![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Staatssecretaris
|
![]() onafhankelijk vlaanderen is slechts het begin van alles, niet het eindpunt, de partij heeft toch meer in haar mars dan enkel de vlaamse onafhankelijkheid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
maar ik vraag me toch af hoeveel kiezers je zal overtuigen met een herradicalisatie? en hoelang het dan zou duren voor een vlaamse onafhankelijkheid? volgens mij langer dan met een brede coalitie van krachten die een vlaamse staat willen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 22 januari 2007 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Staatssecretaris
|
![]() Kan u mij eens vertellen hoe zo'n solidaristisch/corporatistisch Vlaanderen er concreet zou uitzien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
bv een programmapunt: niet geassimileerde vreemdelingen moeten naar hun land van herkomst terugkeren nu kan je dat op twee manieren vertalen in woorden: 1)vreemdelingen die weigeren de nederlandse taal te leren, de scheiding van kerk&staat te respecteren en onze cultuur te aanvaarden moeten naar hun land van herkomst terug gebracht worden 2)al die makkaken die zich ni aanpassen kunnen oprotten en terug in den afrik gaan wonen het standpunt is hetzelfde, maar de manier van dialoog & perceptie is heel anders... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#189 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
-uw voorstelling van een sociaal weefsel is zeer interessant, alleen zou ik niet weten hoe dat realiseerbaar is -vakbonden dienen inderdaad losgekoppeld te worden van politiek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#192 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
-stemrecht, geen stemplicht -invoering van een bindend referendum vakbonden moeten los van politiek en moeten minder macht hebben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() dus komen we weer overeen ?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Metternich: ik ben het niet eens met uw eerste standpunt, nl. dat de parlementaire bestuursvorm moet verwijderd worden.
Ik ben iemand die overtuigd is van de juistheid van mijn ideologie, namelijk het conservatief (volks)nationalisme. Als er een consequente, conservatieve nationalistische partij aan de macht zal komen in Vlaanderen, een partij die bovendien goed zal besturen en niet in corruptie zal vervallen, dan ben ik ervan overtuigd dat deze partij de steun van een meerderheid vd bevolking zal genieten. Waarom zou u de bevolking het recht op vrije verkiezingn op het hoogste niveau dan afnemen? Uw standpunt over een elite in de samenleving mag dan theoretisch goed zijn, in de praktijk is het een andere kwestie. Voorbeelden uit de geschiedenis wijzen aan dat deze elite dan hervalt in corruptie en luiheid (bv. leden vd NSDAP in het Derde Rijk). De beste manier om de machthebbers 'wakker te houden' en de natie goed te laten besturen is de constante dreiging van het verlies van macht. En de beste manier hiertoe is de instandhouding van de parlementaire democratie, ondersteund door referenda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Wat is uw probleem dan met het cordon sanitaire? Zolang het Vlaams Belang geen 51% haalt, is geen enkele partij verplicht om met hen te besturen.
Citaat:
![]() |
![]() |
#198 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
minder macht, dus minder invloed, kijk naar wat de vakbonden hebben gedaan met VW,een ware slag in het gezicht van mensen die elders 25 jaar hebben zitten werken zonder vergoeding,vergoedingen zijn buiten alle proporties, waar iedereen voor mee moet betalen, soms leiden vakbonden mee tot het faillisement van bedrijven, dit kan ook niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: