Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2007, 19:26   #181
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Mss. zal je onder de echte laaggeschoolde armen mensen zoals ik tegen komen die en taalfoutje posten ... Maar wat begrijpen jullie van ECHTE armen?
Jaja, je hebt gelijk. het zijn niet je spellingsfouten waar het om gaat. Het is de inhoud van hetgeen je zegt. Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerg
Maar ik lig er alvast niet wakker van hoor. Scheelt altijd als je weet van wie het komt.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 19:32   #182
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Jaja, je hebt gelijk. het zijn niet je spellingsfouten waar het om gaat. Het is de inhoud van hetgeen je zegt. Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerg
Maar ik lig er alvast niet wakker van hoor. Scheelt altijd als je weet van wie het komt.
Als je de ECHTE arme moest leren kennen zou ik met U willen praten,maar tot dan laat ik U,een zachte droom toe gewenst,ik zal mij het lot(van de armen) wel blijven aan trekken...
Oud 25 februari 2007, 19:42   #183
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lijdt debbie aan "schizofrenie; ??????

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 25 februari 2007 om 19:43.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 19:43   #184
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Als je de ECHTE arme moest leren kennen zou ik met U willen praten,maar tot dan laat ik U,een zachte droom toe gewenst,ik zal mij het lot(van de armen) wel blijven aan trekken...
Het zou veel schelen moest je enig idee hebben van wat armoede is. Maar gezien je geen benul hebt van de realiteit van de arme, van dakloosheid, honger en koude kan je de armen ook niet echt helpen. Jij zit immers met een luxe-probleem: een inkomen dat je te laag vindt en alimentatie voor je kinderen wat je liever niet wil betalen.

Tja, een luxe arme dus die niet weet wat het is om invalide of dakloos te zijn. Je zit nog steeds met het beeld dat de arme zelf schuld heeft aan zijn armoede. Word eens wakker man.
Oud 25 februari 2007, 19:48   #185
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou veel schelen moest je enig idee hebben van wat armoede is. Maar gezien je geen benul hebt van de realiteit van de arme, van dakloosheid, honger en koude kan je de armen ook niet echt helpen. Jij zit immers met een luxe-probleem: een inkomen dat je te laag vindt en alimentatie voor je kinderen wat je liever niet wil betalen.

Tja, een luxe arme dus die niet weet wat het is om invalide of dakloos te zijn. Je zit nog steeds met het beeld dat de arme zelf schuld heeft aan zijn armoede. Word eens wakker man.
Ik lijd nu wel koude,ik heb nu wel honger/dorst,ik ben echt arm...
Oud 25 februari 2007, 19:50   #186
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Jaja, dat zal wel. Je kan niet met geld omgaan zeker? Ik heb een pak minder dan jij en heb drie kinderen plus alle schoolkosten.
Oud 25 februari 2007, 19:55   #187
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
En deze persoon staat dan hele dagen te roepen dat werken de uitweg is om uit de armoede te geraken. Heel geloofwaardig hoor.
Oud 25 februari 2007, 19:55   #188
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, dat zal wel. Je kan niet met geld omgaan zeker? Ik heb een pak minder dan jij en heb drie kinderen plus alle schoolkosten.
Ok debbie het laat zien wat het VWS van de ECHTE armoede afweet ....
Oud 25 februari 2007, 19:57   #189
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Ok debbie het laat zien wat het VWS van de ECHTE armoede afweet ....
In elke geval heel wat meer dan jij. Wij spreken onszelf niet constant tegen, we verzinnen ook geen leugens. Het zit je precies nog steeds dwars dat je weg gegaan bent het vws. Je kan er maar niet over zwijgen hé.
Oud 25 februari 2007, 20:08   #190
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ach als echte arme heb ik geen boodschap aan leugens van VWS,ik wil uit mijn armoede kruipen,das alles !!!!
Oud 25 februari 2007, 20:13   #191
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Ach als echte arme heb ik geen boodschap aan leugens van VWS,ik wil uit mijn armoede kruipen,das alles !!!!
Veel succes hé
Oud 25 februari 2007, 20:22   #192
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
13 maand,een lachertje 150€ geen overuren, verlofgeld (moet ik daar mee vertrekken op reis) enz.....
Nee, Cynicus moet daar eens iets voor uitwerken hé
Ik noem dit een schande,en een aanmoedeging om te gaan doppen,heren/damens politiekers
inderdaad, de minimumlonen moeten dringend omhoog
Oud 25 februari 2007, 20:56   #193
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wanneer gaat er nu eens een einde komen aan werkende armen?

Ik werk mij te pletter en ik word armer met de dag,kan dit nog wel in 2007?

is het niet beter dat ik gewoon ga doppen en van al de voordelen geniet van mensen met een laag inkomen?

waar lig ik mij nu druk om te maken,ik word gewoon lui,das de oplossing .....
Waarom altijd toch die vergelijking naar beneden toe? Waarom vergelijk je je met de armen, en niet met de rijken?

