![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zou ik niet graag zien dat mijn zoon stilaan een alkoholieker wordt en daardoor niet zo goed meer in staat zou zijn om voor mijn kleinkinderen te zorgen. Evengoed zie ik mijn dochter niet graag aan de soft-drugs, om eksakt dezelfde reden. Ik heb zelfs niet graag dat een van beiden zou gaan gewone tabak roken, omwille van de longen van mijn kleinkinderen ... En daarom, ik herhaal het, is het al erg genoeg gesteld met de pijnlijke gevolgen van alkohol in deze maatschappij. Daarom moet voor mijn part de overheid aktiever de illegale drugs bestrijden: minstens een zeer duidelijk sinjaal dat een aantal dingen fout zijn. Spijtig voor degenen die graag een jointje lusten, maar er wordt hen vriendelijk verzocht daarmee te stoppen, om anderen te helpen voorkomen in de miserie te geraken. En wat die stepping stone theorie betreft: je zal altijd wel linkse profkes vinden die beweren dat er niets van aan is, doch geloof me: er is wel iets van aan. En nog zo'n kleinigheid: wie nu dealt, die doet dat niet uit menslievendheid. Die doet dat voor het pure winstbejag. Dus mochten de softdrugs gelegaliseerd worden, dan gaan ze hun gemakkelijk geldgewin op een andere manier moeten waarmaken. En dan gaan we die gasten hun inventiviteit zien bij de verkoop van resterende illegale dingen, liefst dus hard drugs. Ik vat samen: een kannabisroker in het openbaar: dezelfde boete als iemand die 130 rijdt op de autostrade. Invoer uit Holland van een kleinigheid, of bezit buiten huis van meer dan zowat een jointje of twee: een boete en een maand bak. Dezelfde roker in het bijzijn van jeugdigen: drie maand effektieven bak. Dealen in het klein: dire jaar effektieven bak. Dealen in het groot: tien jaar. En ook: wie frekwenter gebruikt dan eens per week wordt beschouwd als zichzelf gedeeltelijk onbeschikbaar maken voor de arbeidsmarkt: kwartje van het dopgeld inleveren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 mei 2007 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() Als het drugsverslaafden zijn, dan mogen ze als straf gaan afkicken in een afkickkamp, waarbij ze zelf moeten opdraaien voor de afkickkosten.
Laatst gewijzigd door Cynicus : 17 mei 2007 om 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() oké oké einde discusie :
2000 jaar alcohol geeft - 5000 jaar cannabis plantjes geven - Het antwoord is vrij simpel bij het één vult ge dood oorlog en verderf in & bij het andere woordje het tegengestelde . Mogen jullie zelf kiezen en de hard dope alcohool komt nie in goede aarde bij mij...gezien wat het doet in de hersenen en het gedrag . Dit weekdend nog was een man door geflipt gezopen zen vrouw aan het afslagen :-/ ni fun echt ni fun . Cannabis rookers zullen ook wel agressie kennen maar gezien de 7000 jaar dat het bestaat heeft het toch ni veel oproer gekregen ook ni in de westerse geneeskunst ..ander geneeskundige landen kennen het WEL beter. En inderdaad 'sommige' mensen gelijk holligans kicken derop om gestraft te worden of skins .... . Laatst gewijzigd door duncan : 17 mei 2007 om 22:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
Uw argumenten voor die afleiding zie ik nergens, maar nog meer beschikbaar zijn impliceert een grotere kans om het te gebruiken. En dat lijkt mij een heel duidelijk argument tegen criminalisering.
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
|
![]() Onderzoek (neen, geen zelfuitgevoerd empirisch) -> theorie
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 mei 2007 om 02:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() Heb ooit eens een artikel gelezen, dat wanneer de natuurlijke grondstoffen op deze aardkloot uitgeput zijn men cannabis zou gaan gebruiken om deze te vervangen.
Er worden nu reeds zeer mooie kleding en schoenen van vervaardigd, als brandstof is het ook bruikbaar, in restaurants maken nu reeds chefs gerechten met cannabiszaad in, er zijn frisdranken op de markt met cannabis, parfums en zeep met cannabis, ik kan zo nog een tijdje doorgaan. Cannabis is tenslotte maar een plant en geen chemische rommel, het probleem ligt bij de telers die hun oogst willen beschermen met bestrijdingmiddelen op chemische basis en dit overvloedig op hun planten spuiten en wij maar roken ![]() Vraag eens aan mensen die een chemokuur ondergaan hebben hoe cannabis de mottigheid wegneemt, vraag eens aan mensen met MS wat cannabis voor hen doet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
|
![]() Er heerst hier weer een duchtig zwart-wit sfeertje.
Bij een aanwezigheid van vijftig procent blokkertjes een evident hoog zwart gehalte. Maar de hippies hier zien het ook nogal wit. Laat ons de zaken eens duidelijker voorstellen. Voor sommigen is cannabis even verslavend als suiker, alcohol, chocolade, vet, hamburgers, auto's, gokken. Dat wil zeggen: het kan hen kapot maken indien ze er niet meer kunnen afblijven of er teveel van gebruiken of er niet mee kunnen omgaan op een evenwichtige en gedoseerde manier. Dan is het dodelijk, ziekmakend, en veroorzaakt het ellende, is het verslavend. Voor anderen is cannabis een speeltje zoals suiker, alcohol, chocolade, vet, hamburgers, auto's, gokken. Ze gebruiken het gedoseerd, epicuristische en genieten er ongestoord van zonder er andere mensen nog zichzelf nodeloos in gevaar te brengen. Hoe spring je daar mee om? Moeten er wetten zijn die mensen tegenhouden die zichzelf te pletter villen zuipen, die zich tegen bomen willen planten met hun ferrari aan driehonderd per uur, die zich zo vet vreten dat ze met een takelwagen uit hun bed dienen te worden gehaald bij hun zesde hartaanval? Mogen mensen zich niet zo suf smoren tot ze roze olifanten zien van kolossale afmetingen? Mogen mensen dan niet vreten, poepen en zuipen, spuiten en slikken wat ze willen? Moet de staat ons nu voortdurend met opgestoken vingertje al dat fraais beletten? Hebben die niets anders meer te doen? Dat laatste is de politieke vraag, die filosofische standpunten omzet in wetten (al dan niet). En vermits het hier een polito-philosofisch forum is dient men hierover te discussieren. Mag men nu mensen beperken die zichzelf schade berokkenen door MISBRUIK te maken van bepaalde luxe artikelen in onze maatschappij? Moet men dan ALLE middelen die misbruik toelaten verbieden? Moet men SOMMIGE verbieden? Moet de staat deze niet verbieden maar er REGELS aan opleggen: hoeveel je mag zuipen, hard rijden, neuken, smoren, spuiten tot je een gevaar bent a) voor jezelf b) voor je omgeving. ????? Dat is de vraag. De vraag is dus niet: kunnen we doen of we die middelen niet hebben: dat lukt niet, ze verbieden. Het is al JAREN geprobeerd en maakt enkel de maffia rijker. De vraag is: hoe hou je dat onder controle, hoe voedt je mensen op (of voer je ze af?) en is dat wel redelijk. Het zitten ventileren van haatgevoelens tegen drugs, auto's, bier en andere gevaarlijke producten is niet erg productief. De vraag bij auto's is hoe het verkeersreglement er moet uitzien om minder doden en gekwetsten te halen, hoe de files vermijden, hoe de kosten niet uit de pan te laten swingen, wat de alternatieven zijn. Hetzelfde geldt ook voor drugs, alcohol inbegrepen en sigaretten. Allez, kindjes: en nu wat serieuzere klap aub ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
Dat zie je ook wel zitten hé? Schatje? Laatst gewijzigd door ericferemans : 18 mei 2007 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() Een kieken, dat aan de weed heeft gezeten, dat loopt zoals een kieken zonder kop...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat je alle minderheden zo behandeld: opsluiten tot ze bijdraaien. Mensen die vuile maniere doen: afleren onder dwang! Sexoffenders die de missionaris houding verleerd hebben: castreren ! Mensen die ondemocratiche ideeën hebben, blokkers bijvoorbeeld: naar de werkkampen! Racisten: opbergen in opvoedingsinstituten in Afrika: ze moeten het maar afleren van op medemensen te zeiken! Onbeleefde kinderen: allemaal op pensionaat: het zal hun leren om hun vork in de verkeerde hand te houden! Alles moet verplicht worden wat mag, de rest verboden. Heb je je zweepje wel in de kast opgeborgen, mein führere? Op wanorde staan strenge straffen. Ik heb gehoord dat zot zijn geen zeer doet. Maar blijkbaar zijn gevaarlijke zotten toch pijnlijk voor anderen. Zotten moeten derhalve allemaal levenslang gecolloceerd worden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() Er zijn er die kicken op straffen.
Op dit forum een boel: zwartzakjes! |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() Sommigen kicken zelfs op een chicken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() http://noorderlicht.vpro.nl/dossiers...stuk/21974599/
Citaat:
Laatst gewijzigd door bosstraat5 : 18 mei 2007 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Parlementslid
|
![]() Drugs zijn voor mietjes. Zwakke persoonlijkheden. Van mij mogen die gasten zichzelf hunne put insmoren, slikken of spuiten. Geen compassie mee.
![]() |