Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Is er een grote gelijknis tussen de Islam en het VB?
Ja, het VB straalt een zekere demagogie uit en kiezers stellen zich geen kritische vragen 50 60,24%
Neen, het VB is een volledig zuivere partij 33 39,76%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 26 februari 2004, 23:29   #181
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Als we dan toch mogen veralgemenen is in alle geval dankzij Stefanie goed aangetoond wat het antwoord op deze poll is.
Oud 26 februari 2004, 23:38   #182
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Als we dan toch mogen veralgemenen is in alle geval dankzij Stefanie goed aangetoond wat het antwoord op deze poll is.
Wel, demagogie... De traditionele partijen schoven de problemen jarenlang onder de mat. Van een oplossing was dus absoluut geen sprake. Het Vlaams blok heeft de problemen altijd ter sprake gebracht. Wat een oplossing betreft: Ik denk dat het geen makkelijke problemen zijn, maar wie heeft die Marrokanen en Turken naar hier gehaald? Toen het Vlaams blok tijdens de jaren '80 voorspelde dat dit problemen zou geven, waren ze racistisch en xenofoob en waren het gevaarlijk neo-nazi's. Maar wie is er hier gevaarlijk? Zij die over de problemen nadenken en de problemen die er zijn wensen te bespreken of zij die de problemen gecreëerd hebben en de boel verder laten verrotten?

Het zijn net de politiek correcten die zonder nadenken moslims naar hier haalden. Wanneer ze gewaarschuwd werden voor de problemen dat dat zou geven, wuifden ze dat weg.
Stefanie is offline  
Oud 26 februari 2004, 23:43   #183
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Superstaaf, jong! Hoe is het mogelijk om zo stom te zijn?
Ik vraag het me ook af.
Heb jij een verklaring?
Oud 26 februari 2004, 23:45   #184
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Superstaaf, jong! Hoe is het mogelijk om zo stom te zijn?
Ik vraag het me ook af.
Heb jij een verklaring?
Tja, d'r is nu eenmaal een heel groot verschil tussen de afkomst van iemand en de overtuiging van iemand. En ik sprak de hele tijd over overtuiging.
Stefanie is offline  
Oud 27 februari 2004, 05:16   #185
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier al twee of drie keer in deze draad gezegd dat Marion Van San zei dat onveiligheidsgevoel ook groeit door de individualisering.
Neen hoor, dat hebt u hoegenaamd niet gedaan. U vermelde enkel het volgende i.v.m. die vermeende individualisering:
Citaat:
Ik twijfel er niet aan dat de criminaliteit gestegen is de afgelopen tientallen jaren. En indien het het onveiligheidsgevoel nog sterker gestegen is, dan komt dat door de individualisering.
In het verdere verloop van de discussie kwam u daar dan nog eventjes op terug met de volgende woorden:
Citaat:
Verder heb ik wel gesteld dat het onveiligheidsgevoel gestegen is als gevolg van de individualisering.
U hebt dus inderdaad gesteld dat individualisering een invloed zou hebben op het onveiligheidsgevoel. U hebt echter nergens (althans tot nu)gezegd waarom u die mening is toegedaan, waarop u zich basseert of waar u dat vandaan haalt. Nu weet ik dus dat Mevr. Van San dat ooit eens gezegd heeft, dan stel ik mij echter de vraag waarop zij zich basseert en of je een linkje kan meegeven naar een tekst of dergelijke waarin zij dat inderdaad stelt.

Citaat:
Dies, ik heb me daarnet vergist. Ik heb Groene jongen zijn uitspraak verward met jouw uitpsraken. Mijn excuses daarvoor.
Vergissen is menselijk.

Citaat:
Ik heb nergens gesteld dat het Vlaams blok heilig is.
Het kwam toch wel zo over.

Citaat:
Alleen werd het tot 11 september 2001 niet aanvaard om kritiek te hebben op de Islam
Kom, kom, er was heus al wel langer dan 11/09/2001 commentaar op de Islam. Zoals er op alle godsdiensten kritiek is. Het debat werd sindsdien inderdaad vaker publiekelijk gevoerd en in 'the spotlight', maar dat is dan ook alles. Wat mij betreft is de Islam een godsdienst als alle anderen, m.a.w. 'zever in pakskes'.

Citaat:
Het mocht niet gezegd worden dat de multicul niet werkt, dat de integratie mislukt is.
Kom, kom dat is uw mening. Ik heb er trouwens al eens op proberen te wijzen dat het kinderlijk vervormen van woorden (multicul) heus niet volwassen overkomt en uw betoog geen kracht bij zet.
Integratie is in mijn ogen nog steeds flauwekul, z.o.z.

Citaat:
Trouwens, jouw opmerking toont aan dat het cordon sanitaire niet werkt.
Het CS was een politieke zet en van in den beginne heb ik die afgedaan als een foutieve inschatting. Helaas, blijkt de toekomst mij gelijk te geven.

Citaat:
Of laat ik als voorbeeld die overvaller op de Mac Donalds nemen. Heb jij gehoord wat zijn zus zei?
Neen, en ik baseer mij niet op nieuwsfeitjes, dus het kan mij eigenlijk hoegenaamd niet schelen wat dat mens te vertellen had. Wat wil je trouwens duidelijk maken met zulke voorbeelden? Kardinaal Joos, Stevaert, Dewinter, ..aan te vullen naar keuze.. vertellen mijn inziens ook een hele hoop onzin. Dwazen tref je overal aan.

Citaat:
Maar wat als de politie voortdurend wordt afgeschilderd als racistisch?
So? Is dat een probleem? Er wordt de politie (en niet enkel de politie) trouwens zoveel verweten, so be it. Slechts 37,4% van de mensen in Vlaanderen heeft (veel) vertrouwen in de politie, er zijn dus blijkbaar niet enkel allochtonen die vinden dat de politie niet zo goed functioneert hé!

Citaat:
Wat als ze zich beroepen op godsdienstvrijheid?
Dan verwerpen we dat als een niet geldig argument omdat de wet duidelijk primeert.

Citaat:
Je moet kiezen tussen vrijheid van godsdienst en vrije meningsuiting enerzijds en de andere wetten anderzijds.
Nah, je hoeft daar helemaal niet tussen te kiezen. Je denkt verkeerdelijk dat het oproepen tot geweld onder de noemer vrijheid (van meningsuiting) valt, dat is natuurlijk complete onzin. Oproepen tot geweld of de intentie hebben om geweld te plegen is een even zwaar misdrijf als daadwerkelijk geweld gebruiken.

Ik begrijp echter absoluut niet waarom je al deze leuke verhaaltjes begint op te disselen. Ze dragen weinig tot niets bij aan het debat vind ik.

Citaat:
Wel, demagogie... De traditionele partijen schoven de problemen jarenlang onder de mat.
Hilarisch toch eigenlijk hé? Men maakt een verwijt ten aanzien van het Vlaams Blok en de verdediging die daarop volgt, bestaat steevast uit verwijten of verwijzingen naar andere politieke partijen.

Citaat:
Toen het Vlaams blok tijdens de jaren '80 voorspelde dat dit problemen zou geven
Kom, kom Stefanie. Hoe oud was je in de jaren '80?
De waarheid is dat het vroeger de Italianen en de Turken waren en vervolgens waren het de Marokkanen en....ik ben benieuwd wie de volgende groep gaat worden in wiens schoenen men al het onheil van deze wereld wenst te schuiven.

Citaat:
Zij die over de problemen nadenken en de problemen die er zijn wensen te bespreken of zij die de problemen gecreëerd hebben en de boel verder laten verrotten?
Mensen laten wonen waar zij wensen, is wat mij betreft geen probleem. Ik ben dan ook helemaal geen vragende partij voor 'oplossingen' voor dat 'probleem'.

Citaat:
Tja, d'r is nu eenmaal een heel groot verschil tussen de afkomst van iemand en de overtuiging van iemand. En ik sprak de hele tijd over overtuiging.
Juist ja, een bepaalde nationaliteit (in case: de Marokkaanse) bezitten, is dus volgens jouw een overtuiging? Of zijn gewoon alle Marokkanen per definitie aanhangers van de Islam volgens jouw?
Kijk nog maar eens goed op de vorige pagina, wat je daar juist schreef!

