![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Is er een grote gelijknis tussen de Islam en het VB? | |||
Ja, het VB straalt een zekere demagogie uit en kiezers stellen zich geen kritische vragen |
![]() ![]() ![]() |
50 | 60,24% |
Neen, het VB is een volledig zuivere partij |
![]() ![]() ![]() |
33 | 39,76% |
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als we dan toch mogen veralgemenen is in alle geval dankzij Stefanie goed aangetoond wat het antwoord op deze poll is.
#182 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zijn net de politiek correcten die zonder nadenken moslims naar hier haalden. Wanneer ze gewaarschuwd werden voor de problemen dat dat zou geven, wuifden ze dat weg. |
|
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb jij een verklaring?
![]() |
![]() |
#184 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#185 | ||||||||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Integratie is in mijn ogen nog steeds flauwekul, z.o.z. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik begrijp echter absoluut niet waarom je al deze leuke verhaaltjes begint op te disselen. Ze dragen weinig tot niets bij aan het debat vind ik. Citaat:
Citaat:
De waarheid is dat het vroeger de Italianen en de Turken waren en vervolgens waren het de Marokkanen en....ik ben benieuwd wie de volgende groep gaat worden in wiens schoenen men al het onheil van deze wereld wenst te schuiven. Citaat:
Citaat:
Kijk nog maar eens goed op de vorige pagina, wat je daar juist schreef! Het is natuurlijk eenvoudig over 3/4 van mijn argumenten en replieken heen te lezen en gewoon verder te gaan door met nieuwe verhaaltjes op de proppen te komen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
#186 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een paar tiental jaren terug las ik in TeKoS (het blad van de denktank van extreemrechts) een interessant artikel waarin opgeroepen werd om niet enkel via de geëigende bestuurskanalen politiek te bedrijven, maar ook daarbuiten een meta-politieke strijd te voeren. Eén van die metapolitieke 'veldslagen' behelsde de strijd om het vocabularium. Men wilde door dergelijke termen inburgering te laten vinden, meteen steeds als sluipend gif de belachelijke of anderszinds negatieve connotaties die er aldus aan bepaalde concepten verbonden waren a.h.w. in de geesten laten branden. Vooral wat betreft themata die extreemrechts nauw aan het hart lagen. Net toevallig aan de hand van Stefanies voorbeeldje werd het achterliggende mechanisme blootgelegd. Al wat naar multicultuur zweemde, diende als visie gekelderd te worden. Dus probeerde men in alle geschriften, teksten, commentaren, tooggesprekken,....... de term multi'kul' te introduceren. De link met 'flauwe kul' werd zo onlosmakelijk verbonden met het hele concept, telkens wanneer het woord opdook, zonder verdere argumentatie of nuance. Deze metapolitieke strijd om de woordenschat kan je b.v. ook vaak waarnemen bij forumfiguren alhier uit het bruine kamp. Bij Stefanie misschien eerder onbewust als succesrijk gevolg van die brainwashing, bij anderen (b.v. Guderian) heel doelbewust en provocatief. Ik kan dus niet anders dan toejuichen wanneer iemand de vinger legt op dit fenomeen. Het is belangrijk dat we ons daar van bewust worden én blijven. ![]()
![]() |
![]() |
#187 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je wenst niet te weten wat de afkomst van een crimineel is. Je wil daarentegen geïnformeerd worden over diens overtuiging. ![]() ![]() En daar komt het Vlaamsblok jou beter in tegemoet dan de statistici van de federale overheid of de min of meer neutrale pers. Met dit alles in het achterhoofd, wacht ik vol spanning op de volgende Eigenvolkeerstkrant. Ik verlekker me reeds op artikeltjes in volgende trant: "Postmodernistische cultuurrelativist overvalt met succes een postkantoor. De buit bedraagt 70.000€. Van de dader ontbreekt totnogtoe elk spoor." "Oerkatholieke ultra-conservatieve internet-oma kraakt Fortisbank- online via geniaal password-bruteforcingsysteem. Ze slaagde erin de spaarboekjes van haar twee kleinkinderen te doen aangroeien met respectievelijk 1 miljoen en 750.000€ aangevuld met getrouwheidspremie en annex sporttas. Toen ze dit praktische cadeau ging afhalen kon de veldwachter, die toevallig centen uit de muur haalde PC-freak-bomma bij de lurven vatten. KBC biedt haar na voorlopige invrijheidstelling een functie als veiligheidsadviseur aan." "Neo-fascistische skinhead met post Nietscheïaanse inslag trok deze nacht in de rosse buurt de saccoche van drie bejaarde dames en één travestiet. De politie kon hem grijpen toen hij zich met de buitgemaakte poen scheelzat zoop in Café De Kapotte Kraag." Ik ben razend benieuwd. En nóg benieuwder waarom jij de overtuiging van een crimineel relevant vindt in de journalistieke benadering. ![]()
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() Waar is de optie bij de poll "Neen, de islam is volledig zuiver!"
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Lokaal Raadslid
|
![]() VB en islam => vrouwonvriendelijk, homofoob en Joden zien ze ook niet graag, oerconservatief
|
![]() |
![]() |
#190 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor mij is de Islam niet zomaar een godsdienst. Wanneer er bevoorbeeld kritiek is op de paus, dan wordt dat véél makkelijker aanrvaard dan kritiek op de Islam. Kritiek op de Islam ligt nu éénmaal moeilijker. Nu wordt kardinaal Joos bespot, maar spotten met bv. Abu Jah Jah of die Imam in Nederland die het over homo's en varkens had, ligt nu eenmaal gevoeliger en bij de politiek correcten ligt dat véél moeilijker. Wat betreft die demagogie, bedoelde ik het volgende: Het Vlaams blok dacht al tijdens de jaren '80 na over een oplossing. Maar de traditionele partijen daarentegen... Aan Superstaaf: Doe nu niet flauw, aub. Ik heb in mijn hele betoog hier in de draad altijd geprobeerd om niet alle Marrokanen over één kam te scheren, ik heb geprobeerd om niet te veralgemenen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#192 |
Minister-President
|
![]() Superstaaf, antwoord eens op mijn volgende vraag. Hoe kunnen wij Marrokanen gelijk behandenen of hoe kan je VERWACHTEN dat wij Vlamingen de Marrokanen gelijk behandelen in de media als zij zichzelf vaak buiten de Vlaamse samenleving plaatsen, zich vaak weigeren te integreren en vaak zélf het onderscheid maken tussen moslims en niet-moslims? Hoe kan je verwachten dat ik geen onderscheid maak tussen moslims en niet-moslims wanneer moslims vaak zélf dat onderscheid heel sterk maken?
|
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#194 |
Burger
|
![]() Stefanie, jij zegt dat Marokkanen zich VAAK buiten de maatschappij zetten en VAAK het onderscheid zelf maken tussen moslims en niet-moslims etc..
Mijn vraag aan jou is: Hoeveel Marokkanen ken jij effectief? Met hoeveel Marokkanen heb jij al gesproken? Ben jij al eens ooit een Marokkaans café binnen geweest? Heb je met hen al eens gepraat over de problemen die zij hebben om vb aan een fatsoenlijke job te geraken of om in een discotheek binnen te geraken? Ik denk van niet, dus als je niet met hen spreekt, hoe kan je dan weten wat je daar beweert, tenzij dat je het gewoon letterlijk van ergens anders overneemt of ter plaatse verzint
#195 |
Minister-President
|
![]() En nog iets Superstaaf, ik heb nergens gesteld dat de propaganda van het Vlaams blok perfect is of dat daar niets op aan te merken valt. Ge verdraait mijn woorden. Ik heb enkel gezegd dat hier in Vlaanderen alleen het Vlaams blok correct, of toch min of meer correct informeert over de problemen i.v.m. godsdienstvrijheid en culturele verschillen. Verder heb ik daar niets van gezegd. Ge BLIJFT mij maar woorden in de mond leggen die ik NIET heb gezegd. Als het u niet interesseert om mijn berichten hier aandachtig te lezen en eens goed te kijken wat er werkelijk staat, dan heeft het geen zin om te reageren.
|
![]() |
![]() |
#196 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#197 |
Burger
|
![]() Goed dan begrijpen we elkaar. Ik vind inderdaad dat net zoals IRA terroristen hier niks te zoeken hebben moslim extremisten het land ook maar beter verlaten. Vandaar dat ik plijt voor het oprichten van een opleiding voor imams in België. Want wat gebeurt er nu eigenlijk? De imams worden gewoon ingevoerd vanuit streng islamitische landen en preken hier hetzelfde als ze daar zouden doen. Als een geïntegreerde moslim nu hier een opleiding zou kunnen volgen tot imam, dan zou hij heel andere preken kunnen verspreiden onder de moslimgelovigen.
Ik ben ook tegen het dragen van de hoofddoek op plaatsen waar dat niet geoorloofd is, zoals op een katholieke of een andere school die dat duidelijk in het schoolreglement heeft staan. Maar mijn vraag blijft: Jij verklaart dat moslims zich VAAK buiten de maatschappij zetten en dat ze VAAK het onderscheid maken tussen moslims en niet-moslims, met hoeveel moslims, marokkanen of turken heb jij al gesproken? Ik kom regelmatig in Turkse cafés en zie de vaders daar moedeloos zitten, ze krijgen soms hun zonen gewoon niet onder controle omdat die van hun Belgische vrienden geleerd hebben dat ze toch niet altijd hoeven te doen wat vader zegt of omdat ze van hun zogenaamde vrienden geleerd hebben dat als vader hen slaat, ze maar beter naar de kinderbescherming of de politie kunnen bellen en dat die hen dan wel zullen helpen. Daarom pleit ik juist voor het versterken van de banden met de moslimvaders en de vadergroepen en de burgerlijke initiatieven die er onder de moslims al bestaan. Ik zoek effectief naar oplossingen maar dan samen met de migrantengemeenschap. Op den duur gaan ze die extreme imams zelf buiten smijten... Ik geef grif toe dat de integratie niet altijd en overal even goed gelukt is, maar volgens mij kunnen ze in Brussel en Antwerpen nog veel leren van het Limburgse Maasmechelen of Houthalen waar de vadergroepen de rol spelen die ze volgens de Koran ook moeten spelen, namelijk hun kinderen opvoeden tot goede, tollerante moslims. Als je de koran zelf eens zou lezen en je niet zo blind zou staren op de Sjaria dan zou je met je eigen ogen kunnen zien dat een moslim de plicht heeft op tollerant te zijn en dat mensen als ABU JaH Jah en al die terroristen de woorden van de koran uit hun context rukken en verkeerd interpreteren
#198 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#199 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#200 | ||