Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2007, 15:50   #181
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Gij blijkbaar niet want ge blijft koppig niet antwoorden.

Ik ben niet koppig,ik ben standvastig.

BTW, ik heb eens een bloemlezing gemaakt van jouw onverbiddelijke argumentatie in deze topic.

Citaat:
Haha.
Citaat:
Slappe praat.
Citaat:
Leren lezen is een deugd die gij nooit zult bezitten..
Citaat:
Maak geen dwaze opmerkingen.

Citaat:
Wat een indrukwekkende argumentatie.
Citaat:
Een typische dwaze opmerking.
Citaat:
Hiermee bewijst ge uw totaal gebrek aan argumenten.

Ik moet toegeven dat ik onder de indruk ben.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 15:54   #182
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht

Ik ben niet koppig,ik ben standvastig.

BTW, ik heb eens een bloemlezing gemaakt van jouw onverbiddelijke argumentatie in deze topic.

Ik moet toegeven dat ik onder de indruk ben.
Ge hebt er bewust de stukken met de argumentatie ten gronde tussenuit gelaten waaruit uw kwade trouw alleen maar eens temeer blijkt.Ondertussen blijft ge nog altijd ingebreke aan te tonen dat clusterwapens in steden gebruikt worden.Ge zult het ook nooit kunnen.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 15:59   #183
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Sinds wanneer zijn zelfgemaakte "you tube-filmpjes" betrouwbare bronnen ??
In de zin dat ge ziet hoe men een stad verovert en daar gebruikt men zeker geen clusterwapens;absoluut niet geschikt daarvoor.In een stad gebruikt men hoogstens JDAM's , het snelvuurkanon van SPOOKYenz..ter ondersteuning van grondtroepen.
Oud 3 maart 2007, 16:41   #184
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ge hebt er bewust de stukken met de argumentatie ten gronde tussenuit gelaten waaruit uw kwade trouw alleen maar eens temeer blijkt.Ondertussen blijft ge nog altijd ingebreke aan te tonen dat clusterwapens in steden gebruikt worden.Ge zult het ook nooit kunnen.
Ik zou dat arrogant toontje maar achterwege laten. Ik respecteer andere standpunten, ik houd van een gezonde discussie.
Maar jouw manier van het wisselen van gedachten en meningen is erg laag bij de grond.

Enfin, hierbij toon ik aan dat clusterbommen wel degelijk gebruikt zijn in stedelijke gebieden. Iets wat ik dus blijkbaar toch kan.

Citaat:
The Pentagon (U.S. Department of Defense) acknowledged on Apr. 2 that it had used cluster bombs in the city of Al Hillah, 80 km south of Baghdad. The International Committee of the Red Cross reported dozens of civilians dead and 300 injured as a result of that attack.
bron

Citaat:
The devastating consequences of using cluster bombs in civilian areas are utterly predictable. If, as accounts suggest, US forces dropped cluster bombs in residential areas of al-Hilla, even if they were directed at military targets, such an action could constitute a disproportionate attack.
bron

Citaat:
7.4. The AFP reported on April 29 that unexploded U.S. cluster bombs were still making civilian casualties in the city of Najaf. A U.S. marine confirmed that unexploded ordnance still littered the area but added that they were unable to clear it because they were short on people. ( "US cluster bombing leaves Iraqi city angry over dead, maimed" AFP, 29 April 2003)
bron

Citaat:
A number of journalists in Iraq have witnessed the reality of this “collateral damage”. In one devastating US attack on April 9, cluster bombs hit the Ghazaliya civilian district of Baghdad. As Newsday’s James Rupert reported on April 22, they “fell into large suburban neighbourhoods like explosive rain, blasting craters and spewing steel shrapnel into homes, schools and civilians”.
bron

Citaat:
The U.S. Central Command acknowledged Monday in response to questions from Newsday that U.S. forces have hit urban areas of Baghdad with "cluster bombs,” which scatter hundreds of small "submunitions” in an area the size of a football field.
bron

Citaat:
Iraqi Information Minister Said Al-Sahaf said Sunday that 77 people were killed and 266 others were injured by cluster bombs in US airstrikes on the southern city of Basra.
bron

Dit was echt te makkelijk !!
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Havana : 3 maart 2007 om 17:04.
Oud 4 maart 2007, 08:17   #185
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou dat arrogant toontje maar achterwege laten. Ik respecteer andere standpunten, ik houd van een gezonde discussie.
Maar jouw manier van het wisselen van gedachten en meningen is erg laag bij de grond.

Enfin, hierbij toon ik aan dat clusterbommen wel degelijk gebruikt zijn in stedelijke gebieden. Iets wat ik dus blijkbaar toch kan.

bron

bron

bron

bron

bron

bron

Dit was echt te makkelijk !!
Dat denkt gij.Uw uitspraak dat de VS GRAAG clusterwapens inzetten in stedelijke gebieden wordt hiermee niet bewezen.Van 'graag' is nooit sprake.Men gebruikt het wapensysteem dat het meest gepast is om het doelwit te vernietigen. Men heeft verklaard dat er een paar maal tijdens de luchtbombardementen in een stedelijk gebied clustermunitie zou gebruikt zijn.Dat betekent dan dat er doelwitten waren die de inzet van deze wapens de meest logische maakte en die zich in stedelijke gebieden bevonden. In zoverre de tegenstander dergelijke doelwitten in een stedelijke gebied plaatst ,draagt hij de verantwoordelijkheid voor de gevolgen voor de burgerbevolking.Het is en blijft een feit dat de typische doelwitten voor clusterwapens zich normaal niet in stedelijke gebieden zullen bevinden tenzij wanneer de tegenstander de bevolking als MENSELIJK SCHILD wil gebruiken.In dat laatste geval mag men niet afzien van de inzet van die wapens want de tegenstander is verantwoordelijk voor zijn bevolking.Er mag touwens opgemerkt worden dat indien men gewome scherfbommen gebruikt,dit niet veel verschil maakt.
Het is en blijft in ieder geval een feit dat een oorlogvoerende partij alleen aan het bereiken doel en aan het welzijn van zijn eigen soldaten moet denken en de daarvoor beste wapens moet inzetten.De gevolgen voor de vijandelijke bevolking zijn een bijkomstige overweging.Zoals gezegd maken de recentste clusterwapens met een kleiner percentage blindgangers en een een zelvernietigingsmechanisme de discussie in ieder geval zondr voorwerp.
Ik ben dus niet onder de indruk van uw posting.Stelt niet veel voot want bewijst alleen dat Saddam zijn bevolking als menselijk schild gebruikte wat we allang wisten.
Oud 4 maart 2007, 11:55   #186
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Feit is dat clusterbommen wel degelijk in stedelijke gebieden zijn gebruikt, waardoor honderden onschuldige burgers getroffen werden. Het mag misschien erg effectief zijn, maar het is en blijft een oorlogsmisdaad.
Talloze bommen blijven onontploft achter (het wapen staat blijkbaar nog niet eens op punt vermits 5 tot 10 percent niet ontploft). Deze tragedie zal nog jaaaaaren blijven duren. Het is een tikkende tijdbom; enkel, deze bommetjes tikken niet.

Neem nu bijvoorbeeld het stadje al-Hilla, waar het internationaal humanitair recht werd geschonden en 33 onschuldige burgers het leven lieten na een aanval met clusterbommen; Is dit de bevrijding van Irak?
Het is thans erg tegenstrijdig met het Amerikaans gepoch over de precisiebombardementen in het begin van de oorlog. Ik dacht dat het leger van de VSA hoog opliepen met het beperken van de burgerdoden. Nu blijkt eens te meer dat dat niet zo is.

De algemen conclusie is dat het gevaar voor onschuldige burgers, waaronder vooral kinderen, het militair nut overstijgt. Landen die er wat aan willen doen vormen een overgrote meerderheid; Helaas zijn er enkele machtige landen, die deze brutale vorm van oorlogsvoeren blijven volhouden.
Oud 4 maart 2007, 12:03   #187
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet altijd zo. Er zijn al minstens 8 Amerikaanse soldaten gewond geraakt of gedood door hun eigen "verloren gelopen" clusterbommetjes.

Trouwens, jij vindt onschuldige slachtoffers het probleem van de vijand.
Zal ik je eens een geheimpje vertellen? De vijand zijn de zogenaamde terroristen. De VS ging Irak toch "bevrijden" en er democratie introduceren? Ik vrees dat ik je niet goed kan volgen, hoodje.

--
Uiteraard zijn er ook honderden Irakese burgerslachtoffers gevallen door clusterbommen. Weken n�* de beschietingen. Maar omdat de VS hun clusterbommen graag inzetten in stedelijke gebieden, vallen er vaak onschuldige slachtoffers, zoals kleine kinderen.

Jij post hier graag foto's. Sta me toe een slachtoffer van een clusterbom te tonen :
Een clusterbom waarbij Belgische banken rijk van worden.
De Belgische overheid weet dit, laat dit toe en verbied dus helemaal het gebruik van clusterbommen niet.

Laatst gewijzigd door illwill : 4 maart 2007 om 12:04.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 12:25   #188
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood
ge ziet hoe men een stad verovert en daar gebruikt men zeker geen clusterwapens
Citaat:
Dat betekent dan dat er doelwitten waren die de inzet van deze wapens de meest logische maakte en die zich in stedelijke gebieden bevonden.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 12:30   #189
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ondertussen blijft ge nog altijd ingebreke aan te tonen dat clusterwapens in steden gebruikt worden.Ge zult het ook nooit kunnen.
Citaat:
Men heeft verklaard dat er een paar maal
tijdens de luchtbombardementen in een stedelijk gebied clustermunitie zou gebruikt zijn.

Tegen zulke argumenten is geen speld tussen te krijgen !!!
Oud 4 maart 2007, 13:01   #190
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Feit is dat clusterbommen wel degelijk in stedelijke gebieden zijn gebruikt, waardoor honderden onschuldige burgers getroffen werden. Het mag misschien erg effectief zijn, maar het is en blijft een oorlogsmisdaad.
Talloze bommen blijven onontploft achter (het wapen staat blijkbaar nog niet eens op punt vermits 5 tot 10 percent niet ontploft). Deze tragedie zal nog jaaaaaren blijven duren. Het is een tikkende tijdbom; enkel, deze bommetjes tikken niet.

Neem nu bijvoorbeeld het stadje al-Hilla, waar het internationaal humanitair recht werd geschonden en 33 onschuldige burgers het leven lieten na een aanval met clusterbommen; Is dit de bevrijding van Irak?
Het is thans erg tegenstrijdig met het Amerikaans gepoch over de precisiebombardementen in het begin van de oorlog. Ik dacht dat het leger van de VSA hoog opliepen met het beperken van de burgerdoden. Nu blijkt eens te meer dat dat niet zo is.

De algemen conclusie is dat het gevaar voor onschuldige burgers, waaronder vooral kinderen, het militair nut overstijgt. Landen die er wat aan willen doen vormen een overgrote meerderheid; Helaas zijn er enkele machtige landen, die deze brutale vorm van oorlogsvoeren blijven volhouden.
We zullen dat van die honderden doden met een korrel zout nemen;één van uw bronnen is de iraakse minister van informatie die zich in de hele wereld belachelijk maakte met zijn fantaisistische uitlatingen.Eigenlijk toont ge niet veel aan .
In het algemeen is het zo dat wanneer een tegenstander zijn wapens in een stad plaatst, die mag gebombardeerd worden met de daartoe meest geschikte wapens;Het militair nut is altijd het enige dat telt.Een tegenstander die zijn eigen burgerbevolking respecteert zal natuurlijk geen wapensystemen in zijn steden verbergen maar Saddam hoorde daar niet onder.
Het is een onbetwistbaar feit dat de VS zelfs op een overdreven wijze proberen burgerslachtoffers te vermijden.In de planning van luchtbombardementen wordt daar veel tijd aan besteed.In de tweede golfoorlog moest voor sommige doelen zelfs de toestemming van de minister van defensie gevraagd worden wat tactisch niet werkbaar was.Een tankcompagnie die beschoten werd vanuit een school en die vroeg dat de school zou geJDAMMED worden;kreeg bijvoorbeeld een weigering van het hogere echelon.Waanzin.Met precisiegeleide wapens kan men het aantal burgerdoden in ieder geval tot een minimum beperken.
Het is en blijft een feit dat clusterwapens in principe en zeker tegen een tegenstander met respect voor zijn eigen burgers niet in dichtbevolkte gebieden zullen moeten gebruikt worden en de moderne technologie haalt alle argumenten van de tegenstandeds van clusterwapens in ieder geval onderuit.De clusterwapens zullen terecht blijven.
Oud 4 maart 2007, 13:03   #191
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk doet ge mij een plezier door mij de gelegenheid te geven erop te wijzen dat
Oud 4 maart 2007, 13:03   #192
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk doet ge mij een plezier door mij de gelegenheid te geven erop te wijzen dat sommige
Oud 4 maart 2007, 13:03   #193
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk doet ge mij een plezier door mij de gelegenheid te geven erop te wijzen dat sommige tegenstanders
Oud 4 maart 2007, 13:03   #194
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk doet ge mij een plezier door mij de gelegenheid te geven erop te wijzen dat sommige tegenstanders zoals
Oud 4 maart 2007, 13:03   #195
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk doet ge mij een plezier door mij de gelegenheid te geven erop te wijzen dat sommige tegenstanders zoals Saddam en
Oud 4 maart 2007, 13:03   #196
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk doet ge mij een plezier door mij de gelegenheid te geven erop te wijzen dat sommige tegenstanders zoals Saddam en de
Oud 4 maart 2007, 13:06   #197
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
In het algemeen klopt mijn stelling ook tenzij ge met tegenstanders als saddam en de hezbollah te maken hebt die burgers als menselijke schilden gebruiken.
Met normale tegenstanders zal men in principe nooit clusterwapens in dichtbevolkte gebieden moeten gebruiken.Voor het overige moet ge nog altijd aantonen dat de VS GRAAG clusterwapens in steden gebruiken.
Oud 4 maart 2007, 13:09   #198
john bell hood
Banneling

Standaard

De eerste uitspraak gaat over de verovering van Fallujah.
De tweede gaat over de luchtbombardementen in 2003.Het is en blijft een feit dat in het algemeen clusterwapens niet in steden zullen gebruikt worden omdat de doelwitten waarvoor ze het meest geschikt zijn,zich daar niet zullen bevinden.
Oud 4 maart 2007, 13:21   #199
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Maak jij eerst maar eens uit of er al dan niet clusterbommen in stedelijke burgergebieden zijn gebruikt. Als je dat uitgemaakt hebt, kunnen we voort.

Want je spreekt jezelf tegen. En nog geen klein beetje ook

Kijk

Kijk, dit

Kijk, dit kan

Kijk, dit kan allemaal

Kijk, dit kan allemaal in

Kijk dit kan allemaal in één

Kijk, dit kan allemaal in één post.

Laatst gewijzigd door Havana : 4 maart 2007 om 13:22.
Oud 4 maart 2007, 13:35   #200
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Maak jij eerst maar eens uit of er al dan niet clusterbommen in stedelijke burgergebieden zijn gebruikt. Als je dat uitgemaakt hebt, kunnen we voort.

Want je spreekt jezelf tegen. En nog geen klein beetje ook

Kijk

Kijk, dit

Kijk, dit kan

Kijk, dit kan allemaal

Kijk, dit kan allemaal in

Kijk dit kan allemaal in één

Kijk, dit kan allemaal in één post.
Ik spreek mijzelf niet tegen.Bij een tegenstander die zijn eigen burgers respecteert zult ge ook ge in principe ook geen aanleiding hebben clusterwapens in dichtbevolkte gebieden te gebruiken.Ge hebt alleen impliciet nog eens aangetoond dat saddam net zoals hezbollah zijn bevolking als schild gebruikte.Gij moet voor het overige nog altijd aantonen dat de amerikanen GRAAG clusterwapens in stedelijke gebieden gebruikten.Het tegendeel is eerder waar.Ze zijn te terughoudend.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be