Het is natuurlijk eenvoudig over 3/4 van mijn argumenten en replieken heen te lezen en gewoon verder te gaan door met nieuwe verhaaltjes op de proppen te komen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 27 februari 2004, 09:07   #186
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Het mocht niet gezegd worden dat de multicul niet werkt, dat de integratie mislukt is.
Kom, kom dat is uw mening. Ik heb er trouwens al eens op proberen te wijzen dat het kinderlijk vervormen van woorden (multicul) heus niet volwassen overkomt en uw betoog geen kracht bij zet.
Eigenlijk is het hanteren van termen als 'multikul' en diergelijkenden, niet zo infantiel en onschuldig-(flauw)-grappig als het op het eerste zicht wel lijkt.

Een paar tiental jaren terug las ik in TeKoS (het blad van de denktank van extreemrechts) een interessant artikel waarin opgeroepen werd om niet enkel via de geëigende bestuurskanalen politiek te bedrijven, maar ook daarbuiten een meta-politieke strijd te voeren.
Eén van die metapolitieke 'veldslagen' behelsde de strijd om het vocabularium. Men wilde door dergelijke termen inburgering te laten vinden, meteen steeds als sluipend gif de belachelijke of anderszinds negatieve connotaties die er aldus aan bepaalde concepten verbonden waren a.h.w. in de geesten laten branden. Vooral wat betreft themata die extreemrechts nauw aan het hart lagen.
Net toevallig aan de hand van Stefanies voorbeeldje werd het achterliggende mechanisme blootgelegd. Al wat naar multicultuur zweemde, diende als visie gekelderd te worden. Dus probeerde men in alle geschriften, teksten, commentaren, tooggesprekken,....... de term multi'kul' te introduceren. De link met 'flauwe kul' werd zo onlosmakelijk verbonden met het hele concept, telkens wanneer het woord opdook, zonder verdere argumentatie of nuance.
Deze metapolitieke strijd om de woordenschat kan je b.v. ook vaak waarnemen bij forumfiguren alhier uit het bruine kamp. Bij Stefanie misschien eerder onbewust als succesrijk gevolg van die brainwashing, bij anderen (b.v. Guderian) heel doelbewust en provocatief.

Ik kan dus niet anders dan toejuichen wanneer iemand de vinger legt op dit fenomeen. Het is belangrijk dat we ons daar van bewust worden én blijven.
Oud 27 februari 2004, 16:37   #187
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik vraag het me ook af.
Heb jij een verklaring?
Ik begin stilaan in weerwil van mijn onnoemelijke dommigheid te snappen waar jij heenwil.
Je wenst niet te weten wat de afkomst van een crimineel is.
Je wil daarentegen geïnformeerd worden over diens overtuiging.

En daar komt het Vlaamsblok jou beter in tegemoet dan de statistici van de federale overheid of de min of meer neutrale pers.

Met dit alles in het achterhoofd, wacht ik vol spanning op de volgende Eigenvolkeerstkrant.
Ik verlekker me reeds op artikeltjes in volgende trant:

"Postmodernistische cultuurrelativist overvalt met succes een postkantoor. De buit bedraagt 70.000€. Van de dader ontbreekt totnogtoe elk spoor."

"Oerkatholieke ultra-conservatieve internet-oma kraakt Fortisbank- online via geniaal password-bruteforcingsysteem. Ze slaagde erin de spaarboekjes van haar twee kleinkinderen te doen aangroeien met respectievelijk 1 miljoen en 750.000€ aangevuld met getrouwheidspremie en annex sporttas. Toen ze dit praktische cadeau ging afhalen kon de veldwachter, die toevallig centen uit de muur haalde PC-freak-bomma bij de lurven vatten. KBC biedt haar na voorlopige invrijheidstelling een functie als veiligheidsadviseur aan."

"Neo-fascistische skinhead met post Nietscheïaanse inslag trok deze nacht in de rosse buurt de saccoche van drie bejaarde dames en één travestiet. De politie kon hem grijpen toen hij zich met de buitgemaakte poen scheelzat zoop in Café De Kapotte Kraag."

Ik ben razend benieuwd.
En nóg benieuwder waarom jij de overtuiging van een crimineel relevant vindt in de journalistieke benadering.
Oud 27 februari 2004, 20:49   #188
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Waar is de optie bij de poll "Neen, de islam is volledig zuiver!"
Het Skill Effect is offline  
Oud 27 februari 2004, 20:58   #189
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

VB en islam => vrouwonvriendelijk, homofoob en Joden zien ze ook niet graag, oerconservatief
moon is offline  
Oud 27 februari 2004, 22:05   #190
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nah, je hoeft daar helemaal niet tussen te kiezen. Je denkt verkeerdelijk dat het oproepen tot geweld onder de noemer vrijheid (van meningsuiting) valt, dat is natuurlijk complete onzin. Oproepen tot geweld of de intentie hebben om geweld te plegen is een even zwaar misdrijf als daadwerkelijk geweld gebruiken.
Ik ben heel blij dat je dat zegt, want de politiek correcten dat dit zal leiden tot het stigmatiseren van de moslims en willen de moslims in bescherming nemen enz...

Voor mij is de Islam niet zomaar een godsdienst. Wanneer er bevoorbeeld kritiek is op de paus, dan wordt dat véél makkelijker aanrvaard dan kritiek op de Islam. Kritiek op de Islam ligt nu éénmaal moeilijker. Nu wordt kardinaal Joos bespot, maar spotten met bv. Abu Jah Jah of die Imam in Nederland die het over homo's en varkens had, ligt nu eenmaal gevoeliger en bij de politiek correcten ligt dat véél moeilijker.

Wat betreft die demagogie, bedoelde ik het volgende: Het Vlaams blok dacht al tijdens de jaren '80 na over een oplossing. Maar de traditionele partijen daarentegen...

Aan Superstaaf: Doe nu niet flauw, aub. Ik heb in mijn hele betoog hier in de draad altijd geprobeerd om niet alle Marrokanen over één kam te scheren, ik heb geprobeerd om niet te veralgemenen. Indien je �*lles leest, zie je duidelijk dat ik over godsdienstvrijheid en overtuiging bezig was.
Stefanie is offline  
Oud 27 februari 2004, 22:18   #191
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
"Postmodernistische cultuurrelativist overvalt met succes een postkantoor. De buit bedraagt 70.000€. Van de dader ontbreekt totnogtoe elk spoor."
Geniaal
Bruno* is offline  
Oud 27 februari 2004, 22:32   #192
Stefanie
Minister-President

Standaard

Superstaaf, antwoord eens op mijn volgende vraag. Hoe kunnen wij Marrokanen gelijk behandenen of hoe kan je VERWACHTEN dat wij Vlamingen de Marrokanen gelijk behandelen in de media als zij zichzelf vaak buiten de Vlaamse samenleving plaatsen, zich vaak weigeren te integreren en vaak zélf het onderscheid maken tussen moslims en niet-moslims? Hoe kan je verwachten dat ik geen onderscheid maak tussen moslims en niet-moslims wanneer moslims vaak zélf dat onderscheid heel sterk maken?
Stefanie is offline  
Oud 27 februari 2004, 23:03   #193
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Deze metapolitieke strijd om de woordenschat kan je b.v. ook vaak waarnemen bij forumfiguren alhier uit het bruine kamp. Bij Stefanie misschien eerder onbewust als succesrijk gevolg van die brainwashing, bij anderen (b.v. Guderian) heel doelbewust en provocatief.
Ik ben helemaal niet gehersenspoeld. Flauwe opmerking. Feit blijft dat ik NERGENS heb opgeroepen om mensen te discrimineren puur op basis van hun afkomst. Dat was dus laster van jouw kant. Ik wacht op een verontschuldiging.
Stefanie is offline  
Oud 27 februari 2004, 23:11   #194
groenejongen
Burger

groenejongen's schermafbeelding

Standaard

Stefanie, jij zegt dat Marokkanen zich VAAK buiten de maatschappij zetten en VAAK het onderscheid zelf maken tussen moslims en niet-moslims etc..
Mijn vraag aan jou is: Hoeveel Marokkanen ken jij effectief? Met hoeveel Marokkanen heb jij al gesproken? Ben jij al eens ooit een Marokkaans café binnen geweest? Heb je met hen al eens gepraat over de problemen die zij hebben om vb aan een fatsoenlijke job te geraken of om in een discotheek binnen te geraken?

Ik denk van niet, dus als je niet met hen spreekt, hoe kan je dan weten wat je daar beweert, tenzij dat je het gewoon letterlijk van ergens anders overneemt of ter plaatse verzint
Oud 27 februari 2004, 23:13   #195
Stefanie
Minister-President

Standaard

En nog iets Superstaaf, ik heb nergens gesteld dat de propaganda van het Vlaams blok perfect is of dat daar niets op aan te merken valt. Ge verdraait mijn woorden. Ik heb enkel gezegd dat hier in Vlaanderen alleen het Vlaams blok correct, of toch min of meer correct informeert over de problemen i.v.m. godsdienstvrijheid en culturele verschillen. Verder heb ik daar niets van gezegd. Ge BLIJFT mij maar woorden in de mond leggen die ik NIET heb gezegd. Als het u niet interesseert om mijn berichten hier aandachtig te lezen en eens goed te kijken wat er werkelijk staat, dan heeft het geen zin om te reageren.
Stefanie is offline  
Oud 27 februari 2004, 23:22   #196
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groenejongen
Stefanie, jij zegt dat Marokkanen zich VAAK buiten de maatschappij zetten en VAAK het onderscheid zelf maken tussen moslims en niet-moslims etc..
Mijn vraag aan jou is: Hoeveel Marokkanen ken jij effectief? Met hoeveel Marokkanen heb jij al gesproken? Ben jij al eens ooit een Marokkaans café binnen geweest? Heb je met hen al eens gepraat over de problemen die zij hebben om vb aan een fatsoenlijke job te geraken of om in een discotheek binnen te geraken?

Ik denk van niet, dus als je niet met hen spreekt, hoe kan je dan weten wat je daar beweert, tenzij dat je het gewoon letterlijk van ergens anders overneemt of ter plaatse verzint
Dit is juist mijn punt. Dit is juist wat ik hier al de hele tijd probeer uit te leggen. Er wonen helemaal geen Marrokanen bij mij in de buurt. Dus leefde ik jarenlang in de veronderstelling dat dat mensen zijn zoals wij en dat dat wel goed zou komen. En de media demoniseerde het Vlaams blok. Pas na 11 september las ik in tijdschriften en zo meer over de Islam. Ik was geschokt over wat er toen allemaal naar boven kwam. En d�*�*r draait mijn hele betoog hier in deze draad om. En daarna waren er rellen in Borgerhout en zag ik Abu Jah Jah op T.V. Hij wil de sjaria invoeren. En dan is er de huwelijksmigratie. Dat is iets waar ik vroeger nooit echt bij stilstond. Maar als je eerlijk bent, moet je toegeven dat er IETS zal moeten gebeuren. Kijk, ik hou niet van harde maatregelen. Maar, ik zeg het hier nogmaals, hoe langer men op deze weg doorgaat, hoe groter de kans dat er daadwerkelijk harde maatregelen zullen komen! En dan mag jij staan prediken en met je opgeheven vingertje staan moraliseren, de harde maatregelen zullen waarschijnlijk REALITEIT zijn! Ik heb hier in deze draad al eerder gesteld dat niet �*lle Turken en Marrokanen zo zijn. En zij dreigen het grootste slachtoffer te worden van de traditionele partijen hun genkoei. Tussen haakjes, heb jij Hirsi Ali Ayaan al bezig gehoord? En enkele weken geleden was er in TerZake een Nederlandse allochtoon van Marrokaanse afkomst in de studio. Hij was tegen de dubbele nationaliteit en zei dat moslima's die een hoofddoek willen dragen daar ook de gevolgen moeten van aanvaarden wanneer het op sommige plaatsen niet mag. Als ik het goed begrepen heb, was hij geen voorstander van dat verbod van hoofddoeken op openbare scholen zoals in Frankrijk. Maar ik weet eerlijk gezegd niet meer zeker wat hij nu precies gezegd heeft. In ieder geval pleitte hij voor integratie. En die allochtoon van Turkse afkomst pleitte dus voor heropvoedingskampen voor moeilijke jongeren. En vandaag staat in De telegraaf online dat allochtone ouders meer dicipline op school willen.
Stefanie is offline  
Oud 27 februari 2004, 23:45   #197
groenejongen
Burger

groenejongen's schermafbeelding

Standaard

Goed dan begrijpen we elkaar. Ik vind inderdaad dat net zoals IRA terroristen hier niks te zoeken hebben moslim extremisten het land ook maar beter verlaten. Vandaar dat ik plijt voor het oprichten van een opleiding voor imams in België. Want wat gebeurt er nu eigenlijk? De imams worden gewoon ingevoerd vanuit streng islamitische landen en preken hier hetzelfde als ze daar zouden doen. Als een geïntegreerde moslim nu hier een opleiding zou kunnen volgen tot imam, dan zou hij heel andere preken kunnen verspreiden onder de moslimgelovigen.
Ik ben ook tegen het dragen van de hoofddoek op plaatsen waar dat niet geoorloofd is, zoals op een katholieke of een andere school die dat duidelijk in het schoolreglement heeft staan.
Maar mijn vraag blijft: Jij verklaart dat moslims zich VAAK buiten de maatschappij zetten en dat ze VAAK het onderscheid maken tussen moslims en niet-moslims, met hoeveel moslims, marokkanen of turken heb jij al gesproken?
Ik kom regelmatig in Turkse cafés en zie de vaders daar moedeloos zitten, ze krijgen soms hun zonen gewoon niet onder controle omdat die van hun Belgische vrienden geleerd hebben dat ze toch niet altijd hoeven te doen wat vader zegt of omdat ze van hun zogenaamde vrienden geleerd hebben dat als vader hen slaat, ze maar beter naar de kinderbescherming of de politie kunnen bellen en dat die hen dan wel zullen helpen. Daarom pleit ik juist voor het versterken van de banden met de moslimvaders en de vadergroepen en de burgerlijke initiatieven die er onder de moslims al bestaan. Ik zoek effectief naar oplossingen maar dan samen met de migrantengemeenschap. Op den duur gaan ze die extreme imams zelf buiten smijten... Ik geef grif toe dat de integratie niet altijd en overal even goed gelukt is, maar volgens mij kunnen ze in Brussel en Antwerpen nog veel leren van het Limburgse Maasmechelen of Houthalen waar de vadergroepen de rol spelen die ze volgens de Koran ook moeten spelen, namelijk hun kinderen opvoeden tot goede, tollerante moslims.
Als je de koran zelf eens zou lezen en je niet zo blind zou staren op de Sjaria dan zou je met je eigen ogen kunnen zien dat een moslim de plicht heeft op tollerant te zijn en dat mensen als ABU JaH Jah en al die terroristen de woorden van de koran uit hun context rukken en verkeerd interpreteren
Oud 28 februari 2004, 00:00   #198
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is juist mijn punt. Dit is juist wat ik hier al de hele tijd probeer uit te leggen. Er wonen helemaal geen Marrokanen bij mij in de buurt.
Ik reageer hier in de loop van de nacht wel eventjes op, maar dit vind ik toch wel een opmerkelijke uitspraak moet ik nu reeds zeggen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 28 februari 2004, 00:51   #199
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
De imams worden gewoon ingevoerd vanuit streng islamitische landen en preken hier hetzelfde als ze daar zouden doen.
Het is pas na 11 september of na die rellen in Borgerhout dat er daar echt aandacht voor was in de media.
Stefanie is offline  
Oud 28 februari 2004, 00:53   #200
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Dit is juist mijn punt. Dit is juist wat ik hier al de hele tijd probeer uit te leggen. Er wonen helemaal geen Marrokanen bij mij in de buurt.
Ik reageer hier in de loop van de nacht wel eventjes op, maar dit vind ik toch wel een opmerkelijke uitspraak moet ik nu reeds zeggen.
Wel, ik wil hier graag even aan toevoegen dat hoewel er in mijn woonplaats helemaal geen problemen zijn met moslims, of toch niet dat ik weet, dat Antwerpen een zeer belangrijke stad is omwille van de haven.
Stefanie is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be