Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2004, 16:23   #181
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

jaja nu schrijf ik iets serieus en geeft mij dan maar geen tijd. Zou een van mijn zonen zeggen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 16:27   #182
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

En het is onmogelijk om uniformen aan te passen aan de maatschappij?

Vanaf morgen alle politiemannen in Australie in peniskoker naar het werk?
zou misschien iets zijn om criminelen af te schrikken?
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 16:36   #183
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert

Inderdaad, hoewel er al veel gezegd en geschreven is over integratie. Wat is integratie ? Eens proberen...

1/ Kunnen functioneren in de maatschappij: spreken van de taal, toepassen van de maatschappelijke omgangsregels (niet de crimineel uithangen, niet provoceren met hoofddoeken, lipschijven of peniskokers). Kennen van "hoe de maatschappij in elkaar zit": overheid, bedrijven, verzekeringen, banken, vakbonden, etc.
Hoe kan je provoceren met een hooddoek? Ga je ene nonnetje of mijn tante met haar hoofddoek ook als "provceren" omschrijven of mogen die dat?

Er zijn trouwens veel belgen die nog niet weten hoe "hoe de maatschappij in elkaar zit": overheid, bedrijven, verzekeringen, banken, vakbonden," maar van vreemdelingen ga je dat eisen?
Mijn punt was dat "integreren" moeilijk te definieren valt. Hoe zou jij "integratie" beschrijven ?
Dilbert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 16:39   #184
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Het zijn juist die uitzonderingen die het voor de anderen verzieken.
Een agente is wél een probleem, agenten dienen een uniform te dragen.
In een privé-school was er geen enkel probleem, evenmin in sommige andere scholen.
De problemen beginnen pas wanneer men uitzonderingen begint te eisen in scholen waar het niet mag, en dat is nu net wat er gebeurd is denk ik.

Natuurlijk is het mogelijk om uniformen aan te passen maar aan wie of wat ?
Uniformen moeten zijn wat ze zijn: UNIFORM
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 16:40   #185
k9

Standaard

Citaat:

Mijn punt was dat "integreren" moeilijk te definieren valt. Hoe zou jij "integratie" beschrijven ?
De taal spreken, de waarden en normen kennen (zaken zoals zich aan de wet houden zijn vanzelfsprekend)
Oud 10 februari 2004, 16:40   #186
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
En de vrouwelijke agenten ? seksist verdorie
Ah, maar daar ben ik tegen !!! Ik mag er niet aan denken dat man-onvriendelijke vrouwen rond zouden lopen met een peniskoker.
Oud 10 februari 2004, 16:44   #187
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het zijn juist die uitzonderingen die het voor de anderen verzieken.
Een agente is wél een probleem, agenten dienen een uniform te dragen.
Een hoofddoek met een kepi dan

En zoals je zelf toegeeft zijn dit een minderheid dus, helemaal niet nodig om voor enkele uitzonderingen wetten te gaan maken.
Dieven zijn ook uitzonderingen hoop ik.
Is het een reden om geen wetten te maken die diefstal verbieden ?
Oud 10 februari 2004, 16:49   #188
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

De taal spreken, de waarden en normen kennen (zaken zoals zich aan de wet houden zijn vanzelfsprekend)
De taal spreken ? Ook voor het Japans kaderlid die hier voor 2 jaar zit ?

"Waarden" - "normen" - "vanzelfsprekend" ? Het probleem is dat wij geen algemeen aanvaard kader meer hebben om waarden en normen als vanzelfsprekend te beoordelen. Waarom is een peniskoker op straat meer provocerend dan een burka ? Waarom zouden weinigen een VRT nieuwslezer met een lipschijf zien zitten ?
Oud 10 februari 2004, 16:52   #189
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
De problemen beginnen pas wanneer men uitzonderingen begint te eisen in scholen waar het niet mag, en dat is nu net wat er gebeurd is denk ik.
Helemaal niet ze eisen juist om behoud zoals het nu is, je draait de rollen om. het is de regering die verandering wil en de "dragers van religieuze symbolen" willen behoud.
Nu eisen ze misschien juist om behoud zoals het nu is maar de reden dat het wetsvoorstel er kwam is juist om een wettelijke basis te creëren.
Zijt ge al die discussies al vergeten over de hoofddoeken bij telefonistes die hem weigerden af te doen.
Of de eis om ook op katholieke scholen hoofddoeken te dragen ?
Weigeren om bepaalde lessen te volgen omdat ze strijdig met hun godsdienst zouden zijn.
Oud 10 februari 2004, 16:52   #190
Orde
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:

"Waarden" - "normen" - "vanzelfsprekend" ? Het probleem is dat wij geen algemeen aanvaard kader meer hebben om waarden en normen als vanzelfsprekend te beoordelen. Waarom is een peniskoker op straat meer provocerend dan een burka ? Waarom zouden weinigen een VRT nieuwslezer met een lipschijf zien zitten ?
We hebben wel een algemeen aanvaard kader zoals je zelf aangeeft met je voorbeelden.
Orde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 17:06   #191
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:

zou misschien iets zijn om criminelen af te schrikken?
hadden ze tenminste een "wapen"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 17:07   #192
k9

Standaard

Citaat:
Dieven zijn ook uitzonderingen hoop ik.
Is het een reden om geen wetten te maken die diefstal verbieden ?
Diefstal is iets ernstiger dan een hoofddoek in de klas? Of zit dat op hetzelfde niveau bij jou?
Oud 10 februari 2004, 17:10   #193
k9

Standaard

Citaat:

Als die periode van in het begin vastligt niet echt alhoewel ik denk dat veel het wel zullen doen. Er is een verschil tussen even hier zijn en de rest van je leven.

Citaat:
Je haalt door elkaar wat ik zei. De waarden en normen van belgie moeten ze kennen. (dan kan je discussie beginnen over wat de waarden en normen van belgie zijn) Zaken zoals geen diefstal zijn vanzelfsprekend voor mij.
Oud 10 februari 2004, 17:12   #194
k9

Standaard

Citaat:
Nu eisen ze misschien juist om behoud zoals het nu is maar de reden dat het wetsvoorstel er kwam is juist om een wettelijke basis te creëren.
Zijt ge al die discussies al vergeten over de hoofddoeken bij telefonistes die hem weigerden af te doen.
Dat is net hetzelfde er was een situatie en die wou men veranderen . Toon mij eens waar de allochtonen en masse eisen dat ze de hoofddoek mogen dragen op een paspoort bijvoorbeeld. Daar zouden ze meer willen.

Citaat:
Weigeren om bepaalde lessen te volgen omdat ze strijdig met hun godsdienst zouden zijn.
Die demonstarties moet ik gemist hebben, of ben je weer over enkelingen bezig.
Oud 10 februari 2004, 17:12   #195
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orde

We hebben wel een algemeen aanvaard kader zoals je zelf aangeeft met je voorbeelden.
ja zeg me dan eens wat de waarden en normen van belgie/vlaanderen zijn?
Oud 10 februari 2004, 17:16   #196
Orde
Vreemdeling

Standaard

Net van mij, maar van ene Dilbert die retorische vragen stelt. Peniskokers op straat, nieuwslezers met lipschijven, Leen Demaré in hoofddoek, onherkenbare dames in burka, dertienjarigen die zich aanbieden aan pedo's, fietsen op autostrades, ... welke voorbeelden wil je nog?
Oud 10 februari 2004, 17:18   #197
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het probleem is dat het in de nasleep van mei 68 populair was/is om te ageren tegen zowat alle "algemeen aanvaarde normen en waarden". Moet kunnen !! Indertijd had dat zin om een modernisering van het waardenkader te bewerkstelligen.

Nu zitten we wel met de gebakken peren. We kunnen/mogen voor migranten niets meer aanduiden als "algemeen aanvaarde norm", of het politiek-correcte Dom Links establishment spreekt de fatwa uit. Men mag er zelfs niet meer over spreken !! En daarmee zit de integratiediscussie muurvast.
Oud 10 februari 2004, 17:19   #198
Orde
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het probleem is dat het in de nasleep van mei 68 populair was/is om te ageren tegen zowat alle "algemeen aanvaarde normen en waarden". Moet kunnen !! Indertijd had dat zin om een modernisering van het waardenkader te bewerkstelligen.

Nu zitten we wel met de gebakken peren. We kunnen/mogen voor migranten niets meer aanduiden als "algemeen aanvaarde norm", of het politiek-correcte Dom Links establishment spreekt de fatwa uit. Men mag er zelfs niet meer over spreken !! En daarmee zit de integratiediscussie muurvast.
Dilbert, je kop niet laten hangen, hé!
Oud 10 februari 2004, 17:23   #199
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat is net hetzelfde er was een situatie en die wou men veranderen . Toon mij eens waar de allochtonen en masse eisen dat ze de hoofddoek mogen dragen op een paspoort bijvoorbeeld. Daar zouden ze meer willen.

Citaat:
Die demonstarties moet ik gemist hebben, of ben je weer over enkelingen bezig.
Als het toch maar om enkelingen gaat hoeft er ook geen heisa over gemaakt worden.
Maar als je het enkelingen toelaat heb je geen enkele reden om het anderen te weigeren.
Oud 10 februari 2004, 17:26   #200
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Clemens dit is een detail, en ik denk dat je zowel bij VB als NVA mensen zult vinden die dat goed vinden of niet. In de officiële standpunten van VB en NVA zul je daar ook maar bitter weinig over vinden.
Luc

Ter info , plaats ik hier even het N-VA standpunt.
Het zou toch interessant zijn dat u hier ook eens het officieël standpunt plaats van het Blok.

Het betreft hier de nieuwkomers, voor mensen die hier reeds vele jaren zijn, is er een soepeler systeem voorzien.

--------------------------------------------------------

Geen inburgering, geen stemrecht

Voor de N-VA blijft het verkrijgen van nationaal en Europees stemrecht in ieder geval verbonden aan de verwerving van de nationaliteit.

Het verkrijgen daarvan geldt als het sluitstuk van de volledige inburgering van een nieuwe Vlaming.

Wie een permanente verblijfsvergunning bezit, komt in aanmerking voor lokaal stemrecht.

Wij herinneren eraan dat een permanente verblijfsvergunning alleen toegekend wordt aan wie minstens vijf jaar legaal in het land verblijft, geen correctionele veroordelingen opliep en zich ingeburgerd heeft.

De N-VA eist een dringende herziening van de snel-Belgwet, die de nationaliteit heeft uitgehold tot een vodje papier.
Zonder deze herziening blijft het vreemdelingenstemrecht voor de N-VA onbespreekbaar.

--------------------------------------

Luc
het is duidelijk dat N-VA voor gemeentelijk stemrecht, geen nationaliteit
vermeldt.

Voor nationale en europese verkiezingen is nationaliteit wel vereist.
Clemens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be