![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Maatschappijen evolueren, en de meeste maatschappelijke instituten evolueren mee. Het feit dat in landen als Nederland, België, Canada en Zuid-Afrika nu ook het homohuwelijk erkend wordt, is m.i. een positieve evolutie, omdat het een teken is van vitaliteit ! 3) Nochtans is de invloed van de Griekse beschaving véél diepgaander dan die van de Germanen, al was het maar door de bemiddeling via de Romeinen. De Germaanse 'cultuur' was een tribale, waarin wetenschap en filosofie niet of nauwelijks werden beoefend. De Renaissance is u toch welbekend, mag ik aannemen? Waar haalden de 'humanisten' hun inspiratie vandaan? 4) Dat lijkt me niet zo 'typisch Pools', hoor. Ik vrees dat iedereen wel een beetje in dat bedje ziek is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||||
Banneling
|
![]() Mijns inziens is het gewoon even logisch om huwelijken voor homosexuelen te sluiten dan dat het is om prostaatonderzoeken te doen bij vrouwen of tampons te verkopen aan mannen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() De grootste fout van "links" is de idee dat het aanname van het Christendom, de reformatie, de "verlichting", de Franse revolutie, de Industriële revolutie en de sociale veranderingen uit de 20ste eeuw vooruitgangen zijn. In werkelijkheid gaat het hier steevast om stappen in een degeneratieproces dat bijna op zijn einde is. We leven dan ook vandaag in wat de Hindoe's de Kali Yuga (duistere tijden) noemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Ik zie ook wel 'verval', maar niet in deze context. 3) Dan zult u mij ongetwijfeld een hele reeks namen kunnen geven van Germanen die zich met wetenschap of filosofie bezighielden en de ontwikkeling van de filosofie en de wetenschap op doorslaggevende wijze hebben bepaald, en dan wil ik wel namen van Germanen van voor de 'Volksverhuizing'. Overigens zie ik niet goed in waarom dat een belediging van de Germaanse cultuur zou zijn. Ik heb nergens beweerd dat een 'tribale' cultuur geen ènkele verdienste zou hebben, hé. Ik durf wèl beweren dat de invloed van de Germaanse cultuur op de onze niet zo bepalend was als de invloed van de Griekse of de Romeinse. 4) Daarover verschillen wij dus blijkbaar van mening. Ik beweer niet dat �*lle ontwikkelingen tot dusverre positief waren, maar volgens mij is er sinds de Renaissance duidelijke vooruitgang geboekt, al was het maar omdat in onze gewesten althans het feodalisme zo goed als volledig verdwenen is (of op z'n minst niet bijna onontkoombaar het leven van individuen bepaalt), omdat de alfabetiseringsgraad van de samenleving beduidend verhoogd is, omdat nogal wat ziektes niet langer het werk van 'de Goden' of 'het Boze Oog' of wat dan ook zijn maar herkend worden als het werk van virussen of bacteriën en bijgevolg doeltreffend bestreden kunnen worden, omdat 'wij' mits gebruikmaking van de juiste technologie in staat zijn met elkaar te communiceren ongeacht de fysieke afstand die tussen 'ons' bestaat, omdat 'onze' bibliotheken en musea uitpuilen van de objecten die het 'ons' mogelijk maken te leren over de wereld waarin 'wij' wonen, omdat er eindelijk een begin gemaakt is van een internationale rechtsorde, ... 5) Opportunisme is volgens mij een karaktereigenschap van individuen, niet van 'volkeren', en als dusdanig vrij evenwichtig over de gehele mensheid verspreid. Geen enkel volk is er vrij van, dat wel, maar dat is het dan zo wat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de Oude Grieken waren ervan overtuigd dat ze het beste hadden gehad toen de prille Atheense democratie vorm begon te krijgen. Hebben zij zich toch wel eventjes vergist! Ik zie niet in waarom de Hindoe's het op dat vlak dan wèl bij het juiste eind zouden hebben. Ik geloof niet zo in 'Apocalyptische' tijden, tenzij als 'self-fulfilling prophecies' van door angst en paniek op een dwaalspoor gebrachte 'kuddes' genre Nazi-Duitsland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Betoging voor homorechten in Polen
Zo'n 5000 mensen hebben in de Poolse hoofdstad Warschau gedemonstreerd voor homorechten. De betogers riepen de regering van het katholieke Polen op de homohaat aan te pakken. Uit een peiling bleek onlangs dat 53% van de Polen homoseksualiteit als een zonde beschouwt. De Poolse overheid heeft de jaarlijkse Gay Pride in Warschau een aantal keren verboden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap dat echt niet dat jullie zo snel homohaat gebruiken,de rechten van dat Christelijk gezin in polen is zeker zo belangrijk als dat van een homo,moeten wij dan jullie Christenhaters noemen,want das juist het zelfde hoor
![]() Respect werkt bij jullie maar langst één kant zenne
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 mei 2007 om 18:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Oogjes toe en snaveltjes dicht nu maar weer. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat gezin zijn kinderen echter naar een school stuurt, moet het volgens mij kunnen aanvaarden dat in die school neutrale informatie wordt verstrekt over best�*�*nde maatschappelijke fenomenen, zodat die kinderen hopelijk ooit in staat kunnen worden geacht een eigen oordeel te vellen. Ik hoop alleszins voor �*lle kinderen waar ook ter wereld dat ze niet door hun ouders worden verstoten omdat ze zèlf een andere geaardheid/levensopvatting dan hun ouders hebben. En ik probeer zelfs iedereen te respecteren, hoe moeilijk het mij af en toe ook wordt gemaakt. Ik zou het dan ook waarderen als u mij niet tot die 'jullie' van u zou willen rekenen. Vriendelijke groet, djimi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik had het dan niet over u hoor Groet duveltje382
![]() |
![]() |
#192 |
|
![]() Ik vind dat, zomin als godsdienst, zaken als sexualiteit anders dan "wetenschappelijk" benaderd, thuishoren in onderwijs en nog veel minder in optochten die bovendien het doorgaand verkeer ontregelen.
Het feit dat er werving is aan het gepleegd worden valt niet te ontkennen en onder diegenen van mijn kennissen die zichzelf tot het "derde geslacht" rekenen zijn er maar zeer weinig die de moderne campagne-toestanden positief waarderen. Leven en laten leven = vooral: elkaar met rust laten en dus óók mij. "Respect" zie ik niet graag gedegradeerd tot een eufemisme voor "aandacht".
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
Inderdaad, democratie heeft haar schaduwzijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als 'de boeren' het centrum van de stad mogen blokkeren omdat ze hun verzet tegen de landbouwpolitiek van de EU 'kracht' komen bijzetten,
als de 'gewone brave mensen' een optocht kunnen houden tegen zinloos geweld, als nationalisten mogen betogen voor een onafhankelijk Vlaanderen, als vakbonden een betoging tégen het Generatiepact mogen organiseren, als studenten mogen betogen tégen de verhoging van de inschrijvingsgelden, als Koerden mogen betogen voor erkenning van hun bestaan, als pacifisten mogen betogen tégen de oorlog in Irak, als het NSV een jaarlijkse optocht mag houden, als conservatieven kunnen demonstreren tegen abortus, waarom zouden 'Gay Priders' dan niet eveneens kunnen/mogen proberen hun 'Parade' op poten te zetten? (pun not intended) Welke geldige reden(en) kunnen democraten daar nu tegen inbrengen? Ik neem zelden aan betogingen deel, en al zeker niet aan zo'n 'Parade', maar ik wil anderen dat plezier niet ontzeggen. Ik blijf op zo'n dag gewoon uit de buurt. Het duurt och arme nog geen halve dag, en dan is het weer voorbij. Alleen de confetti blijft misschien nog een kleine week her en der opwaaien, maar bij de eerste regenbui spoelt dat ook allemaal het riool in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bij mijn weten eisen * boeren niet het recht op kinderen op school te introctineren met hun visie op wat de EU landbouwpolitiek zou moeten zijn . * eisen Vlaams nationalisten geen vak "onafhankelijk Vlaanderen" in de scholen op * eist het NSV geen vak "anti-abortus" op tot uw dienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat wil je nu nog meer doen?Nogmaals, een school is geen plaats waar men met de leraars in het lang en het breed over seksualiteit moet debateren.Er zijn daar genoeg andere plaatsen voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de Polen willen de subsidies, maar niet de janetten...Wie zou het hen kwalijk nemen? Ik alvast niet: dit getuigt van goed verstand, maar eveneens dat ze niet tot alles bereid zijn voor dat geld...En d�*t vind ik nu eerder positief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() Wat zou het volgende zijn indien men voor homosex propaganda maakt op scholen.
SM: een uurtje inwijding hoe je huid kan verbranden met kaarsenvet, welk zweepje het best geschikt is en welk rubber/leder in de mode is en het best past. bestialiteit: Welk dier geeft het beste gevoel, welk dier is het best geschikt voor een lul of vagina. Plas en poepsex: Welke ten geeft het beste stront of urine. Hoe was ik mijn lakens om die stront te verwijderen. Rosse buurt uurtje: Welke hoer is het beste? Hoeveel mag ik betalen? Met of zonder condoom? Enz...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 mei 2007 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tenzij jij wat goedkope gemeenplaatsen posten om nadien niet thuis te geven wanneer om enige toelichtingen terzake wordt gevraagd beschouwt als een geslaagd debat?
![]() |