Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2007, 17:37   #181
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht

1) Waarom zou je tampons maken voor mannen? Waarom zou je prostaatonderzoeken laten doen bij vrouwen?

2) Het huwelijk is een instituut voor één man en één vrouw in zowat alle culturen (er zijn uitzonderingen waar één man meer vrouwen kan hebben of vice versa). Hoe dan ook, is er geen enkele cultuur waarin het huwelijk iets anders is dan een band tussen een man en een vrouw. Geef mij één goede reden waarom wij de betekenis van dat oeroude en voor veel mensen heilige instituut zouden vervangen enkel en alleen omdat homosexuelen zich uitgesloten voelen? Door het samenlevingscontract konden homosexuele en heterosexuele samenwonenden alvast dezelfde rechten als een heterosexueel getrouwd koppel krijgen.

3) Ja. De Germaanse samenleving was veel relevanter voor onze historische identiteit en de Griekse samenleving was zelf sterk geïnspireerd door de Egyptische, die op zich weer sterk geïnspireerd was door de Mesopotamische culturen.

4) Dat is typisch in de Poolse politiek : ze willen altijd de voordelen maar nooit de nadelen
1) Stelt u zich echt deze vraag?

2) Maatschappijen evolueren, en de meeste maatschappelijke instituten evolueren mee. Het feit dat in landen als Nederland, België, Canada en Zuid-Afrika nu ook het homohuwelijk erkend wordt, is m.i. een positieve evolutie, omdat het een teken is van vitaliteit !

3) Nochtans is de invloed van de Griekse beschaving véél diepgaander dan die van de Germanen, al was het maar door de bemiddeling via de Romeinen. De Germaanse 'cultuur' was een tribale, waarin wetenschap en filosofie niet of nauwelijks werden beoefend.

De Renaissance is u toch welbekend, mag ik aannemen? Waar haalden de 'humanisten' hun inspiratie vandaan?

4) Dat lijkt me niet zo 'typisch Pools', hoor. Ik vrees dat iedereen wel een beetje in dat bedje ziek is.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 18:01   #182
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Stelt u zich echt deze vraag?
Mijns inziens is het gewoon even logisch om huwelijken voor homosexuelen te sluiten dan dat het is om prostaatonderzoeken te doen bij vrouwen of tampons te verkopen aan mannen.

Citaat:
2) Maatschappijen evolueren, en de meeste maatschappelijke instituten evolueren mee. Het feit dat in landen als Nederland, België, Canada en Zuid-Afrika nu ook het homohuwelijk erkend wordt, is m.i. een positieve evolutie, omdat het een teken is van vitaliteit !
Integendeel. Het is één van de vele tekenen van verval.

Citaat:
3) Nochtans is de invloed van de Griekse beschaving véél diepgaander dan die van de Germanen, al was het maar door de bemiddeling via de Romeinen. De Germaanse 'cultuur' was een tribale, waarin wetenschap en filosofie niet of nauwelijks werden beoefend.
Dat is een zware belediging van de Germaanse cultuur. U weet duidelijk niet waarover u praat.

Citaat:
De Renaissance is u toch welbekend, mag ik aannemen? Waar haalden de 'humanisten' hun inspiratie vandaan?
Wat maakt het uit? De gedachtenstromen die het renaissance met zich hebben meegebracht, zijn alleszins niet bepaald positief voor de mensheid geweest. Het was weeral een nieuwe stap in het verval van de Europese samenleving na de aanname van het Christendom.

Citaat:
4) Dat lijkt me niet zo 'typisch Pools', hoor. Ik vrees dat iedereen wel een beetje in dat bedje ziek is.
Het ene volk is al iets oportunistischer dan het andere
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 18:08   #183
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

De grootste fout van "links" is de idee dat het aanname van het Christendom, de reformatie, de "verlichting", de Franse revolutie, de Industriële revolutie en de sociale veranderingen uit de 20ste eeuw vooruitgangen zijn. In werkelijkheid gaat het hier steevast om stappen in een degeneratieproces dat bijna op zijn einde is. We leven dan ook vandaag in wat de Hindoe's de Kali Yuga (duistere tijden) noemen.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 18:23   #184
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De grootste fout van "links" is de idee dat het aanname van het Christendom, de reformatie, de "verlichting", de Franse revolutie, de Industriële revolutie en de sociale veranderingen uit de 20ste eeuw vooruitgangen zijn. In werkelijkheid gaat het hier steevast om stappen in een degeneratieproces dat bijna op zijn einde is. We leven dan ook vandaag in wat de Hindoe's de Kali Yuga (duistere tijden) noemen.
Da's waar vriendje. In de middeleeuwen hadden de mensen het nogal eens wat beter dan nu! Om dan nog maar te zwijgen van de neanderthalers, die hun geluk gewoon niet opkonden. Laten we maar snel allemaal terug in holen gaan wonen en op gezette tijden een of ander wild beest doodknuppelen en verorberen. Rauw uiteraard, want met nieuwlichterij zoals vuur willen we ons toch zeker niet inlaten?

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 18:32   #185
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Mijns inziens is het gewoon even logisch om huwelijken voor homosexuelen te sluiten dan dat het is om prostaatonderzoeken te doen bij vrouwen of tampons te verkopen aan mannen.

2) Integendeel. Het is één van de vele tekenen van verval.

3) Dat is een zware belediging van de Germaanse cultuur. U weet duidelijk niet waarover u praat.

4) Wat maakt het uit? De gedachtenstromen die de Renaissance met zich hebben meegebracht, zijn alleszins niet bepaald positief voor de mensheid geweest. Het was weeral een nieuwe stap in het verval van de Europese samenleving na de aanname van het Christendom.

5) Het ene volk is al iets oportunistischer dan het andere
1) Uw logica ontgaat mij, en ik denk voor één keer dat het niet aan mij ligt.

2) Ik zie ook wel 'verval', maar niet in deze context.

3) Dan zult u mij ongetwijfeld een hele reeks namen kunnen geven van Germanen die zich met wetenschap of filosofie bezighielden en de ontwikkeling van de filosofie en de wetenschap op doorslaggevende wijze hebben bepaald, en dan wil ik wel namen van Germanen van voor de 'Volksverhuizing'.

Overigens zie ik niet goed in waarom dat een belediging van de Germaanse cultuur zou zijn. Ik heb nergens beweerd dat een 'tribale' cultuur geen ènkele verdienste zou hebben, hé.

Ik durf wèl beweren dat de invloed van de Germaanse cultuur op de onze niet zo bepalend was als de invloed van de Griekse of de Romeinse.

4) Daarover verschillen wij dus blijkbaar van mening. Ik beweer niet dat �*lle ontwikkelingen tot dusverre positief waren, maar volgens mij is er sinds de Renaissance duidelijke vooruitgang geboekt, al was het maar omdat in onze gewesten althans het feodalisme zo goed als volledig verdwenen is (of op z'n minst niet bijna onontkoombaar het leven van individuen bepaalt), omdat de alfabetiseringsgraad van de samenleving beduidend verhoogd is, omdat nogal wat ziektes niet langer het werk van 'de Goden' of 'het Boze Oog' of wat dan ook zijn maar herkend worden als het werk van virussen of bacteriën en bijgevolg doeltreffend bestreden kunnen worden, omdat 'wij' mits gebruikmaking van de juiste technologie in staat zijn met elkaar te communiceren ongeacht de fysieke afstand die tussen 'ons' bestaat, omdat 'onze' bibliotheken en musea uitpuilen van de objecten die het 'ons' mogelijk maken te leren over de wereld waarin 'wij' wonen, omdat er eindelijk een begin gemaakt is van een internationale rechtsorde, ...

5) Opportunisme is volgens mij een karaktereigenschap van individuen, niet van 'volkeren', en als dusdanig vrij evenwichtig over de gehele mensheid verspreid. Geen enkel volk is er vrij van, dat wel, maar dat is het dan zo wat.
Oud 19 mei 2007, 18:40   #186
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik deel uw 'pessimisme' niet. Ik beweer niet dat �*lles goed gaat, of dat er geen ènkel probleem is dat onze aandacht verdient, maar ik zie de Kali Yuga eerder als iets dat wel eens �*chter ons zou kunnen liggen, iets waaraan we aan het ontsnappen zijn, zij het vrij moeizaam.

Ook de Oude Grieken waren ervan overtuigd dat ze het beste hadden gehad toen de prille Atheense democratie vorm begon te krijgen. Hebben zij zich toch wel eventjes vergist!

Ik zie niet in waarom de Hindoe's het op dat vlak dan wèl bij het juiste eind zouden hebben.
Ik geloof niet zo in 'Apocalyptische' tijden, tenzij als 'self-fulfilling prophecies' van door angst en paniek op een dwaalspoor gebrachte 'kuddes' genre Nazi-Duitsland.
Oud 19 mei 2007, 18:45   #187
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN

nubian's schermafbeelding

Standaard

Betoging voor homorechten in Polen
Zo'n 5000 mensen hebben in de Poolse hoofdstad Warschau gedemonstreerd voor homorechten. De betogers riepen de regering van het katholieke Polen op de homohaat aan te pakken.
Uit een peiling bleek onlangs dat 53% van de Polen homoseksualiteit als een zonde beschouwt. De Poolse overheid heeft de jaarlijkse Gay Pride in Warschau een aantal keren verboden.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 18:50   #188
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik snap dat echt niet dat jullie zo snel homohaat gebruiken,de rechten van dat Christelijk gezin in polen is zeker zo belangrijk als dat van een homo,moeten wij dan jullie Christenhaters noemen,want das juist het zelfde hoor
Respect werkt bij jullie maar langst één kant zenne

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 mei 2007 om 18:51.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 18:58   #189
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat van die site :
De gegevens zijn dus nogal oud. Daarenboven speelde het verschijnsel waarover sprake is zich enkel af rond de Duitse grens. Ik bevond mij eerder in het Oosten van Polen, dat nog oerconservatief is op heel wat vlakken en waar je zoiets echt niet tegenkomt. Homoseksuelen kende men daar zelfs alleen maar van buitenlandse TV-programma's en films. Dat laatste is trouwens tegenstrijding met de uitspraken van de homobeweging dat een 10% van de menselijke bevolking van nature homosexueel is, gezien er in Polen geen sprake is van repressie van homosexuelen.
Ja-a beste kijkbuiskinderen, we leren weer heel wat bij vandaag in het grote dierenbos! In Polen zijn helemaal geen bordelen, en ook geen homoseksuelen. Men kent dat daar alleen van de Teevee. En weten jullie wat? Die Polen doen ook helemaal niet zo naar tegen homoseksuelen hoor, nee, ze zijn juist heel vriendelijk. Zo, dat weten jullie nu ook weer!

Oogjes toe en snaveltjes dicht nu maar weer.

Naam: uil.jpg
Bekeken: 128
Grootte: 8,1 KB

Oud 19 mei 2007, 19:02   #190
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Respect werkt bij jullie maar langst één kant zenne
Wel, 'duveltje382', ik heb zelf nog niet het woord 'homohaat' gebruikt, en ik beweer nergens dat een Christelijk gezin moet worden gedwongen in intieme kring over homoseksualiteit of watdanook te discussiëren.

Als dat gezin zijn kinderen echter naar een school stuurt, moet het volgens mij kunnen aanvaarden dat in die school neutrale informatie wordt verstrekt over best�*�*nde maatschappelijke fenomenen, zodat die kinderen hopelijk ooit in staat kunnen worden geacht een eigen oordeel te vellen.

Ik hoop alleszins voor �*lle kinderen waar ook ter wereld dat ze niet door hun ouders worden verstoten omdat ze zèlf een andere geaardheid/levensopvatting dan hun ouders hebben.

En ik probeer zelfs iedereen te respecteren, hoe moeilijk het mij af en toe ook wordt gemaakt.

Ik zou het dan ook waarderen als u mij niet tot die 'jullie' van u zou willen rekenen.

Vriendelijke groet,

djimi
Oud 19 mei 2007, 19:07   #191
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, 'duveltje382', ik heb zelf nog niet het woord 'homohaat' gebruikt, en ik beweer nergens dat een Christelijk gezin moet worden gedwongen in intieme kring over homoseksualiteit of watdanook te discussiëren.

Als dat gezin zijn kinderen echter naar een school stuurt, moet het volgens mij kunnen aanvaarden dat in die school neutrale informatie wordt verstrekt over best�*�*nde maatschappelijke fenomenen, zodat die kinderen hopelijk ooit in staat kunnen worden geacht een eigen oordeel te vellen.

Ik hoop alleszins voor �*lle kinderen waar ook ter wereld dat ze niet door hun ouders worden verstoten omdat ze zèlf een andere geaardheid/levensopvatting dan hun ouders hebben.

