![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik lig er alvast niet wakker van hoor. Scheelt altijd als je weet van wie het komt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je de ECHTE arme moest leren kennen zou ik met U willen praten,maar tot dan laat ik U,een zachte droom toe gewenst,ik zal mij het lot(van de armen) wel blijven aan trekken...
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijdt debbie aan "schizofrenie; ??????
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 25 februari 2007 om 19:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tja, een luxe arme dus die niet weet wat het is om invalide of dakloos te zijn. Je zit nog steeds met het beeld dat de arme zelf schuld heeft aan zijn armoede. Word eens wakker man. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#186 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok debbie het laat zien wat het VWS van de ECHTE armoede afweet ....
![]() |
#189 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach als echte arme heb ik geen boodschap aan leugens van VWS,ik wil uit mijn armoede kruipen,das alles !!!!
![]() |
#191 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Staatssecretaris
|
![]() inderdaad, de minimumlonen moeten dringend omhoog
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn rijke mensen die lui zijn, nooit werken, nooit een poot hebben uitgestoken, en toch bakken geld verdienen. Ooit al gehoord van corporate communism? De fiscale, sociale en economische hangmat voor de rijken. Laten we maar eens beginnen met die mensen aan te pakken. Met uw betoog impliceert ge dat werkloze mensen per definitie lui zijn, en dat een uitkering hen lui houdt. U impliceert bovendien dat zo'n systeem leidt tot luiheid bij werkende mensen wiens inkomen daar net boven ligt. U beschuldigt werklozen werkloos te willen blijven. U moest zich schamen. U valt hier mensen aan die niks hebben, en bevestigt daar door dat u het goed vindt dat mensen die al alles hebben nog maar meer moeten krijgen. Ziekelijk is dat. Het is niet de schuld van werklozen dat ze geen werk vinden. Je zou je beter richten op de oorzaken van werkloosheid, in plaats van dat plat, laf betoog over luiheid. Maar dat vergt moed, en die ontbreekt bij velen. Laatst gewijzigd door C2C : 25 februari 2007 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wellicht de grootste moordenaar van de geschiedenis als avatar gebruiken, dat vergt pas moed... ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liever werkloos en zeggen dat de anderen leugenaars zijn dat ze geen werk zoeken. Zelfs leren op school om te gaan werken doen ze niet meer...vermits de scholen nu ook al beginnen te sluiten. Maar de leraars dat zijn wellicht leugenaars...niet de studenten. Destijds maakte stalin een lijstje van zulke mensen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 25 februari 2007 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uw analyse wijst op een morele crisis, op een zingevingscrisis, op een sociale crisis. De oorzaken? Doorgedreven individualisme, kapitalisme, consumptiedrift, snelle behoeftebevrediging, enzovoort. Ouders kijken niet meer om naar hun kinderen, kinderen en jongeren zijn op de dool, hebben geen idealen of vooruitzichten meer, de werkloosheid en het lege bestaan dat daaruit volgt bevestigt alleen maar hun gebrek aan ankerpunten. Je ziet de contradictie dus aankomen: liberalen, bedrijven en kapitalisten zijn volledig verantwoordelijk voor deze morele crisis, want zij maken ze en slaan er de winst uit. Liberalen en kapitalisten hebben niet liever jongeren die heel de dag aan niks anders denken dan consumeren en tv-kijken. Laten we de zaak dus bij de wortels aanpakken, in plaats van mensen te beschuldigen die gedesoriënteerd zijn in een samenleving die deze desoriëntatie alleen maar aanmoedigt. Je schiet op de verkeerde mensen. Laatst gewijzigd door C2C : 25 februari 2007 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest dat er maar één zijn dan wel, maar alle bedrijven waar handenarbeid aan te pas komt lopen leeg en dat zijn er dus heel erg veel. Nee het probleem is begonnen op school en zal ook daar weer moeten stoppen. Begonnen met te veel vrijheid in studiekeuze en te eenvoudig om gedurend van richting te veranderen tijdens die studie. Wat uiteindelijk niks concreet wordt maar wel veel studie heeft gehad in jaren. Dat maakt de jongeren gedesorienteërd en ze weten dat zelf ook wel. Beetje logisch, moest ik student zijn en tot mijn 24 allerhande studie's doen ik zou me ook te goed voelen voor in de bouw te werken. Langs de andere kant zou ik niet in staat zijn iets anders te doen waarschijnlijk en voor je het weet ben je er 30 en passé.
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We moeten niet van het ene uiterste in het andere vallen... Ieder koppel moet het recht hebben een kindje te krijgen, ook als zijn ze "arm". Het recht om een hele hoop kinderen te krijgen, en er middenin en werkloos te gaan zitten, maandelijks wachtend op uitkeringen, neen: totaal onverantwoord. Ook tegenover die kinderen die niet gevraagd hebben om in die omstandigheden op de wereld te komen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moeten we tijdens dat soort discussies toch een beetje met onze twee voeten op de grond blijven... Geef aan iedereen, Belg en binnenkomende buitenlander zomaar een verzekerd en voldoende inkomen, "en de armoede is opgelost, en pas dan gaan we misschien zin hebben om te werken"... klinkt prachtig. Net zoals de kerstman en sinterklaas. En ja, armoede is erg en zou niet mogen bestaan. Het oplossen met praatjes moet kunnen, het echt oplossen, dan nog op wereldniveau, is een ander paar mouwen. Laatst gewijzigd door andev : 26 februari 2007 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |