![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoewel ik niet kan ontkennen dat mijn visie ooit anders was, ben ik er nu van overtuigd dat economie en ecologie perfect hand in hand kunnen gaan en dat de oplossingen ook uit die hoek (economie, technologie) zullen komen. Een bedrijf heeft dan ook vaak meer macht dan een overheid. De overheid kan een bedrijf wel verplichtingen opleggen, maar de macht ligt in mijn ogen daar bij wie het geld heeft. Als een bedrijf dat een groot deel van de bevolking tewerkstelt morgen wil vertrekken omdat het Polen interessanter vindt wil ik eens zien hoe er bij de overheid gekropen wordt om het bedrijf toch maar hier te houden (de werkloosh grote kost plus het is niet goed voor het imago van de politici als de werkloosheid tijdens hun regeerperiode stijgt). Anderzijds zal het moeilijk zijn om als participant veel energie te verbruiken als de bedrijven ons enkel de meest ecologische producten aanbieden. Bovendien kan de ecologie zorgen voor een nieuwe economische groei-impuls. Citaat:
Samengevat vind ik de meeste van uw kritiek op het IPPC en het klimaatdebat allemaal heel terecht, maar ik vind vooral dat ze voor ieder wetenschappelijk gebied geld en lang niet enkel voor het climate change topic. In die zin vind ik het jammer dat de kritiek die eigenlijk aan de hele media, wetenschapsvoering, politiek en zelfs het volk kan verweten worden, nu allemaal en uitsluitend voor de deur van de climate change gestort wordt. Je kan het debat echt niet smoren voor een verwijt dat meer te maken heeft met de structuur van onze huidige maatschappij en de mentaliteit van de verschillende groepen erin dan met het onderwerp zelf.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 februari 2007 om 17:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En zoals ik al zei, laat je nooit intimideren door de 'ouwe lullen' die zeggen dat ze het allemaal al eens gezien hebben en dat ze het jou wel eens zullen vertellen. Want meestal heb je het raden naar wat ze echt 'gezien ' hebben, of ze het wel juist 'gezien' hebben, en willen ze de idealisten van vandaag laten boeten voor hun slecht inschattingsvermogen van toen. Terwijl het toch veel beter is om onze huidige idealisten eerder lering te laten trekken uit de fouten van toen. Maar ik vrees dat de Gore film wel naar die herhaling van die fouten neigt (too much, too soon, with too little evidence). Citaat:
Dan mag dat toch aan zeer rigoureuze kritiek onderworpen worden. En ik wil het debat zeker niet smoren, integendeel, ik wil het zo breed mogelijk houden. En dus moet er geluisterd worden naar de mensen die vraagtekens bij de huidige consensus plaatsen. Want zij zijn de mensen die er juist voor zorgen dat er een debat is. Een debat ontstaat namelijk niet tussen gelijkgestemden ![]()
![]() |