Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2007, 20:45   #181
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Nu besef je hoe mensen over jullie partij en haar aanhangers denken. Jullie hebben voor extreem gekozen, dan krijgen jullie extreem.
Simplistische manier van denken. Persoonlijk denk ik soms ook extreem tegenover de extremen, maar zodra ze dood zijn, stopt het bij mij.

Zo beken ik eerlijk dat ik eerder opgelucht was toen ik het bericht hoorde dat een gek als Al Zarqawi dood was. Die zal al geen onschuldige mensen meer het hoofd afsnijden. Alleen lopen er jammer genoeg nog meer gekken rond met zijn ideologie, zelfs kinderen van 12, die zijn voorbeeld volgen.

Maar dans ik op iemands graf? Toen ze Saddam ophingen, dacht ik ook: oef, daar zijn we vanaf.

Anderzijds hou ik er rekening mee dat het emotionele opwellingen zijn en stel ik me achteraf vragen. Ik hoop dat jouw reacties onder dezelfde noemer vallen.

Nu: is het verkeerd om tegen terreur te zijn? Is het verkeerd om op te komen voor je eigen volk?

Ik geloof het niet. Het is niet verkeerd om op te komen voor idealen en geen enkel ideaal op zich is verkeerd. Enkel de manier waarop men voor iets opkomt, kan verkeerd zijn.

Wel, wanneer gaan de zelfverklaarde verdraagzamen zich eens vragen stellen bij de manier waarop zijn bezig zijn?

Laatst gewijzigd door Boadicea : 27 april 2007 om 20:46.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 20:50   #182
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu besef je hoe mensen over jullie partij en haar aanhangers denken. Jullie hebben voor extreem gekozen, dan krijgen jullie extreem.

waar je dan dezelfde fout mee maakt die je ons verwijt
Oud 27 april 2007, 20:51   #183
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik zal hem niet missen, maar ik hoop dat zijn familie niet te veel pijn lijdt. Het is voor niemand fijn een dierbaar persoon te verliezen.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 20:54   #184
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik zal hem niet missen, maar ik hoop dat zijn familie niet te veel pijn lijdt. Het is voor niemand fijn een dierbaar persoon te verliezen.

kijk zie, dit is nu een normaal menselijke reactie
waarvoor dank
Oud 27 april 2007, 20:57   #185
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Voor de linksen die spotten met de dood van Karel Dillen, wil ik toch zeggen mocht links zon man als Dillen hebben zat links nu met 20 procent in het parlement.
Een waarheid als een koe.
Een politieker waarvan Vlaanderen er nooit teveel gehad heeft.
Dat hij rust in vrede.
Oud 27 april 2007, 21:04   #186
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
"Bij een overlijden is leedvermaak niet op zijn plaats" (Karel Dillen, bij de dood van Koning Boudewijn in 1993)

Verdere commentaar overbodig, lijkt me.
Inderdaad zeer ware woorden.

Ik bied mijn innige deelneming aan de familie van Karel Dillen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 21:17   #187
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

innige deelneming aan familie en vrienden
(ook al heb je niet dezelfde politieke en maatschappelijke idealen een beetje respect mag wel)
Oud 27 april 2007, 22:50   #188
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Oprechte deelneming aan de familie Dillen,rust in vrede Karel.

Wat betreft de kinderlijke opmerkingen hier vanuit "verdraagzame hoek" valt het me enorm op dat er nu geen mods te bespeuren zijn.
Ik heb voor véél minder al verwittigingen gehad,zelfs gewoon om een journalist te citeren!! Nu kan men hier gewoon aan laster en eerroof doen zonder dat er iemand ingrijpt.
Hopelijk publuceerd nu ook de krant deze "verdraagzame" reakties,en worden ze ook voor het centrum gesleurd.
De uitspraken die ik hier te lezen krijg tart elke verbeelding,HAAT in levende lijve.......hoe verblind van haat kan een mens zijn.....
Oud 27 april 2007, 23:02   #189
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Mijn innige deelneming aan Madeleine Dillen, Marijke, Greet, Koen en Veerle.

Een groot man is heengegaan en een zeer groot verlies voor Vlaanderen.

De vunzige en schurfte kommentaar van de linkse tegenstrevers wijst alleen
maar dat wij hier met schorremorrie te maken hebben.

Wij kunnen Karel op 10 Juni gedenken door massaal op het VB te stemmen
en daardoor het krapuul van antwoord te dienen.

Vaarwel mijn broeder ik sien dijn niet meer weer.
O denk toch steeds aan mij.

Karel rust in vrede.

Patrik FAVEERE
Patrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 23:26   #190
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Als Dillen volgens u een nazi-sympathisant was, beste System, hoe komt het dan dat hij nooit gecollaboreerd heeft?
Om daadwerkelijk zelf te collaboreren met de moffen tijdens WOII was hij wellicht een paar jaar te jong, maar dat hij immer en altijd een groot bewonderaar is geweest van het "Derde Rijk", lijdt geen twijfel.
Eén van zijn grootste "helden" was niet "zomaar" Jef François......

Jef François (1901-1996) was de commandant van de Dinaso Militanten Orde (DMO) en later van de Dietsche Militie - Zwarte Brigade, Standaardleider van de Germaanse SS en Obersturmführer bij de SS-brigade Langemarck. Na de oorlog werd hij bij verstek tweemaal ter dood veroordeeld. Na zeven jaar gevangenis werd hij in 1952 vrijgelaten.

Een andere grote vriend en "compagnon de route" was Bert Eriksson (vurige Hitler-bewonderaar en gewezen fürher van de VMO)

Dit alles in acht genomen zal het voor niemand geen toeval meer zijn dat het logo vh Vlaams Blok ("zijn partij") een spiegelbeeld was van de "SS-bliksem".

Voor zo iemand had ik het grootste misprijzen toen hij nog leefde, en dat is niet veranderd nu hij dood is.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Pietje : 27 april 2007 om 23:29.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 23:30   #191
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Behandel een mens zoals hij anderen behandelt (heeft).

Dillen heeft tijdens zijn levensjaren mij en anderen gehaat en beledigd, en nu doe ik hem hetzelfde aan.
Waddist jongske? Heeft den Dillen uw sacoske afgepakt? Of u in den bus een pak slaag gegeven? Of lelijk gekeken naar u? Och, vergeef hem dat toch! Dat waren slechts kwajongensstreken!

Laatst gewijzigd door Luddo : 27 april 2007 om 23:31.
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 23:57   #192
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Om daadwerkelijk zelf te collaboreren met de moffen tijdens WOII was hij wellicht een paar jaar te jong, maar dat hij immer en altijd een groot bewonderaar is geweest van het "Derde Rijk", lijdt geen twijfel.

Jef François (1901-1996) was de commandant van de Dinaso Militanten Orde (DMO) en later van de Dietsche Militie - Zwarte Brigade, Standaardleider van de Germaanse SS en Obersturmführer bij de SS-brigade Langemarck. Na de oorlog werd hij bij verstek tweemaal ter dood veroordeeld. Na zeven jaar gevangenis werd hij in 1952 vrijgelaten.

Een andere grote vriend en "compagnon de route" was Bert Eriksson (vurige Hitler-bewonderaar en gewezen fürher van de VMO)

Dit alles in acht genomen zal het voor niemand geen toeval meer zijn dat het logo vh Vlaams Blok ("zijn partij") een spiegelbeeld was van de "SS-bliksem".

Voor zo iemand had ik het grootste misprijzen toen hij nog leefde, en dat is niet veranderd nu hij dood is.
Mjah, maar dan moet je wel weten dat die bliksemschicht niet van de VNP kwam, maar wel een herwerking was van het logo van de VVP van Lode Claes.

Voor het overige: ja, jongen, ge zijt een heel zielige creatuur. Maar dat wisten we al.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 00:00   #193
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Waddist jongske? Heeft den Dillen uw sacoske afgepakt? Of u in den bus een pak slaag gegeven? Of lelijk gekeken naar u? Och, vergeef hem dat toch! Dat waren slechts kwajongensstreken!
nog erger...hij heeft ervoor gezorgd dat er nu 3 groepen wantrouwig tegenover elkaar staan: Vlamingen, Walen, allochtonen.

Als ondernemer (internetdiensten voor bedrijven) heb ik zo'n iemand niet nodig. Slecht voor de zaken!
Ik heb geen partij nodig die zich dagelijks bezighoudt om mij over 1 kam te scheren met zij die zich niet aan de regels te houden, mij in verband brengen met moordenaars in een vreemd land waar ik nog nooit geweest ben, enz...
Laat ze een algemeen beleid voeren ipv groepen pesten.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 00:06   #194
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nog erger...hij heeft ervoor gezorgd dat er nu 3 groepen wantrouwig tegenover elkaar staan: Vlamingen, Walen, allochtonen.
Juist ja, daar heeft K.Dillen voor gezorgd

Mss hebben die torenhoge cijfers van allochtonen in de midaadstatistieken er iets mee te maken, maar dat was wss nog niet tot u doorgedrongen ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 00:08   #195
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Over de doden niets dan goed. Politiek sta ik mijlenverweg dan hem alhoewel ik zijn gedachtegangen wel kan verstaan in tegenstelling tot sommige anderen hedendaagse opvolgers.

Ik kan wel begrijpen dat sommige vinden dat hij haat heeft opgewekt. Ik vind dat niet abnormaal. (Persoonlijke ervaring van individuen.) Dat je daarom de man zelf haat, kan ik begrijpen.

Maar. Mijn medeleven met de familie. Sowieso. (Dat zeg ik altijd bij overlijdens.)
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 00:17   #196
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht

Ok toegegeven, met een hele hoop drugs en goede wil, kan je mss een SS logo afleiden uit het VB logo...

Met zo'n kronkelredeneringen kan je ook vanalles afleiden uit het SPA-logo...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 00:17   #197
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Oud 28 april 2007, 01:09   #198
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Tiens, bij het overlijden van Jeltsin zag ik zo geen vreugdetaferelen. Het is maar dat je weet wie je ergste vijand is...
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 01:15   #199
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

RIP

Karel Dillen is nu gestorven, maar zijn geesteskind is dat (helaas) al veel langer...

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 28 april 2007 om 01:16.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 01:42   #200
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

De uitvaart van Dillen werd gisteravond zeer goed toegelicht door één van zijn medestanders van het eerste uur op "terzake", Geert Wouters.

Het meest frappante aan diens situering van Dillen was dat hij eigenlijk niet moreel te spreken was over het migrantenstandpunt van die partij na het aan de macht komen van de "jonge turken".
Maar anderzijds dat hij toch wel uit oportunisme dit bleef steunen omdat het "zoveel opbracht".

Ik hoop dat men een meer diepgravende documentaire zal maken over deze merkwaardige man, die als een "leerling tovenaar" heel eigenzinnig iets in gang zette dat nadien totaal ontspoorde.
Als linkse kan ik natuurlijk niet enthousiast zijn over zijn rabiaat rechtse houding op het sociaal economische vlak: "staken schaadt, arbeit baat" is zijn meest bekenden slogan.

De banden met uiterst rechtse colabo's, met neo-nazis, en zijn voorzitterschap voor het leven (waar hij dan toch afstand van moest nemen) zijn allemaal niet om heel gelukkig mee te zijn.

Uit allerlei zaken blijkt dat Dillen diep in zijn hart moet beseft hebben dat het Vlaams Nationalisme, precies door het rabiate xenofobe karakter van de door hem mede opgerichte partij, haar doel nooit zou bereiken: dat het zowel bij vele Vlamingen als in het buitenland, als in de rest van Belgie het nationalisme een zo negatief beeld heeft gegeven dat het de facto nooit zal bestaan in de vorm die hij zich voorstelde.
Karel Dillen stelde zich vragen over de vreemdelingenpolitiek:
"Wij gaan op die manier veel stemmen halen, veel meer dan wij wilden binnen het partijbestuur bij hen die het zuiver Vlaams nationale thema willen blijven bespelen"
Het VB is niet meer de partij die Dileln wou...

Een merkwaardig man, die koppig doorzette, maar die in een stroom terechtkwam die niet enkel buiten zijn oevers tradt, maar die zijn bedding in de verkeerde richting verlegde.
De zoveelste ontgoochelde en ontgoochelende nationalist is heen.
Ik hoop dat de blokkers eens nadenken over de tragiek van de man en van het Vlaams Nationalisme.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 28 april 2007 om 01:44.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be