Iraq to transfer to the Baghdad General Staff information on Iranian troop deployment obtained from Saudi Arabian radar planes (AWACS), directly managed by the Pentagon.

• According to the Report of the Committee on Banking, Housing, and Urban Affairs of the US Senate, the United States exported pathogenic agents for biological warfare to Iraq until November 28, 1989. But the Center for Disease Control and Prevention (CDC) sent Senator Donald Reigle * author of the report - a list "of all the biological agents, including viruses, retroviruses, bacteria, and funguses sent by the CDC to the Iraqi government from October 1984 to October 13, 1993," i.e., two years after the end of the Gulf War.

• The biological weapons program in Iraq had started in 1985, permitting the production of considerable quantities of pathogenic agents, such as anthrax, botulin, and toxins (ricins, alfatoxins, micotoxins). With the acquisition from the USA of special fermenters and bacterial strains, study was begun on the Bacillus anthracis, as well as on Clostridium botulinum to discover its venomousness, growth conditions, and the parameters relative to its conservation.

Men kan het de VS op zich niet kwalijk nemen: ze verdedigen tenslotte geen principes of idealen maar belangen. In hoofdzaak die van de miljardairs die aan deze en vorige oorlogen grof geld verdienen.

Wat men de VS wél kan verwijten is hun huichelachtige hypocrisie, hun leugens en de geschiedsvervalsing waar ze zich schuldig aan maken en waar pseudo-historici als Mijnheer Ostyn aan meedoen.
D enige waarheid is dat de VS toen terecht Saddam als het kleinste kwaad beschouwden en aan bedrijven niet verbood dual-use technologie aan irak te verkopen.Al de rest zijn grove onwaarheden.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be