![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#182 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#183 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, de eerste en tweede generatie gastarbeiders uit islamitische landen waren (en zijn) helemaal niet zo radicaal. Het is pas sinds de wereldwijde polarisatie dat radicalisatie 'hip' is in sommige kringen. Net zoals het 25 jaar geleden 'hip' was als je radicaal links was, door invloed van de RAF, Brigade Rosso etc. Ja, het 'Zwitserland' van het midden-oosten ligt er nu wel even anders bij. Radicalisatie �*s een probleem. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 19 februari 2007 om 17:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
|
![]() Citaat:
Het is foute boel in ALLE momenteel door moslims gedomineerde landen. Denk je echt dat de vooruitzichten voor Nederland/Europa anders liggen?
![]() |
![]() |
#185 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
http://www.geertwilders.nl/index.php...=696&Itemid=73 Geen excuses! - Kamervragen ![]() ![]() ![]() 1.) Is het waar dat de ambassadeur van Saoedi-Arabië heeft geklaagd over uitspraken mijnerzijds over de Profeet Mohammed en de Koran? Wat was de aard van de klacht en bij wie en wanneer is geklaagd? Wat was de reactie daarop? 2.) Is de berichtgeving uit de Saoedische krant Al-Watan waar dat de Saoedische ambassadeur heeft geëist dat de door mij gemaakte opmerkingen terzake worden ingetrokken en dat ik een excuus aan de moslims zou moeten aanbieden (1)? Wat was de reactie daarop? 3.) Is de ambassadeur van Saoedi-Arabië indringend verteld dat Nederland een parlementaire democratie is met rechtstreeks gekozen volksvertegenwoordigers die vrij zijn hun mening te verkondigen, dit in tegenstelling tot Saoedi-Arabië welk land als het gaat om het volledig ontbreken van democratische waarden, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst een dictatuur pur sang is? Zo neen, waarom niet? 4.) Is wel duidelijk genoeg door u stelling genomen vóór de vrijheid van meningsuiting in Nederland en tegen de ontoelaatbare Saoedische bemoeienis met binnenlandse politieke aangelegenheden? Zo ja, op welke wijze is dit de Saoedische ambassadeur te verstaan gegeven, zo neen, waarom niet? 5.) Bent u bereid op korte termijn de Saoedische ambassadeur te ontbieden en van hem te eisen zich niet langer met binnenlandse politieke aangelegenheden te bemoeien? Bent u bereid indien de Saoedische ambassadeur dit weigert toe te zeggen, hem uit te wijzen en de Nederlandse ambassadeur uit Saoedi-Arabië terug te roepen? 6.) Bent u tevens bereid tijdens een mogelijk volgend onderhoud met de Saoedische ambassadeur namens mij aan te geven dat hij kan fluiten naar zijn excuses en dat ik geen woord zal terugnemen van hetgeen ik heb gezegd? (1) http://www.muslimnews.co.uk/news/news.php?article=12370
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 19 februari 2007 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De grootste fout die we kunnen maken is mensen de rechten ontzeggen die we onszelf al eeuwen toekennen. Wat dat betreft ben ik optimistischer dan jij. Ik denk dat als we de vinger goed aan de pols houden en onze wetten handhaven zoals het hoort, het merendeel van de moslims moeiteloos zal integreren in de westerse wereld, zoals de meesten eigenlijk al hebben gedaan. En natuurlijk moet je moslims confronteren met wat er in hun heilige boek staat, dat is ook gebeurd met katholieken en protestanten. Maak de discussie maar los. Zoals Hermans de katholieken aanpakte en 't Hart de protestanten. Van politici verwacht ik echter méér. U heeft ondertussen wel begrepen dat ik van Wilders geen hoge pet opheb. Soms niet om wát hij aankaart maar de manier waarop. Ook het zootje ongeregeld wat achter hem aan de kamer in is gekomen geeft me geen vertrouwen. Ik heb het u al eerder gezegd, op zich ben ik niet tegen voorstanders van de harde aanpak maar ze moeten wel iets zinnigs te zeggen hebben, zoals Pastors. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Overigens heeft Pastors connecties gelegd met een weliswaar vreedzame, doch qua leerstellingen bijna-komisch gestoord aandoende enigszins moslim-achtige secte, waar geen soenniet of shi-iet ook maar iets mee te maken wenst te hebben (zoniet erger). ==== 1 figuur bij D66 vertolkte wel ideeën op het stuk van godsdienstinvloed(safschaffing) waar ik mij tamelijk in kon vinden; ik ben zijn naam kwijt, maar D66, de enige politieke club waarvan ik ooit even lid ben geweest, is voor mij een gepasseerd station.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 19 februari 2007 om 18:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het oproepen tot doden van ongelovigen is nu niet bepaald een punt waar wilders zijn mond over moet houden zou ik denken.
Of is dat wat de moslims zouden willen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() Misschien moet er onderscheid worden gemaakt tussen godsdienstig/ritueel moorden en politiek moorden.
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 februari 2007 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
Evengoed zou ik graag het woord "godsdienst" weg willen hebben uit de Grondwet.
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is niet alleen wat er in een godsdienstig boek staat, het is hoe de volgelingen het interpreteren. En er zijn zowel christelijke als islamitische fanatici. De islamitische zijn gewoon een stukske gekker, fanatieker en talrijker en krijgen geen tegenwind vanwege de meer gematigden in hun geloof.
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest die stelling kloppen dan was het christendom nooit ontstaan. Maar bon nu halen we heel oude koeien uit de gracht. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
Duidelijk dus, dat gewapende bekeerders, kruisridders en de hen aanstichtende imams/monniken geacht mogen worden te hebben geweten hoe fout ze zaten. Evengoed: voor mij geen van zessen graag.
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep en JC wordt ook erkend als profeet in de Koran.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |