Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2007, 18:04   #181
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
U moet gewoon beseffen dat er nog andere mensen rijden... en ja, soms doet iemand iets raar, of wat dom lijkt... en dan is het goed dat je je snelheid onder controle hebt zodat je de situatie meester kan blijven...

En ook ik word soms wel eens uitgedaagd, alhoewel ik verre van een flisende bolide heb... Lach eens, denk er het uwe van, en wees de slimste... Ik garandeer u dat u dan VEEL langer plezier zult beleven aan uw mooie getunede wagen dan diegene die u uitdaagt en wat verder in de gracht steekt...

Het zou zonde zijn om al het werk en centjes in uw mooie wagen op zulks domme manier te verkwanselen...

Nog effe bijzeggen;ik heb mijn wagen 2de hands gekocht want dat tunen zelf daar heb ik geen geld voor.
En de persoon die mij uitdaagde was een dikke nek en een jonge snaak en ik ben ondertussen al heel wat ouder en wijzer geworden en doe niet mee aan racen.
Mijn wagen is te mooi om kapot te maken zenne.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 21:18   #182
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Meestal zijn mensen die snel rijden beter geconcentreerd, allé bij mij op de fiets toch...
Als ik 'gevaarlijk' rij ben ik 100% geconcentreerd maar als ik traag rij dan durven mijn gedachten nog al eens snel af te dwalen en zijn de gevolgen niet te overzien!
dus je pleit nu de een optimale doorstromingssnelheid véle male hoger zou moeten liggen dan de gehanteerde richtlijnen ? of wat ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2007, 21:45   #183
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
khad hier voreger zo'n grafiekje op affiche (van de fietsersbond denkek), exponentieel verband tussen snelheid en doden, weet niet oft klopte?
ja dat klopt

dat gaat dan zuiver over het verband indien je wat tegenkomt ....dan vallen er dus % zoveel meer doden

dat gaat dan niet eens over 't feit dat bij hogere snelheden, ongeacht de gegeven randomstandigheden, je ook meer kans maakt om wat tegen te komen
Oud 4 mei 2007, 22:00   #184
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
neen, als ik mij niet vergis, begint men last te krijgen van tunnelzicht vanaf 70-90 per uur... G krachten hebben daar niets mee te zien....
ik ken niet de exacte benaming van de visuele ( zuiver optisch gecombineerd met beperkingen van het menselijk oog ) vernauwing die optreedt bij sneller rijden ( ver bewegende objecten lijken trager te bewegen dan dichterbij gelegen objecten ) ... tunnelvisie lijkt inderdaad voor de hand te liggen

maar het ongeliuk wil dat een volledig ander ( medisch ) verschijnsel al met die naam ( ook tunnelblik of _ zicht ) gedoopt ... ironisch genoeg ook veroorzaakt door hoge acceleraties
Oud 4 mei 2007, 22:19   #185
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Nog effe bijzeggen;ik heb mijn wagen 2de hands gekocht want dat tunen zelf daar heb ik geen geld voor.
En de persoon die mij uitdaagde was een dikke nek en een jonge snaak en ik ben ondertussen al heel wat ouder en wijzer geworden en doe niet mee aan racen.
Mijn wagen is te mooi om kapot te maken zenne.
Waarom zou je je wagen kapot maken door op eens op het gas te gaan staan?
Wat een domme uitleg...geef toch gewoon toe dat je met je 2CV geen kans maakte
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 01:13   #186
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Waarom zou je je wagen kapot maken door op eens op het gas te gaan staan?
Wat een domme uitleg...geef toch gewoon toe dat je met je 2CV geen kans maakte
Inderdaad,ik ga mij niet gaan belachelijk maken.Waarom;omdat ik een zeer lichte wagen heb.Een diesel 1700.
En m'n wagen is 7J oud en geraakt maar max tot 180per uur en das vlug genoeg.
En dan nog doe ik der niet aan mee aan zo'n dingen.Een getunde wagen dient al helemaal niet om op een autosnelweg te gaan racen.
Oud 5 mei 2007, 08:36   #187
skaldis
Banneling

Standaard

Voila, het is zover, de race ligt stil. Een macedonisch koppel is tegen 200 km/u aangereden en de mannelijke chauffeur is DOOD. Alle deelnemers aan die dombalrace moeten vervolgd worden voor het hof in den haag wegens misdaden tegen de menselijkheid. Niet alleen overtreden ze alle wetten omdat ze toch geld genoeg hebben om de boetes te betalen, ook rijden ze mensen dood en bovenal geven ze een zeer slecht voorbeeld aan pubers die naar zo'n toestanden opkijken en sowiso al sneller ongelukken veroorzaken.

Als ze willen kicken dat ze dan op een circuit gaan rijden en elkaar dood rijden.

bron

Laatst gewijzigd door skaldis : 5 mei 2007 om 08:40.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 11:14   #188
skaldis
Banneling

Standaard

Wat is het hier opeens stil.
Oud 5 mei 2007, 11:38   #189
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

dat nieuws dateert al van gisteren, dacht ik.

misschien dat die rijke luiszoontjes en dochterkes zich daar ook zonder al teveel problemen kunnen uitkopen, die kijken echt niet op een miljoentje meer of minder...

wat mij betreft, is het eenvoudig.
de wetgeving aanpassen , specifiek voor dit soort gumbally toestanden.

Als bewezen kan worden dat je deelneemt aan dit soort van activiteit, en je overtreedt de snelheidslimiet met méér dan 30 km/h, auto wordt stande pede geconfisceerd en tevens moet de rechter je auto verbeurd kunnen verklaren. (wordt dan zuiver aan zijn beoordelingsvermogen overgelaten) + een boete (eveneens van normale tot duizelingwekkende hoogte)waar zelfs die typetjes een paar nachten niet goed van zullen slapen.
Misschien nog een voorlopige hechtenis om duidelijk te maken dat onze belgische wegen géén speelterrein zijn voor de rich & ignorant.

't zal rap gedaan zijn !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 5 mei 2007 om 11:41.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 11:44   #190
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Dit weekend op TV:

Deelnemers aan de Gumball race werden tegen meer dan 200 km/u geflitst op de autosnelweg: boete 75 euro.

Deze arme student wordt in Hasselt geflitst aan 84 km/u waar ge 70 km/u moogt: boete 150 euro.

Waar zijt ge dan mee bezig? Onze rode kameraden zijn elk jaar zo aan het prediken dat de mensen moeten gestraft worden als ze te snel rijden, maar blijkbaar gelden er andere normen als er buitelandse rijke snuiters passeren.
Ik dacht dat je je aan 200 km/u kon verwachten aan een boete van 400€: http://www.wegcode.be/wet.php?wet=87
Oud 5 mei 2007, 12:04   #191
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Voila, het is zover, de race ligt stil. Een macedonisch koppel is tegen 200 km/u aangereden en de mannelijke chauffeur is DOOD. Alle deelnemers aan die dombalrace moeten vervolgd worden voor het hof in den haag wegens misdaden tegen de menselijkheid. Niet alleen overtreden ze alle wetten omdat ze toch geld genoeg hebben om de boetes te betalen, ook rijden ze mensen dood en bovenal geven ze een zeer slecht voorbeeld aan pubers die naar zo'n toestanden opkijken en sowiso al sneller ongelukken veroorzaken.

Als ze willen kicken dat ze dan op een circuit gaan rijden en elkaar dood rijden.

bron
Je zit achterop man,daar is allang op gereageerd geweest.

Jij scheert iedereen over één en dezelfde kam,leuk om weten.
Oud 5 mei 2007, 12:35   #192
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
Als bewezen kan worden dat je deelneemt aan dit soort van activiteit, en je overtreedt de snelheidslimiet met méér dan 30 km/h, auto wordt stande pede geconfisceerd en tevens moet de rechter je auto verbeurd kunnen verklaren. (wordt dan zuiver aan zijn beoordelingsvermogen overgelaten) + een boete (eveneens van normale tot duizelingwekkende hoogte)waar zelfs die typetjes een paar nachten niet goed van zullen slapen.
Misschien nog een voorlopige hechtenis om duidelijk te maken dat onze belgische wegen géén speelterrein zijn voor de rich & ignorant.

't zal rap gedaan zijn !
Hoe gaan ze dat bewijzen... Die gumballers huren een paar advocaten en opgelost die zaak... Een paar trukjes en niemand kan bewijzen dat ze aan het racen zijn!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 13:11   #193
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Je zit achterop man,daar is allang op gereageerd geweest.

Jij scheert iedereen over één en dezelfde kam,leuk om weten.
Ik ben inderdaad geen snelheidsduivel en loop wel eens achter. Hoe kan ik nu niet iedereen die meedoet aan zo'n wedstrijd over dezelfde kam scheren ? Of zelfs mensen die zulke races proberen goed te praten. Er bestaan al legale straat rally's genoeg. Helaas.
Oud 5 mei 2007, 13:15   #194
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Ik ben inderdaad geen snelheidsduivel en loop wel eens achter. Hoe kan ik nu niet iedereen die meedoet aan zo'n wedstrijd over dezelfde kam scheren ? Of zelfs mensen die zulke races proberen goed te praten. Er bestaan al legale straat rally's genoeg. Helaas.
Niet iedereen overtreed de snelheidsregels hé!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 5 mei 2007, 14:55   #195
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Niet iedereen overtreed de snelheidsregels hé!
Bedoel je niet iedereen die meedoet aan de gumbalraces ofwat ? Of bedoel je niet iedereen die vindt dat die races mogen doorgaan ? Of bedoel je niet iedereen die deelneemt aan het verkeer ?
Oud 5 mei 2007, 14:56   #196
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Bedoel je niet iedereen die meedoet aan de gumbalraces ofwat ? Of bedoel je niet iedereen die vindt dat die races mogen doorgaan ? Of bedoel je niet iedereen die deelneemt aan het verkeer ?
Niet iedereen die meedoet aan de gumballraces!

Oud 5 mei 2007, 19:55   #197
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het niet verwonderlijk dat islamieten en andere niet-Europeanen zeggen: wat voor een gestoorde cultuur.

Enfin, een maatschappij die zulke zieke arrogantie als die van de Gumball-race nog maar overweegt te aanvaarden verdient geen enkel respect.

Op dat vlak heeft de Islamiet in Macedonië die daar politieke consequenties aan verbond eigenlijk wel gelijk.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 19:57   #198
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ik pleit ook voor preventieve castratie van dat soort met testosterone overladen types.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 11:04   #199
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik pleit ook voor preventieve castratie van dat soort met testosterone overladen types.
En jij pleit voor foltering hier omdat we geen amerikanen zijn?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 11:07   #200
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik keur de gumball niet af en ik zeg nogmaals;zonder gumball gebeuren er evenzeer ongelukken.
En het is niet die gumball maar die paar domme mensen die dom zijn door te gaan racen.Het ligt niet aan die organisatie.

Als ik straks zin heb om 200 te rijden dan heb ik geen gumball nodig en ik zal dan ook 200 rijden(maar dat doe ik nooit).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be