Er zijn rijke mensen die lui zijn, nooit werken, nooit een poot hebben uitgestoken, en toch bakken geld verdienen. Ooit al gehoord van corporate communism? De fiscale, sociale en economische hangmat voor de rijken. Laten we maar eens beginnen met die mensen aan te pakken.

Met uw betoog impliceert ge dat werkloze mensen per definitie lui zijn, en dat een uitkering hen lui houdt. U impliceert bovendien dat zo'n systeem leidt tot luiheid bij werkende mensen wiens inkomen daar net boven ligt. U beschuldigt werklozen werkloos te willen blijven. U moest zich schamen. U valt hier mensen aan die niks hebben, en bevestigt daar door dat u het goed vindt dat mensen die al alles hebben nog maar meer moeten krijgen. Ziekelijk is dat.

Het is niet de schuld van werklozen dat ze geen werk vinden. Je zou je beter richten op de oorzaken van werkloosheid, in plaats van dat plat, laf betoog over luiheid.

Maar dat vergt moed, en die ontbreekt bij velen.

Laatst gewijzigd door C2C : 25 februari 2007 om 20:57.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 21:13   #194
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Waarom altijd toch die vergelijking naar beneden toe? Waarom vergelijk je je met de armen, en niet met de rijken?

Er zijn rijke mensen die lui zijn, nooit werken, nooit een poot hebben uitgestoken, en toch bakken geld verdienen. Ooit al gehoord van corporate communism? De fiscale, sociale en economische hangmat voor de rijken. Laten we maar eens beginnen met die mensen aan te pakken.

Met uw betoog impliceert ge dat werkloze mensen per definitie lui zijn, en dat een uitkering hen lui houdt. U impliceert bovendien dat zo'n systeem leidt tot luiheid bij werkende mensen wiens inkomen daar net boven ligt. U beschuldigt werklozen werkloos te willen blijven. U moest zich schamen. U valt hier mensen aan die niks hebben, en bevestigt daar door dat u het goed vindt dat mensen die al alles hebben nog maar meer moeten krijgen. Ziekelijk is dat.

Het is niet de schuld van werklozen dat ze geen werk vinden. Je zou je beter richten op de oorzaken van werkloosheid, in plaats van dat plat, laf betoog over luiheid.

Wellicht de grootste moordenaar van de geschiedenis als avatar gebruiken, dat vergt pas moed...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 21:20   #195
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

t' is zodanig ziekelijk dat er geen arbeiders meer zijn...zeker niet bij de jeugd.
Liever werkloos en zeggen dat de anderen leugenaars zijn dat ze geen werk zoeken.
Zelfs leren op school om te gaan werken doen ze niet meer...vermits de scholen nu ook al beginnen te sluiten.
Maar de leraars dat zijn wellicht leugenaars...niet de studenten.

Destijds maakte stalin een lijstje van zulke mensen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 februari 2007 om 21:22.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 23:21   #196
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
t' is zodanig ziekelijk dat er geen arbeiders meer zijn...zeker niet bij de jeugd.
Liever werkloos en zeggen dat de anderen leugenaars zijn dat ze geen werk zoeken.
Zelfs leren op school om te gaan werken doen ze niet meer...vermits de scholen nu ook al beginnen te sluiten.
Maar de leraars dat zijn wellicht leugenaars...niet de studenten.
Ik ben deels akkoord met uw analyse. Maar uw conclusies zijn volgens mij te beperkt.

Uw analyse wijst op een morele crisis, op een zingevingscrisis, op een sociale crisis. De oorzaken? Doorgedreven individualisme, kapitalisme, consumptiedrift, snelle behoeftebevrediging, enzovoort. Ouders kijken niet meer om naar hun kinderen, kinderen en jongeren zijn op de dool, hebben geen idealen of vooruitzichten meer, de werkloosheid en het lege bestaan dat daaruit volgt bevestigt alleen maar hun gebrek aan ankerpunten.

Je ziet de contradictie dus aankomen: liberalen, bedrijven en kapitalisten zijn volledig verantwoordelijk voor deze morele crisis, want zij maken ze en slaan er de winst uit. Liberalen en kapitalisten hebben niet liever jongeren die heel de dag aan niks anders denken dan consumeren en tv-kijken.

Laten we de zaak dus bij de wortels aanpakken, in plaats van mensen te beschuldigen die gedesoriënteerd zijn in een samenleving die deze desoriëntatie alleen maar aanmoedigt.

Je schiet op de verkeerde mensen.

Laatst gewijzigd door C2C : 25 februari 2007 om 23:23.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 09:49   #197
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben deels akkoord met uw analyse. Maar uw conclusies zijn volgens mij te beperkt.

