![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zowel de minimalisten als de maximalisten zijn dat vergeten en kopiëren daarmee de Belgische ziekte over naar Vlaanderen. Het onafhankelijke Vlaanderen is geen lang leven beschoren, maar zal verder desintegreren, net als Wallonië overigens, ofwel zich integreren in een ruimere staat. Nu "kort" op staatkundig niveau kan lang zijn in een mensenleven... ![]()
![]() |
![]() |
#182 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Terzijde: vooral het desintegratiegevaar wordt door de Vlaamse Beweging zwaar onderschat. Onder invloed van de eigen propaganda gaat men er gewoon vanuit dat Vlaanderen een eenheid vormt en de Vlamingen zich één voelen. Ze vergeten dat de eenheid van Vlaanderen er alleen maar is dank zij België. Als de Belgische macht wegvalt ziet de situatie er totaal anders uit. Er zijn mogelijke desintegratie-cases genoeg: Brussel om te beginnen, maar ook Komen-Waasten, de westkust, de Noorderkempen, Voeren, heel Limburg, de zuidrand van Brussel etc. etc. Alleen een Nederlandse confederatie kan dit alles bijeen houden en genoeg verscheidenheid bieden. Laatst gewijzigd door baarle : 12 januari 2007 om 11:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hef tol voor alle schepen die de Westerschelde willen doorvaren.
6000 € per schip lijkt me niet onredelijk.
![]() |
#184 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
Of moeten we erop wachten dat België in zo'n ernstige crisis komt dat SP.a , VLD en CD&V het uiteindelijk moeten gaan doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De horizon van de Vlaamsnationalisten is noodzakelijkerwijze beperkt. Ik zou zelfs durven stellen dat er meer orangisten in de traditionele partijen te vinden zijn dan in sommmige Vlaamsnationalistische middens. Dat zal pas bovenkomen eenmaal de Belgische macht verdwenen is. België zal desintegreren en er zal een soort Vlaamse ministaat komen in een soort Zuid-Nederlandse confederatie. Het zal gauw blijken dat de meerwaarde daarvan onbestaande is, dat de Vlaamse ministaat geen eenheid vormt en de uitdagingen niet aankan, en de geesten zullen vrij snel rijp worden om de laatste stap te zetten. Maar spreek hen daar vooral vandaag niet over, of ze honen je weg. Nu zijn ze met iets anders bezig: alle krachten verzamelen om van België af te raken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
Gewoon de Schelde afsluiten en pas weer opendoen als België aansluit bij Nederland.
![]() |
![]() |
#189 |
|
![]() Wie?
![]() |
#190 |
Gouverneur
|
![]() Hmmm ik was lichtelijk verbaasd vanochtend toen ik zag dat mijn simpele post zoveel discussie had losgemaakt
![]() Het was grappig om te zien hoe alle (sorry, bijna alle) Belgen het vignet steunen. Zo werd de discussie bijna een 'battle' van Nederland tegen Belgie ![]() Jammer dat er nog zoveel Ollanderhaat is. Je kunt het in dat opzicht de Nederlanders die hebben gereageerd op geenstijl en detelegraaf amper kwalijk nemen dat ze boos zijn op Belgie... . Overigens merk ik dat er vaak Vlamingen op Nederlandse fora zitten, en over het algemeen gaat dat altijd prima. Er zijn heel veel Nederlanders in de Randstad en in het noorden van Nederland die een of twee keer per jaar een uitstapje maken in Belgie. No way dat die dat nog gaan doen als ze dat 60E extra kost. Je zult dus zien dat de mensen in de grensstreek wel een vignet kopen, maar verder niemand meer. Onze culturen zullen dus nog verder uit elkaar groeien. Nederland zou hetzelfde moeten doen. Voor alle Belgen een wegenvignet invoeren van 0.01E. Boete op het niet hebben van vignet 1000E. Gewoon om er een punt van te maken.
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() Wel grappig: een Nederlander dacht dat het geld voor Prins Laurent was terwijl het een regionale belasting is, die dus dient voor het onderhoud van ons geldverspillend federaal systeem. Oeps, zeggen de flaminganten !
![]() Laatst gewijzigd door Hans1 : 12 januari 2007 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zover ik weet is het autowegenvignet een federaal initiatief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op Nederlandse fora is dat vignet van 60 € het gesprek van de dag!
![]() |
![]() |
#194 |
Gouverneur
|
![]() Jij moet die Patriot eens in toom gaan houden met z'n domme uitspraken.
![]() |
#195 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zelf blijf ik ervan overtuigd dat een moderne Benelux (of heel Nederland) dé oplossing zou kunnen zijn. En een verbetering voor alle aangesloten landen. Toch blijft het moeilijk zowel vlaams-nationalisten als belgicisten daarvan te overtuigen. Overigens hebben de vlaams-nationalisten eenzelfde soort probleem, zoals Jazeker (en Knuppel) constateerde. Er wordt onderling zo gehakketakt dat een onafhankijk Vlaanderen eerder ondanks dan dankzij vlaams-nationalisten zal ontstaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#200 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er staat mij ook iets van bij dat dat zo is.
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar? Laatst gewijzigd door Keats : 12 januari 2007 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |