![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is dan ook hun koningshuis .. niet dat van ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies!
Ze mogen het van mij hebben. Met haar en huid.
![]() |
#184 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tsjeef is per definitie koning-en belgischgezind.
Logisch dat die niet jubelt als er gekroonde hoofden beginnen buiten te vliegen in de stadshuizen. Precedenten krijgen nu eenmaal altijd navolging.
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() Toen ik moest gaan tellen moet je de eed zweren;dat stukje van de koning(gelukkig)heeft men er laten uithalen en dus is er dan ook sowieso geen enkele reden meer om nog die portretten te laten hangen aangezien je toch niet meer voor de koning moet zweren.
Zo simpel is dat;dus die portretten zijn terecht weggehaald,punt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie veertien dagen geleden dit had durven voorspellen, werd voor gek verklaard.
De kommotie die deze beslissing uit Mortsel teweeg brengt, de aandacht ervoor op radio en nationale tv .... je mag dan beweren dat het slechts om simbolen gaat, het is wel duidelijk dat het om een zeer belangrijk simbool gaat. Wat kan het leven zoet zijn. Ik tracht me voor te stellen hoe de gezichten van Berten Bibber en Fluppen den taaien uitschoven, toen ze het nieuws vernamen. Waarschijnlijk direkt in hun agenda gaan kijken of ze eerstdaags toch niet naar Mortsel zouden moeten gaan; vervolgens vragen aan een lakei waar Mortsel ligt, want Vlaamse steden weten liggen, behoort niet tot hun parate aardrijkskundige kennis. (Mortsel is toch enkele jaren terug stad geworden hé?)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als er iemand dit 20 jaar geleden had voorgesteld die mens zou door de staat "gezocht" zijn geworden. Daar zou met afgerekend zijn geweest. Het koningshuis staat op lemen voeten, meer en meer mensen beginnen zich dit te realiseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uit machteloosheid proberen ze het af te doen als eend etail. Maar voor een koningshuis dat enkel bestaat bij gratie van symboliek e is deze symbolische daad een serieuze aderlating. Stel je voor dat dit het begin is en men ook op andere plaatsen overgaat tot deze daad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het koningshuis afschaffen...dat is een overwinning...een paar foto's weghalen toch ni zeker ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#193 |
Partijlid
|
![]() Het clubje in Laken laat mij koud.
Maar als dit 'event' deel uitmaakt van de wezenlijke maatschappelijke veranderingen die het VB ons wil voorspiegelen ...
De gewone man, ALTIJD de gewone man ! Laatst gewijzigd door kunstenaar : 2 maart 2007 om 23:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
|
![]() De Amerikaanse onafhankelijkheid begon met een beetje thee in de zee gooien...
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() Het is onvermijdelijk dat het nog gaat gebeuren, vanaf nu is het mogelijk, een paar dagen geleden was zoiets ondenkbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De titel waarmee dit nieuws gebracht wordt suggereert niet voor niets dat het koninkskoppel zélf buitenvliegt.
Reken maar dat daar zeer zwaar getild wordt!
![]() |
#199 |
Parlementslid
|
![]() Pakweg hoboken : 10 op 21 zetels bij het VB en minstens 1 zetel bij nva ... dat is ook een meerderheid.
Kan nog op veeeeel plaatsen navolging krijgen ![]()
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus ze hangen er nog altijd ![]() Dus welke overwinning? |
|
![]() |
![]() |