![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de wapenwet aangepast worden ? | |||
Neen , nu is hij goed en duidelijk. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 23,64% |
Ja , laat iedereen zijn eigen wapens in huis halen. |
![]() ![]() ![]() |
31 | 56,36% |
Laat ons ALLE wapens in Belgie vernietigen. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,73% |
Ik heb zwarte band in karate... ik ben zelf een wapen. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't es nen obbie van me (een van de zovele ![]() Citaat:
De serieuze eigenaar wel, de 'gelegenheidseigenaar' (-of hoe noemt men iemand die zich eens een wapen aanschaft enkel om het in z'n slaapkamer op de kast te leggen-) da's al wat anders... De crimineel laten we buiten beschouwing want die trekt zich van de wet toch verder ook niets aan. Ik zou ervoor durven pleiten wapenbezitters verplicht zich lid te laten maken van een schietclub met een eventueel verplicht (te bewijzen) aantal schietbeurten per jaar. De reden is het volgende ; dit kan enkel ten goede van de clubs komen (meer leden => meer lidgelden => betere werking => sociaal meer aanvaard etc..) en van de eigenaars van de wapens (leren veilig omgaan met wapens, leren de schietsport met z'n vele aspecten (bijvoorbeeld het manueel herladen van patonen om de kosten te drukken of de prestaties te verfijnen) beter kennen etc... ) Het effect kan zijn dat mensen die geen wapen kopen uit interesse zich niet hier zullen mee bezighouden. Een 'natuurlijke' selectie zeg maar ![]() Citaat:
Citaat:
Hij reinigt ze thuis in alle rust en stelt ze ook verder fijn af. Ook kijkt hij er eens graag naar (zoals elke andere verzamelaar of liefhebber af en toe eens graag z'n collectie postzegels -of waarom niet marsmannetjes- bekijkt) Trouwens je hebt iets in je bezit, niet in het bezit van een arsenaal. Ik denk wel dat je begrijpt dat enkel jij het nodige respect denkt te kunnen opbrengen voor je goederen, en als je dat niet begrijpt zal ik eens met je auto komen rijden ![]() ![]() Citaat:
Indien u kogels van het kaliber 7.62 nato in uw bezit hebt, en je kan daar geen vergunning voor voorleggen ben je strafbaar!! Citaat:
Citaat:
![]() Maar het moet mogelijk zijn indien de wet zich daar toe leent. Trouwens, wanneer verdedig je je goederen en wanneer jezelf?
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() Maddox,
Ik zie het net zo zuiver als u, kerel! We zeggen trouwens bijna hetzelfde. Een recruteringsschool kan op basis van de keuze van de burger en met mogelijk om de gevaarlijken eruit te fiteren; de huidige overheidsinmenging werkt niet altijd even ordentelijk en de aanpassingen die moeten gebeuren in de onderwijssector. Ik weet trouwens ook goed dat een legerschool wel voordelen heeft ivw groepstraining ed. Ik stel me echter de vraag waarom het warme water zich bevindt in die legeropleiding en waarom dit niet kan gelden in de reeds bestaande opleidingen! Ik blijf voorstander om eerst ons huidig onderwijssysteem te verbeteren. Daarbij kan een legerschool werken voor diegene die hun draai er beter vinden dan in een gewone opleiding. Maar het merendeel van de bevolking kan gemakkelijk en zonder deze twee extra jaren de sociale waarden,etc opdoen. jij en ik zijn er toch een voorbeeld van, mag ik hopen! ![]() De hogergeschoolde heeft net zo goed andere alternatieven om leiderschap aan te leren! Een laaggeschoolde kan net zo goed gedemotiveerd zijn owv het verplichte karakter van dienstplicht. Alle sportschieters zullen mij wel beamen dat een wapen niet voor iedereen weggelegd is! Vandaar dat ik het niet wil verbieden, enkel beperkt en nauwsleutend gecontroleerd toelaten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chill, zo zie je maar...
Maar dan blijft mijn vraag.; Waarom zou je een wettelijk in orde sportschutter of wapenverzamelaar zijn mooie troetelkindjes willen ontnemen om die grauw te laten liggen in een afgesloten kast ,in een al dan niet overheidsgebouw? Zulke regeling verplicht mensen bijna illegaal te gaan wezen.
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een wapen zonder kogels is niet gevaarlijk dus heb ik daar geen enkel probleem mee! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila, al 1 overtuigde.. nu nog Groen!, en de wanhopige Spiritisten.
![]() |
#186 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Munitie is waarschijnlijk makkelijker verkrijbaar dan de wapens zelf. Trouwens, wie gaat dat controleren dat je bij een schietbeurt niet enkele kogels meeneemt naar huis?
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() Paulus experience,
Ge maakt een goed voorstel ! Ik wil er dan wel graag uit veiligheidsoverweging aan toe voegen dat een wapen niet samen met kogels mag bewaard worden op dezelfde plaats, buiten op de locate waar ze bij wet mag gebruikt worden. Lijkt je dat geen voorstel waarin de meesten zich in kunnen vinden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() een locatie binnen 1 huis welteverstaan ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
hoe gebeuren er dan ongelukken als een geweer niet in dezelfde locatie mag komen waar er kogels zijn?? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kan echter wel belangrijk zijn bij bepaalde feiten en zal bij de verantwoordelijke geberuikers ongewilde ongelukken voorkomen, bedoel ik. Na de strenge criteria zouden er toch enkel vernatwoordlijken moeten overblijven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden : sommige mensen kopen dingen waar ze geen verstand van hebben. Voorts gebeuren de meeste ongelukken (zoniet allemaal) met handvuurwapens, met wapens die ILLEGAAL zijn
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik denk dat voorstanders van een strict vergunningsproces en gecontroleerd wapenbezit meestal wel verantwoordelijk met hun wapens omgaan en er zeker geen illegale dingen mee zullen doen. Het probleem is dat als je iets te moeilijk maakt om te verkrijgen de mensen alternatieve manieren zoeken. Wapenbezit in de illegaliteit duwen zal de gebruikers van illegale wapens niet aanzetten om ermee te leren omgaan. Er moet natuurlijk iets zijn zoals een rijbewijs dat je eerst moet behalen, maar daar mag het bij blijven voor mij.
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Tegen illegale zaken moet sowieso streng en strikt ingegaan worden! Er bestaan naast het rijbewijs heel wat regeltjes en dat hoort volgens mij ook zo in een wapenwet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (veel plezier toegewenst!) Zoals ik al eerder zei ; aan de model 9 wapens mag wel een verplichting to lid worden van een schietstand gekoppeld worden. Voor de andere wapens geldt dit trouwens al.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#198 | ||