Uw analyse wijst op een morele crisis, op een zingevingscrisis, op een sociale crisis. De oorzaken? Doorgedreven individualisme, kapitalisme, consumptiedrift, snelle behoeftebevrediging, enzovoort. Ouders kijken niet meer om naar hun kinderen, kinderen en jongeren zijn op de dool, hebben geen idealen of vooruitzichten meer, de werkloosheid en het lege bestaan dat daaruit volgt bevestigt alleen maar hun gebrek aan ankerpunten.

Je ziet de contradictie dus aankomen: liberalen, bedrijven en kapitalisten zijn volledig verantwoordelijk voor deze morele crisis, want zij maken ze en slaan er de winst uit. Liberalen en kapitalisten hebben niet liever jongeren die heel de dag aan niks anders denken dan consumeren en tv-kijken.

Laten we de zaak dus bij de wortels aanpakken, in plaats van mensen te beschuldigen die gedesoriënteerd zijn in een samenleving die deze desoriëntatie alleen maar aanmoedigt.

Je schiet op de verkeerde mensen.
Hoe dan ook, als bedrijf kan je maar aanbieden wat je hebt. Je kan geen nieuw bedrijf starten omwille van de wens van de mens.
Moest dat er maar één zijn dan wel, maar alle bedrijven waar handenarbeid aan te pas komt lopen leeg en dat zijn er dus heel erg veel.
Nee het probleem is begonnen op school en zal ook daar weer moeten stoppen. Begonnen met te veel vrijheid in studiekeuze en te eenvoudig om gedurend van richting te veranderen tijdens die studie. Wat uiteindelijk niks concreet wordt maar wel veel studie heeft gehad in jaren. Dat maakt de jongeren gedesorienteërd en ze weten dat zelf ook wel.
Beetje logisch, moest ik student zijn en tot mijn 24 allerhande studie's doen ik zou me ook te goed voelen voor in de bouw te werken. Langs de andere kant zou ik niet in staat zijn iets anders te doen waarschijnlijk en voor je het weet ben je er 30 en passé.
Oud 26 februari 2007, 15:14   #198
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Moet je dan eerst naar je inkomen kijken voor je aan kinderen begint ?
Dit is écht wel een marginale manier van denken.
We moeten niet van het ene uiterste in het andere vallen... Ieder koppel moet het recht hebben een kindje te krijgen, ook als zijn ze "arm". Het recht om een hele hoop kinderen te krijgen, en er middenin en werkloos te gaan zitten, maandelijks wachtend op uitkeringen, neen: totaal onverantwoord. Ook tegenover die kinderen die niet gevraagd hebben om in die omstandigheden op de wereld te komen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 15:28   #199
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Wanneer er arbeiders uit andere landen komen vallen die mi onder onze wetgeving en moeten ze dezelfde lonen ontvangen zoals onze arbeiders. Iemand die tewerkgesteld is in een sector wordt aan de lonen (en bijkomende voordelen) van die sector betaald. Als het nu een Belg, Pool, Fransman of gelijk welk een Europeaan dan ook is.

De bedrijven kunnen evenwel naar andere (goedkopere) landen gaan ook. Dan trekken ze de goedkopere arbeidskrachten (die hetzelfde loon hebben als alle andere arbeiders in die sector) niet aan maar trekken ze zelf naar die goedkopere arbeiders. Kijk maar eens naar de textielsector in ons land.
Wanneer arbeiders uit andere landen komen hebben ze recht op dezelfde "Belgische"lonen... indien er voor hen werk is en men ze gevraagd heeft om dat te komen doen. Indien arbeiders uit andere landen hier zomaar aankomen, geen werk hebben en vinden is het te gek om met dat soort "logica" af te komen. Gooi dan maar meteen je opgebouwd sociaal systeem in de prullenmand, lang kan ze niet meegaan, en spijtig voor diegenen die het vol goede wil en jarenlang via hun bijdragen hebben opgebouwd...
Misschien moeten we tijdens dat soort discussies toch een beetje met onze twee voeten op de grond blijven...
Geef aan iedereen, Belg en binnenkomende buitenlander zomaar een verzekerd en voldoende inkomen, "en de armoede is opgelost, en pas dan gaan we misschien zin hebben om te werken"... klinkt prachtig. Net zoals de kerstman en sinterklaas.
En ja, armoede is erg en zou niet mogen bestaan. Het oplossen met praatjes moet kunnen, het echt oplossen, dan nog op wereldniveau, is een ander paar mouwen.

Laatst gewijzigd door andev : 26 februari 2007 om 15:30.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 16:50   #200
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Hi politieker,

Aan mij ligt het niet... Ik heb alle moeite van de wereld gedaan om de twee partijen nader tot elkaar te laten komen...

Het enige dat ik kreeg dat was, op verzoek van 'Hem', een knip en 4 strafpunten... Enkel omdat ik schreef dat hij zijn luie botten moest aantrekken en werk moest gaan zoeken... Dan is een mens eens assertief...
Als iedereen van de weeromstoot eens zo assertief moest zijn tegen jou raken we misschien van die piepende muizenplaag definitief af..
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be