En ik probeer zelfs iedereen te respecteren, hoe moeilijk het mij af en toe ook wordt gemaakt.

Ik zou het dan ook waarderen als u mij niet tot die 'jullie' van u zou willen rekenen.

Vriendelijke groet,

djimi
Beste

ik had het dan niet over u hoor

Groet

duveltje382
Oud 19 mei 2007, 20:35   #192
willem1940NLD

Standaard

Ik vind dat, zomin als godsdienst, zaken als sexualiteit anders dan "wetenschappelijk" benaderd, thuishoren in onderwijs en nog veel minder in optochten die bovendien het doorgaand verkeer ontregelen.

Het feit dat er werving is aan het gepleegd worden valt niet te ontkennen en onder diegenen van mijn kennissen die zichzelf tot het "derde geslacht" rekenen zijn er maar zeer weinig die de moderne campagne-toestanden positief waarderen.

Leven en laten leven = vooral: elkaar met rust laten en dus óók mij.

"Respect" zie ik niet graag gedegradeerd tot een eufemisme voor "aandacht".
Oud 19 mei 2007, 20:39   #193
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
Uit een peiling bleek onlangs dat 53% van de Polen homoseksualiteit als een zonde beschouwt.
Hebben die mensen dan geen religieuze vrijheid? Als de meerderheid beslist dat er op school niet over gesproken wordt zal het toch zo wel mogen nee?

Inderdaad, democratie heeft haar schaduwzijden.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 20:48   #194
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Als 'de boeren' het centrum van de stad mogen blokkeren omdat ze hun verzet tegen de landbouwpolitiek van de EU 'kracht' komen bijzetten,
als de 'gewone brave mensen' een optocht kunnen houden tegen zinloos geweld,
als nationalisten mogen betogen voor een onafhankelijk Vlaanderen,
als vakbonden een betoging tégen het Generatiepact mogen organiseren,
als studenten mogen betogen tégen de verhoging van de inschrijvingsgelden,
als Koerden mogen betogen voor erkenning van hun bestaan,
als pacifisten mogen betogen tégen de oorlog in Irak,
als het NSV een jaarlijkse optocht mag houden,
als conservatieven kunnen demonstreren tegen abortus,

waarom zouden 'Gay Priders' dan niet eveneens kunnen/mogen proberen hun 'Parade' op poten te zetten? (pun not intended)

Welke geldige reden(en) kunnen democraten daar nu tegen inbrengen?

Ik neem zelden aan betogingen deel, en al zeker niet aan zo'n 'Parade', maar ik wil anderen dat plezier niet ontzeggen.
Ik blijf op zo'n dag gewoon uit de buurt. Het duurt och arme nog geen halve dag, en dan is het weer voorbij. Alleen de confetti blijft misschien nog een kleine week her en der opwaaien, maar bij de eerste regenbui spoelt dat ook allemaal het riool in.
Oud 19 mei 2007, 20:52   #195
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Als 'de boeren' het centrum van de stad mogen blokkeren omdat ze hun verzet tegen de landbouwpolitiek van de EU 'kracht' komen bijzetten,
als de 'gewone brave mensen' een optocht kunnen houden tegen zinloos geweld,
als nationalisten mogen betogen voor een onafhankelijk Vlaanderen,
als vakbonden een betoging tégen het Generatiepact mogen organiseren,
als studenten mogen betogen tégen de verhoging van de inschrijvingsgelden,
als Koerden mogen betogen voor erkenning van hun bestaan,
als pacifisten mogen betogen tégen de oorlog in Irak,
als het NSV een jaarlijkse optocht mag houden,
als conservatieven kunnen demonstreren tegen abortus,

Welke geldige reden(en) kunnen democraten daar nu tegen inbrengen?
Hoi djimi,

bij mijn weten eisen

* boeren niet het recht op kinderen op school te introctineren met hun visie op wat de EU landbouwpolitiek zou moeten zijn .

* eisen Vlaams nationalisten geen vak "onafhankelijk Vlaanderen" in de scholen op
* eist het NSV geen vak "anti-abortus" op

tot uw dienst.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 23:29   #196
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u dan tégen seksuele voorlichting op school?

Vindt u het dan bvb. OK dat min-16-jarigen zwanger raken omdat ze van toeten noch blazen weten, daar hun ouders er angstvallig het zwijgen toe doen?

