![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit is al gebeurd: Vroeger "lanceerde" men na een crisis de economie door gigantische openbare werken te starten (VS) of door een gigantische oorlogsindustrie op te zetten (Duitsland onder Hitler). Het is even economisch verantwoord om gigantische sociale uitgaven te doen: gezondheidszorg, opbouwen onderwijs, steunen werklozen en behoeftigen. Dit creeëert op zijn beurt een markt die de industrie en de handel tot leven brengt. Waarom menselijkheid geen even goede stimulans zou zijn dan moordzucht of de stimulering van de bestaande (onrechtvaardige) verdeling van het geld is me een raadsel. Gek genoeg was het Hitler die dit (onder invloed van Keynes) inzag en inderdaad in de jaren dertig voor een stuk hier aan werkte en successen mee boekte. Indien een dictator dit kan, waarom kunnen wij dit niet? Laatst gewijzigd door ericferemans : 9 februari 2007 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vooreerst wil ik uw leugen rechtzetten: Ik ben nog nooit een moskee binnengewandeld en zal het ook nooit doen! Mijn schoenen laten pikken aan de voordeur zeker, no way! Ik ben van oordeel en vele met mij dat mensen, moslims en andere, wanneer ze willen naar een gastland verhuizen dat ze bereidt moeten zijn om de zeden en gewoonten van het gastland over te nemen m.a.w. zich volledig integreren en als ze dat niet van plan zijn wel dan moeten ze in hun landen van herkomst blijven en zijn ze niet welkom en zullen ze op termijn problemen uitlokken. Dit hebben onze politiekers nog altijd niet begrepen, want anders zou men de immigratie voorwaarden veel en veel strenger maken. De laatste tientallen jaren is er een nooit geziene migratie op gang gekomen van vooral moslims, waarom? Is hunne "godsdienst" misschien hier oorzaak van? want de islam is een verovering religie die géén geweld uitsluit. De imans die hier rondlopen zijn vooral afkomstig uit hun thuislanden die hier komen prediken in een taal die niemand verstaat. Wat wordt er zoal gezegd in die mosks? is er geen sprake van indoctrinatie door die vreemde imans? We weten allemaal dat de controle hierop zeer miniem is! Er hebben zich al gevallen voorgedaan waar in mosks haat gepredikt werd dat is voldoende in het nieuws geweest. Wat mij dan wel verwondert is dat er van de moslim kant geen reactie komt en dat de moslims blijkbaar stilzwijgend instemmen met die praktijken. Of durft men niet reageren uit vrees voor het zwaard die de fundamentalisten gebruiken! Eindelijk is men politiek gezien ertoe gekomen om die predikingsessie in de mosks te doen doorgaan in het Nederlands, maar hoe lang gaat het duren vooraleer dit realiteit wordt, ik vrees ervoor dat dit niet gaat gebeuren want de moslims willen zich gewoon niet in onze maatschappij integreren en thuisvoelen en waarschijnlijk gaan er hierdoor problemen ontstaan! Als de moslims in onze contreien ooit de bovenhand krijgen op het vlak van religie en politiek dan vrees ik dat de islam wetten voor zullen gaan op onze wetten. De islam is nu eenmaal niet gesteld op democratie maar wel op verovering van de ongelovigen, die voor hun dan objecten zullen worden die dan vernietigd dienen te worden volgens hunne religie, ofwel zullen die objecten zich moeten bekeren onder de bedreiging van het zwaard en dan mogen ze blijven leven als slaven van de moslim heersers, die zich zullen manifesteren als het herenvolk. Gelukkig zijn we lang nog niet zover en vanzelfsprekend zullen de autochtonen inwoners zich niet de les laten lezen door moslims die nog in de middeleeuwen leven qua religie en hun religie wetten. En er zullen andere tijden komen, waar het zeer duidelijk zal worden dat de islam gedwongen moet worden hun religie aan te passen aan de gastlanden. De moslims en de islam zijn al eens verdreven uit Europa en het zou me niets verwonderen moest dit nog eens gebeuren! Alhoewel ik geen heil zie in geweld, wel in aanpassen ofwel opkrassen! Ik vindt het een zeer interessante tijd, waarin we nu leven en zeker dat ik in België woon daar ben ik blij om, ik zou niet in die moslimlanden willen leven, die er voor zorgen dat er conflicten gaande zijn tussen mensengroepen van de verschillende soorten van islam en moslims. Ik denk dat jullie gebukt gaan onder frustraties, wetende dat jullie hier niet welkom zijn en aangegaapt worden op straat alsof jullie vreemde dieren zijn. Integreren wil zeggen dat je niet anders moet willen zijn dan de autochtonen, dan kan je niet meer zeggen: "Ik ben ook anders dan jij... gelukkig maar." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
|
![]() Waar haal je dat? Heb je gesproken met al de 100 000'en moslims?
Citaat:
![]()
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
|
![]() Het is niet omdat jij dat doet dat de rest dat ook doet he?
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||
|
![]() Zeg dat dan tegen sommigen hier die denken dat alle moslims fundamentalistische binnenkort terroristisch moslims zijn.
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenmin zijn er NO-GO zones in de Nederlandse grootsteden. Er is een DUIDELIJKE trend dat in steden waar veel moslims samenwonen een grote neiging tot integratie ontstaat. Moslims doen er alles aan om zich te mengen met de autochtone bevolking en interculturele huwelijken worden daarom aangemoedigd. Bovendien doen de interculturele gezinnen die 95% van de bevolkingsgroep uitmaken alle moeite om hun kinderen in de taal van het land op te voeden. Het is duidelijk op de scholen dat deze kinderen zich volledig thuisvoelen in deze seculiere maatschappij. De dubbele nationaliteit wordt volkomen afgewezen en de nieuwe belgen zijn volkomen verknocht aan hun nieuw verworven belgische nationaliteit. Nu gewoon nog zorgen dat 1/4 van de autochtone vlamingen weggepest worden en alles is peis en vree.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ja K9 ik ben er zeker van! En wie ben jij om zo’n uitspraken te doen. Die mensen die het zogezegd zouden moeten weten volgens u, weten het ook niet, want men kan ze eenvoudig niet geteld krijgen en als dit al zou lukken dan zitten ze er nog naast vanwege de vele illegalen die hier rond dwalen, dus neem gerust aan dat het er méér dan 1 miljoen moslims zijn. Natuurlijk gaan die moslims die jij kent lief tegen u zijn en gaan ze u vooral niet vertellen dat ze de ongelovigen als objecten gaan beschouwen eens ze het hier voor het zeggen krijgen en zullen ze die objecten uitroeien en de deze die zich bekeren onder de dreiging van het zwaard zullen moeten fungeren als slaven voor het moslim herenvolk en tot meerdere eer en glorie van hun grote leider Allah de almachtige. Vele allochtone vrouwen doen dit wel, de kopdoek dragen, in mijn omgeving hier is dit schering en inslag. Inderdaad degenen die een kopdoek tot aan hun tenen dragen zijn in de minderheid. Die kopdoek is een religeuze uiting uitgevonden door de islam religie die nog steeds in de middeleeuwen vertoeft en gedragen door moslim vrouwen om hun fustraties te uiten tegen autochtone inwoners die hun met een scheef oog bekijken, wat zij natuurlijk ook wel zien hé. In het gastland waarin ze verblijven draagt géén enkele autochtoonse vrouw zo’n kopdoek, dus willen ze zich integreren dan moeten ze die kopdoeken ook afdoen en opbergen, zoniet dan beschouw ik en vele autochtonen met mij dit als een fundamentalistische uiting. Inderdaad er zijn ook autochtone vrouwen die een hoofddoekje dragen, maar… het ziet toch heel anders uit dan bij de moslims, dewelke hoofd nek en schouders bedekken en soms nog iets verder, sommige dragen precies slaapklederen tot op hun tenen precies dat ze zich in Marokko, Algerije, Iran, Irak enz.. bevinden. Dus weldegelijk met de bedoeling om te chokeren, of niet soms? Moslims die bidden niet, die zingen zagelijk en met veel lawaai tot hunne Allah, terwijl ze op hun matje liggen te knikken in de richting van het oosten, terwijl ze al knikkende een onvrijwillige geloste scheet van hun voorganger knikker te verwerken krijgen!! Wie zegt er mij dat er tijdens die preken van de iman geen politieke uitspraken gedaan worden, tegelijk met religeuze uitspraken, want dat dit al gebeurd is daarvan hebben een en ander in het nieuws vernomen. Die imans zijn meestal vreemdelingen die die donderpreken houden in een taaltje dat niemand begrijpt behalve die allochtone moslims en controle door de overheid is er al helemaal niet want de rooien en aanhangsels pamperen deze moslims met de bedoeling stemmen te ronselen en willen hun dus niet onnodig lastig vallen met controles die als godslastering zou kunnen overkomen bij de moslims!! De websites zijn legio op het internet, ik zou zeggen zoek en ge zult vinden. Alle moslims zijn geen fundamentalisten, maar kunnen het wel worden als de druk op hun blijft toenemen, zoal alle belgen geen racisten zijn maar méér en méér racistisch worden onder invloed van die grote invasie van moslims en andere vreemdelingen in Europa en in België!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Btw, tegen wie heb je het als je over 'jullie' praat? Een vreemd dier? Ik ben zuivere vlaamse en christene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dycore : 9 februari 2007 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() Daar heb je hem weer. K9, the master of bullshit. Ik ken moslims. Niet véél. Maar voldoende om een oordeel te vellen. Ik ken geen enkele Rus, maar ik heb ook mijn gedacht over dat volk op basis van de informatie waarover ik beschik. Die informatie kan nooit compleet of allesomvattend zijn. Ga je mij daarom beletten een standpunt in te nemen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als elke moslim de Westerse samenleving boven de islamitische verkiest, waarom hameren ze dan steeds op behoud van hun gebruiken of respect voor tradities? Zouden ze zich dan niet makkelijk integreren? Islam is geen samenzwering: lees misschien mijn voorgaande post eens vooraleer je weer begint te schuimbekken. Ik had reeds dit gepost: Islam is ook geen coherent gegeven. Denk aan de tegenstellingen tussen soennieten en sjiieten. Islam is geen complot tegen het Westen. De meeste moslims hebben ongetwijfeld goede bedoelingen, volgens hen. Dat neemt niet weg dat hun ideologie en religie haaks staat op onze samenleving. Dat neemt niet weg dat islam zich wenst te versterken in Europa. En die dag proberen we net te vermijden. Nu is het inderdaad te vroeg om van grote problemen te spreken. Maar men moet er eens goed over beginnen nadenken, waar deze snelle evolutie ons naartoe zal leiden. Willen wij in de toekomst nog meer kostbare tijd verspillen met religieuze debatten? Willen wij onze samenleving nog verder opsplitsen tussen links en rechts, atheïstisch en religieus? De internationale uitdagingen voor Europa zijn enorm vandaag. Maar onze samenleving functioneert niet meer naar behoren en nergens worden nog slagvaardige beslissingen genomen. Zo zijn we een vogel voor de kat. Dat wil ik niet. U ook niet vermoed ik? Hoeveel Belgen en moslims denk je dat er bereid zijn met elkaar te huwen? Right. Noem jezelf maar de uitzondering en leer door de bomen het bos te zien. Stemmen ze voor moslimpartijen? Tja, die zijn er nog niet. Wacht op de dag dat ze zich wat leren organiseren. Denk je werkelijk dat ze hun belangen niet zullen groeperen? Je bent nog naïver dan ik dacht. Laatst gewijzigd door Dycore : 9 februari 2007 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister
|
![]() Citaat:
We hebben geen kinderen samen, ik heb een tienerzoon, als we er zouden hebben moeten ze Islamitisch opgevoed worden, ik heb geen problemen met de opvoeding op zich, wel met het moslim-zijn wanneer het mijn kind betreft. Moeilijk uit te leggen, ik heb mijn geloof zelf gekozen, mijn kind moet dat ook kunnen vind ik. Syrië.... ik ben er nog niet geweest, het is er anders, mijn (Belgische) schoonzus kan niet wachten om naar daar te gaan wonen, ze was er al meermaals bij mijn schoonfamilie voor lange periodes, het simpele leven daar trekt haar aan, geen stress om steeds meer te verdienen om steeds duurdere dingen te kunnen kopen, het leven zou er veel eenvoudiger zijn. Het gezin, de familie belangrijker. Ergens kan ik daar wel inkomen, velen onder ons (ik ook trouwens) hebben amper tijd voor hun gezin laat staan voor familie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() @Dycore: Schatje, ik denk niet dat je weet wat het woord "volksverhuizing" betekent. Misschien kan het volgende artikel je wat helpen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() Ik kots of de leer van Jezus en degenen die het kritiekloos aanhangen. Ik kots op de paus, de magister impostor, en al zijn volgelingen. Ik heb een afkeer van het Joodse geloof. Staat u mij toe ook een afkeer van de islam te hebben? Of kan dat niet? Het valt mij op, dat ik in katholieke discussie zelden dergelijke verwijten en tegenspraak naar het hoofd geslingerd krijg.
Laatst gewijzigd door Dycore : 9 februari 2007 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze kunnen er toch ook niet aandoen dat een bepaald gebied in de hersenen minder of meer actief is dan bij atheisten? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jullie kinderen zouden hebben zou je blijkbaar in conflict komen met je man: je stelt immers zelf dat ze zouden moeten worden opgevoed als moslims, terwijl jij voorstander bent van keuzevrijheid. Westerse gezinsvorming en discipline kan inderdaad nog wat leren van andere culturen, ook van moslims. Maar enkele moslims volstaan om die invloed positief te brengen. Dat zijn dan de voordelen van immigraite. Maar daar is geen hele horde voor nodig. Laatst gewijzigd door Dycore : 9 februari 2007 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat Pakistan te kampen heeft met grote problemen ten gevolge van de Afghaanse vluchtelingenstroom spreekt voor zich. Binnenkort zijn we met 10 miljard mensen in de wereld. Denk je werkelijk dat de wereld dat kan dragen. Europa is nog een van de weinige vruchtbare gebieden. Maar wij zullen wel broederlijk delen en gastland zijn voor allen die zich niet weten te redden of die betere levensomstandigheden zoeken hé. Ik zou het ook wel willen hoor. Maar je moet nu wel realistisch blijven. Met de voeten op de grond en niet met het hoofd ihn de wolken, zoals we hier gewend zijn in Europa. |
|
![]() |
![]() |