Ik vind het alleszins wel nuttig dat jonge mensen 'over de dingen des levens' leren, en daar hoort 'homoseksualiteit' nu eenmaal bij, hoe vervelend sommigen dat ook mogen vinden.

Ik ben het wèl met u eens waar u zegt dat de leraar/lerares niet over zijn/haar eigen geaardheid/seksleven moet beginnen. Dat is inderdaad 'privé', en dat kan maar beter zo blijven.

Maar een minimum aan objectieve informatie (waaronder eventueel contactadressen of telefoonnummers voor die leerlingen die nog méér vragen hebben) kan m.i. echt geen kwaad.
seksuele voorlichting? Ja OK, de leerlingen moeten ook geen onwetende kalveren zijn, en dat er terloops verteld word dat er ook homos bestaan, dat mag ook.Zonder er een waardeoordeel aan te hechten, en er bijvertellend dat deze mensen nog steeds DE grote risikogroep wat Aids-verspreiding betreft zijn.Een lijst met contact-adressen kan men eventueel aan de muur hangen in de gang, maar dat is het zowel zeker?Voor medische klachten & problemen kan men bij de verpleegster terecht, die hen eventueel ergens anders heenstuurt, in geval van besmettelijke ziektes of een ongewenste zwangerschap bvb.
Wat wil je nu nog meer doen?Nogmaals, een school is geen plaats waar men met de leraars in het lang en het breed over seksualiteit moet debateren.Er zijn daar genoeg andere plaatsen voor.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 23:37   #197
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een beetje spijtig dat die jongedame zich zo onbeholpen uitdrukt en zo gejaagd spreekt, maar voor de rest zie ik toch niets dat ik eventueel zou willen verbieden, hoor.

Als de EU uitdrukkelijk discriminatie t.o.v. homo- en biseksuelen verwerpt, waarom wil Polen er dan toch per sé lid van blijven?

de Polen willen de subsidies, maar niet de janetten...Wie zou het hen kwalijk nemen? Ik alvast niet: dit getuigt van goed verstand, maar eveneens dat ze niet tot alles bereid zijn voor dat geld...En d�*t vind ik nu eerder positief.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 23:39   #198
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Wat zou het volgende zijn indien men voor homosex propaganda maakt op scholen.

SM: een uurtje inwijding hoe je huid kan verbranden met kaarsenvet, welk zweepje het best geschikt is en welk rubber/leder in de mode is en het best past.

bestialiteit: Welk dier geeft het beste gevoel, welk dier is het best geschikt voor een lul of vagina.

Plas en poepsex: Welke ten geeft het beste stront of urine. Hoe was ik mijn lakens om die stront te verwijderen.

Rosse buurt uurtje: Welke hoer is het beste? Hoeveel mag ik betalen? Met of zonder condoom?

Enz......
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 23:39   #199
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
seksuele voorlichting? Ja OK, de leerlingen moeten ook geen onwetende kalveren zijn, en dat er terloops verteld word dat er ook homos bestaan, dat mag ook.Zonder er een waardeoordeel aan te hechten, en er bijvertellend dat deze mensen nog steeds DE grote risikogroep wat Aids-verspreiding betreft zijn.Een lijst met contact-adressen kan men eventueel aan de muur hangen in de gang, maar dat is het zowel zeker?Voor medische klachten & problemen kan men bij de verpleegster terecht, die hen eventueel ergens anders heenstuurt, in geval van besmettelijke ziektes of een ongewenste zwangerschap bvb.
Wat wil je nu nog meer doen?Nogmaals, een school is geen plaats waar men met de leraars in het lang en het breed over seksualiteit moet debateren.Er zijn daar genoeg andere plaatsen voor.
Beter zou ik het niet kunnen verwoorden,zo denk ik er ook over,Einde debat !

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 mei 2007 om 23:40.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 06:06   #200
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter zou ik het niet kunnen verwoorden,zo denk ik er ook over,Einde debat !
Einde debat? Welk debat? Jouw bijdragen aan deze discussie zijn nu niet bepaald van een dergelijk niveau opdat men van een debat zou kunnen gewagen.

Tenzij jij wat goedkope gemeenplaatsen posten om nadien niet thuis te geven wanneer om enige toelichtingen terzake wordt gevraagd beschouwt als een geslaagd debat?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be